۱۰ دی ۱۳۹۴

#ایران - سال نو میلادی مبارک

سال نو میلادی مبارک

#ایران - اول ژانویه مبدأ تاریخ میلادی و آغاز سال میلادی است

اول ژانویه مبدأ تاریخ میلادی و آغاز سال میلادی است

 تقویم نویسهای مسیحی در طول زمان برای خود پنج تقویم در نظر گرفتند که در همه آنها یکم ژانویه نخستین روز سال میلادی است.
شورای عالی مسیحیت در اجلاس خود در شهر رم که اول ژانویه سال 1622 برگزار شد، اول ژانویه را به عنوان نخستین روز سال نو اروپاییان، تعیین و اعلام نمود.
 تا آن زمان، مقر پاپ، 25 مارس را که معادل چهارم یا پنجم فروردین می باشد یعنی آغاز فصل بهار را آغاز سال مسیحی میدانستند.

در گذر تاریخ ... #ایران - جواد بدیع زاده، خواننده موسیقی سنّتی ایران دیده از جهان فروبست

در گذر تاریخ ...
جواد بدیع زاده، خواننده موسیقی سنّتی ایران دیده از جهان فروبست
10 دی ۱۳۵۸،31دسامبر1979

جواد بدیع زاده خواننده ی پرکار موسیقی ایرانی در سن 77 سالگی، دیده از جهان فروبست.
جواد بدیع زاده توسط پدرش سید رضا ملقّب به بدیع المتکلمین و میرزا یحیی سیّدالواعظین آموزش موسیقی را فرا گرفت وگوشه ها وردیفهای آوازی را آموخت.
بدیع زاده از دبیرستان دارالفنون موفّق به اخذ دیپلم متوسطه شد وبه کار مترجمی زبان فرانسه پرداخت.
درسال 1304شمسی، بنابه دعوت نماینده ی کمپانی صفحه پرکنی انگلستان، دست به تهیّه ی اولین ترانه های خود زد که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
ترانه ی جلوه گل و مرغ بی آشیان و سه آواز دیگر با اشعاری ازشاعران دوره ی مشروطیّت، یادگار فعالیّت هنری اوست.
استاد جواد بدیع زاده طی 60سال فعالیّت هنری، بیش از ششصد آهنگ از خود به یادگار باقی گذاشت که آهنگ وشعر ترانه ی اغلب آنها را خودش سروده است .

در گذر تاریخ ... #ایران - ثقةالاسلام تبریزی، به‌دست مزدوران استعمار و استبداد به شهادت رسید

در گذر تاریخ ...
ثقةالاسلام تبریزی، به‌دست مزدوران استعمار و استبداد به شهادت رسید
10دی ۱۲۹۰ - 31دسامبر1911
روز دهم دیماه 1290 شمسی مصادف با عاشورای حسینی، روسهای تزاری به منظور زهرچشم گرفتن از مردم مقاوم تبریز، گروهی از آزاد یخواهان، ازجمله میرزا علی آقا ملقب به ثقةالاسلام، و7 تن دیگر، از جمله حسن و قدیر، فرزندان 16 و 18 ساله علی مسیو را به دار آویختند.
عمال استعمار و استبداد، از ثقةالاسلام خواستند که برای رهایی از اعدام، آزادیخواهان مجاهد و اقدامهای آنها را محکوم کند. اما ثقةالاسلام زیر بار نرفت و با استواری، مرگ را به خیانت و پشت کردن به مردم ترجیح داد.
ثقةالاسلام، فکری باز و اندیشه یی مترقی داشت.
از او مقالاتی در جراید حبل المتین و الهلال مصر و همچنین کتابها و تألیفاتی به جا مانده که گویای نو اندیشی وسرشت مردمی اوست.

۹ دی ۱۳۹۴

#ایران - شعارهای سپاه در حال فرار

شعارهای سپاه در حال فرار

در مجموعه‌ی امثال و حکم گنجینه‌ی دهخدا، جوابگوی کردارهای دجالگرانه‌ی حکومت ولایت‌فقیه نیست. مثلاً برای شعارهایی که سرکردگان سپاه پاسداران در حال فرار از سوریه می‌دهند، هیچ ضرب‌المثلی پیدا نمی‌شود فقط می‌توان گفت آنها ناچارند همیشه در فرار هم هم‌چنان در بوق الدروم بلدروم بدمند.
یکی از این دمیدنها در بوق را بخوانید:
اول دی 94: پاسدار مسعود جزایری «به‌رغم انتشار اخباری کذب و بی‌اساس مبنی بر خروج و یا کاهش نیروهای مستشاری ایران در سوریه...، حضور مستشاری ما در ابعاد مختلف و متناسب با الزامات صحنه‌ی نبرد... تا زمان مقتضی تداوم خواهد داشت... ... .. و با قدرت ادامه می‌یابد».
او همچنین یک فوت قویتر هم در بوق کرد و مدعی شد: «حمایت ایران و نقش آفرینی حامیان سوریه در جبهه مقابله با تروریسم باعث عقب‌نشینی غرب از گزینه‌های مطلوب خود و سخن گفتن از فرایند سیاسی شد»!
یک فوت دیگر را که بر اساس «تا نباشد چیزها، رسانه‌ها نگویند چیزکی!»، اتفاقاً نشاندهنده واقعیت داشتن فرار سپاه از سوریه است، حسین سلامی در بوق دمید:
حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران رژیم، کاهش نیروهای سپاه در سوریه را تکذیب کرد و گفت: «کم و زیاد شدن تعداد مشاوران سپاه در سوریه موضوع لحظه‌ایست و ربطی به راهبردهای ایران ندارد ضمن این‌که کاهشی هم در این خصوص وجود ندارد».
هم‌چنان که می‌بینید در همین ادعایش هم دم خروس «کم و زیاد شدن» نیروهایش را بیرون داده! اما واقعیت قضیه را دیگرانی که اتفاقاً خودشان هم دستشان در صحنه درگیر است بیان کرده‌اند:
خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده که کشته شدن 'تعداد قابل توجهی از افسران عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی' در سوریه باعث شده تا ایران تعداد نیروهای نظامی خود را در آن کشور کاهش بدهد.
به نوشته این خبرگزاری: ولادیمیر یوسیف یک کارشناس نظامی روس دلیل افزایش تلفات نظامی ایران را بی‌تجربگی نیروهای سپاه در 'استفاده از توپخانه و نیروی هوایی' عنوان کرده و گفته 'شکار' نیروهای ایرانی در خدمت ارتش سوریه، به‌صورت 'هدفمند' انجام می‌شود.
ولادیمیر ساژین کارشناس امور سیاسی نیز به اسپوتنیک گفته است، «نیروهای نظامی ایران از ۷ هزار نفر به ۷۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است؛ چرا که برای ایران به‌دلیل نداشتن مرز مشترک با سوریه، انجام عملیات بزرگ جنگی دشوار است و انتقال نیرو و تأمین فنی تجهیزات، تسلیحات و مهمات مشکل‌ساز می‌شود. پیش از این نیز خبرگزاری بلومبرگ به‌نقل از برخی منابع عرب گزارش داده بود که ایران به نحو چشم‌گیری در سوریه عقب‌نشینی کرده است».
اخباری که این شکستهای سپاه را بهتر نشان می‌دهد خبرهای کشته شدن شمار زیادی از افراد سپاه در سوریه است: بخوانید!
خبرگزاری رویترز عربی 26آذر 1394نوشت: «برآوردی که از سایتهای مختلف ایرانی جمع اوری شده، نشان می‌دهد که نزدیک به 100 جنگجو یا مستشار نظامی سپاه پاسداران از جمله حداقل چهار تن از فرماندهان بالا از اوایل اکتبر گذشته کشته شده‌اند. این تعداد نمایانگر تنها کمی کمتر از مجموع تلفات انسانی سپاه پاسداران از ابتدای سال 2012 در سوریه می‌باشد».
خود همین پاسدار جزایری هم به این کشته شدنها اعتراف کرده است. اورینت، تلویزیون اپوزیسیون سوریه 1دی94 اعلام کرد:
«5تن از فرماندهان سپاه پاسداران در نبردهای جاری در حومه جنوبی حلب کشته شدند.
در شهر قم نیز 6 پاسدار و شبه‌نظامی افغانی دفن شدند. آنها در حومه جنوبی حلب توسط رزمندگان کشته شدند. از طرف دیگر شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان اعلام کردند یکی از فرماندهان بالای آنها به‌نام خلیل الحاوی از اهالی منطقه بقاع لبنان در حومه حلب کشته شده است».
اما علت این تکذیبهای جزایری و سلامی و دود و دمهای آنها را در پاسخ این سؤال پیدا کنید؟ آیا وقتی نیروهای حزب‌الشیطان و مزدوران عراقی رژیم آخوندی ببینند که خود سپاه دارد فرار می‌کند انگیزه‌ای برای ماندن در سوریه خواهند داشت؟
(منبع: سایت مجاهد)

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi
ما را در رساندن صدای دانشجویان یاری کنید

#ایران - بازماندن روئین عطوفت از امتحانات پایان ترم

بازماندن روئین عطوفت از امتحانات پایان ترم

زندانی سیاسی زندان اوین روئین عطوفت و دانشجوی غیرحضوری رشته عرفان و فلسفه دانشگاه پیام نور از شرکت در امتحان پایان ترم باز ماند و مسئولین زندان دیر رسیدن نامه از سوی دانشگاه مربوطه را دلیل این مساله عنوان کردند در حالیکه خبرها حاکی از این است که نامه مذکور حدود یک ماه پیش از سوی زندان دریافت شده است.

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi
ما را در رساندن صدای دانشجویان یاری کنید

۸ دی ۱۳۹۴

#ایران - هفدهم ربیع‌الاول، میلاد سرچشمه خروشان عشق و معرفت، حبیب خدا، محمد مصطفی (ص) بر همه مسلمانان جهان به‌ویژه پیروانشان در ایران‌زمین مبارک باد!

هفدهم ربیع‌الاول، میلاد سرچشمه خروشان عشق و معرفت، حبیب خدا، محمد مصطفی (ص) بر همه مسلمانان جهان به‌ویژه پیروانشان در ایران‌زمین مبارک باد!
محمد حبیب، کلمه و پیام مجسم عشق بود. حبیب خدا در ساده‌ترین و روشن‌ترین ترجمه، یعنی:‌عشق خدا!
زیر بال و پر او بود که علی و فاطمه تربیت شدند. امام‌حسین به‌وجود آمد. کسی بود که خدا هم هر پرده و حجابی را در رابطه با خودش برای او به‌کنار زد. برای همین است که می‌گوییم سرچشمه خروشان عشق و معرفت؛ یعنی که دارای یگانگی، وحدت و محرمیت مطلق است با بنی‌بشر.
اما چهره‌یی که آخوندهای خمینی‌صفت ازاو تصویر می‌کنند،نعوذبالله یک آخوند بزرگتری است مثل خودشان. اما او چه انقلابی بزرگی باید باشد که دنیای کهن را درهم بریزد؟ حتماًکه جای درستی انگشت گذاشته و انرژی هنگفتی از بشریت آزاد کرده است. بزرگترین فریب ودجالیت و خیانت ایدئولوژیکی خمینی و دودمان فکری او در این است که چهره حبیب خدا راهم مسخ می‌کنند و نمی‌گذارند که پیروانش به‌او وصل شوند. او هر چه بود یکرنگی وصمیمیت و صفا و پاکیزگی بود و الا که یک‌چنین جاذبه‌یی نداشت. این «امی» و درس‌نخوانده، جهان را مبهوت و پیامش را پایدار کرد و «ترکنا علیه فی‌الاخرین» راهش راآینده‌دار نمود، و چون کلمه ختم‌کننده بود. سرآمد عشق در متعالی‌ترین مفهومش بود.با چنان عشقی است که می‌توان امروز هم بنیاد ارتجاع را زد، بت‌شکنی کرد و ریشه‌اش را زد. هر کس که او را شناخت، یا پرتوی ازاو را دریافت و یا ذره‌یی از پیام او راگرفت، طبعاً که مدهوش شد. و چرا‌که نشود؟ و وای بر سنگین‌دلان یعنی خمینی‌گرایان که نام او را می‌آورند اما کام خود را می‌جویند. کلمه خاتم، کلمه عشق و رحمت است. این، آن چیزی است که ارتجاع، بویی از آن نبرده. در ارتجاع هر چه هست، قساوت است وسنگدلی».
[ از سخنان مسعود رجوی درگردهمایی بزرگ رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی]
«در سال فیل (عام‌الفیل) بود، که اعجاز خداوندی، شهر مکه وخانه کعبه را نجات بخشید.تهاجم ابرهه با لشکریان فیل‌سوارش که برای ویران کردن شهر و کعبه آورده بود، حلقه محاصره راکامل کرده بودند. اما، درمیان تشویش ودلهره همگانی، معتمد سالخورده شهرـ‌عبدالمطلب‌ـ آرام و مطمئن می‌گفت: خانه خداوند است، و در پناه ”صاحب خانه”. درروزی شگفت، مهاجمان باهمه فیلها و فیل سواران ابرهه آن‌چنان درهم شکستند که بقول قرآن گویی «لقمه‌ها ی جویده شده» باشند.
درآن روز که برق امیدی در افق نبود، اماچیزی از دوردست در آسمان دیده می‌شد. انبوه پرستوهای نازک بال
بودند که به‌سان موج موج ابرهای سیاه، پدیدار می‌شدند. لختی نگذشته، سقف آسمان ابرهه ولشکریانش با چتری از بالهای پرستوهای ابابیل تیره شده بود. منظره حیرت‌انگیزی که نفسها را در سینه‌ها حبس کرد. به‌ناگهان، پرستوها دشمنان کعبه را زیر بارانی حیران‌کننده از سنگریزه‌های ”سجّیل” گرفتند که از نوکهای ظریفشان فرومی‌ریخت. ابرهه با خفت، به‌سنگریزه‌یی مرد. و نیروهایش کشته و پراکنده و جویده شدند. شگفتی این رویداد چنان عظیم بود که ازآن پس، «عام‌الفیل» درمیان عرب، مبدأ تاریخ شد. محمد (ص)، در همان عام‌الفیل چشم به‌دنیا گشود. درمکه، در هفدهم ربیع‌الاول همان سال معجزه‌خیز، که خداوند، کعبه و مکه را نجات داده بود. و در خانه همان عبدالمطلب، که تمام پشتگرمیش به‌«صاحبِ‌خانه»بود. مادرش آمنه دختر وهب و پدرش عبدالله فرزند عبدالمطلب است. عبدالله پیش ازولادت این درّ یتیم از دنیا رفت و سرپرستی نوزاد به‌عهده پدر بزرگ، عبدالمطلب، قرارگرفت. شهر و خانه پدری را مناسب حال کودک نیافتند واو را به‌حلیمه از بنی‌سعد که درصحرا زندگی داشت سپردند تا مادر شیری او باشد. برادر و خواهری نداشت به‌جز پسران و دختر حلیمه یعنی شیما که برادران و خواهر شیری او شدند. پنج‌ساله که شد به‌نزد آمنه بازگشت و با مادر به‌یثرب،شهری که بعدها به‌نام خودش مدینة النبی(شهر پیامبر)شناخته شد، سفر کردند، سفری بدون بازگشت مادر.فرزند آمنه تازه به‌مکه بازگشته بودکه پدربزرگ راهم از دست داد و به‌خانه عمویش ابوطالب رفت و تحت سرپرستی او قرارگرفت. پس از دو همسفری با ابوطالب و همراه با کاروان سوداگران مکه به‌شام، از پانزده سالگی دوباره به‌صحرای ”قراریط” رفت و شبانی پیشه کرد. هنوز بیش از دودهه ازعمر این نوجوان نگذشته، مردم او را محمد امین می‌خواندند. در جامعه‌یی قبایلی و پدرسالار و غرقه در جهل و فساد، مانند مکه، او، یتیمی از یک خاندان کم‌ثروت، و هرچند آبرومند، هنوز در عنفوان جوانی بود که چنین آبرویی یافت. راستی، ”امین” چگونه می‌زیست که این‌قدر زود، و به‌رغم کوتاهی اقامتش در مکه، نزد چنان مردمانی چنین اعتبار بزرگی یافته بود؟. یتیم امین مکه که ”امی” بود وخواندن و نوشتن نمی‌دانست،بعدها آرزوی منتظران خود را برآورد و پرچم ”محمد رسول‌الله” برافراشت. او به‌دعوتی برخاست که بایستی آفتاب فضیلت و شرف را در آسمان تاریخ بشریت درخشان و جاویدان کند».
[ از مقاله استاد جلال گنجه ای]

#ایران - آزادی فرهاد شفیع زاده

آزادی فرهاد شفیع زاده

دانشجوی زندانی اهل مریوان فرهاد شفیع زاده پس از تحمل یک سال حبس روز یکشنبه ۶ دی از زندان مرکزی مریوان آزاد شد. وی که دانشجوی فلسفه دانشگاه تبریز بود در ۲۰ شهریور سال ۹۳ در مریوان بازداشت و حدود یک ماه بعد با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد و سپس در دادگاه انقلاب مریوان در دی سال ۹۳ به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام وی تبلیغ علیه نظام ذکر شده بود.
همزمان با این حکم وی که عضو شورای مرکزی کانون فرهنگی اجتماعی زاگرس و عضو هیئت تحریریه نشریه دانشجویی آستانه بود٫ از جانب کمیته انضباطی دانشگاه تبریز به علت شرکت در تجمعات دانشجویی به دو ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات و محرومیت از خدمات رفاهی تا پایان دوره تحصیل محکوم شد.

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi
ما را در رساندن صدای دانشجویان یاری کنید

#ایران - اعتراض دانشجويان دانشگاه مالك اشتر اصفهان به وضعيت بد غذايي و صنفي

اعتراض دانشجويان دانشگاه مالك اشتر اصفهان به وضعيت بد غذايي و صنفي

روز پنج شنبه ۳ دی ماه دانشجويان دانشگاه مالك اشتر اصفهان در اعتراض به وضعيت بد غذايي و صنفي از خوردن غذا خودداري كرده و سيني هاي غذا را در غذا خوري چيدند.

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi
ما را در رساندن صدای دانشجویان یاری کنید

#ایران - تجمع تعدادی از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت در مقابل وزارت نفت در تهران در اعتراض به وضعيت استخدامي خودشان

تجمع تعدادی از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت در مقابل وزارت نفت در تهران در اعتراض به وضعيت استخدامي خودشان

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برای پیگیری موضوع تعلیق و لغو استخدامی مقابل وزارت نفت روز شنبه ۵ دی ۹۴ تجمع کرده اند.
بر اساس قوانین تامین نیروی انسانی وزارت نفت، دانش آموختگان این دانشگاه پس از فراغت از تحصیل، متعهد به انجام خدمت در وزارت نفت بوده و این موضوع در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نیز به صراحت ذکر شده است. اما در خرداد ماه سال 94 ، وزیر نفت طی ابلاغیه ای هرگونه جذب در وزارت را ممنوع کرده و این موضوع باعث ایجاد مشکل در روند استخدام دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت شده است.

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi
ما را در رساندن صدای دانشجویان یاری کنید

#ایران - تجمع اعتراضی گروهی از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی باختر در ایلام

تجمع اعتراضی گروهی از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی باختر در ایلام

صبح روزشنبه 5ديماه 94 ،تعدادي ازدانشجويان ترم آخر دانشگاه غير انتفاعي باختر در ايلام كه به بهانه عدم پرداخت بدهي هاي دانشگاهي اجازه ورود به جلسه امتحا ن رانداشتند دراعتراض به تصميم ايادي رژيم درمحل دانشگاه واقع درخيابان مهديه در ايلام تجمع كرده و خواستارحل اين مشكل شدند دانشجويان ميگفتند كه اگربه ما اجازه امتحان داده نشود يك ترم عقب مي افتيم.

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi
ما را در رساندن صدای دانشجویان یاری کنید

۷ دی ۱۳۹۴

در گذر تاریخ ... #ایران - قانون اساسی پس از مشروطیت، به امضا مظفرالدین شاه رسید

در گذر تاریخ ...
 قانون اساسی پس از مشروطیت، به امضا مظفرالدین شاه رسید
روز هشتم دی‌ماه سال ۱۲۸۵ به‌دنبال ماهها درگیری بین دربار و مجلس اول، سرانجام مظفرالدین‌شاه قاجار مصوبه‌ی قانون‌اساسی را که با اجرای آن نظام حکومتی ایران به مشروطه سلطنتی تبدیل می‌شد امضاء کرد و ده روز بعد هم درگذشت.
این قانون دارای 51 اصل بود که بعداً اصلاحیه‌هایی به‌نام متمم برآن اضافه شد.
عنوان قانون‌اساسی را در آن‌زمان، نظامنامه گذارده بودند.
یکی از مهمترین دستاوردهای جنبش مشروطیت، تغییر نظام سلطنتی مطلقه به نظام مشروطه بود که شاه را فاقد قدرت اجرایی می‌کرد. اما ابتدا محمدعلی‌شاه علیه این قانون‌اساسی که به‌آن سوگند یاد کرده بود به‌مخالفت برخاست و بعد آخوندهایی نظیر شیخ‌فضل‌الله نوری با آن قانون‌اساسی مخالفت کردند. 

در گذر تاریخ ... #ایران - حکومت نظامی ازهاری، به زانو درآمد

در گذر تاریخ ...
حکومت نظامی ازهاری، به زانو درآمد

روز هشتم دیماه سال 1357 مبارزات ضدسلطنتی مردم ایران علیه دیکتاتوری شاه، باعث شد تا شاه، ارتشبد ازهاری را که برای سرکوب مردم گمارده بود، کنار بگذارد و با یک مانور اصلاح طلبانه، بختیار را دعوت به همکاری کند. اما این مانور هم، دردی از دیکتاتوری سلطنتی درمان نکرد و یک ماه و چهارده روز بعد، نظام سلطنتی با قیام شورانگیز مردم ایران برای همیشه دفن شد.
البته خمینی، رهبری آن انقلاب را سرقت کرد و خون شهیدانش را پایمال نمود. اما آن انقلاب علیه دیکتاتوری ولایت فقیه، و برای آزادی و دموکراسی در کسوت مقاومت مردم ایران و در مداری بالاتر از قبل همچنان ادامه دارد.

در گذر تاریخ ... #ایران - یاد قهرمان ملی، اسطوره مقاومت و پایداری، علی صارمی‌گرامی باد

در گذر تاریخ ...
یاد قهرمان ملی، اسطوره مقاومت و پایداری، علی صارمی‌گرامی باد

برسینه‌ات نشست
زخم عمیق کاری دشمن
اما،
ای سرو ایستاده نیافتادی
این رسم توست که ایستاده بمیری
۲۴سال خروش، ۲۴سال زنجیر و زندان و شکنجه، ۲۴سال پایداری و پایداری و پایداری، مردی که او را زندانی تمامی فصول اوین و رجایی شهر نامیدند، قهرمان ملی، اسطوره مقاومت و پایداری در زندان، شاداب و پرصلابت، سرسخت و شکست ناپذیر، ایستاده بر آرمان آزادی یک خلق و یک میهن.
زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست پیرهن چاک و غزل‌خوان و صراحی در دست
این است سیمای حقیقی مجاهد خلق، سنت سنیه مجاهد اشرف‌نشان، شهید قهرمان علی صارمی . و چنین بود که احکام اعدام دادستان ضدخلقی را به پشیزی تحویل نگرفت و در پاسخ به آن دژخیم که حکم مرگ صادر کرده بود با استناد به آیه ۲۲ سوره احزاب که از میان مومنان و مجاهدان، گروهی در راستای وفای به عهد و پیمانشان با خدا و مردمشان به‌شهادت رسیده‌اند و گروهی دیگر در انتظارند افزود که من از منتظرانم. و آن‌گاه خروشید که:
 «فریاد می‌زنم که آنها حتی با اعدام و حلق‌آویز کردنم نمی‌توانند مرا و هموطنان آزاده‌ام را بترسانند چرا که آن قدر آنها را ترسانده‌ام که مجبورند اعدامم کنند». و افزود: «حکم من هیچ مبنای قانونی نداشته و تنها می‌خواهند با اعدام این‌جانب مردم و جوانان این میهن را مرعوب ساخته و آنها را در پیگیری مطالباتشان به وحشت اندازند لذا در این ایام حسینی مناسب می‌بینم که یکبار دیگر از زبان سرور آزادگان فریاد بر آرم که: اگر آیین محمد و اکنون میهن ما جز با ریختن خون من و امثال من به سامان نمی‌رسد پس ای طنابهای دار مرا دربگیرید…».
و چه شگفت و پرغرور که سرانجام هم‌چنان که ندا در داده بود، در ایام محرم حسینی و در سالگرد قیام بزرگ عاشورای سال ۸۸ برآستان سرور شهیدان فرود آمد و به دست اشقی‌الاشقیا به‌شهادت رسید. آن هم به موجب حکم اعدامی که به گفته یک همرزمش: اعد‌ام بر پایه اتهام ناروایی که بشریت مانند آن را حتی در مستبدترین و ستمکارترین رژیمهای تاریخ به خود ندیده است..
علی صارمی آن که سنت پرشکوه پایداری در زندانهای رژیم ولایت‌فقیه را با تأسی به مقاومتهای حماسی مجاهدان قهرمان در سالهای دهه ۶۰ و سربداران ۶۷، و حجت و ولی‌الله و عبدالرضا زنده و شعله‌ور نگه‌داشته بود، در بامدادان ۷ دیماه پیروزمندانه به سوی جانان پرکشید و رستگاری ابدی یافت. او رفت و با آخرین قطره خون و آخرین ذره هستی‌اش فریاد زد: نه! نه! نه به رژیم ددمنش ولایت‌فقیه، آری به مجاهدین خلق پیشتازان آزادی مردم ایران.
مجاهد قهرمان علی صارمی اصلاً اهل لرستان بود و از میان فرزندان دلیر شهر بروجرد برخاسته بود. اما ساکن و بزرگ‌شده جنوب شهر تهران بود؛ در محله خانی آباد همانجا که زادگاه جهان پهلوان تختی بود. علی از همان دوران نوجوانی دست به هر کاری می‌زد تا کمک خرج خانواده باشد. او که تحصیلات دانشگاهی‌اش را در تهران به پایان برده بود، مدتی به استخدام ارتش درآمد، اما به گفته یک همرزم نزدیکش، به‌خاطر طینت پاک و گرایشات مترقی سیاسی از ارتش اخراج شد، او از جمله حاضر نشده بود به حزب رستاخیز شاه که به‌خصوص دولتیان و ارتشیان را ناگزیر از اعلام وفاداری به آن می‌کردند. پاسخ مثبت دهد. علی صارمی سپس در نقش دبیری دلسوز و مردمی، به خدمت و آموزش فرزندان خلق محبوبش در مناطق فقیرنشین تهران پرداخت. وی سرانجام به‌دلیل فعالیت سیاسی، مدتی را در زندانهای رژیم شاه گذراند. و آن‌گاه حضور فعالش در انقلاب ضدسلطنتی، رهبری راهپیمائیهای جوانان جنوب تهران، آشنایی با گروههای سیاسی و درک عمیق و آگاهانه‌اش از خواستها و آرزوهای مردم، او را مصمم به پافشاری بر آرمانهای انقلاب کرد. علی این بار در نظام قرون‌وسطایی خمینی به‌خاطر هواداری از مجاهدین از تدریس در آموزش و پرورش محروم شد.
قهرمان مجاهد که حتی یک دم از آرمان آزادی دست برنمی‌داشت، در جریان سرکوبهای دهه ۶۰ به زندان افتاد و به زیر شکنجه رفت. او مجموعاً ۵ بار در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ زندانی شد و ۲۴سال از عمرش را در زندانهای شاه و شیخ گذراند. فشارها و شکنجه‌های زندان موجب سکته مغزی علی شد، ستون فقراتش آسیب دید و نیمی از بدنش از کار افتاد به‌طوری‌که وقتی او را برای محاکمه می‌بردند روی صندلی چرخدار بود. او هم‌چنین از درد و نارسایی چشمهایش رنج می‌برد. وقتی برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ به علی حکم اعدام دادند، تازه دو روز بود از بیمارستان مرخص شده بود اما جلادان ناگزیرش کردند، با همان وضعیت و با دست و پای به زنجیر کشیده شده به بیدادگاه برود و به هنگام به‌اصطلاح محاکمه هم اجازه ندادند وکیلش حاضر شود و او شجاعانه به دفاع از خود برآمد. صارمی قهرمان در پاسخ به قاضی که او را منافق خطاب می‌کرد، گفت من منافق نیستم من یک مجاهد و یک مسلمانم.
آخرین دستگیری ‌این قهرمان فراموشی ناپذیر، ۱۹شهریورماه ۱۳۸۶ بود و آخرین اتهامش حضور در خاوران برای گرامیداشت نوزدهمین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و آخرین حکمش: اعدام بود. حکمی که بارها به او ابلاغ شده بود.
مجاهد قهرمان علی صارمی به‌رغم شرایط سنی و رنج بردن از چندین بیماری، همه فشارها و شکنجه‌های رذیلانه دژخیمان را با رویکردی انقلابی پذیرا شد و آن‌قدر ایستاد که دژخیمان ولایت را به زانو درآورد و آنها را مات و خوار و ذلیل کرد و داغ تسلیم و کرنش را بر دلشان گذاشت. جرمش این بود که به اشرف سفر کرده بود. به راستی که اعدام شقاوت‌بار مجاهد قهرمان علی صارمی به گفته رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت «واکنش ضدبشری و زبونانه ولی‌فقیه ارتجاع در پی ضربات سنگین و مداوم از مقاومت ایران و درهم شکسته شدن تمامی توطئه‌هایش بر اثر پایداری اشرف می‌باشد». و چنین بود که آوازه قهرمانیهای این مجاهد اشرفی که با تمام رشادت پیامهای امید بخش و نیرومندش را از دل شکنجه‌گاههای رژیم قرون‌وسطایی برای همزنجیران و خلق محبوبش می‌فرستاد، افکار عمومی را به‌شدت برانگیخت. تا آن‌جا که نویسنده عرب وائل حسن جعفر قلم برداشت تا به گفته خودش درباره آن مبارزی قلم بزند که «آخوندها را ترسانده ولی آنها او را نترسانده‌اند!» و چنین نوشت:
«اگر نگاه سریعی به زندگی مردی که ۲۳سال از عمرش را در زندان گذرانده و نهایتاً محکوم به اعدام شده، بیندازیم، یک مرد ایرانی شورشی را می‌بینیم که صبح که از سر از بالین برمی‌دارد، شورشی است، بر سر کار می‌رود، شورشی است، وقتی قدم می‌زند و صحبت می‌کند و می‌خورد و می‌آشامد و می‌خوابد باز هم شورشی است… چرا که علی صارمی این مبارز ایرانی حامل اندیشه‌ای انقلابی است که تمامی وجودش و روح و ذهنش را فراگرفته و از وی مردی سرسخت ساخته که خودش تبدیل به یک ’مکتب انقلابی سیال’ شده است. هم‌چنانکه نامه‌یی که از سلول زندانش در تهران برای فرزندش که به‌عنوان پناهنده سیاسی ساکن شهر اشرف در استان دیالی عراق می‌باشد، فرستاده، ابعاد یگانگی و خلوص این مبارز نسبت به میهن و خلقش و هم‌چنین ابعاد و عمق ایمانش به حقانیت راه و آرمانش که جوانی‌اش را فدای آن کرده، به نمایش می‌گذارد. این کار ساده‌ای نیست که انسان ۲۳سال از عمرش را در سیاه‌چالهای زندان بگذراند و از نعمات زندگی محروم و سرکوب شده و از چشمانی که همه جا او را تعقیب می‌کنند، در امان نباشد، و نیروهای بسیج به سراغش رفته و دوباره او را به پشت میله‌های زندان ببرند. برای هیچ‌یک از ما ساده نیست که حتی یک درصد از آن‌چه بر سر علی صارمی از زندان و شکنجه و سرکوب آمده، را تحمل کنیم، ولی این مرد سرسخت شکست ناپذیر است…».
مجاهد قهرمان علی صارمی از برجسته‌ترین و محبوبترین چهره‌های زندان، همواره جایگاه خاصی در قلب و ضمیر زندانیان داشت چه زندانیان سیاسی و چه حتی زندانیان عادی. کانون امید و پایداری بود و سیمای محبوب یک پشت و پناه و تکیه‌گاه برای همه زندانیان. همزنجیرانش در دوره‌های مختلف حرفهای بسیاری درباره او و نقش ارزنده‌اش در زندان گفته‌اند. یک جمله معروف در بین دوستان این بود که: «علی آقا مانند شمعی بود که پروانه‌ها را به سوی خودش می‌کشید». در یادداشتهای یکی از همزنجیران نزدیکش می‌خوانیم:
 «علی آقا صرف‌نظر از پایداری سیاسی و وفای به عهد مبارزاتی، به‌لحاظ خصلتهای انسانی هم جزء چهره‌های شاخص و درخشان جامعه هستند. باید با او زندگی کرد تا درک نمود که چه می‌گویم. باید از آنهایی که با او زندان کشیده‌اند، چه زندانی سیاسی و چه زندانی عادی پرسید که علی آقای صارمی کیست و چگونه آدمی است. مردی که در سن بالای شصت سالگی نه تنها فعال‌ترین آدم محیط خودش بلکه فداکارترین آنها هم هست. ورزش می‌کند. مطالعه می‌کند. شور و نشاط جوانان را دارد. بی‌ریا به همه کارها می‌رسد. در اتاقی که او زندگی می‌کند گویی همه آسوده‌اند. بار همه را به دوش می‌کشد به درد دل همه گوش می‌دهد. به داد همه می‌رسد. با همه گرم می‌گیرد. روشنگری می‌کند. می‌آموزد. می‌آموزاند. و از همه مهمتر این‌که حبس می‌کشد، مرد و مردانه. چه عشقی در جان و چه شوری در سر اوست؟ خرد پیران را دارد و نشاط جوانان را. با این اوصاف چه کسی چنین حکمی را در حق او روا می‌دارد؟».
آری سخن گفتن درباره این اسطوره مجاهدت و پاکبازی سردراز دارد ولی اجازه بدهید این یادداشت را با سخنان خودش در نامه‌اش به دادستان ضدخلقی و پس از ابلاغ آخرین حکم اعدام به اتمام برسانیم:
 «… شما مرتجعین زشت ناهنگام، مگر جز مرگ برای مردم حاصلی داشته‌اید؟ شما که این سان بر این ملت اگر که ذلت و مرگ و پریشانی و موهومات می‌دارید بهوش باشید که روز انتقام خلق نزدیک است. شب و روز لعنت و نفرین خلق بر رویتان جاری است، مپندارید که مردم غافلند و از یاد خواهند برد چماق و زنجیر و دشنه و کهریزک و کشتار پی‌درپی و شخصی پوش و اوباشانی که با دستان باتونی می‌تازند بر مردم. و اما به روز قیامت هم همدم فرعون و نرون و چنگیز و دیگر خائنان به خلقها خواهید بود و در دنیا درون کیسه سر بسته‌ای دست عدالت می‌سپارند، ولی دیری نمی‌پاید، شما نادادستانهای توجیه‌گر احکام بی‌مبنای بیدادگاه! کجای این صف انسانیت و اسلامیت، جا می‌کنید پیدا؟ و این ملت دگر با مستبدها عهد نمی‌بندند. با دروغ و نیرنگ به لب آورده‌اید جان را -سفره را خالی ز نان، و کودکان بی‌سرپرست، جامعه در اعتیاد، چشمها بر مال غیر! با چه رویی باز حکومت می‌کنید وحرف می‌زنید و قول می‌دهید؟ خجلت نمی‌دارید؟ ننگ بر شما باد؟

در گذر تاریخ ... #ایران - زکریای رازی، دانش پژوه برجسته، پزشک انسان دوست وکاشف الکل، تولد یافت

در گذر تاریخ ...
زکریای رازی، دانش پژوه برجسته، پزشک انسان دوست وکاشف الکل، تولد یافت
6 دی243 - 27دسامبر864

ابوبکر محمد ابن زکریای رازی, دانشمند بزرگ ایرانی در شهر ری(نزدیك تهران) به دنیا آمد.
زکریای رازی، کاشف الکل و از بزرگترین دانشمندان علوم پزشکی, شیمی, ریاضی, ستاره شناسی و فلسفه در عصر خود بوده است.
وی تحصیلات خود را اساسا در شهر ری به انجام رساند و مدتی نیز در بغداد به کارپزشکی و تعلیم و تعلم مشغول بود. زکریای رازی در شهر ری، بیمارستانی ساخت که خود در آنجا به طبابت و رسیدگی به بیماران و انجام کارهای آزمایشگاهی و داروسازی مشغول بود. مهمترین کتاب زکریای رازی که هنوز هم برای بررسی طب قدیم نیاز به مطالعه آن حس می شود حاوی نام دارد که دائرة المعارفی از تمامی دستاوردهای پزشکی تا آن زمان بوده است.
کتابهای دیگر زکریای رازی، طب منصوری، الطبیعه فی الحکمه الفلسفیه، الطب الروحانی، اسیره الفلسفیه, مقاله فی ما بعد الطبیعه و... می باشد.
اهمیت زکریای رازی در فلسفه، بیشتر از آنروست که وی برخلاف بسیاری از معاصران خود, عقایدی مخالف ارسطو داشت. اما مهمترین اثر زکریای رازی، کشف الکل است که او آن را از تقطیر شراب بدست آورد و بعنوان ماده یی ضدعفونی کننده، کاربرد وسیعی در علم پزشکی دارد.

۵ دی ۱۳۹۴

#ایران - حرکتهای اعتراضی ماه آذر و آتش زیر خاکستر

حرکتهای اعتراضی ماه آذر و آتش زیر خاکستر

هر روز که می‌گذرد واقعیت وجود فضای انفجاری در جامعه خود را بیشتر بارز می‌کند. عبارت ”آتش زیر خاکستر“ که مقاومت ایران بر اساس تحلیل درست از همین فضای انفجاری جامعه بیان می‌کند، حالا دیگر آن‌قدر روشن شده که کارگزاران رژیم هم مجبور به اعتراف به آن شده‌اند. از جمله روز 30آذر آخوند موسوی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع گفت: ”در سالهای اخیر اعتراضات و نارضایتیهای زیادی از فرهنگیان چه به‌صورت رسمی و چه غیررسمی در تمام کشور شکل گرفت چه اقداماتی در جهت رضایت و تأمین خواسته‌های قشر فرهیخته صورت پذیرفت؟ فکر نمی‌کنید عدم توجه و پاسخگویی و بعضاً سرکوب این نارضایتیها به آتش زیر خاکستر تبدیل می‌شود؟“ (رادیو فرهنگ {رژیم} 30آذر 94)
رفسنجانی نیز گفته بود: ”وقتی از شدت ظلم، ناامنی و بیکاری، کارد به استخوان برسد، جوان ناراضی به فکر انتقام می‌افتد“. (روزنامه حکومتی اعتماد 14مهر94)
نگاهی به حرکتهای اعتراضی ماههای اخیر، واقعیت ابراز وحشتهای سرمداران رژیم را که البته با احتیاط بسیار هم بیان می‌شود، بیشتر آشکار می‌کند. از جمله در ماه آذر که به‌دلیل شدت سرما و برف و بوران و سیلی که در بسیاری از شهرهای کشور راه افتاد، قاعدتاً باید تعداد اعتراضهای اجتماعی افت جدی پیدا می‌کرد، اما به‌دلیل شدت مشکلات مردم، دست‌کم 343 حرکت اعتراضی در آذرماه ثبت شده است. ضمن این‌که باید توجه داشت که در حاکمیت خفقان و سانسور رژیم آخوندی دسترسی به همه اخبار اعتراضها ممکن نیست و ثبت این موارد نیز محصول تلاش خبرنگاران مقاومت در داخل کشور است.
کارگران به جان آمده، دست‌کم 101 بار برخاستند و به آخوندها دزد و غارتگر نه گفتند. زندانیان شجاع هم 33 بار با اعتصاب غذاها و اعتراضات خود نشان دادند که دیوارهای زندان هم در برابر عزم آنها اثری ندارد. معلمان زحمتکش و آزاده 33 بار صدای اعتراضشان را بالا بردند و پرستاران و کادرهای درمانی هم پا به پای دیگر اقشار جامعه دست‌کم 14 مورد دست به اعتراض و اعتصاب زدند.
همچنین بیش از 42 حرکت اعتراضی و اعتصاب توسط اقشار مردم به جان آمده از گرانی و اخاذیهای مالیاتی در کارنامه آذرماه به ثبت رسیده است
از جمع اخبار به‌دست آمده حداقل 13 مورد گوشمالی مزدوران رژیم نیز در آذرماه وجود داشته است.
با توجه به 16آذر و روز دانشجو، اعتراضهای دانشجویی با 100 مورد ثبت شده، برجسته‌ترین حرکتهای اعتراضی ماه آذر را تشکیل می‌داد.
رژیم با انواع نیرنگها و سرکوبگریها، از انقلاب به‌اصطلاح فرهنگی، تا تصفیه دانشگاهها و تزریق بسیجی و پاسدار و مزدوران سهمیه‌ای به دانشگاهها، تا به‌شهادت رساندن هزاران دانشجوی انقلابی و تا بی‌محتوا کردن مطالب درسی، خواسته‌اش این بود که دانشگاه را زیر سیطره خود در آورد که کاملاً شکست خورد. در دور اخیر و 6سال بعد از قیام 88 و سرکوبگریهای بعد از آن هم، اصلاً انتظار نداشت دانشجویان فعلی که نسل جدید هستند تحرکی داشته باشند. اما همان‌طور که در آمار دیدیم حداقل 100 حرکت اعتراضی در دانشگاهها ثبت شده است که در برخی از آنها دانشجویان شعار مرگ بر استبداد و زنده باد آزادی سردادند. این اعتراضها به حدی بود که سردمداران رژیم را وحشت‌زده کرد از جمله آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه‌ای در تهران، گفت «متأسفانه از برخی از دانشگاهها، گزارشات بسیار نگران کننده» رسید. (تلویزیون رژیم 27آذر 94)
روزنامه حکومتی جوان هم که متعلق به سپاه است روز 22آذر در مورد فضای دانشگاهها نوشت: «وجوه تمایز جمهوری اسلامی با دیگر نظامهای مستقر در جهان برایشان جذاب جلوه نمی‌کند و به آرمانشهری در ورای مرزها باور دارند. نیمه پر لیوان آنان از نظام جمهوری اسلامی به یک چهارم هم نمی‌رسد و بالقوه منتظر تغییرات ماهوی هستند» ترجمه این حرف این است که دیگر جوانان و دانشجویان این نظام را نمی‌خواهند. همین روزنامه حکومتی نوشت که این دانشجویان ”اپوزیسیون غیرمسلح نظام هستند“.
این یعنی همان آتش زیر خاکستری که با کوچکترین فرصت شعله‌ور می‌شود و این‌چنین رژیم را به لرزه در می‌آورد.

در کنار این‌ها موارد متعدد دیگری از اعتراضها نیزدر همین ماه وجود داشته است: از مالباختگان به جان آمده و درگیریهایشان با نیروهای سرکوبگر در مشهد و تهران، تا اعتراضات کارگری که حتی به تشکیل زنجیره ده‌هزار نفره انسانی در پتروشیمیهای جنوب انجامید و درگیری در بهبهان علیه ارگانهای چپاولگر رژیم و به‌طور خاص درگیری کارگران بومی این شهر به‌دلیل این‌که در پالایشگاه بیدبلند به کارگرفته نمی‌شوند و...
اما یکی از برجسته‌ترین این موارد، مربوط به معلمان به جان آمده بود. رژیم با یک دادگاه چند دقیقه‌ای به محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان، 9سال زندان داد، اما او در اعتراض دست به اعتصاب زد. این اعتصاب یک همبستگی فراگیر را در میان معلمان ایجاد کرد که رژیم مجبور به عقب‌نشینی شد و به‌طور موقت هم که شده وی را از زندان آزاد کرد. به این ترتیب این قشر عظیم آگاه جامعه نشان دادند که تنها راه، ایستادگی و مقاومت در برابر این رژیم ضد‌مردمی است و می‌توان و باید هر فرصتی را به شعله‌ای علیه ستمگری و غارتگری نظام ولایت‌فقیه تبدیل کرد.
(منبع:‌ سایت مجاهد)

و اما سخن دانشگاه سنگر آزادی
آری آری باید ایستاد و مقاومت کرد٫ این رژیم پوسیده از همین ایستادگی هاست که می ترسد و لرزه به اندامش افتاده.
به زیر کشیدن این رژیم در تمامیت٫ در دستان ماست.

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi

#ایران - پیام تبریک خالد حردانی از زندان رجایی شهر به مناسبت سال نو میلادی

پیام تبریک خالد حردانی از زندان رجایی شهر به مناسبت سال نو میلادی

ای مریم ترسان مباش زیرا که نزد خدا نعمت یافته ای و اینک حامله شده پسری خواهی زایید و او را عیسی خواهی نامید. او بزرگ خواهد بود و به حضرت اعلی، مسمی شود، و خداوند خدا تخت پدرش داود را بدو عطا خواهد فرمود و او بر خاندان یعقوب تا به ابد پادشاهی خواهد کرد و سلطنت او را نهایت نخواهد بود.لوقا 33-30 :1
درود و سلامی گرم به تمامی مبارزان راه آزادی و عدالت.
سال نو میلادی را به عموم مردم به ویژه پیروان راه مسیحیت تبریک عرض می کنم و سالی سرشار از صلح و آزادی برای یکایک عزیزان آرزومندم.من خالد حردانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر سال نو میلادی را بهانه ای دانستم که به شما عزیزان تبریک عرض کنم و یادآور آن شوم که ما با هر دین و مذهب، با هر رنگ و نژاد و زبان در راه صلح گام برداشته و دستانمان را به گرمی به هم می سپاریم و فارغ از اختلافات سلیقه ای کنار هم هستیم تا روزی که به هدف مشترکمان و به حق و حقوق قانونیمان دست یابیم.امیدوارم که سال نو میلادی سال رسیدن به آرزوهای دیرینه ما باشد سالی که در آن حقوق بشر دغدغه ما نیست و همه برابر و آزاد در کنار هم نفس می کشیم زندگی می کنیم و لبخند می زنیم.سالی که کودکان کاری در آن نیستند که زمستان اشک روی صورت معصومشان یخ ببندد و سالی که لبخند بر چهره مادری نماسد.سالی که دانشگاه محل فراگیری علم باشد و زندان محلی برای اصلاح و تربیت بزهکاران.سالی که شکنجه و بی عدالتی در سرزمینمان به تاریخ بپیوندد و جایش را عدالت پر کند.
با آرزوی برقراری عدالت و آزادی
خالد حردانی - 30 آذر 1394
زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi

#ایران - کجاست دست حمایت‌گر؟

کجاست دست حمایت‌گر؟
اعتراض دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به بی عدالتی در دانشگاه
انجمن اسلامی علوم پزشکی اصفهان طی بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به مداخلات مسئولین دانشگاه حتی در جزئی ترین کارهای انجمن اسلامی ابراز داشتند. این بیانیه زمانی صادر شد که مجوز برنامه ای که از یک ماه قبل برنامه ریزی شده بود به درخواست عده ای دلواپس لغو شد. متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دوستان و هم دانشگاهیان عزیز، به اطلاع می‌رسانیم، ما اعضای انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان، در آستانه فصلی سرد بر آن شدیم تا با گرمای شعر به پیشواز سرمای پیش رو برویم و در این بین یادی از کودکان بی‌سرپرستی کنیم که در همین شهر و در کنارمان نفس می‌کشند، اما بوران ارزش‌هایی بی‌پایه و خودساخته زودتر از سرمای زمستان دامن گیرمان شد.بعد از سرکوب، فشار و تهدید و برهم زدن برنامه‌های سیاسی، این بار نوبت به برنامه‌های فرهنگی رسیده است، کسانی که تا دیروز شاکله‌ی برنامه‌های سیاسی را با دندان نگرانی‌شان پاره می‌کردند، امروز فرهنگ و هنر را هدف قرار داده اند و چه بسا هدف فردایشان، برنامه‌های مذهبی باشد.
دردناک‌تر از همه این‌ها، نبود دستی حمایت‌گر در برابر فشار و سرکوب‌ است!
مسئولین محترم دانشگاه گویا هنوز هم نمی‌توانند به تساوی و عدالت در برگزاری برنامه تشکل‌ها اقدام نمایند چرا که یک روز قبل از برگزاری، به درخواست عده‌ای دلواپس که با هرگونه برنامه (سیاسی، فرهنگی، خیریه) از طرف تشکل ما مخالف هستند، مجوز برنامه‌ای که یک ماه تمام تعداد زیادی از اعضا در جهت برگزاریش تلاش، وقت و انرژی گذاشته را باطل و به خواسته آنان جامه‌ی عمل پوشانده است!اما آن‌ها هنوز نه با هویت ما که با هویت اصلاح‌طلبی آشنایی ندارند، نمی‌دانند امید بذر هویت ماست و ما فردا پویا و فعال‌تر از امروز باز هم در راه اعتدال و اصلاحات قدم بر می‌داریم. این‌جا پایان ماجرا نیست، بیداریم، به پا می‌خیزیم و جوانه‌های امیدی را که در وجودمان قد می‌کشند، به ثمر می‌نشانیم. روح عدالت‌خواهی در ما بیدار است و زبانه می‌کشد.ضمن عذرخواهی، از تمامی بزرگوارانی که بلیط خریداری کرده‌اند، خواهشمندیم در هفته آتی از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵ با همراه داشتن بلیط و کارت دانشجویی به دفتر انجمن، جنب تالار شریعتی مراجعه کرده و وجه خود را دریافت نمایند.
در عاشقی گریز نباشید ز سوز و ساز
ایستاده ام چو شمع مترسان ز آتشم
انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان-۴ دی ماه ۱۳۹۴

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi

#ایران - بازداشت میثم حجتی

بازداشت میثم حجتی

روز چهارشنبه دوم دی ماه میثم حجتی که یکی از نوکیشان مسیحی می باشد در منزل مسکونی اش بازداشت شد.
وی در مقابل دیدگان پدر و مادر خود مورد ضرب و شتم مامورین قرار گرفته و همچنین مامورین اقدام به توقیف کلیه کتب و وسایل شخصی وی کرده اند  حتی موبایل پدر و مادر میثم حجتی و درخت کریسمس وی را با خود برده اند.

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi

۴ دی ۱۳۹۴

در گذر تاریخ ... #ایران - نخستین سرشماری در ایران به سبک جدید

در گذر تاریخ ...
نخستین سرشماری در ایران به سبک جدید

روز پنجم دیماه سال 1319 برای اولین بار در ایران سرشماری مدرن انجام گرفت و اعلام شد در شهر اصفهان 204 هزار و 600 تن زندگی می کنند و دومین شهر بزرگ ایران است.
 جمعیت همدان نیز طبق این سرشماری 103 هزار و 900 تن بود.

در گذر تاریخ ... #ایران - زلزله بم 70 هزار تن از هموطنانمان را زیر آوار برد

در گذر تاریخ ...
زلزله بم 70 هزار تن از هموطنانمان را زیر آوار برد
5دی 1382 - 26دسامبر2001
دراین روز زلزله یی با قدرت 6.3 ریشتر، شهر قدیمی بم در استان کرمان را لرزاند و بیش از 70 هزار تن, زیر آوار آن جان باختند.
آخوندها متقابلا از رسیدن کمکهای بین المللی گسترده یی که برای کمک به زلزله زدگان از تمام جهان سرازیر شده بود ممانعت کردند.
طی سالیان حکومت آخوندی, هیچ گامی برای تغییر بنای ساختمانهای شهرهایی که روی خط زلزله قرار دارند برداشته نشده است.
دو سال بعد از این زلزله، خبرگزاری حکومتی مهر درتاریخ 20مهر1384نوشت: بیش از 650 روز از زمین لرزه پنجم دی 82 بم می گذرد اما از این شهر خبر می رسد که در حال حاضر فقط 1300 تا 1500 خانوار بمی صاحبخانه شده اند و بیش از 16 هزار خانوار با وجود مشکلات بسیار همچنان در کانِکسهای چند متری با حداقل امکانات، روزگار سپری می کنند .
بی بی سی در تاریخ 9 بهمن 1387 گزارش داد :
یک نفر از بازماندگان زلزله بم در اعتراض به آنچه بی توجهی مسئولان خوانده، خود را در برابر ساختمان ریاست جمهوری ایران به آتش کشیده است. این واقعه، همزمان با تجمع کارگران صنایع فلزی در این محل صورت گرفته.
با وجود گذشت 5 سال از زلزله مرگبار بم، گزارش شده هنوز برخی از بازماندگان این حادثه در شرایط نامناسبی بسر می برند.

۳ دی ۱۳۹۴

#ایران - اعتصاب کارکنان شرکت مترو تهران و کرج

اعتصاب کارکنان شرکت مترو تهران و کرج

از ساعت 7صبح روز پنجشنبه 3 دی 1394، کارکنان خدمات، کارواش و تأسیسات شرکت مترو، به‌دلیل پرداخت نشدن حقوقهای پرداخت نشده در تهران و کرج به اعتصاب پرداختند. بنا‌ به گفته یکی از اعتصاب کنندگان، آنان در مقابل درب ایستگاه مرکزی و تعمیرات قطارها در کرج دست به تجمع زدند و خواهان پرداخت حقوق های پرداخت نشده خود شدند. با اعلام خبر اعتصاب این کارگران، کارکنان تأسیسات و خدمات مترو در تهران نیز به اعتصاب پرداختند و خواهان پاسخگویی مسئولان در قبال وعده‌های داده شده در تجمعات و اعتراضات قبلی خود، شدند.

#ایران - اعتصاب کارکنان سه شعبه فروشگاه رفاه

اعتصاب کارکنان سه شعبه فروشگاه رفاه 

صبح روز پنجشنبه 3 دی 1394 از ساعت 9 صبح کارکنان فروشگاه رفاه مهرشهر کرج و همچنین 2 شعبه دیگر در آزاد راه تهران-کرج و محمدشهر نیز به این اعتصاب پرداختند. علت اعتصاب کارکنان فروشگاه رفاه در مهرشهر، تهدید به اخراج کارکنان، در پی اعتراض آنان به اخراج همکارانشان به بهانه تعدیل نیرو بود. 2 شعبه دیگر این فروشگاه نیز، به همین دلیل اخراج همکارانشان و افزایش ندادن حقوق، دست به اعتصاب زدند. این فروشگاه زنجیره‌یی متعلق به سپاه پاسداران است.

#ایران - تجمع اعتراضی کارکنان تأمین اجتماعی کنگاور

تجمع اعتراضی کارکنان تأمین اجتماعی کنگاور

صبح روز پنجشنبه سوم دیماه 94گروهی از کارکنان اداره تأمین اجتماعی کنگاور در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق در محل این اداره واقع در خیابان عراقی تجمع کردند. 

#ایران - تجمع اعتراضی کارکنان شرکت آب کرمانشاه

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت آب کرمانشاه

صبح روز پنجشنبه سوم دیماه 94 جمعی از کارکنان شرکت آب کرمانشاه در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حق اضافه کاری در محل این اداره در بلوار موسوم به امامی تجمع اعتراضی کردند. 

#ایران - تجمع اعتراضی کارگران شرکت صنعتی کایکو کرمانشاه

تجمع اعتراضی کارگران شرکت صنعتی کایکو کرمانشاه

صبح روز پنجشنبه سوم دیماه 94 گروهی از کارگران شرکت صنعتی کایکو در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق در محل این شرکت تجمع کردند. 

#ایران - اعتصاب کسبه میدان امام حسین تهران

اعتصاب کسبه میدان امام حسین تهران 
از ساعت ۹.۳۰ صبح روز پنجشنبه 3 دی 1394 

مغازه‌داران میدان امام حسین تهران از سمت خیابان دماوند که پس از تغییرات انجام شده در میدان توسط شهرداری و تبدیل آن به پیاده راه و به‌اصطلاح خودشان، (بین الحرمین)، حالا در حاشیه قرار گرفته‌اند، به اعتصاب پرداختند.
بنا‌ به گفته یکی از کسبه این میدان، مغازه‌داران ابتدای خیابان دماوند و کناره‌های این ضلع میدان، از زمان بهره‌برداری از این میدان تا به کنون، با فروش بسیار پایین روبه‌رو هستند و تا به‌حال اعتراضات فراوانی را شکل داده‌اند، اما مقامات دولتی هر بار فقط وعده و وعید می‌دهند و اقدامی نمی‌کنند. این محدوده در حاشیه قرار گرفته و پیش از این پروژه، تردد خودروها و عبور و مرور مردم در این محدوده بسیار بالا بود و رونق اقتصادی نیز برای کسبه وجود داشت.
این اعتصاب در پی حضور کارگزاران حکومتی برای بازدید از پیشرفت پروژه انجام گرفت. 

#ایران - عیسی مسیح (ع)، تولد دوباره عشق و محبت و کرامت برای بشریت

عیسی مسیح (ع)، تولد دوباره عشق و محبت و کرامت برای بشریت 

این مسیح است که گفت: ”هر کس بطلبد دریافت کند و هرکه بکوبد برای او گشوده خواهد شد“.

#ایران - پیام مسیح، برای بشریت در زنجیر، بشارت نجات و آزادی است

 پیام مسیح، برای بشریت در زنجیر، بشارت نجات و آزادی است
پس درود خدا و سلام ما به مریم عذرا که با ایمانی سترگ، در رنج و تنهایی، بار امانت را به‌دوش کشید، تهمتها را به جان خرید و حامل هدیه‌یی مبارک برای بشریت شد.
مسیح پا به این جهان نهاد تا از ستم و سرکوب و نابرابری به عدالت و از جهل و تاریک‌اندیشی به حقیقت رهنمونش سازد. مسیح آمد تا بساط فریسیان ریاکار و دینفروش را که به نام خدا ستم می‌کردند، برچیند. مسیح آمد تا زنان رانده‌شده و تحت ستم را رها کند و پناه دهد؛ پیامبری از میان ماهیگیران و بردگان جلیله، که پیامش این بود که «آخریها باید اول شوند».
می گفت: «خداوند مرا فرستاد تا سرکوب‌شدگان را آزاد سازم». و «ای تمامی زحمتکشان و گرانباران! نزد من آیید؛ من به شما آرامش خواهم داد». 

#ایران - میلاد عیسی مسیح‌ (ع)، پیامبر عشق و رهایی مبارک باد

 میلاد عیسی مسیح‌ (ع)، پیامبر عشق و رهایی مبارک باد
25دسامبر-4دی

سلام بر مبشر رهایی و رحمت و منادی مهر و عطوفت
هر سال یک ‌شب، نور شمعها، صدای دل‌انگیز ناقوسها و طنین زیبای ترانه‌های مذهبی، درهم می‌آمیزند، تا تولد خجسته عیسی مسیح را گرامی بدارند. تولد نوری که در دل تیرگی قرنهای دور، درخشید. ناقوسی که برای عشق و عدالت به‌صدا درآمد و ترانه‌یی که نغمه تکامل و کرامت انسان را در گوش جان بشریتِ سرگشته، طنین‌انداز کرد.
در عید میلاد، دستها به‌یکدیگر فشرده می‌شوند. قلبها به‌هم نزدیکتر می‌شوند، دیدارها تازه می‌گردند و هدیه‌ها به‌نشانه محبت، رد و بدل می‌گردند. چرا که محبت و برادری و رحمت، ارمغان عیسی (ع) برای بشریت بود.
در عید میلاد مسیح، کاجهای سبز را به‌خانه می‌آورند و چراغانی می‌کنند. نشانه‌یی ازپیروزی حیات و سرسبزی در دل زمستان افسرده مرگزای.
مگر عیسی مسیح نبود که با نفسش، زندگی را بر مرگ چیره نمود و با کلامش، زمستان روح انسانها را به‌بهار سرسبزی و شکفتگی گوهر انسانی مبدل کرد؟
پیامبر بزرگی که با تولدش در چنین روزی تاریخ بشریت را ورق زد، پیام مجسم رهایی و یگانگی بود.
اولین کلماتی که او در حیاتش به‌زبان آورد، توحید بود و خیر و برکت و تبری جستن از شقاوت و ستمگری. و هنگامی که مادرش مریم عذرا که وجودش یکی از فرازهای تابناک تاریخ انسان است، به‌خاطر به‌دنیا آوردن مسیح، آنچنان در معرض تیرهای تهمت و افترا و فرافکنی مرتجعان و دین‌فروشان قرار گرفته بود که جز روزه سکوت، چاره‌یی نیافت، عیسی‌مسیح به‌گونه‌یی معجزه‌آسا به‌سخن آمد و با اعلام هویت و پیامبری و رسالت رهاییبخش خود بر ‌پاکی و مقام و مرتبت مادر مقدسش نیز گواهی داد:
والسّــلام عـلّی یوم ولدت و یوم اموت و یوم ابعث حیا.
درود بر‌من، روزی که‌زاده شدم، روزی که بمیرم و روزی که دیگر‌بار زنده و برانگیخته شوم.
حضرت عیسی (ع)، پیام آسمانیش را ‌ـ‌‌که پیام آزادی وبرادری و پیام امید و روشنایی است‌ـ‌ با پذیرش انواع شداید و سختیها به‌مردم رساند. او، یاران و پیروانش را به‌فداکاری و ازخودگذشتگی برای تحقق آزادی و صلح و عدالت فرامی‌خواند و می‌گفت: هرکس به‌خاطر اسم من، خانه‌ها یا برادران یا خواهران یا پدر یا مادر یا زن یا فرزندان یا زمینها را ترک کرد، صدچندان خواهد یافت و وارث حیات جاودانی خواهد ‌شد.
اما، نخستین کسی که در مسیر فداکاری و گذشتن از همه‌چیز برای تحقق این آرمانهای مقدس، قدم نهاد، مادر عیسی، حضرت مریم عذرا علیها‌السلام بود. بانویی مطهر، که ‌بار این رسالت را حتی قبل از تولد حضرت عیسی (ع) به‌دوش کشید و رسالت رهاییبخش خود را با شجاعت و مقاومتی مافوق تصور به‌انجام رساند. زنی که قرآن مجید از او در شمار بزرگترین منادیان یگانگی و راهگشایان رهایی انسان یاد می‌کند و برایش منزلتی مانند پیامبران بزرگ توحید قائل می‌شود. زنی که نه فقط در میلاد مسیح و ظهور مسیحیت بلکه در گسترش و ادامه تاریخی پیام رحمت و رهایی دیگر پیامبران توحید، نقش ویژه‌یی داشته است.
مسیح، مبشر رهایی فرزند انسان اگر نسبت به‌محرومان و کوبیده‌شدگان، همه مهر و عطوفت بود، اما به‌همان اندازه با ستمگران و درندگان انسانها و با دجالان و دین‌فروشان سر ستیز داشت و با آنان جز با خشم و کین سخن نمی‌گفت. در بیت‌المقدس وقتی که سران کاتبان و فریسیان ریاکار از جمعیتی که دل به‌پیام عیسی (ع) داده بودند، به‌وحشت افتاده او را مورد غضب و اعتراض قرار دادند؛ عیسی با بانگی که طنینش علیه دین‌فروشی و دجالگری تا جاودان به‌گوش خواهد رسید، بر ‌آنها فریاد زد: ‌ای ماران و افعی‌زادگان چگونه از عذاب جهنم خواهید گریخت.
گزیده‌یی از سخنان عیسی مسیح‌ (ع)
«… چه دشوار است که ثروتمندان به‌ملکوت خدا وارد شوند. زیرا گذشتن شتر از سوراخ سوزن آسانتر است از دخول ثروتمندی در ملکوت خدا…» انجیل لوقا ـ 18
«اسلحه تام خدا را بردارید، تا بتوانید در روز شریر مقاومت کنید و همه کار را به‌جا آورده بایستید. پس کمر خود را به راستی بسته و جوشن عدالت را در برکرده بایستید… و بر روی این همه، سپر ایمان بکشید که با‌ آن بتوانید تمامی تیرهای آتشین شریر را خاموش کنید و خودِ نجات، و شمشیر روح را که کلام خداست بردارید…» (از رساله پولس رسول به افسسیان‌ـ باب 6)
«از کسانی که جسم را می‌کشند ولی قادر به کشتن جان نیستند، نترسید». انجیل لوقا ـ 11
«روح خدا در من است، زیرا که مرا مسح کرد تا فقیران را بشارت دهم و مرا فرستاد تا شکسته‌دلان را شفا بخشم و اسیران را به رستگاری و کوران را به بینایی موعظه کنم و تا کوبیدگان را آزاد سازم». انجیل لوقاـ 4
«خوشا به‌حال زحمتکشان برای عدالت، زیرا که ملکوت آسمان از آن ایشان است». انجیل متی‌ـ 5
«بپرهیزید از کاتبانی که خرامیدن در لباسهای دراز را می‌پسندند و سلام در بازارها و صدر کنائس و بالا نشستن در ضیافتها را دوست می‌دارند و خانه‌های بیوه زنان را می‌بلعند و نماز را به ریاکاری طول می‌دهند. اینها عذاب شدیدتر خواهند یافت». انجیل لوقا. 20 و 47
«وای بر شما ای کاتبان و فریسیان ریاکار، وای بر شما نیز ای فقیهان، زیرا که بارهای گران بر مردم می‌نهید و خود بر آنها یک انگشت هم نمی‌گذارید… حکمت خدا نیز فرموده است که به سوی ایشان انبیا و رسولان می‌فرستم؛ و بعضی از ایشان را خواهند کشت و بر بعضی جفا خواهند کرد. تا انتقام خون جمیع انبیا که از بنای عالم ریخته شد، از این طبقه گرفته شود. از خون هابیل تا خون ذکریا که در میان مذبح و هیکل کشته شد. بلی به شما می‌گویم که از این فرقه بازخواست خواهد شد». انجیل لوقا‌ـ 12
«اینک بنده من، که برگزیدم و حبیب من، که خاطرم از وی خرسند است. روح خود را بر وی خواهم نهاد. تا انصاف را بر امتها اشتهار نماید… تا آن که انصاف را به نصرت در آورد و به نام او امتها امید خواهند داشت» انجیل متی ـ 12
«این قوم به لبهای خود مرا حرمت می‌دارند، لیکن دلشان از من دور است… پس بدیشان گفت که حکم خدا را نیکو باطل ساخته‌اید تا تقلید خود را محکم بدارید» انجیل مرقس ـ 7
«چون روزه‌دارید مانند ریاکاران، ترشرو مباشید. زیرا که صورت خود را تغییر می‌دهند تا در نظر مردم روزه‌دار نمایند… لیکن تو چون روزه‌داری، سرت را روغن بزن و صورتت را بشوی تا در نظر مردم روزه‌دار ننمایی…» انجیل متی ـ 6
«هرکه از شما بزرگتر باشد، خادم شماست و هرکه خود را بلند کند، پست گردد و هرکه فروتن شود، سرفراز گردد…
وای بر‌شما ‌ای کاتبان و فریسیان ریاکار که درهای ملکوت آسمان را به‌روی مردم می‌بندید. خودتان وارد نمی‌شوید و طالبان ورود را مانع می‌شوید. وای بر‌شما راهنمایان کور که پشه را صافی می‌کنید و شتر را فرو می‌بلعید. وای بر‌شما‌ ای کاتبان، از آن‌رو که بیرون پیاله و بشقاب را پاک می‌کنید و درون آن‌را سرشار از جبر و ظلم می‌دارید. ‌ای کاتبان ریاکار که چون قبرهای سفیده شده می‌باشید که از بیرون نیکو می‌نماید لکن درون آنها از استخوان مردگان و پلیدیها پر است». انجیل متی ـ 23

گذری به فرهنگ و شعر فارسی در پرتو میلاد مسیح (ع)
یلدا، شبی سیاه و بلند، که آبستن ‌صبح روشن رهایی و شکوفایی است.
گفته‌اند که فلسفه نامگذاری شب یلدا در فرهنگ ایرانی، آن است که مسیح پیامبر در این شب به‌دنیا آمده است.
آورده‌اند که کلمه یلدا که ریشه سریانی دارد و سریانی، از زبانهای دنیای باستان، یا زبان اصلی انجیل است و در سریانی، یلدا به‌معنی میلاد و مراد از میلاد، شب ولادت حضرت مسیح است و از این‌رو ایرانیان، شب یلدا را با شب ولادت عیسی مسیح (ع) تطبیق داده‌اند. شبی که با شب مرسوم و معمول میلاد مسیح نزد ملل دیگر 4شب فاصله دارد.
چنان که محققان در این باره گفته‌اند، در ایران باستان، یلدا در اصل، جشن ظهور میترا یا مهر بوده و مسیحیان ایران، آن را در قرن چهارم میلادی، از آیین مهر‌پرستی ایرانیان گرفته و روز میلاد مسیح را با آن مقارن قرار دادند.
در ادبیات فارسی به‌این تقارن، اشاره‌های بسیار شده است و از‌جمله، خاقانی شروانی گفته است:
سخنم بلند‌نام از سخن تو گشت و شاید
که درازنامی، از نام مسیح یافت یلدا
در شعر و ادبیات فارسی، یلدا اساساً سمبل سیاهی و بلندی است و هر پدیده‌یی را که بخواهند با سیاهی و بلندی توصیف کنند یا وقتی که بخواهند به‌یک دوران ظلمت و حاکمیت ظلم و جور اشاره کنند، از استعاره یلدا استفاده می‌کنند. سعدی گفته است:
همه بر‌آن همه دردم امید درمان است
که آخری بود آخر، شبان یلدا را
و باز هم از سعدی است که:
برآی ‌ای صبح مشتاقان اگر هنگام روز آمد
که بگرفت این شب یلدا ملال از ماه و پروینم
اگر چه در بیشتر این اشعار، شب یلدا طولانی‌ترین و سیاهترین شبهاست، اما با خودش مژده برآمدن صبح، آمدن روز و طلوع خورشید را به‌همراه دارد.
شب یلدا اگر‌چه شبی بلند و سرد و سیاه است. در دل همین شب و تیرگی، مسیح به‌دنیا می‌آید و یلدا با خود بشارتی مسیحایی را به‌صبحی روشن هدیه می‌کند.
وهمین منطق تاریخ و منطق حرکت هستی است، هر شبی بشارت صبح، هر دوران حکومت سیاهی و ظلمت، بشارت آمدن مسیحانفسی را دارد. و باز به‌قول خاقانی:
همه شبهای غم آبستن روز طرب است
یوسف روز به‌چاه شب یلدا بینند

۲ دی ۱۳۹۴

#ایران - هشداری برای امنیت کل نظام!

هشداری برای امنیت کل نظام!

این روزها در کشمکش و دعواهای درون رژیم، هر باند خیز برداشته تا در جنگ انتخابات، بر باند رقیب غلبه کند و هژمونی را دست بگیرد. حالا باندهای رژیم در این رابطه به همدیگر هشدار می‌دهند که مبادا نظم موجود بین آنها بهم بخورد و کل نظام را به خطر بیندازد. در همین رابطه رفسنجانی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های باند خودش به نام آرمان 29آذر 94، مسأله امنیت نظام را مطرح کرده و در ادامه به باند رقیب هشدار داده که «نباید این حالت را با ناراضی کردن افکار عمومی و مخصوصاً جوانان و تحصیلکرده‌ها ـ چون الآن اینها مرجع شدند ـ به هم بزنند و ناامن کنند».
در قسمت دیگری از این مصاحبه خبرنگار رژیم اعترافهای جالبی می‌کند و از تغییر خواسته‌های جوانان حرف می‌زند. همان تغییری که خامنه‌ای بارها نسبت به آن هشدار داده بود. تغییر الگوها، تفاوتهای معنادار، نگرانی و اعتراف به این‌که جوانان در کانال رژیم ولایت‌فقیه نیستند و خودشان راه را پیدا می‌کنند. مصاحبه‌کننده از رفسنجانی می‌پرسدکه «دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی جدید با دغدغه‌های نسل‌های اول انقلاب و دهه شصتی‌ها، تفاوتهای معناداری دارند. این‌که نسل جدید به‌دنبال الگوهای جدید برود، نگران‌کننده نیست؟ یعنی ما نتوانستیم برای جوانان مسیری را هموار کنیم که در کانال انقلاب رشد کنند. گویا خودشان دارند مسیرشان را پیدا می‌کنند. چه اندازه با این نظر موافقید؟»
رفسنجانی در قسمتی از پاسخ به این سؤال می‌گوید: «متأسفانه الآن کسانی هستند که روی افکاری که برای خیلی‌ها فسیل شده، اصرار دارند و می‌خواهند همان افکار را در مغز جوانان تزریق کنند که جوانان نمی‌پذیرند. مباحثه که شود، بر اساس منطق خود، جواب می‌دهند. گاهی هم احساس نفرت می‌کنند».
بی تردید، جوانهای ایرانی، تفکر فسیل شده و ارتجاعی آخوندها را نمی‌پذیرند و از آن متنفرند. اما حالا این سؤال پیش می‌آید که آیا رفسنجانی به فکر جوان ایرانی است یا سودای دیگری در سر دارد؟
پاسخ را البته از میان همین حرفهای رفسنجانی می‌شود داد. آنجا که دم از امنیت نظام می‌زند و نسبت به نارضایتی افکار عمومی به‌ویژه جوانان و تحصیل کرده‌ها هشدار می‌دهد و این هشدار رفسنجانی تنها معنا و مفهوم جنگ و دعوای انتخاباتی ندارد، بلکه فراتر از آن است. هشداری است برای امنیت کل نظام. البته این تنها هشدار رفسنجانی نبوده و نیست. پیش از این هم وی بارها و بارها نسبت به این موضوع هشدار داده و از شرایط پیش رو ابراز وحشت کرده است.
به‌عنوان نمونه رفسنجانی در دیدارش با رئیس پارلمان کرواسی که در روزنامه حکومتی اعتماد مورخ 14مهر94 درج شده بود گفته است: «وقتی از شدت ظلم، ناامنی و بیکاری، کارد به استخوان برسد، جوان ناراضی به فکر انتقام می‌افتد».
واقعیت این است که ترس از انفجار خشم متراکم جوانهاست که رفسنجانی را به این هشدارها واداشته است. به‌همین دلیل هم او نمی‌گوید که جوانان قیام می‌کنند، بلکه خیزش آنان را نه قیام بلکه انتقام تعبیر می‌کند تا با وجود حرفهای دجالگرانه‌اش، مرز خودش و باندش را با آنها حفظ کرده و کمترین شکافی به سمت آزادی باز نکرده باشد.
آری، جوانان همانهایی هستند که الگوهایشان تغییر کرده است، تفاوتهای معناداری دارند، رودرروی رژیم ولایت‌فقیه هستند، از افکار فسیل شده آخوندها متنفرند و خوب می‌دانند در امتداد پیشتازان خود چگونه ضربه نهایی را به تمامیت نظام جهل و جنایت وارد کنند.
(منبع: سایت مجاهد)

#ایران - تاوان صداقت و عاشق انسان های پاک بودن در رژیم آخوندی

تاوان صداقت و عاشق انسان های پاک بودن در رژیم آخوندی
نامه زنداني سياسي مقاوم شاهين ذوقي تبار اززندان گوهردشت كرج- دانشجوي زنداني سياسي هوادار سازمان مجاهدين خلق
با عنوان :”تاوان صداقت و عاشق انسان های پاک بودن در رژیم آخوندی” كه جريان دستگيري اش را در دوران انتخابات رياست جمهوري آخوند روحاني جنايتكار و انتقالش به بند الف دو سپاه نوشته و در آن با اشاره به دزديهاي كلان مجتبي خامنه اي و ... دادگاههاي طولاني بابك زنجاني و وابستگان به رفسنجاني جنايتكار، و با استناد به جلوگيري قاضي صلواتي جنايتكار در دادگاه كه نگذاشته وي از خودش دفاع كند، نوشته است كه .... حالی که دادگاه های امثال بابک زنجانی دزد میلیاردی پس از ۲۴ جلسه هنوز تمام نگشته و ادامه دارد و این درصورتي است که آخوند اژه ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده دادگاه ۵ دقیقه ای نداریم! حال اگر این جمهوری به اصطلاح اسلامی در منافق بودن و تروریست بودن مجاهدین اطمینان دارد آیا بهتر نیست دادگاه های ما را به صورت علنی و با حضور خبرنگار برگزار کند تا حقیقت برای مردم نیز روشن گردد؟...من و همه زندانیانی که تا کنون دیده ام علاوه بر فشاری که خودمان و خانواده هایمان تحمل کردیم فقط در مدت پنج دقیقه دادگاهی شدیم و برای ما حکم صادر شد حال بهتر است آن لباس شخصی ها و مزد بگیران که در پوشش خانواده به لیبرتی می روند و ادعا می کنند که افراد آنجا به دست سازمان مجاهدین خلق اسیر شده اند، افکار عمومی را به سخره نگیرند و به جای اینکه به فکر آزادی آنها باشند و به راه دور بروند به فکر آزادی من و صدها و هزاران زندانی بیگناه در زندان های ایران باشند!
(منبع: جامعه زندانیان سیاسی ایران‎)

#ایران - عدم رسیدگی پزشکی به ابراهیم فیروزی

عدم رسیدگی پزشکی به ابراهیم فیروزی

نوکیش مسیحی ابراهیم فیروزی که در زندان گوهردشت محبوس می باشد حدود یکسال است که در ناحیه سمت چپ قفسه سینه خود با درد مواجه است ولی با وجود تشدید بیماری در سه ماه اخیر از سوی مسئولین و کادر پزشکی زندان با بی توجهی روبروی می باشد.

#ایران - دانشگاه زنده است

 دانشگاه زنده است

کانال تلگرام دانشگاه سنگر آزادی 
telegram.me/DaneshghahSangareAzadi
ما را در رساندن صدای دانشجویان یاری کنید

در گذر تاریخ ... #ایران - روزی که خورشید دوباره متولد شد

در گذر تاریخ ...
روزی که خورشید دوباره متولد شد
1دی 2014 سال پیش از میلاد مسیح

روز اول دیماه از 2014 سال پیش از میلاد مسیح ” دی‌گان” و ” خورروز” نامیده شده است.
به‌زعم ایرانیان باستان، روز تولد دوباره خورشید، پس از بلند ترین شب سال بوده است.
ایرانیان باستان با نگرانی از طولانی بودن شب و ترس از باز نیامدن خورشید، تا سپیده‌دم در کنار یکدیگر بیدار می نشستند و خود را سرگرم می کردند تا اندوه ظلمت را فراموش کنند.
روز پس از آن شب، یکم دی ماه را که خورروز و دی‌گان می‌خواندند به استراحت می‌پرداختند و تعطیل عمومی بود.
در این روز، جنگ کردن و خونریزی، شکار، و حتی کشتن گوسفند و مرغ هم ممنوع بود.

#ایران - ارژنگ داوودی بدون درمان به بند بازگردانده شد

ارژنگ داوودی بدون درمان به بند بازگردانده شد

روز سه شنبه اول دی ماه ارژنگ داودی به دلیل 15 روز اعتصاب غذا و وخامت حالش به بهداری منتقل شده بود بدون درمان به بند بازگردانده شد.

#ایران - بهنود رمضاني شب یلدای 88

#ایران - بهنود رمضاني شب یلدای 88

#ایران - يادي از كيانوش آسا و شبي با او در طولاني ترين شب سال

 يادي از كيانوش آسا و شبي با او در طولاني ترين شب سال

#ایران - بیانیه افشین بایمانی در پانزدهمین روز اعتصاب غذا

 بیانیه افشین بایمانی در پانزدهمین روز اعتصاب غذا و دلنوشته زيباي دخترش دنيا

"بيانيه افشين بايماني در پانزدهمين روز اعتصاب غذا 
هرشب ستاره ای به زمین میکشند و باز این آسمان غم زده غرق ستاره هاست
جنگ جهانی دوم پایان یافت، داستان جنگ جهانی و سربازان و کهنه سربازان پایان یافت اردوگاه های هولناک روس ها و نازی ها تعطیل شدند و جنایتکاران جنگی این زندان ها به سزای عمل خویش رسیدند ولی مردم جهان داستان های آن روزگار را کماکان مرور میکنند و هنوز از این همه بی رحمی در حیرت اند خاطرات مربوط به زندان های مخوف جنگ جهانی دوم و زندانیانی که توسط زندانبان ها اجیر شده بودند و عجب آنکه در رفتار با زندانیان بسیار بی رحمانه تراز خود زندانبان رفتار میکردند این دسته از زندانیان به "کاپا" معروف بودند و شاید اگر مردم جهان تصور میکنند که این فاجعه و بانیان آزارو اذیت یک زندانی توسط زندانی دیگر در دل تاریخ دفن شده است ولی در کمال تاسف باید گفت که در این روزگار و در زندان های حکومت آخوندی مجددا کاپاها ظهور کرده اند و مامور آزارو اذیت بیشتر زندانیان شده اند. در زندان رجایی شهر و در بند سیاسی گروهی اقلیت از زندانیان که تمایل به بقای حکومت دارند و امیدشان به پس مانده ی یارانشان در حکومت دولت مكرو فریب است خود را مجرمان شریف میدانند و دیگران را تروریست و خراب کار و جاسوس ، یعنی آنچه از حلقوم دادستان بیرون می آید راه زبان این کاپاهای آخوندی است این دسته ی تمامیت خواه در زندان هم همه چیز را برای خود میخواهند و مدتهاست مثل یک مزدور تمام عیار وزارت اطلاعات هر زندانی سیاسی را که حرفی برای گفتن دارد و هنوز بر سر موضع خویش است و حاضر به تعامل با حاکمیت نیست را به سیستم زندان معرفی میکنند تا به روش های مختلف مورد آزار و اذیت قرار بگیرد.یکی از روش های آزار زندانیان که توسط ریىس زندان اعمال می شود فرستادن زندانیان سیاسی به بند های دیگری است که مخصوص نگهداری زندانیانی با جرائم خطرناک است و این حربه ایست که زندانی سیاسی را وادار به سکوت کنند و آخرین شاهکار این زنجیره ی مزدور فرستادن من ،افشین بایمانی و ارژنگ داوودی به بند زندانيان عادی است امری که این بار آنچنان رذیلانه صورت گرفت که دختر ١٦ساله ام دنیا، پس از ١٦ سال دوری از پدر و سکوت و امید آزادی پدر و تحمل درد و رنج جانکاهی که منجر به بیماری قلبی وی در ابتدای نوجوانی شده است از ناراحتي دست به اعتصاب غذای نامحدود زد. اگر چه دور است از شرف و وجدان دادستان و رئيس زندان و مزدوران آخوندی که از خود خجالت بکشند و به این رفتار شرم اور خود پایان بدهندو چنانچه در گذشته هم مرسوم بوده که زندانیان سیاسی دیگری که بر سر موضع خودبوده اند را به بندهای دیگر انتقال بدهند زندانیان سیاسی ازجمله علی رضا فراهانی .علی مشهدی کاظمی. ایرج حاتمی.فرید آزموده. بهزاد ترحمی و علی اکبر باغانی و محمد رضا عالی پیام .ولی اینبار شاید اينبار لازم باشد پشت سر پرچم ژاندارک ایرانی یعنی دنیا همگی مردانه بایستیم و برای همیشه به این داستان خاتمه بدهیم چراکه خون من یعنی افشین بایمانی هرگز رنگین تراز سایر مجاهدینی که در راه مبارزه بر علیه رژیم به شهادت رسیدند نیست این بار دراین اعتصاب بادنیا همراهی خواهم کرد.
افشین بایمانی
دل نوشته زیبای دخترش دنیا 
دیشب پدرم ،که ١٥ روز است در اعتصاب غذا به سر میبرد را به بیمارستان اعزام کردند پس از ١٦ سال حبس او همه گونه زندان و بند و تنبیه را به چشم دیده است . بارها پدرم را به بهانه ی گوناگون از زندانی به زندان دیگر منتقل کرده اندومورد آزار واذيت قرار داده اند، از خود میپرسم به راستی این بار چه اتفاقی افتاده که پدر بخاطر جابجایی از یک بند به بند دیگر دست به اعتصاب غذا زده و آنقدر مصمم است که تا پای جان خود دراین راه ایستاده است؟! به راستی آیا فکر میکنید خواسته ی او به اين علت است که تحمل و حوصله ی جابجایی را ديگر ندارد؟ آن هم او که شرایط بسیار سخت تر از آنرا به سادگی تحمل کرده است ؟! سادگیست اگر اینطور فکر کنید حرف پدر من اینبار جابجا شدن نیست این بار او از آزار و اذیت سازمانیافته اى که توسط دادستان و زندانبانان و بنا برتوصیه ی تعدادی زندانی وابسته به لابی های حکومتی اعمال میشود ناراحت است اینگونه جابجایی ها نوعی دهن کجی به سایر زندانیان سیاسی است امری که قبلاهم سابقه داشته و نمونه های بسياري از آنرا میتوان بر شمرد. براساس این اعتقاد است که من هم به حمایت از پدرم تا زمان برآورده شدن خواسته ی او کماکان در اعتصاب غذا خواهم بود.
پدرم دوستت دارم
دنیا بایمانی
دوشنبه ٣٠ اذر ٩٤

#ایران - سخنی با یزید

سخنی با یزید
دست نوشته زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز خطاب به خامنه ای
من ۶ سال است که در زندان بسر می برم به این اتهام که به تو توهین کرده ام . در زندان هر از گاهی تعدادی از جوانان کشورم را به بهانه خرید و فروش مواد مخدر اعدام می کنند در حالیکه شنیده می شود که تو بیش از ۶۰ سال است انواع مواد مخدر بویژه شیره مصرف می کنی.در زندان هر از گاهی جوانانی را به خاطر قتل تنها یک نفر قصاص می کنند در حالیکه تو روزانه خون چند صد نفر را در ایران، عراق، سوریه، لبنان و بسیاری از نقاط دیگر دنیا می ریزی. در میان زندانیان عادی نیز به شیره کش خون خوار معروف شده ای. حال از تو می پرسم که خودت درباره چنین تناقضی چگونه فکر می کنی ؟
معلم مهدی فراحی شاندیز
آذر ۱۳۹۴-زندان مرکزی زاهدان

#ایران - روزبه گیلاسیان و الهه سروش نیا در بازداشگاه اطلاعات سپان می باشند

روزبه گیلاسیان و الهه سروش نیا در بازداشگاه اطلاعات سپاه می باشند

روزبه گیلاسیان و الهه سروش نیا که روز 23 آذر سال جاری در گرگان بازداشت شده اند طی یک تماسی تلفنی با بستگان خود خبر دادند که در بازداشتگاه اطلاعات سپاه هستند.
از علت بازداشت این زوج نویسنده اطلاعی در دست نیست.

#ایران - اعتراض جمعی از اهالی قلم به بازداشت نویسندگان

 اعتراض جمعی از اهالی قلم به بازداشت نویسندگان

جمعی از نویسندگان و روزنامه نگاران و اهالی قلم به بازداشت نویسندگان و شاعران اعتراض کرده و دربیانیه ای خواستار پایان دادن و لغو احکام صادره شدند.
متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:
«سکوت هرگز به رهایی کمک نخواهد کرد»
نویسندگان، شاعران و اهالی قلم در ایران، این روزها با موج بازداشت و تحمیل کیفرهای سنگین روبه‌رو شده‌اند. انتقال به مکان نامعلوم، بازداشت به دلایل نامشخص و توسط افراد ناشناس به همراه محکومیت‌های سنگین بار دیگر خودی نشان می‌دهند و شناسه‌های استبداد را یادآوری می‌کنند. آن‌هم در زمانه‌ای که دولت، شعار تدبیر و امید سر می‌دهد و برای گشودن قفل مشکلات، از کلید گفته است.طی روزهای گذشته مأموران امنیتی در گرگان به خانه دو نویسنده به نام‌های روزبه گیلاسیان و الهه سروش‌نیا مراجعه و آن‌ها را بازداشت کردند. دو روز بعد به منزل محمدرضا حاج رستم‌بیگلو در کرج رفتند و او را با خود بردند و پس از چند روز به قید وثیقه آزاد کردند. در طول ماه گذشته، یغما گلرویی – ترانه‌سرا نیز بازداشت و چند روزی را در مکانی نامعلوم به‌سر برد و در نهایت به قید وثیقه آزاد شد. پیش از این رویدادها مهدی موسوی، فاطمه اختصاری و کیوان کریمی نیز توسط دادگاه انقلاب، به حبس‌های طولانی مدت ۹ و ۱۱ و نیم ساله به همراه ۹۹ ضربه شلاق محکوم شدند. مهدی و حسین رجبیان، دو نویسنده دیگر نیز به تازگی با حکم شش سال زندان مواجه شدند.در حوزه‌های دیگر مربوط به آزادی بیان و آزادی‌های اجتماعی هم وضع بهتری وجود ندارد. آمارهای گوناگونی نشان می‌دهند که سکوت دولت، سرگرم بودن آن به توافق هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها در حالی که وعده‌های دیگرش را فراموش کرده منجر به گسترش بیش از پیش استبداد شده است. ادامه سکوت دولت و ادامه بازداشت‌ها ممکن است وضع را از این هم بدتر کند.خواسته جمعی ما از همکاران دیگر، رسانه‌ها، نهادهای بین‌المللی و روشنفکران این است که نسبت به نقض آزادی بیان و گسترش استبداد در ایران هوشیار بوده و اقدامات لازم را انجام دهند چرا که سکوت هرگز به رهایی کمک نخواهد کرد.حسن روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری: «ما می‌خواهیم همه مسئولان امنیتی بیدار و هوشیار باشند. برخورد تند راه حل نیست. ما بیاییم واقعیت‌ها را باز کنیم. اگر شعار تند داده‌اند، قتل که نکرده‌اند برای شعار‌های تند تذکر می‌دهند، روانه زندان که نمی‌کنند. پرونده‌سازی‌ها را باید کنار بگذاریم.»ما به عنوان جمعی از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اهالی قلم این سخنان رییس جمهور ایران را یادآوری کرده و خواهان پایان دادن به بازداشت‌ها، لغو احکام صادره برای نویسندگان و آزادی فوری بازداشت‌شدگان هستیم. دولت تدبیر و امید نیز باید با ورود و پایان‌دادن به این وضع تأسف‌بار نشان دهد که وعده‌های انتخاباتی را فراموش نکرده و از ابتدا مردم را فریب نداده است.
ﻋﻠﯽ ﺍﺷﺮﻑ ﺩﺭﻭﯾﺸﯿﺎﻥ – مهرانگیز کار – محسن حکیمی – بنفشه حجازی – فرامرز سدهی – عباس شکری – حسن صفدری – علی عبداللهی – محبوبه عباسقلی‌زاده – امید حبیبی‌نیا – نرگس توسلیان – امید شمس – نعیمه دوستدار – شبنم آذر – شیما کلباسی – بهرنگ زندی – شادیار عمرانی – پیام فتوحیه‌پور – فرهاد حیدری گوران – ناما جعفری – سهراب رحیمی – رویا تفتی – شاهد علوی – کبوتر ارشدی – نسیم روشنایی – آتفه چهارمحالیان – لیلا سامانی – فیض شریفی – ﻣﺤﻤﺪ ﺗﻨﮕﺴﺘﺎﻧﯽ – هوشیار انصاری‌فر – سولماز نراقی – آرام روانشاد – الهه رهرونیا – سیمین روزگرد – رضا حیرانی – علیرضا بهنام – شیوا شکوری – ﻣﺎﻫﺮﺥ ﻏﻼﻣﺤﺴﯿﻦ ﭘﻮﺭ – علی اسداللهی – امین قضایی – حسین مکی زاده تفتی – نیما صفار – امید کشتکار – علیرضا عباسی – وحید آقاجانی – افسانه شفیعی – هومن عزیزی – ﻣﺤﻤﺪ ﺁﺷﻮﺭ – آزاده سلیمانی – اعظم بهرامی -رضا شنطیا – افروز کاظم‌زاده – میترا سرانی‌اصل – ﺍﻭﺧﺘﺎﯼ ﺣﺴﯿﻨﯽ – حمید اسلامی – سعید محمدحسنی  – فرناز جعفرزادگان – سعید غلامحسین پور – بهرنگ قاسمی – هادی کیکاووسی – سحر بیانی – کتایون ریزخراتی – فرهاد اکبرزاده – آزاده بشارتی -سارا خلیلی جهرمی – ایوب صادقیانی – وحیده سیستانی – حبیب محمدزاده – رضا شبانکاره – سمیرانیک نوروزی – سعید آرمات – سوسن محمدی غیاثوند – مسعود چم‌آسمانی – ناهید عرجونی – احسام سلطانی –  فرید قدمی – کیانا برومند – باران حجتی – سهند آدم عارف – زبیده حسینی – سعیده کشاورزی –  منیژه گازرانی – سهند آقایی – مرضیه شاه‌بزاز – مهدی وزیربانی – افسانه برزویی – سیامک میرزاده – سهیل نصرتی – لیلا فلاحی سرابی – محبوبه افشاری – محسن توحیدیان -محسن صلاحی راد – فرید مسجدی -محمدذوالفقاری – کبرا فدوی – شقایق احمدی -شهاب الدین قناطیر -صادق محمدیان روشن – مهدی قلایی – یاسمین حشدری – حامد مصطفوی – حسین عبدالوند – سارا سعیدی – مرتضی نوروزی – علیرضا نوری – علی شام روشن – سحر حجتی – سپیده مجیدی – علی کاکاوند – ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺭﻧﺞ ﺍﻧﺪﯾﺶ – امین مرادی – محمدعلی حسنلو – سارا علیزاده – مرتضی حسینی – مسعود شهریاری – فرانک جواهری کوپائی – سید محسن حسینی – محمد نعامی‌پوران – میلاد کامیابیان -نگین فرهود -ﻓﺮﺷﺎﺩ ﻗﺮﺑﺎﻧﭙﻮﺭ – لیلا برزگر – محمد گنابادی – شوکا حسینی – کیمیا علیزاده حصاری – ربابه صالحی هیکویی – روح الله صحرایی – نسترن رادمنش – روزبه رجبی – ستاره حجتی – جواد قاسمی – پویا عزیزی

#ایران - دانا لنج آبادی از تحصیل محروم شد

دانا لنج آبادی از تحصیل محروم شد

دانا لنج آبادی که دانشجوی سال آخر کارشناسی در رشته اقتصاد کشاورزی می باشد پس از گذراندن دوران 20 ماهه محکومیت خود از گذراندن سال آخر تحصیل خود منع شد و از ادامه تحصیل این دانشجو مخالفت به عمل آمد.
وی دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان می باشد.
“دانا لنج آبادی” در رابطه با دلایل ممانعت از تحصیلش می گوید “پس از آنکه از دانشگاه مریوان ناامید شدم به استان مراجعه کردم که دکتر مردای، رئیس پیام نور استان کردستان پس از پیگیری جواب داد؛ از اختیار ما خارج است.”
“لنج آبادی” افزود: “این در حالی است که من در زندان امتحان میدادم و مشکلی برای خواندن نداشتم و حتی برای این ترم هم انتخاب واحد کردم و شهریه ثابتم را پرداخته ام.”
ممانعت از ادامه تحصیل این فعال مدنی در حالی است که وی ۵ بهمن ماه ١٣٩٢ و به دنبال تجمع خیابانی شهروندان مریوانی در اعتراض به اعدام سه تن در زندان های کردستان بازداشت و پس از مدتی روانه زندان شد.اول تیرماه ١٣٩٣ دادگاه انقلاب مریوان برای وی یکسال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و ٨ ماه حبس و ۵٠ ضربه شلاق به اتهام اخلال در نظم عمومی بود.
دانا لنج آبادی پیشتر نیز در سال ٨٩ و به دنبال فعالیت های دانشجویی بازداشت شده بود که به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم گردید.

#ایران - فرشید فتحی و آرش مقدم آزاد شدند

فرشید فتحی و آرش مقدم آزاد شدند

روز دوشنبه 30 آذر پس از اعمال ماده 134 قانون به اصطلاح مجازات اسلامی و تجمیع جرائم فرشید فتحی زندانی مسیحی و آرش مقدم اصلانپور زندانی سیاسی از زندان گوهردشت آزاد شدند.

۳۰ آذر ۱۳۹۴

#ایران - گازگرفتگی ۱۱ دانشجوی دختر خوابگاه پروین اعتصامی در شهرستان خوی

گازگرفتگی ۱۱ دانشجوی دختر خوابگاه پروین اعتصامی در شهرستان خوی

شب دوشنبه 29آذر 94، یازده دانشجوی دختر ساکن خوابگاه پروین اعتصامی در شهرستان خوی به علت مسمومیت با گاز منو اکسید کربن به بیمارستان خوی منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
در خوابگاه دانشجویی پروین اعتصامی شهرستان خوی ١٥ دانشجوی دختر سکونت دارند که در این حادثه ١١ نفر از آنها دچار مسمومیت و گازگرفتگی شده بودند.
طی روزهای گذشته و در دو حادثه جداگانه در استان ایلام، ٤ دانشجو بر اثر گازگرفتگی در خوابگاههای شهرهای ایلام و سرابله جانشان را از دست داده بودند.

#ایران - دوستان عزیز، شب یلداتون مبارک

دوستان عزیز، شب یلداتون مبارک

#ایران - یلدا خود شبی است، اما همیشه از روز می‌گوید

 یلدا خود شبی است، اما همیشه از روز می‌گوید

امروز همه مردم ایران منتظر صبح روشنی هستند که نامش آزادی است. صبح روشنی که بعد از شب تیره ستم ولایت‌فقیه خواهد دمید. برای دمیدن این صبح، باید امید داشت. باید چهره یوسف آزادی را در ته چاه شب یلدا دید.
آری! شب یلدا، شب بیدار نشستن و شب جشن است. مردم ایران همه بیدار و منتظرند. در تیرگی یلدای ستم کنونی، بنا‌ به سنت ایرانی، همه بیدارند تا نحسی حاکمیت ولایت‌فقیه را با جشن و شادی از خانه‌هایشان به‌در کنند.

#ایران - شب یلدا بشارت مهر ایران

 شب یلدا بشارت مهر ایران
30آذر - 21دسامبر

شب سیاه وطن به پایان خواهد رسید و خورشید تابان آزادی بر میهنمان ایران خواهد تابید.
هزاران سال است که مردم ساکن سرزمین ایران، مراسم شب یلدا، بلندترین شب سال را طی مراسم و آیینهای خاصی برگزار می‌کنند.
براساس برخی روایات، یلدا از زمانهای بسیار کهن و دوران آیین مهر در بین مردم ایران، رسم بوده و در آن زمان شب یلدا، شب تولد مهر، فرشته مقدس آیین میترا بوده است.
یلدا ریشه در سنتهای اصیل ایرانی دارد و قدمت آن به عهد باستان می‌رسد. ایرانیان در این شب، گردهم آمده و با خوردن آجیل مخصوص شب چله و انار و هندوانه و شیرینی و میوه‌های گوناگون دیگر، شب را به‌سر کرده و به پیشواز خورشید جهانتاب می‌روند، و این نشانه‌یی است از غلبه محتوم نور بر تاریکی.
شب اول دی‌ماه، ‌یعنی اولین شب زمستان، ‌ازقدیم به نام یلدا معروف شده است، اما درباره وجه تسمیه ‌آن می‌گویند که یلدا کلمه‌یی سریانی است که به‌معنای میلاد، ‌و ولادت‌، ‌و به روایتی زمان ولادت حضرت عیسی مسیح هم هست.
هرمان هیرت، زبان‌شناس بزرگ آلمان که گرامر تطبیقی زبانهای آریایی را ( كه فارسی از جمله این زبانها است) نوشته، نظر داده که نام دی به معنای روز به این دلیل بر این ماه ایرانی گذارده شده که ماه تولد دوباره خورشید است .
در فارسی، شب یلدا به شبی می‌گویند که از آن شب، درازتر نباشد و آن، شب آخر پاییز و شب اول زمستان است. شب اول دیماه که شب اول چله و درازترین شبها و قریب 14ساعت است.
آداب و رسوم خاص شب یلدا، در سراسر ایران، تقریباً در شکلهای مشابهی برگزار می‌شود. از آن‌جایی که شب و تیرگی از دیرباز در فرهنگ ایران، یادآور نحوست بوده است، مردم برای مقابله با نحوست تیرگی، در این شب تا صبح به جشن و پایکوبی می‌پرداختند.
اسناد و شواهد تاریخی، اینطور می‌گویند که یلدا از زمانهای بسیار کهن و دوران آیین مهر در بین مردم ایران رسم بوده است و در آن زمان شب یلدا شب تولد مهر، فرشته مقدس آیین میترا بوده است. از قرن چهارم میلادی به بعد شب یلدا درهمان شب میلاد مسیح قرار داده شده است. و درشعر شاعران و کلام گویندگان ایرانی هم این رابطه بین یلدا و تولد حضرت مسیح علیه‌السلام آمده است، . مثلاً امیر معزی نیشابوری اینطور سروده:
ایزد دادار مهر و کین، تو گویی
از شب قدر آفرید و ازشب یلدا
زانکه به مهرت بود تقرب مؤمن
زانکه به کینت بود تفاخر ترسا
یعنی درابتدا شب تولد مهر بوده است، و بعداز ظهور حضرت عیسی علیه‌السلام، این اعتقاد در مورد یلدا با میلاد آن حضرت بهم آمیخته شده است.
جالب این است که مهر درزبان فارسی، هم به‌معنی مهربانی و هم به‌معنی خورشید است و پیام حضرت عیسی علیه‌السلام هم محبت و مهر بوده است.
اما در مورد میوه‌های شب یلدا هم خوب است که بگوییم که چرا میوه‌های خاصی نظیر هندوانه و انار درشب یلدا مصرف می‌شود؟ درشب یلدا میوه‌هایی را مصرف می‌کردند که درتابستان وپاییز، فراوان است و دراین فصل که زمستان شروع می‌شود این میوه‌ها دیگر وجود ندارند.
عامه مردم ایران عقیده‌داشتند که اگر در شب چله از این میوه‌ها روی کرسی بچینند و بخورند ازبیماریهای فصل زمستان تا آمدن دوباره میوه در امان خواهند بود. این نظیر عقیده‌ای است که ایرانیان قدیم داشتند که در ایام مهرگان اگر کسی قدری انار بخورد و گلاب بو کند آفات بسیاری از او دور خواهد بود.
یوسف روز به چاه شب یلدا بینیم
گر شبی خیمه فکنده‌ست غمین ننشینیم
صبح تابان رهایی ندمد بی‌پیکار
خیز تا این شب بیداد و ستم برچینیم
خیز تا این شب بیداد و ستم برچینیم
وندرو روشنی چهره فردا بینیم
این شب تیره‌ی یلدای ستم ذوب شود
گر ره وصل به خورشید فدا بگزینیم
شب نیارد که بجان و تن ما چیره شود
زان که دلبسته‌ی مهریم و مهرآئینیم
گر زمستان گذرد با شب و کولاک و تگرگ
ما بهاریم پر از مریم و پر نسرینیم
تلخ‌وار ار گذرد شب پر مرگ و پر بیم
ما بشارت ده یک زندگی شیرینیم