۸ مهر ۱۳۹۵

#ایران - اعلان تجمع برای روز شنبه ۱۰مهر ماه توسط دانشجویان خواجه نصیر

اعلان تجمع برای روز شنبه ۱۰مهر ماه توسط دانشجویان خواجه نصیر


دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر برای روز شنبه 10مهر ماه اعلان تجمع کرده و مطالبات صنفی زیر را از دلایل تجمع عنوان کرده:
۱- وضعیت نابسامان خوابگاهها و اخذ هزینه‌های ظالمانه:
در اثر بی‌تدبیری مسئولان و با حذف خوابگاههای تجریش، خوابگاه پردیس میرداماد (دانشکده نقشه برداری فعلی) و میرعماد، هر ساله دانشگاه با کمبود ظرفیت خوابگاهها مواجه است که مشکلات روانی و اجتماعی عدیده‌ای برای دانشجویان به وجود آورده است. با اضافه شدن خوابگاه خودگردان حافظ و صدرا نیز دانشگاه برخلاف قوانین دانشجویان را موظف به پرداخت هزینه‌های گزاف کرده است.
۲- تخلف اجرای قانون سنوات:
طبق قانون ابلاغی تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۴وزارت علوم ماده ۱۵ و ۳۳، تنها دانشجویان روزانه ورودی ۹۳ به بعد در صورت طول کشیدن دوره کارشناسی به بیش از هشت ترم و دوره ارشد به بیش از چهار ترم موظف به پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده می‌باشند. همچنین دانشگاه موظف به تأمین خوابگاه برای دانشجویان روزانه سنواتی ورودی ۹۳ به قبل و اخذ هزینه عادی برای غذا می‌باشد.
۳- کیفیت پایین غذا و افزایش قیمت:
کیفیت پایین غذا و برنامه‌ریزی دانشگاه برای خصوصی‌سازی سلفها در راستای رفع تکلیف و مسئولیت از خود نیز بر احدی پوشیده نیست.


آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فراخوان به تحقیقات و سپردن عاملان جنایت به‌دست عدالت - پارلمان انگلستان: ثبت رسمی قطعنامه پارلمانی ۴۴۸ درباره قتل‌عام ۶۷ و جنبش دادخواهی

فراخوان به تحقیقات و سپردن عاملان جنایت به‌دست عدالت - پارلمان انگلستان: ثبت رسمی قطعنامه پارلمانی ۴۴۸ درباره قتل‌عام ۶۷ و جنبش دادخواهی


در ادامه کارزار دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 و در پی گسترش فراخوانها برای محاکمه مسئولان این قتل‌عام، 6تن از نمایندگان برجسته پارلمان انگلستان از احزاب مختلف سیاسی، قطعنامه‌یی را پیرامون قتل‌عام 67، به‌ثبت رساندند. در این قطعنامه به دولت انگلستان فراخوان داده شده که قتل‌عام 67 را به‌عنوان جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد و از کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، شورای حقوق‌بشر، مجمع عمومی ملل‌متحد و شورای امنیت خواهان تحقیقات و سپردن عاملان این جنایت به‌دست عدالت بشود.
نمایندگانی که این قطعنامه را در پارلمان انگلستان به ثبت رساندند عبارتند از:
سر دیوید ایمس از مسئولان کمیته رؤسای جلسات پارلمان و نماینده ارشد از حزب محافظه‌کار
سر الن میل نماینده ارشد پارلمان از حزب کارگر، معاون گروه سوسیالیستها در شورای اروپا و رهبر گروه نمایندگان حزب کارگر در شورای اروپا
جیم داود نماینده ارشد پارلمان از حزب کارگر، ناظم پارلمانی پیشین و وزیر سایه پیشین در کابینه حزب کارگر
باب بلکمن نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار
گوین رابینسون نماینده پارلمان از بلفاست شرقی
و جیم شانون نماینده ارشد از حزب دموکراتیک متحد ایرلند در پارلمان انگلستان
قطعنامه پارلمانی (ای دی ام) شماره 448 - کشته‌شدن زندانیان سیاسی در سال 1988 در ایران
این پارلمان این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد که فایل صوتی سخنان آیت‌الله منتظری، جانشین سابق خمینی، در سال 1988، شواهد جدیدی را درباره قتل‌عام بیش از 30000 زندانی سیاسی در زندانهای رژیم ایران در تابستان 1988 فاش می‌کند که زنان، کودکان و تمام زندانیان سیاسی را که از جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران حمایت می‌کردند در برمی‌گیرد؛ همچنین این امر را مورد تأیید قرار می‌دهد که این قتل‌عام پس از فتوای خمینی انجام شد که دستور داد تمام زندانیان سیاسی وفادار به مجاهدین بلادرنگ اعدام شوند؛ (این پارلمان) نگرانی خود را در مورد اظهارات منتظری ابراز می‌کند که گفت، این بزرگ‌ترین جنایتی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی به‌وقوع پیوسته و این‌که جهان ما را به‌خاطر این جنایت نخواهد بخشید؛
(این پارلمان) با این امر موافق است که مصونیت مقامات رژیم ایران در سه دهه گذشته، دلیل اصلی ادامه این جنایات در ایران است؛ با اظهارات نجات‌یافتگان موافق است که مسئولان آن قتل‌عام مجازات نشده‌اند و در حال حاضر در پست‌های بالای حکومت ایران هستند، از جمله مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و حسینعلی نیری رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات؛ (پارلمان) از دولت مصرانه می‌خواهد که این قتل‌عام بی‌رحمانه را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد و محکوم کند و از کمیسر (عالی) حقوق‌بشر ملل متحد، شورای حقوق‌بشر، مجمع عمومی و شورای امنیت درخواست کند که حکم به یک تحقیقات بدهند و عاملان (آن‌را) در برابر عدالت قرار دهند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - عفو بین‌الملل تأیید حکم ۱۶ سال زندان برای زندانی سیاسی نرگس محمدی را محکوم کرد

عفو بین‌الملل تأیید حکم ۱۶ سال زندان برای زندانی سیاسی نرگس محمدی را محکوم کرد


عفو بین‌الملل روز چهارشنبه 7مهر 95 تأیید حکم ۱۶ سال زندان برای زندانی سیاسی نرگس محمدی توسط دادگاه تجدید نظر آخوندها در تهران را محکوم و اعلام کرد: این حکم نشانه آشکاری از قصد مقامهای ژیم ایران برای ساکت کردن مدافعان حقوق‌بشر با هر هزینه‌ای است. عفو بین‌الملل خواستار آزادی بدون قید و شرط نرگس محمدی شده است.
بیدادگاه تجدیدنظر رژیم در استان تهران حکمی را که اردیبهشت‌ماه گذشته به زندانی سیاسی نرگس محمدی داده شده بود عینا تأیید کرده است.
نرگس محمدی در اردیبهشت‌ماه در شعبه ۱۵ دادگاه ارتجاع تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام تأسیس و عضویت در جمعیت لگام (گروهی که برای لغو گام به گام مجازات اعدام فعالیت می‌کند) به ۱۰ سال حبس، و برای اتهام‌های «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، مجموعاً به شش سال دیگر حبس محکوم کرد.
فیلیپ لوتر، مدیر عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه‌یی در واکنش به حکم بیدادگاه تجدید نظر گفته است: این حکم ضربه بی‌رحمانه و ویرانگر دیگری به حقوق‌بشر در ایران است که نشان می‌دهد چگونه مقامهای رژیم ایران عدالت را تحقیر می‌کنند.
این مقام عفو بین‌الملل تصریح کرده است: با تأیید حکم دادگاه بدوی برای فعالیت‌های مسالمت‌آمیز حقوق‌بشری نرگس محمدی، مقامهای قضایی رژیم ایران قصد خود برای ساکت کردن فعالان حقوق‌بشر به هر بهایی را نشان دادند.
فیلیپ لوتر می‌گوید، در حالی دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی علیه نرگس محمدی را تأیید کرده است که رژیم ایران در حال تجدید روابط خود با اروپا است و یکی از اتهام های خانم محمدی دیدار با مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.
مدیرعفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط نرگس محمدی شده و از اتحادیه اروپا خواسته مسأله حقوق مدافعان حقوق‌بشر در ایران را محور اصلی مذاکرات با تهران قرار دهد.
نرگس محمدی از اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ در زندان اوین به‌سر می‌برد و دادگاه بدوی او اول اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۶ مهر ۱۳۹۵

#ایران - آتنا فرقدانی: خانه از پای بست ویران است

 آتنا فرقدانی: خانه از پای بست ویران است


آتنا فرقدانی کاریکاتوریستی که از دیماه 93 به‌خاطر کشیدن یک کاریکاتور از اعضای مجلس ارتجاع دستگیر و اردیبهشت 95 آزاد شد، با انتشار طرحی از زندان، طی یادداشتی با عنوان ”جشن تبدیل اعدام به حبس ابد در قرچک ورامین “که در فضای مجازی منتشر شده است، نوشت: این تصویر، یکی از طراحیهای من می‌باشد که در زندان قرچک به‌مناسبت جشنی که برای تبدیل مجازات اعدام یکی از زندانیان سالخورده به حبس ابد در زندان برگزار شد؛ کشیده بودم. … در طول زمان جشن، دختری با خشم به چهره‌ی من زل زده بود... ! روی تمام بازوهایش رد تیزی و خودزنی نمایان بود؛ به سمتم بلند شد... ترسیده بودم.. قلبم به تپش افتاد؛ ایستادم... روبه رویم ایستاد، با تلخی چهره‌ام را ور انداز می‌کرد... گفت: من 'سارقم' ، اما تویی که زندانی سیاسی هستی به من بگو چه تفاوتی با جمهوری اسلامی داری که اینجایی؟ ! تا خواستم شروع کنم، پرسید: آیا تو هم، زمانی که کیف پولت را بدزدم و رو به رویت بایستم، با پلیس تماس نمی‌گیری به جای این‌که از من بپرسی چرا سارق شدم؟ !
تا به‌حال در بین زباله‌ها خوابیدی؟ ! چند بار از پدرت کتک خوردی؟ ! چند بار با کفش کهنه در برف و سرما لرزیدی؟ ! آیا امثال تو هم، مانند نظام حاکم درگیر حزب و حزب بازی نیستند؛ به جای این‌که از قاتل و سارق و... نترسند و ذره‌یی از کاستیهای ما را ببینند؟ ! آیا فکر می‌کنی خانم'مولاوردی'که به اینجا آمدند به‌خاطر ما سارقین و قاتلان آمدند یا فقط برای دیدار با امثال تو در این زندان؟ ! اگر ایشان برای ما آمده بودند که حداقل باید با یک نفر از امثال من گفتگو می‌کردند؛ نه این‌که در راهروها رژه روند و بدون کوچکترین پرسشی از یک نفر، که بدانند چه بر ما در این زندان می‌گذرد، زندان را ترک کنند! هم شما مخالفان، از ما فراری هستید و هم نظام حاکم در ایران؛ در صورتی که تک‌تک شما در فقر و بدبختی ما دست دارید!
آتنا فرقدانی در پایان یادداشت خود افزود: میخکوب زمین شدم... بدنم یخ کرده بود... توان نشستن بر روی زمین از من ساقط شده بود... حتی از دهانم جمله‌ای تراوش نشد که بداند من در هیچ حزبی جای ندارم، چون می‌دانم خانه از پای بست ویران است... ! دخترک رفت... و من تا به امروز سوالاتش در ذهنم نشخوار می‌شود، می‌زند، می‌کوبد، ولی هرگز نمی‌گذارم که بخوابد... ! اتنا فرقدانی.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - نامه خانم ماریا کاندیدا آلمیدا، معاون دادستان کل پرتغال: از فراخوان خانم رجوی برای انجام تحقیقات در مورد قتل‌عام۶۷ حمایت می‌کنم

 نامه خانم ماریا کاندیدا آلمیدا، معاون دادستان کل پرتغال: از فراخوان خانم رجوی برای انجام تحقیقات در مورد قتل‌عام۶۷ حمایت می‌کنم


در سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 1367 در ایران، به‌عنوان یک متخصص حقوق و کسی که در بالاترین سطح سیستم قضایی در کشور خود کار کرده است، نسبت به بی‌عملی و سکوت جامعه جهانی به اعدام ناحق ۳۰، ۰۰۰ مرد و زن و حتی نوجوانان، بسیار شوکه و عصبانی هستم.
مطلع شدم وزیر فعلی دادگستری در دولت روحانی، یکی از اعضای سه نفره 'هیأت مرگ' در قتل‌عام سال 67 بوده. بنابراین، غیردقیق نیست که بگوییم امروز، اعدام های جمعی هنوز هم ادامه دارند، چرا که از اعدام جمعی ۲۵ زندانی در یک روز و گروه‌های ۷ یا ۱۲ نفره دیگر توسط رژیمِ اعدام در ایران مطلع می‌شویم.
من از فراخوان خانم مریم رجوی برای انجام تحقیقات در مورد این قتل‌عام حمایت می‌کنم و از مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد درخواست می‌کنم این تحقیقات را عملی کنند. به امید آن که عاملان در نهایت به دست عدالت سپرده شوند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - نامه گروه انجمن حقوقدانان زن ایتالیایی: حمایت از ارجاع پرونده رژیم ایران به شورای حقوق‌بشر و شورای امنیت ملل‌متحد

 نامه گروه انجمن حقوقدانان زن ایتالیایی: حمایت از ارجاع پرونده رژیم ایران به شورای حقوق‌بشر و شورای امنیت ملل‌متحد


پالرمو، ۸ سپتامبر ۲۰۱۶
ایران - درخواست به سازمان ملل
انجمن حقوقدانان زن ایتالیایی (AGI) بخش پالرمو (سیسیل - ایتالیا) همبستگی خود را با مردم ایران در بزرگداشت خاطره زندانیان سیاسی قتل‌عام شده تابستان سال 1367 ابراز می‌کند.
بخش اعظم قربانیان اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بودند از جمله شمار زیادی زن و همچنین زنان باردار.
مسئولان قتل‌عام هنوز محاکمه و مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند و کماکان سمتهای اجرایی در ایران به عهده‌دارند و از مقامات رژیم کنونی هستند.
ما حمایت خود را از خانم مریم رجوی و خواسته او برای ارجاع پرونده ملایان جنایتکار به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد و شورای امنیت سازمان ملل، ابراز می‌داریم.
گروه انجمن حقوقدانان زن ایتالیایی (AGI) - پالرمو – ایتالیا.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بیانیه انجمن جزائرونا قربانیان تروریسم در الجزایر: از تصویب قطعنامه ملل‌متحد در محکومیت قتل‌عام ۶۷ در ایران حمایت می‌کنیم

بیانیه انجمن جزائرونا قربانیان تروریسم در الجزایر: از تصویب قطعنامه ملل‌متحد در محکومیت قتل‌عام ۶۷ در ایران حمایت می‌کنیم


ما اعضای انجمن جزائرونا، قربانیان تروریسم بنیادگرایان اسلامی در الجزائر، از خواسته رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی ، مبنی بر ”تصویب یک قطعنامه توسط سازمان ملل در مورد قتل‌عام 1988 و مفقود شدگان آن حمایت می‌کنیم. همچنین از تشکیل یک دادگاه برای به محاکمه کشاندن دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به جرم نسل کشی، حمایت می‌کنیم“.
رئیس انجمن جزائرونا در فراخوانی که به مجامع بین‌المللی برای به محاکمه کشاندن ملاهای حاکم بر ایران، صدای خودش را به صدای مریم رجوی گره زده و به این فراخوان می‌پیوندد.
انجمن جزائرونا که عضو ائتلاف انجمنهای شهروندان قربانی سالهای 1990 در الجزائر می‌باشد، بعد از شنیدن نوار صوتی حسینعلی منتظری، ضروری می‌داند که وجدان بشریت به فوریت برای قضاوت برانگیخته شود.
بر این عقیده هستیم که دیر یا زود عدالت در مورد این جنایتکاران و جنایت غیرقابل تصورشان اجرا خواهد شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۵ مهر ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... ۵مهر ۱۳۶۰ –۲۷سپتامبر۱۹۸۱: روزی که شعار مرگ بر خمینی،برای نخستین بار در ایران طنین‌افکن شد

در گذر تاریخ ...
۵مهر ۱۳۶۰ –۲۷سپتامبر۱۹۸۱: روزی که شعار مرگ بر خمینی،برای نخستین بار در ایران طنین‌افکن شد


۵ مهر سال ۱۳۶۰ برای اولین بار میلیشیای مجاهد خلق شعار مرگ بر خمینی را به میان توده‌های مردم برد.
در این روز واحدهای میلیشیای مجاهد خلق, در نقاط مختلف تهران به خیابانها ریختند و شعار مرگ بر خمینی را به میان توده‌های مردم بردند و بت خمینی دجال را که زمانی عکس خود را در ماه نشان می‌داد، شکستند.
به‌یمن پاکبازی بی‌نظیر مجاهدین و میلیشیای قهرمان, تصویر کریه‌ترین و خونریزترین دیکتاتور معاصر در چهره منحوس خمینی به مردم ایران نشان داده شد.
۵مهر، محل بروز فریاد خشم‌آلود ملت ایران بود که از گلوی فرزندان دلاورش، خیانت عیان خمینی به انقلاب و آرمان آزادی واستقلال مردم را محکوم می‌کرد.
آن روز صدها رزمنده جان‌برکف و میلیشیای پاکباز مجاهد، با جسارتی ستودنی در خیابانها رودرروی پاسداران مسلح خمینی خروشیدند و با شعار مرگ بر خمینی، زنده باد آزادی, سنگفرش خیابانها را با خون خود رنگین کردند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۵ مهر ۹۶۲ – ۲۷سپتامبر۱۵۸۳: وحشی بافقی، شاعر مناجات آتش افروز، رهسپار خلدبرین شد

 در گذر تاریخ ...
۵ مهر ۹۶۲ – ۲۷سپتامبر۱۵۸۳: وحشی بافقی، شاعر مناجات آتش افروز، رهسپار خلدبرین شد


بر اساس برخی اسناد تاریخی، روز پنجم مهر سال ۹۶۲ هجری شمسی، وحشی بافقی درگذشت.
کمال‌الدین وحشی بافقی از شاعران پرشور و نغزگفتار ایران در ابتدای دوران صفویه بود.
از وحشی بافقی مثنوی فرهاد وشیرین و دو مثنوی دیگر به نامهای ”ناظر و منظور“ و ”خلد برین“ و هم‌چنین دیوان قصاید و غزلیات و قطعات دیگر باقی مانده است.
وحشی بافقی در قصبه بافق در ۲۴فرسنگی یزد متولد شد، سپس از آن‌جا به یزد رفت و بیشتر عمر خود را در آن‌جا گذراند.
از اشعار معروف وحشی بافقی این مناجات است:
الهی سینه‌یی ده آتش‌افروز
در آن سینه، دلی وآن دل همه سوز
هر آن دل را که سوزی نیست دل نیست
دل افسرده غیر از آب و گل نیست
سخن کز سوز دل تابی ندارد
چکد گر آب از او، آبی ندارد
اگر صد آب حیوان خورده باشی
چو عشقی با تو نبود مرده باشی
خوشا عشقی خوش‌آغاز و خوش‌انجام
همه ناکامی اما اصل هر کام
اگر چه آتش است و آتش‌افروز
مبادا کم که خوش ‌سوزی است این سوز



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... دوم مهر 1313 – 24 سپتامبر : تأسیس دانشکدة فنی دانشگاه تهران

در گذر تاریخ ...
دوم مهر 1313 – 24 سپتامبر : تأسیس دانشکدة فنی دانشگاه تهران


روز 2 مهرماه سال 1313 دانشکده فنی دانشگاه تهران گشایش یافت. قبل از آن و در خردادماه سال 1313 دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه ایران تأسیس شده بود. اما راه اندازی دانشکده های مختلف این دانشگاه تقریبا تا پایان سال 1313 به طول انجامید. دانشکده فنی دانشگاه تهران در دوم مهرماه سال 1313 به ریاست دکتر محمود حسابی دایر شد. در ابتدای تأسیس دانشکده, درسهای دوسال اول در تمام رشته های مختلف عمومی و سالهای سوم و چهارم تخصصی بود اما بتدریج رشته ها از ابتدا تخصصی و همراه با کارهای عملی و آزمایشگاهی شدند. دانشکدة فنی دانشگاه تهران طی سالها یکی از مراکز فعال مبارزات دانشجویان علیه دیکتاتوری سلطنتی بود, به همین دلیل شماری از رهبران سازمانهای انقلابی و مبارز, از جمله سازمان مجاهدین خلق ایران و سازمان چریکهای فدایی خلق از این دانشکده برخاسته‌اند و به دانشکدة فنی دانشگاه تهران شهرت خاصی بخشیده‌اند. ازجمله سعید محسن و اصغر بدیع زادگان از بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق ایران و همچنین مجاهد دلاور ابراهیم ذاکری نیز از فارغ التحصیلان این دانشکده بودند.


آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۱مهر – ۲۳سپتامبر: آغاز ماه ”مهر“

در گذر تاریخ ...
۱مهر – ۲۳سپتامبر: آغاز ماه ”مهر“


”مهر“ نام یکی از خدایان آریاییها پیش از زرتشت بوده و پس از زرتشت یکی از ایزدان یا فرشتگان آیین مزدیسنا گردید. در فرهنگ قدیم ایران, مهر را فرشته‌یی می‌دانستند که مهر و محبت و تدبیر امور مالی و مصالح مردم در دست اوست و ماه مهر نیز متعلق به اوست. در شاهنامه فردوسی که حاوی بسیاری از اساطیر اوستایی و پهلوی می‌باشد، مهر و مهرگان را به فریدون پیشدادی، منسوب نموده و سروده است:
به روز خجسته بر مهر و ماه
به‌سر برنهاد آن کیانی کلاه
بفرمود تا آتش افروختند
همه عنبر و زعفران سوختند
کنون یادگار است از او ماه مهر
بکوش و به‌رنج ایچ منمای چهر
ایرانیان باستان، تقسیم سال به ماهها و روزها و اسم‌گذاری آنها را از بابلیان و مصریان یاد گرفته و آن ‌را به خدمت فرهنگ و سنن خویش درآورده ‌بودند. بدین قرار که هر روز و هر یک از ماههای سال به‌نام امشاسپندی (یعنی ایزد بی‌مرگ و جاودانه‌یی) خوانده می‌شد. ازجمله این ایزدان ”میتزه“ یعنی ”مهر“، ایزد خورشید و نور بود که در اصل معنی لفظی آن به لغت اوستایی طلوع و غروب‌کننده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - ژنو - مقر اروپایی ملل‌متحد - 21سپتامبر 2016: کنفرانس به دعوت چهار سازمان غیردولتی دارای رتبه مشورتی ملل‌متحد – قتل‌عام زندانیان سیاسی

ژنو - مقر اروپایی ملل‌متحد - 21سپتامبر 2016: کنفرانس به دعوت چهار سازمان غیردولتی دارای رتبه مشورتی ملل‌متحد – قتل‌عام زندانیان سیاسی


به دعوت سازمانهای غیردولتی دارای رتبه مشورتی ملل متحد، فرانس‌لیبرته – بنیاد دانیل میتران، حزب رادیکال فراملیتی، جنبش علیه نژادپرستی و دوستی خلقها و انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان کنفرانسی درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و قتل‌عام زندانیان سیاسی در مقر اروپایی ملل‌متحد برگزار شد.
سخنرانان در این کنفرانس ضمن تشریح قتل‌عام زندانیان سیاسی، به انجام تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام 30000 زندانی سیاسی در سال 67 و محاکمه سران رژیم به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت در جریان قتل‌عام 67 فراخوان دادند.
در این کنفرانس اینگرید بتانکور، کریستی بریملو، رئیس کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز، دانیل میتران، رئیس فرانس لیبرته، بنیاد دانیل میتران، رمی پاگانی، شهردار ژنو، دکتر آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، سناتور... .. عضو سنای ایرلند، پیرگالاند رئیس دفتر اروپایی سازمان جهانی علیه شکنجه و طاهر بومدرا رئیس پیشین دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل در عراق، سخنرانی کردند
رمی پاگانی ـ شهردار ژنو
خانم‌ها و آقایان، دوستان عزیز، از طرف مقامات شهر ژنو، بسیار مفتخرم که این کنفرانس را شروع کنم و به همه کسانی تبریک بگویم که هم‌جبهه مقاومت مردم ایران هستند. امروز مقاومت یک نبرد جدید را به‌پیش می‌برد که هدف آن سپردن عاملان قتل‌عام 30هزار تن در سال 1988 در ایران به‌دست عدالت است. انتشار یک (فایل صوتی) توسط پسر آیت‌الله منتظری در سال 2016، ابعاد این قتل‌عام و مشارکت عاملان هیأت مرگ را فاش کرد که مسئولیت سازمان‌دهی این جنایات را برعهده داشته است. برخی از (اعدام‌شدگان) هنگام دستگیری 15سال هم نداشته‌اند. اظهارات منتظری شواهد قانع‌کننده‌یی ارائه می‌کند، برای گشودن یک روند قضایی و پایان دادن به مصونیت مسئولان قتل‌عام 1988 که یک جنایت علیه بشریت بود. من توجه جامعه بین‌المللی و به‌طور خاص شورای امنیت ملل‌متحد و شورای حقوق‌بشر را جلب می‌کنم به لزوم ارجاع این پرونده به دادگاه بین‌المللی جنایی که در این رابطه ذی‌صلاح است. نمی‌توانیم در برابر قتل‌عام 88 بی‌تفاوت بمانیم که یکی از وخیم‌ترین قتل‌عام‌ها از جنگ جهانی دوم به بعد است. این‌جا و امروز، ملل‌متحد به ما یادآور می‌شود که این اقدامات، نقض اصول پایه‌یی و بنیادین آن است؛ یعنی حقوق‌بشر، صلح و به‌خصوص دموکراسی. مطابق روح کنوانسیونهای ژنو که شهر من افتخار سمبلیزه‌کردن آن‌را دارد، ما از ابتکارعمل شما، خانم‌ها و آقایان، حمایت می‌کنیم؛ ما همواره در کنار مقاومت ایران هستیم و خواهیم بود. خانم‌ها و آقایان از توجه شما سپاس‌گذارم.
طاهر بومدرا ـ رئیس پیشین دفتر حقوق‌بشر ملل‌متحد در عراق
متشکرم. خانم‌ها و آقایان، من از فرصت کار با سازمان ملل در بغداد برخوردار بوده‌ام و در صحنه، شاهد وضعیت‌های بسیار نگران‌کننده‌یی از نقض حقوق‌بشر در عراق بوده‌ام. نه تنها توسط دولت عراق، بلکه به‌خاطر مداخلة رژیم ایران؛ و به‌خوبی می‌دانید که نهادهای خاصی برای پیشبرد این دخالتهای در کشورهای همسایه سازماندهی شده‌اند، آن هم علاوه بر سپاه پاسداران که مرتکب جنایات بی‌حد و حصری علیه مردم خودش می‌شود. اکنون می‌خواهم بر نقض ملل‌متحد متمرکز بشوم، چون وقتی اشرفی‌ها تحت اذیت و آزار بودند و در کمپ اشرف کشتار می‌شدند، سازمان ملل من‌را برای شمارش اجساد به‌کار گرفت؛ و بعد آنها با صدور یک بیانیه عمومی خواهان یک تحقیقات مستقل شدند. البته هیچ پیگیری برای این درخواست صورت نگرفت و وقتی من این مسائل را به‌عنوان رئیس دفتر حقوق‌بشر یونامی پیگیری می‌کردم، به من می‌گفتند، چرا می‌خواهی یک مسأله فراموش‌شده را احیا کنی؟
لذا نگرانی‌ام امروز این است که همین امر با نهادهای دولتی صورت گیرد و حکومتها پوششی برای حکومت‌های دوست ایجاد کنند و توافقات پشت‌پرده‌یی بر سر حقوق‌بشر، ارزش‌های ملل‌متحد و مصالح سیاسی صورت گیرد.
به همین دلیل به‌نظرم هم‌چنان زمان آن است که ما فراخوان بدهیم به یک تحقیقات مستقل درباره قتل‌عامی که نه تنها در سال 1988، بلکه از زمانی که رژیم خمینی قدرت را به‌دست گرفت تا همین امروز صورت می‌گیرد. به‌خوبی می‌دانید که (رژیم) ایران یکی از حکومتهایی است که بیشترین اعدامها را انجام می‌دهد و آنها حتی تا جایی پیش رفته‌اند که یک نامه خاص به ملل‌متحد نوشته و گفتند، ما تعلیق مجازات مرگ را نخواهیم پذیرفت. این یکی از معدود حکومتها در ملل‌متحد است که چنین نامه‌یی را نوشته است. روشن است که حکومت ایران هرگز با هیچ درخواستی موافقت نخواهد کرد لذا به‌نظرم برعهده جامعه مدنی و سازمانهای غیردولتی است که تمام‌عیار نقش خود را ایفا کنند و نخست جامعه جهانی را نسبت به ابعاد قتل‌عامی که صورت گرفته و هم‌چنان ادامه دارد آگاه سازند و همچنین جامعه جهانی را آگاه سازند که یک تحقیقات مستقل هرگز بدون فعالیت‌های مؤثر جامعه مدنی و سازمانهای غیردولتی صورت نخواهد گرفت.. واقعیت این است که شواهد موجود درباره جنایاتی که به‌طور خاص در تابستان 1988 صورت گرفته، در دسترسند و زیر سؤال‌بردن آنها بسیار سخت است. با تازه‌ترین افشاگری در این رابطه، روشن شد که واقعاً یک جنایت علیه بشریت صورت گرفته و هم‌چنان در جریان است. و واقعاً بر این عقیده‌ام که زمان آن است که جامعه مدنی بر ملل متحد، مکانیزم‌های خاص و سایر ارگانهای تخصصی فشار بیاورد تا نقش خود را به‌طور کامل ایفا کنند برای تحقیق درباره وضعیتی که در (ایران) ادامه دارد. از شما بسیار متشکرم.
دکتر آلخو ویدال کوادراس ـ رئیس ‌کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
با تشکر فراوان از شما، باعث مسرت فراوان برای من است که ریاست این جلسه را به‌عهده داشته باشم. من از سال 1999 تا سال 2014 معاونت پارلمان اروپا را برعهده داشتم، یعنی به مدت 15سال. طی 9سال گذشته در پارلمان اروپا به‌همراه سایر همکارانم یک کمیته بین‌المللی به‌نام در جستجوی عدالت تشکیل دادیم تا از مبارزات مقاومت ایران در دادگاههای عدالت حمایت کند و از لیست اروپا خارج شود. این پلاتفرم بین‌المللی از حمایت هزاران نماینده پارلمان در دو سوی آتلانتیک برخوردار بود. امروزه این کمیته یک سازمان غیردولتی مستقر در بروکسل است تحت نام کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت و در ماه‌های اخیر ما گزارش‌های مختلفی تولید کرده‌ایم، از جمله در زمینه برنامه اتمی (رژیم) ایران و سایر مسائل سیاسی و درگیریها در خاورمیانه و انتخابات در ایران. در تاریخ 16 اوت کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت یک گزارش جامع تنظیم کرد که راجع به نوار صوتی گفتگوی آیت‌الله منتظری با سران کمیته مرگ را ضبط کرده بود؛ آنها مسئول اعدامها بودند و 30000 زندانی سیاسی را قتل‌عام کردند که وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران بودند. گفتگوها بسیار دردناکند. آیت‌الله منتظری در این نوار وحشت خود را نسبت به کشتار ابراز می‌کند و طی صحبتهایی می‌گوید، این بزرگ‌ترین جنایتی است که تاریخ معاصر ایران شاهد آن بوده است. ولی ما گفتیم که آیت‌الله منتظری هوادار سازمان مجاهدین خلق نبود و بخشی از خود رژیم بود و تخمین او به‌طور واقع حداقل تعداد است.
اجازه بدهید به‌طور خلاصه چند نکته را تأکید کنم؛ اولاً فتوای خمینی که حکم نابودی هواداران مجاهدین خلق را می‌دهد، جای هیچ تردیدی را باقی نمی‌گذارد که فرمان او، یک جنایت علیه بشریت است. در نتیجه، کلیة کسانی که این حکم را به‌اجرا می‌گذارند نیز، مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شوند. نکتة دوم این‌که این قتل‌عام در سال 1988 متوقف نشد بلکه تا به امروز ادامه داشته است. اخیراً در دوم اوت، 25 زندانی سیاسی سنی اعدام شدند. بنابراین، این ماشین کشتار رژیم ایران هم‌چنان کار می‌کند. نکته سوم این است که همان مقاماتی که در قتل‌عام 1988 مسئول بودند، هم‌چنان در رأس جمهوری اسلامی هستند. آنها درگیر سرکوب و ویران‌کردن اپوزیسیون، همه اپوزیسیون دموکراتیک و صلح‌جو در جامعه ایران هستند. این افراد شامل پورمحمدی می‌شود که همان‌طور که قبلاً گفتم، اکنون وزیر دادگستری است. ولی باید گفته شود که پور محمدی وزیر دادگستری در همین روزها گفته است، خیلی به کاری که کرده، یعنی قتل‌عام 30000 زندانی سیاسی، افتخار می‌کند. یک دولت مدره که یک جنایتکار علیه بشریت را وزیر می‌کند، مفهوم عجیبی از مدراسیون است. حداقل به‌نظر من چنین است.
البته ما فراخوان داده‌ایم که قتل‌عام 1988 در برنامه کار اجلاس جاری شورای حقوق‌بشر قرار گیرد. کمیسیر عالی حقوق‌بشر باید فراخوان به یک تحقیقات در این رابطه بدهد. اجلاس آتی مجمع عمومی در نیویورک باید قطعنامه‌یی صادر کند که در آن خواستار تحقیق در مورد این قتل‌عام شود و این پرونده را به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع دهد. ما همچنین از شورای امنیت ملل‌متحد می‌خواهیم که دادگاه جنایی بین‌المللی به بررسی این پرونده و مجازات کسانی فرا بخواند که مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند. اجازه بدهید نتیجه‌گیری کنم، با درخواست از همه کسانی که دارند نگاه می‌کنند و یا از طریق اینترنت دنبال می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که فداکاریهای این 30000 زندانی سیاسی که وحشیانه بدار آویخته شدند فراموش نشود و جنایتکارانی که امروز بر ایران حکومت می‌کنند، مورد پیگرد قرار گیرند و در مقابل عدالت قرار داده شوند. می‌خواهم با این جمله تمام کنم که ما از دولتهای غربی می‌خواهیم، روابط با حکومت ایران را مشروط به تعلیق اعدامها کنند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد – ژنو - 19سپتامبر 2016: قتل‌عام ۶۷، ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران

 مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد – ژنو - 19سپتامبر 2016: قتل‌عام ۶۷، ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران 


سی و سومین اجلاس شورای حقوق‌بشر، گزارشی از سخنرانیهای سازمانهای غیردولتی
سازمان ملل‌متحد مرکز ژنو، در گزارش جمع‌بندی سخنرانیهای سازمانهای غیردولتی در سی و سومین اجلاس شورای حقوق‌بشر، پیرامون وضعیت حقوق‌بشر در جهان، به موضوع قتل‌عام ۶۷ و لزوم تصویب قطعنامه علیه این قتل‌عام که در سخنرانی چند سازمان غیردولتی دارای رتبه مشورتی ملل‌متحد آمده بود پرداخته است. در این گزارش که در سایت سازمان ملل درج شده از جمله آمده است:
سایت سازمان ملل (دفتر ژنو) - 19سپتامبر2016
شورای حقوق‌بشر بحث عمومی بر سر وضعیت حقوق‌بشر را که نیازمند توجهات این شوراست جمعبندی کرد.
در بحثهای مطرح شده سخنرانان توجهات را نسبت به تعدادی از موضوعات حقوق‌بشری مانند قضاییه، خشونت. حمایت مالی از تروریزم، ناپدید شدنهای فراقضایی، دستگیریهای خودسرانه، وضعیت روزنامه‌نگاران، اخراج قضات و کارمندان قضاییه، قوانین محدود کردن آزادی مذاهب یا اعتقادات متفاوت و انکار حقوق سیاسی و مذهبی و قومی اقلیتها و محدودیتهای آزادی بیان و تجمعات صلح‌آمیز جلب کردند.
این گزارش جمعبندی، سپس به سخنرانهای سازمانهای غیردولتی و انجمنهای حقوق‌بشری در جلسه بعدازظهر پیرامون موارد مختلف نقض حقوق‌بشر در ایران از جمله پیرامون سرکوب بهائیان توسط رژیم آخوندی یا اخراج آنان از مشاغل و قطع حقوق بازنشستگی آ‌نان، پرداخته و در ادامه می‌نویسد:
بنیاد دانیل میتران، فرانس لیبرته، توجهات را به قتل‌عام بر مبنای فتوای خمینی در دهه 1980 برای اعدام همه مخالفان سیاسی جلب کرد چندین هزار نفر اعدام شدند، از جمله زنان باردار و جوانان. در حالی‌که مرتکبین این عمل امروزه بالاترین مناصب سیاسی را به‌دست دارند، باید یک تحقیقات مستقل در مورد این قتل‌عام صورت گیرد… . انجمن بین‌المللی زنان حقوق‌بشر گفت، در سال 1988 بیش از 30هزار زندانی سیاسی، که اکثریت آنها اعضا و هواداران مجاهدین خلق ایران بودند، طی مدت زمان چند ماه اعدام شدند. از این شورا خواسته شده تا کمیته‌یی را تشکیل دهد تا در مورد قتل‌عام 1988 به‌عنوان جنایت علیه بشریت تحقیق نماید. این بدترین قتل‌عام زندانیان سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم است و مرتکبین این کار باید به پای میز محاکمه آورده شوند... .
در ادامه این جمعبندی درباره وضعیت در سوریه نیز آمده است: مرکز اطلاعات و آموزش حقوق‌بشر توجهات را به نقض صورت گرفته توسط رژیم سوریه جلب کرد و گفت که دو سال جنگ در یمن منجربه ویرانیهای وسیع اموال، سربازگیری کودکان و خشونت جنسی شده. در ایران، 982 کودک بصورت خودسرانه دستگیر شدند و اعضای بهایی نیز قربانی دستگیریهای خودسرانه شدند… . این شورا باید نسبت به کشورهایی مانند سوریه که کمترین تعهدات بین‌المللی را رعایت می‌کنند، یا کشورهایی مانند ایران و کره شمالی که حقوق‌بشر مردم خود را نقض می‌کنند، توجه داشته باشد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۳ مهر ۱۳۹۵

#ایران - فراخوان دانشجویان دانشگاه شریف برای تجمع در روز ۴مهر

فراخوان دانشجویان دانشگاه شریف برای تجمع در روز ۴مهر


دانشجویان دانشگاه شریف برای روز یکشنبه 4 مهرماه ساعت ۱۲ ظهر در محل دانشگاه شریف در اعتراض به هزینه سنوات تحصیلی فراخوان به تجمع دادند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - توقیف وسایل و الزامات اولیه معیشتی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حین تبعید به زندان زابل

 توقیف وسایل و الزامات اولیه معیشتی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حین تبعید به زندان زابل


روز جمعه دوم مهرماه نهایتاً زندانی سیاسی ارژنگ داودی از طریق کلانتری 15 در کرج به زندان زابل تبعید گردید.
این زندانی به دستور دادسرای اجرای احکام شعبه هفت ارتجاع کرج، و به خواسته محمد مردانی سرکرده زندان گوهردشت کرج به زابل تبعید شده است.
در کلانتری ابتدا برای دادن وسایل و الزامات زندگی شخصی خودش که به همراه داشته قصد اخاذی از وی داشته‌اند، و وقتی این زندانی، مغلوب خواسته این جنایتکاران نگردیده هیچ وسیله‌یی را نگذاشته‌اند که او به همراه خودش به زندان زابل منتقل کند و حتی لباسهای شخصی و فردی وی و دارویش را نیز نگه‌داشته و ضبط کرده‌اند. این زندانی فقط با لباس اولیه در شرایط ضدانسانی به زابل منتقل گردیده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - اطلاعیه مطبوعاتی مایک مک‌کال و الیوت انگل درباره قطعنامه مشترک ۱۵۹ کنگره امریکا

اطلاعیه مطبوعاتی مایک مک‌کال و الیوت انگل درباره قطعنامه مشترک ۱۵۹ کنگره امریکا


اطلاعیه مشترک نماینده مک کال رئیس کمیته امنیت ملی و نماینده الیوت انگل رئیس فراکسیون دموکرات در کمیته خارجی مجلس نمایندگان در مورد ارائه قطعنامه 159 به کنگره در رابطه با کشتار دسته‌جمعی سال 67 در ایران
واشینگتن دی سی.- دیروز بعد از ارائه قطعنامه دو حزبی که قتل‌عام هزاران مخالف سیاسی رژیم وحشی و سرکوبگر (حاکم بر) ایران را برجسته می‌کرد، نماینده (مایک) مک‌کال (رئیس‌کمیته امنیت ملی) و الیوت انگل (رئیس فراکسیون دموکراتها ) در کمیته امور خارجی، موضع‌گیریهای زیر را منتشر کردند.
مک کال گفت: « چند دهه است که رژیم ایران این قتل‌عام را تکذیب کرده است، تعداد زیادی از افرادی که در این جنایت شرکت داشته‌اند هم‌اکنون در مقامهای بالایی در دولت ایران قرار دارند مثل وزیر دادگستری کنونی. ما بایستی افرادی که در این جنایات دست داشته‌اند را مورد حسابرسی قرار بدهیم و مخالفت خود را در رابطه با نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران که هم‌چنان تا امروز ادامه دارد ابراز کنیم. »
نماینده انگل تصریح کرد: مفتخرم که بخشی از این تلاش دو حزبی برای برجسته‌کردن این کشتارهای وحشتناک در سال 67 باشم. او گفت: «این یک ماوقع کهنه شده تاریخی نیست و آنها که مسئول این جنایات هستند بایستی محاکمه شوند. این قطعنامه به سران ایران هشدار می‌دهد که جهان چنین نقض فاحش حقوق‌بشر را فراموش نخواهد کرد. »
این قطعنامه در روز 21سپتامبر 2016 به‌وسیله نماینده کنگره آمریکا مک کال و نمایندگان انگل و اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که آورندگان اصلی آنند به‌طور رسمی ثبت شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - کمیسیون ورزش: تبدیل ورزشگاه به کشتارگاه انسان خیانت وحشیانه دیگر آخوندهای حاکم بر ایران

کمیسیون ورزش: تبدیل ورزشگاه به کشتارگاه انسان خیانت وحشیانه دیگر آخوندهای حاکم بر ایران


هموطنان عزیز، ورزشکاران و ورزش دوستان آزاده میهن
آخوندهای جنایتکار حاکم بر میهنمان در ادامه سیاستهای ایران بر باد ده خود کمر به نابودی ارزشهای انسانی جامعه ما بسته‌اند.
در هر جامعه‌یی میدانهای ورزشی و استادیومها محلی برای پرورش و پیشرفت روح انسانی و نوع‌دوستی و آزادیخواهی و ساختن یک جامعه سالم است. در جامعه ما با داشتن سمبلهایی چون جهان پهلوان تختی، که در مقابل چون سرو در مقابل استبداد ایستاد و سر فرود نیاورد ورزش همواره با ارزشهای پهلوانی و جوانمردی و ایستادگی و مقاومت همراه بوده است. سنتی که قهرمانان مجاهد هم‌چون حبیب خبیری، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، مهشید رزاقی، عضو تیم ملی فوتبال، فروزان عبدی ادامه دادند و به‌دست دژخیمان رژیم آخوندی به‌شهادت رسیدند.
رژیم ضدبشری آخوندی که برای ادامه حیات ننگینش راهی جز سرکوب و ایجاد رعب و وحشت ندارد، ورزشگاههای ما را تبدیل به کشتارگاه انسان کرده است تا از همگان به‌ویژه جوانان زهر چشم بگیرد. در آخرین نمونه، صبح روز پنجشنبه اول مهر (22سپتامبر2016) همزمان با شروع سال تحصیلی، یک زندانی در ورزشگاه شهرستان نیریز در استان فارس توسط جلادان رژیم آخوندی که آموزگاران داعش هستند، بدار کشیده شد.
در 27دی ماه سال1391 که یک زندانی در ورزشگاه سبزوار حلق‌آویز شد فیفا به‌شدت اعتراض کرد ولی رژیم آخوندی که به هیچ قانونی از جمله قوانین بین‌المللی پایبند نیست بار دیگر به این جنایت فجیع مبادرت کرده است.
کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت، از همه ارگانها و فدراسیونهای کشوری و منطقه‌یی و بین‌المللی ورزشی، می خواهد این جنایت تکاندهنده را قویاً محکوم نموده و مجازاتهای لازم را بر رژیم آخوندی اعمال کنند و از همه هموطنان مقیم خارج کشور می‌خواهد با مراجعه به مجامع و ارگانهای ورزشی، خواهان عکس‌العمل آنها بشوند.
کمیسیون ورزش با تأکید بر این‌که تبدیل ورزشگاه به محل اعدام آن روی سکه اعدام محبوبترین چهره‌های ورزشی ماست، از همه ورزشکاران و ورزش‌دوستان آزاده میهن می‌خواهد با شرکت در کارزار دادخواهی زندانیان سیاسی اعدام شده که تعدادی زیادی از قهرمانان ورزشی نیز در میان آنها دیده می‌شود، به‌پا خیزند و علیه این همه جور و ستم برشورند تا با سرنگونی این رژیم قرون‌وسطایی دوران سیاه و تاریک کنونی را به پایان رسانده و میهنمان را از لوث وجود این جانیان آزاد و رها کنیم.
کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت ایران
2مهر ۱۳۹۵ (23سپتامبر ۲۰۱۶)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی سابق دهه ۶۰ در تبریز به‌مناسبت اول و ۵مهر

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی سابق دهه ۶۰ در تبریز به‌مناسبت اول و ۵مهر


دانشجویان و دانش‌آموزان و فرهنگیان آگاه و آزادیخواه
به‌مناسبت باز شدن دانشگاهها و مدارس این کانونهای آزادی و آگاهی و علم را به شما تبریک می‌گوییم.
آغاز مهرماه یادآور خاطره‌های مهر سال ۶۰ می‌باشد که در تمامی زندانها و کوچه خیابانهای ایران و همچنین در شهر ما تبریز اعدامهای دسته‌جمعی انجام می‌گرفت ٬ ثریا ابوالفتحی (دانشجو)، غلامرضا طهماسبپور (دانشجو)، کریم فطن (دانش آموز)، اکبرقدیری (دانش آموز) و... . و همچنین روزنامه‌های آن زمان در ۵ مهر۶۰ لیست بلند بالایی از اسامی افرادیکه فقط و فقط به‌خاطر آزادی مردم برخاسته بودند و با دادن شعار شاه سلطان خمینی مرگت فرا رسیده، رأس نظام دیکتاتوری را نشانه رفته بودند، اعدام و پرپر شدند و بعد از آنهم دستگیریها و اعدامهای بهترین جوانان این مرز و بوم به عناوین مختلف ادامه داشت تا قتل‌عام ۶۷ ٬که معلمینی مثل محمد طریقت و... جان خود را فدا کردند تا رسم و سنت آزادگی و ایستادگی را از خود بجا بگذارند.
یاد و نام تمامی شهدا به‌خصوص شهدای دانش‌آموز ٬ دانشجو و معلمین را گرامی می‌داریم و می‌بینیم که بعد از ۲۸ سال چگونه این خونهای پاک و بناحق ریخته شده گریبانگیر ظالمان و دجالان حاکمیت شده است.
از تمامی جوانان و آزادیخواهان می‌خواهیم تا به بار نشستن این جنبش دادخواهی از پا ننشینید و با پیوستن به این جنبش گامی بزرگ در مسیر آزادی بردارید.
جمعی از زندانیان سیاسی سابق دهه ۶۰ در تبریز 30شهریور95



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بیانه جمعی از هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران استان چهارمحال بختیاری به‌مناسبت سالگرد ۵مهرماه

بیانه جمعی از هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران استان چهارمحال بختیاری به‌مناسبت سالگرد ۵مهرماه


تبریک سال نو تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید و معلمان عزیز کشورمان، آن قشری از جامعه که همیشه در مدارس و دانشگاهها سنگر مبارزه علیه ارتجاع و ظلم را حفظ کرده و راهگشای مسیر مبارزاتی مردم بوده‌اند و این سنت همیشه باید ادامه داشته باشد، همان سنتی که شهدای دانش‌آموز و دانشجو در پنجم مهرماه سال 60 با شعار ”شاه سلطان خمینی مرگت فرا رسیده“ را سر دادند و در سال جدید تحصیلی جایشان خالی است، چون خودشان را فدای آزادی مردم ایران کردند. اما بعد از 28 سال این خونهای پاک، با کمپین جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان سال 67 اوج تاز ه‌ای گرفته است، بر شما دانش‌آموزان و دانشجویان آزاده است که با پیوستن به این جنبش دادخواهی گامی بزرگ در مسیر آزادی بر دارید تا در این فصل پاییز منتظر آمدن بهار آزادی و طلوع فجر صادق باشیم.
جمعی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران استان چهارمحال بختیاری مهرماه 95



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فراخوان جمعی از دانشجویان و جوانان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران در بیرجند در سالگرد حماسه ۵مهر

 فراخوان جمعی از دانشجویان و جوانان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران در بیرجند در سالگرد حماسه ۵مهر


فراخوان به جوانان آگاه وآزاده برای مبارزه برای برپایی ایران آزاد و دموکراتیک با جنبش دادخواهی
در سالگرد ۵ مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاههای کشورمان؛ ضروری است که جای خالی دانشجویان و دانش آموزان شهید به‌خصوص در حماسه ۵مهر که شراره‌های آزادی و نویدهای فردای بدون اعدام و عاری از جهل و بندگی بودند را پر و گرامی بداریم.
یاد و راه آن شهیدان، امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه ما را برای کارزار دادخواهی و برهم‌ زدن بساط اعدامها برانگیخته است؛ از اعدام ریحانه‌ها و کشتن نداها و ستارها و بهنودها تا شهدای قیام ۳۰خرداد و ۵مهر و ۳۰هزار گل سرخ سربدار در قتل‌عام ۶۷تا شهدای دانشجو در کوی دانشگاه تهران در ۱۸تیر ماه ۷۸ و. ...
در شرایطی سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود که نظام آموزشی کشور در زیر سلطه شوم آخوندها به بن‌بست رسیده است. بودجه دانشگاههای معتبر کشور از بودجه حوزه جهل آخوندی کمتر است.۴میلیون کودک از ۱۷ میلیون کودک و نوجوان دانش‌آموز بازمانده از تحصیل هستند و اغلب کودکان کار و خیابان محسوب می‌شوند. فقر دانشجویی؛ ۵ ونیم میلیون نفر فارغ‌التحصیل بیکار؛ وبی محتوایی دروس آموزشی... همه و همه هدیه آخوندها برای نسل جوان کشور است.
جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان همان موج و جوشش خونهای جان‌باختگان دهه ۶۰ و بوی خاک خاوران را دارد تا تحقق ایرانی متساوی برای زن و مرد به هر عقیده و دین و اندیشه؛ ملیت و فرهنگ و زبان؛ با تحصیلات پیشرفته در همه زمینه‌های دنیای متمدن امروزی را رقم زند.
ما دانشجویان و جوانان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران در خراسان جنوبی؛ با درود و تبریک مجدد سال تحصیلی جدید و گرامیداشت سربداران آزادی و شهدای گرانقدر ۵مهر؛ همه جوانان و نسل نوجوی کشورمان را به اعتراض و یاری و همبستگی و حمایت از خواستهای برحق معلمان و قشر دانشجو ودانش آموز و فرهنگی ایران فرا می‌خوانیم.
پیش بسوی ایرانی دموکراتیک و آزاد و آباد با مریم رجوی.
دانشجویان و جوانان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران در خراسان جنوبی- بیرجند ۲مهرماه ۹۵



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بیانیه جمعی از پزشکان هوادار مجاهدین خلق ایران در تهران در شروع سال تحصیلی جدید

بیانیه جمعی از پزشکان هوادار مجاهدین خلق ایران در تهران در شروع سال تحصیلی جدید


مهر آمد و ما مست بهاریم هنوز
چون غرش شیر و بیشه زاریم هنوز
صد تیر و تبر به ریشه‌ی ما بزنند
ما وارث خون سربداریم هنوز
با درود و سپاس، فرا رسیدن مهر، طلیعه‌ی مهر فروزان آزادی و آموزش... را گرامی می‌داریم.
نیک می‌دانیم روزی فرا می‌رسد که در کتابهای تاریخ سرزمینمان با افتخار از مجاهدین یاد کنند.
بنویسند که اینان آزاد مردان و زنانی بودند که خون هایشان نهرهای خون جاری ساخت در جای جای میهن اشغال شده‌ی روزهای دور.
در کتابهای درسی تاریخ از غائله‌ی تابستان ۶۷ یاد خواهند کرد و خواهند نوشت که این کشتار بی‌رحمانه و نسل‌کشی سیاسی هم نتوانست پایه‌های سست حکومت خمینی دجال و خامنه‌ای مفلوک و عجوزه‌گان تحت امرشان را حفظ کند.
اما تا آن روز...
ما از پای نخواهیم نشست و در هر کوی و برزن‌ ، در هر مناسبت و هر مجلس، قصه‌ی ایثار و فدا را نقل خواهیم کرد، سینه به سینه، از پدر به پسر، از مادر به دخت، ...
با درود به ارواح پاک شهدای راه آزادی و سپاس از مجاهدتهای صمیمانه‌ی رئیس‌جمهور برگزیده‌ی مقاومت در افشا و ثبت کشتار تابستان ۶۷، ما جمعی از پزشکان تهرانی بازگشایی مدارس را تبریک گفته و از تمامی تلاشها در راستای به ثمر نشاندن خونهای به ناحق ریخته شده، باز در محضر یاران مقاومت و مجاهدین حاضر خواهیم گفت و تا ریشه کن کردن رژیم سراسر جنایت و خونریز آخوندی از پای نخواهیم نشست.
جمعی از پزشکان هوادار مجاهدین خلق ایران – تهران
مهر 95



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران


مجلس نمایندگان آمریکا، در قطعنامه‌یی که روز ۲۱ سپتامبر تصویب شد نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد.
این قطعنامه توسط ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود.
در بیانیه‌یی که در پی تصویب این قطعنامه منتشر شده آمده است: «اقدامات اسفناک رژیم ایران علیه مردم به خوبی ثبت شده است. این اقدامات شامل: اعدام بدون محاکمه، اسیدپاشی بر صورت زنان و سرکوب ددمنشانه روزنامه‌نگاران می‌شود. آری! ما شاهد این هستیم که این دولت چقدر می‌تواند 'معتدل' ! باشد. »
در ادامه این بیانیه آمده است در بین کسانی که از رفتار خشونت‌بار و روش‌های سرکوب‌کننده رژیم ایران رنج می‌برند، بهاییان هستند. بهاییان قربانیان نقض شدید آزادی مذهب در ایران هستند. »
سال گذشته نیز مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه‌یی «اذیت و آزار بهاییان در ایران را که با حمایت دولت انجام می‌شود» محکوم کرده و رژیم ایران را متهم کرد که هم‌چنان به نقض میثاق بین‌المللی حقوق‌بشر ادامه می‌دهد.
وزارت امور خارجه آمریکا در مرداد ماه گزارش سالانه درباره آزادی‌های دینی در جهان را منتشر کرده بود که در آن هم‌چون سال‌های پیش در مورد ادامه محدودیت‌های تحمیلی به اقلیت‌های مذهبی در کشورهای گوناگون از جمله ایران تأکید شده بود.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۳۱ شهریور ۱۳۹۵

#ایران - نامه دادخواهی منصوره بهکیش بعد از ممنوع الخروج شدنش

 نامه دادخواهی منصوره بهکیش بعد از ممنوع الخروج شدنش


جمهوری اسلامی در منجلاب بی‌عدالتی خود فرو خواهد رفت!
مسئولان جمهوری اسلامی گمان می‌کنند، با آزار و اذیت بیشتر ما خانواده‌های دادخواه، می‌توانند ما را از راهی که در پیش گرفته‌ایم باز دارند. زهی خیال باطل! آن‌ها هنوز این حقیقت را نفهیمده‌اند که ظلم پایدار نمی‌ماند و سرانجام روزی حقیقت آن چه ستم‌کاران کرده‌اند و آن چه بر ما ستم‌دیدگان رفته است، روشن خواهد شد و جنایت‌کاران وادار به پاسخ‌گویی شده و به سزای اعمال ظالمانه خویش خواهند رسید.
درست است که جمهوری اسلامی از همان سال‌های اولیه به قدرت رسیدن‌اش توانست با ایجاد رعب و وحشت، بخشی از خانواده‌های آسیب دیده را به عقب‌نشینی وادار کند یا به خلوت خود براند، اما چنین وضعیتی پایدار نخواهد ماند و شاهدیم که روز به روز، نه تنها ندای دادخواهی خانواده‌ها، بلکه صدای برخی از همراهان خودشان نیز بلند شده است و افشاگری می‌کنند و مستندات این جنایتها را در اختیار مردم قرار می‌دهند.
در روز جمعه ۲۶ شهریور عازم سفر به ایرلند بودم. سفری که قرار بود برایم آرامشی همراه با شادی به ارمغان بیاورد، به‌ویژه پس از فوت مادر عزیزم که دوران سختی را سپری کردم و هنوز نبودش برایم عادی نشده است. می‌خواستم سه ماهی را به‌ دور از تمامی تنشها و فشارهای موجود در ایران، کمی با خودم و دخترم در دوبلین خلوت کنم. البته او استاد دانشگاه است و نمی‌توانستیم در طول روز با هم باشیم و تصمیم داشتم از صبح در فضاهای سرسبز شهر بگردم و مکانها‌ی دیدنی را ببینم و با مردم ارتباط برقرار کنم تا هم آرامش یابم و هم انگلیسی‌ام تقویت شود، همچنین می‌خواستم به کتاب‌خانه‌ی دانشگاهها بروم و با محیط فرهنگی آنجا آشنا شوم تا عصر که دخترم از سر کار برگردد و در کنار هم لذت ببریم و شاد باشیم و تمدید قوا کنیم، ولی متأسفانه نگذاشتند و ما را از ساده‌ترین حق دیدار همدیگر محروم کردند.
مأموران امنیتی جمهوری اسلامی مستقر در فرودگاه، این بار نیز درست مانند سال ۸۸ که قصد سفر به ایتالیا برای دیدار دختر دیگرم را داشتم، ابتدا مهر خروج را در پارسپورتم زدند تا از این طریق بتوانند مرا بی‌سر و صدا به گوشه‌یی بکشانند و سپس ممنوع‌الخروج کرده و به خانه بازگردانند. ولی هر دو بار مجبور شدند بارها نامم را از بلندگو صدا کنند و این بار شاید بیش از بیست بار نام و نام خانوادگی مرا اعلام کردند تا سرانجام مرا در گیت پرواز یافتند و پاسپورتم را گرفتند و به اتاقی بردند و در آنجا برگه‌ای به من دادند که موضوع را از دادسرای اوین پیگیری کنم. پرسیدم به چه دلیل؟ گفتند ما ماموریم و معذور و هیچ نمی‌دانیم! من نیز برای آگاه شدن آن‌ها و دیگران، آن‌قدر در فضای عمومی فرودگاه فریاد زدم و گفتم که چه ظلم‌هایی بر ما کرده‌اند تا همه حاضران، از مسافران تا ماموران، بدانند که بر ما چه رفته است. مسافران پرسش‌گر و ملتهب مرا نگاه و با هم پچ‌پچ می‌کردند. حتی چند نفر جلو آمده و با من ابراز همدردی کردند و مأموران ناچار برای مهار فضای پرتنش فرودگاه، سرود «ای ایران ای مرز پر گهر» را از بلندگوها پخش کردند.
به همین سادگی، برنامه‌ی سفر مرا به هم ریختند و با گرفتن پاسپورت و دادن برگه‌ای به دستم که به ظاهر برای پیگیری گذرنامه، ولی در حقیقت برای بازپرسی است به دادسرای اوین حواله‌ام دادند. ممکن است در بازپرسی مرا به صدور حکم سنگین‌تری تهدید یا بازداشتم کنند که به‌شدت به این بی‌عدالتی اعتراض خواهم کرد، ولی می‌دانم که ایستادگی در برابر ظلم هزینه دارد و کاملاً آماده‌ام. در بهمن سال ۹۱، که برایم احضاریه فرستادند چمدانم را بستم و به اجرای احکام زندان اوین رفتم و در آن هنگام با زور مرا به بیرون از زندان فرستادند، حالا هم هنوز چمدانم برای رفتن به زندان در کنار اتاق آماده است. چمدان سفرم را جمع‌وجور کرده و به زندگی عادی پر از تنش و خفقان ایران باز خواهم گشت، سوغاتی‌های دخترم را با پست برایش خواهم فرستاد و باز هم هزینه‌ی بیشتری را تحمل خواهم کرد، ولی هیچ‌گاه حاضر نیستم سرم را جلوی قلدریهای این دستگاه قضایی- امنیتی که به هیچ اصول اخلاقی، و حتی قانونِ خودش، پایبند نیست، خم کنم و تعهد بدهم و دست از تلاش‌های دادخواهانه‌ی خود بردارم. اگر من می‌دانستم که ممنوع الخروج هستم و به من اعلام شده بود، دیگر برنامه‌یی برای سفر نمی‌ریختم. حال نیز می‌خواهند دوباره گذرنامه‌ام را توقیف کنند تا من به خارج از کشور نروم. قبلاً هم این کار را برای مدت پنج سال با من کرده‌اند، چه نتیجه‌یی داشت؟ آیا توانستند مرا ساکت کنند تا دست از تلاش‌هایم بردارم؟ به هیچ وجه! سازمانِ امنیتِ جمهوری اسلامی نیز باید تجربه کرده باشد که با این حق‌کشی‌ها و تهدیدها، نمی‌تواند امثال مرا از فعالیتهایی که داریم منصرف کند و برعکس ما را بیشتر مصمم‌ می‌کند که فعالیت‌های حق‌طلبانه‌مان را پیگیرانه‌تر از گذشته دنبال کنیم، هم‌چنان که تا کنون کرده‌ایم.
مسئولان نظام اگر «کمی، واقعاً کمی» در طی این سال‌ها، تجربه کسب کرده و از کشورداریِ نوین آموخته بودند؛ «بهبودِ شرایط پیش‌کش، لااقل برای حفظ خود» این‌قدر به خانواده‌های زخم‌خورده و دادخواه فشار‌ نمی‌آوردند، چون می‌دانستند که روزی صبر و تحمل ستم دیدگان تمام خواهد شد و این دُمل چرکین سر باز می‌کند و موجی از اعتراض به راه می‌افتد و آن روز دیگر‌ نمی‌توانند در برابر موجِ سهمگین دادخواهی و عدالت جویی دوام بیاورند.
منصوره بهکیش
٣۰ شهریور ۱٣۹۵



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید