۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

#ایران - در گذر تاریخ ... ۹ اردیبهشت ۱۳۳۰ – ۳۰ آوریل۱۹۵۱‌ قانون خلع ید از شرکت نفت انگلیس و ایران به تصویب رسید

 در گذر تاریخ ...
۹ اردیبهشت ۱۳۳۰ – ۳۰ آوریل۱۹۵۱‌
قانون خلع ید از شرکت نفت انگلیس و ایران به تصویب رسید


قانون خلع ید از شرکت نفت انگلیس و ایران که توسط کمیسیون نفت مجلس به ریاست دکتر محمد مصدق تنظیم شده بود، به‌رغم کارشکنیهای دربار و ایادی استعمار و در اثر روشنگریهای دکتر مصدق و حمایت تمامی اقشار و طبقات مردم ایران، به‌ویژه نفت‌گران جنوب به تصویب نهایی مجلسین رسید. تصویب این قانون، پیروزی بزرگی برای جنبش ملی و ضد استعماری مردم ایران به رهبری دکتر مصدق بود که مدت ۶ سال بود از طرف دکتر مصدق، بی‌وقفه دنبال میشد.
به‌دنبال تصویب قانون خلع ید، دکتر مصدق - که قبول نخست وزیری خود را که از سوی اکثریت مجلس پیشنهاد شده بود، مشروط به تصویب قانون خلع ید کرده بود- اقدام به تشکیل کابینه خود کرد و روز ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۳۰ دولت خود را به مجلس معرفی کرد و رأی اعتماد گرفت. مصدق در یکی از نطقهای خود گفت: «... اگر در ملتی فداکار و پیشتاز وجود نداشته باشد، نه از عوامل سیاسی روز، نه از مقتضیات و جریانات بین‌المللی و نه از رقابتها و تضادهای سیاسی ممالک بزرگ می‌توان استفاده کرد. این عوامل در آنجا که مردم بیدار و مواظب کار خود بوده که به مسئولیت و وظیفه تاریخی خود آشنایی داشته‌اند ثمربخش شده و مسیر زندگی و سرنوشت میلیونها بشر محروم و فلک‌زده و... را بصورتی معجزه آسا عوض کرده است».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - هشدار باندهای حکومتی در مورد تکرار قیام سال ۸۸

هشدار باندهای حکومتی در مورد تکرار قیام سال ۸۸


«عملیات روانی و اغوا سازی مردم»، «ایجاد دشمنی و نغار»، «تهدیدی برای امنیت ملی»، «گزگ دست آنوریها ندهند»، «وارد نشدن به مسائل تخریبی». و بسیاری عبارت مشابه دیگر در میان اظهارات مقامات، مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به چشم می‌خورد که باندهای حکومتی با این عبارات در مورد امکان تکرار قیامی مثل سال ۸۸ به یکدیگر هشدار می‌دهند. قیامی که از میان شکاف در رأس نظام در جریان جنگ قدرت در مناظره‌ها برای ربودن کرسی ریاست‌جمهوری ایجاد شد.
رسانه رسمی رژیم با تکرار ابراز نگرانی خامنه‌ای این هشدار را علنی‌تر از سایرین می‌دهد:
«من با مناظره و معارضه و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم. اما سعی کنید در چارچوبهای درست شرعی و دینی انجام بگیره. جوری نباشه که منتهی بشود به ایجاد دشمنی ایجاد نقار. (تلویزیون رژیم -7 اردیبهشت96)
«وارد مسائل تخریبی نشوند، خطوط قرمز را فراموش نکنند. (یک زن) گزگ دست فضای مجازی و اونوریها ندهند»، (همان منبع)
گزارشگر تلویزیون:‌ «شاید محتوای همه اینها این باشه که در مناظره فردا مراقب باشید شفافیت آری اما تخریب عصبانیت پای دیگران را وسط کشیدن و مرزهای قانون و مصالح کشور را نادیده گرفتن نه»، (همان منبع)
‌ پاسدار جلیلی گماشته خامنه‌ای در شورایعالی امنیت رژیم و مبلغ آخوند جانی رئیسی هم می‌گوید:
«باید جلسات انتخاباتی به محلی عقلانی برای به چالش کشیدن موضوعات، اغناسازی مردم و صحنه درس‌آموزی از گذشته تبدیل شود، نه این‌که از آن برای عملیات روانی و اغوا سازی مردم استفاده کنیم». (خبرگزاری تسنیم – ۷اردیبهشت96)
و احمد توکلی عضو سابق مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای همین هشدار را نسبت به پیآمد اجتماعی وعده‌های فریبکارانه آخوند جلاد رئیسی و پاسدار قالیباف می‌دهد و می‌گوید:
‌ «برادران ارجمند و نامزدهای محترم!
هر حرکتی و هر وعده‌یی که انتظارات مردم را بالا ببرد و شکاف بین انتظارات و امکانات را افزون سازد، تهدیدی برای امنیت ملی است و هر کدامتان که پیروز شوید بلای جان خودتان خواهد شد». (سایت انتخاب 7 اردیبهشت96)
هاشمی طبا هم باندی آخوند روحانی در حالی که حفظ نظام پلید ولایت فقیه را «حفظ کشور» می‌نامد هشدار می‌دهد: «نباید فراموش کنیم که امنیت، آرامش و حفظ کشوری که از سوی شهدا صورت گرفته ودیعه بزرگی است که باید قدردان آن باشیم». (سایت رویش ۷ اردیبهشت96)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - خبرگزاری رویتر: در مناظره انتخاباتی روحانی به‌خاطر کارنامه اقتصادی زیرضرب رفت

خبرگزاری رویتر: در مناظره انتخاباتی روحانی به‌خاطر کارنامه اقتصادی زیرضرب رفت


خبرگزاری رویتر 8 اردیبهشت 96 طی گزارشی از مناظره نمایش انتخاباتی رژیم گفت:‌ «روحانی در رابطه با کارنامه اقتصادی زیر ضرب رفت. به‌دلیل نبودن بهبود اقتصادی در پسابرجام روحانی ضربه خورده است».
روحانی گفت: «اگر خواهان 8درصد رشد هستیم به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم».
رویتر افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی توسط موانعی که بر سر راهشان در ایران است از کار در این کشور دلسرد شده‌اند. برخی از این موانع عبارتند از: وضعیت نازل بانکهای ایران، نقش سنگین مؤسسات وابسته به سپاه پاسداران در امر اقتصاد، نبودن شفافیت در رابطه با امور قضایی و همچنین ادامه تحریمهای یکجانبه آمریکا.
رویتر در ادامه گفت:‌
رئیسی یکی از قاضیانی بود که بر اعدام هزاران نفر از زندانیان سیاسی در 1988 نظارت داشت و یک جانشین احتمالی خامنه‌ای می‌باشد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - مناظره تلویزیونی؛ نمایشی از مسخره‌گی و ورشکستگی

 مناظره تلویزیونی؛ نمایشی از مسخره‌گی و ورشکستگی


اولین مناظره و شعبده انتخابات آخوندی که جمعه 8 اردیبهشت 96 به روی صحنه رفت، نمایشی از مسخره‌گی و ورشکستگی سیاسی و بن‌بست کامل باندهای حکومتی و مضکحه نمایش انتخابات قلابی بین مهره‌های سرسپرده و شیاد و جلاد در رژیم ولایت‌فقیه بود.
آنها که همگی شریک جرم و جنایتهای 4 دهه استبداد دینی بودند، ناخواسته اعتراف کردند که در حاکمیت آخوندی، اوضاع کشور تا کجا به قهقرا رفته و اکثریت عظیم مردم ایران قیمت سنگین آن را پرداخته‌اند. آنها به تمرکز ثروت و پولهای چپاول شده در دست اقلیتهای محدود و محرومیت اکثریت مردم ایران از ابتدایی‌ترین نیازمندیهای زندگی اذعان کردند.
میرسلیم در همان ابتدا اعلام کرد که جمعیت بی‌سواد کشور بیش از 10 میلیون نفر است و پاسدار قالیباف اذعان کرد که امکانات و ثروت جامعه در دست 4 درصد است و 96 درصد از جمعیت کشور از این ثروت و امکانات بی‌بهره‌اند. وی فاش کرد که هم‌اکنون 3 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد که متعلق به همان 4درصد اشراف و ثروتمندان نظام هستند. در سال 95 دولت در مجموع 530هزار میلیارد تومان وام داده که معلوم نیست به چه کسانی رسیده است. وی همچنین گفت 45هزار‌و‌پانصد تومان یارانه در زمان احمدی‌نژاد اکنون معادل 15هزار تومان یعنی کمتر از یکسوم قدرت خرید آن موقع را دارد.
کاندیداهای نمایش انتخابات در این مناظره مسخره به‌وضوح نشان دادند که هیچ باند و جناح و مهره‌ای در این رژیم طرح و برنامه و راه‌حلی ندارد و هر یک فقط درصدد لاپوشانی جنایات خودش و برملا کردن دزدی باند رقیب برای فریب مردم است.
آخوند جلاد رئیسی اعتراف کرد که در حال حاضر 16میلیون نفر از جمعیت کشور در شهرهای مختلف حاشیه‌نشین شدند و آمار رسمی 12 میلیون حاشیه‌نشین مربوط به 4سال پیش است و بسیاری از مردم فقط با 45هزار تومان یارانه با فقر مطلق زندگی می‌کنند. وی در اعتراف دیگری گفت که اختلاف طبقاتی، هفت واحد در سالهای اخیر افزایش یافته است، اما هم اکنون 11میلیون جوان بدون مسکن در انتظار ازدواج هستند. وی افزود برای مسکن دادن به آنها سالانه باید حداقل یک میلیون مسکن ساخته شود.
اما رقبا به او جواب دادند که گفتن این عدد و رقمهای میلیونی برای جمع کردن رأی است و در عمل هرگز عملی نشده است.
در جریان این نمایش مسخره و در حالی‌که کاندیداهای نخودی فقط پامنبری و مجیزگویی می‌کردند، آخوند جلاد رئیسی و پاسدار قالیباف و آخوند شیاد روحانی و معاونش جهانگیری بر سر سهم‌خواهی از قدرت و بر سر برملا شدن شراکت خودشان در انهدام و تخریب ایران گاه به جان هم افتادند که ذیلا بخشی از این جنگ و جدال آورده می‌شود.
پاسدار قالیباف: ما امروز حدود 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم عمدتاً در حاشیه شهرها، خب بخشی از این محرومین و حاشیه نشینها همین کم درآمدها هستند دولت هم در گذشته تدبیر کرده در حوزه یارانه‌ها به اینها کمک بشود و در هفت سال گذشته هم کمک شده، ولی آنها گله‌مندیشان این هست که در هفت سال گذشته با توجه به گرانی و افزایش تورمی که اتفاق افتاده ارزش آن چهل هزار‌و‌پانصد تومان امروز به 15000 تومان رسیده است.
آخوند ر‌ئیسی: آمار یازده میلیون (حاشیه نشین) مربوط به سال 92 هست، الآن آمار شاید تا 16میلیون بشود گفت، آمار دقیق باید نسبت به حاشیه نشینی معلوم بشود.
میرسلیم: متأسفانه امروز ما مواجه هستیم با ده و دو دهم میلیون نفر جمعیت کاملاً بی‌سواد در کشور که این برازنده جمهوری اسلامی نیست که در بین 80 میلیون جمعیت آن، بیش از ده میلیون نفر بیسواد کامل باشند
جهانگیری: برخی از افراد به ثروتهای باد آورده دسترسی پیدا کرده‌اند. کسی که موفق می‌شود در اثر تماس با برخی از مسئولان به سرمایه‌های بزرگ دسترسی پیدا کند این سبب این می‌شود که در جامعه بی‌عدالتی توسعه پیدا بکند، این‌که یک فرد موفق می‌شود بیش از 3 وهشت دهم میلیارد دلار از اموال ملت ایران را به جیب بزند، هر کسی این خبر را می‌شنود، می‌داند که جامعه به سمت بی‌عدالتی رفته، عده‌یی با فساد، عده‌یی با زد و بند و ثروتهای باد آورده رسیده‌اند و متأسفانه عده‌یی به حداقل‌های زندگی نیاز دارند.
قالیباف: 4درصد در جامعه ما هستند که از همه چیز برخوردارند. 96 درصد هستند که برخوردار نیستند، آنهایی که برخوردار هستند با رانت برخوردارند، همین‌طور که آقای جهانگیری بهش اشاره کردند.
جنابعالی (خطاب به روحانی) در آغاز دوره به مردم عزیزمون قول دادید که 4میلیون شغل را ایجاد کنید.
روحانی: ببخشید آقای قالیباف ببینید یک سایت گمنامی یه حرفی می‌زند، بعد یک سایت معروفی نقل می‌کند، بعد یک روزنامه نقل می‌کند، جنابعالی هم می‌خواهی از آن روزنامه نقل کنی. من هیچ‌وقت در هیچ دوره‌یی به مردم قول 4 میلیون شغل ندادم، این دروغ محض است.
قالیباف: حالا ما بهرحال حتماً از آدرس سایت خودتان می‌گوییم، شما اجازه بدهید، شما که از آزادی گفتید، حداقل اجازه بدهید من نظرم را خدمت شما بدهم.
روحانی: درست نیست حالا اگر می‌خواهید ادامه بدهید، ادامه بدهید.
قالیباف: تحمل داشته باشید یکی، دو دقیقه اتفاقی نمی‌افتد، تحمل بکنید. (خطاب به مجری) جزء وقت من محسوب نشود.
واقعا مردم عزیز شما امروز در زندگی‌تان، حس‌تان این است که کسب و کار رونق پیدا کرده. واقعاً در ذهن‌تان این هست که این چند سال آیا آمار بیکاری بیشتر شده یا کمتر شده. چون من که ظاهراً آقای روحانی اجازه صحبت کردن بمن نمی‌دهند، توی صحبت میایند.
جهانگیری: این کشور بهترین زمینه برای گردشگری وجود دارد. چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند، چه کسانی باعث شدن 700هزار شیعه‌ای که می‌آمد، زندگی مردم مشهد می‌چرخید، زندگی مردم می‌چرخید، کار ایجاد می‌شد، این را بهم زدند، دولت این کار را کرد. بله آقای قالیباف ما نمی‌توانیم، ما نمی‌توانیم به سفارت حمله کنیم، ما نمی‌توانیم زندگی مردم را به‌خاطر منافع خودمان دچار آسیب بکنیم، چه کسانی به سفارت حمله کردند، آنها امروز در ستادهای کدام کاندیدا دارند فعالیت می‌کنند، کدام کاندیدا آنها را حمایت می‌کردند، پول به آنها می‌دادند و آنها را شکل می‌دادند.
قالیباف: همین وام‌هایی که شما می‌گویید، مردم قضاوت کنند، ببینید هزار مسیر جلوی شما می‌گذارند که شما در حقیقت نتوانید وام بگیرید. ولی در یک سال بیش از 500هزار میلیارد تومان وام داده می‌شود، بنا‌ به گزارش بانک مرکزی بروید لیستش را در بیارید به کی دادند، صداقت، بی‌صداقتی اینهاست.
حالا می‌آئیم از حقوق شهروندی حرف می‌زنیم می‌گوییم حقوق‌شان را بدهیم، بابا اولین حق مردم هواست، ما هوا را هم از آنها گرفتیم با بی‌تدبیری، بعد هم می‌گوییم عذرخواهی هم می‌کنیم. شما نگاه کنید در همین آلودگی هوا در کلانشهرها در همین تهران ما گفتیم این موضع قابل حل است، در ابتدای دولت گفتم طرح داریم، آقای جهانگیری جلسه گذاشتند من خدمتشان رفتم، آمدند طرح ما رو قبول کردند، ولی گفتند خودمان اجرا می‌کنیم، آقای جهانگیری بگویند چه کار کردند؟ اجرا کردند؟ ماشینها را از شهر از بیرون شهر رها می‌کنند می‌آیند و ماشینی که 30سال در جاده بوده، دو مرتبه می‌آورند توی شهر می‌شود سرویس اداره، می‌شود سرویس یک جای دیگر، کامیون 50 - 60ساله می‌آید نگاه کنید مشکل محیط‌زیست مثل مشکل بحران اجتماعی مثل بحران اقتصادی امروز حل نشده، چرا نشده؟ به‌خاطر این‌که این دولت الآن شما هر صحبتی این‌جا شنیدید می‌فرمایند این نمی‌شود، پول می‌خواهد.
جهانگیری: آقای قالیباف 12ساله شهردار تهران است، بگوید همین زباله‌ای که جلوی خانه مردم جمع می‌کند، چه جور نتوانسته بعد از 12سال تفکیک بکند که مردم این زباله‌شان جدا جدا معلوم بشود، هر بخشی‌اش در جای خودش؛ کدام شهری در اشل تهران، تا حالا زباله اینجوری جمع می‌کنند؟ ایشون فقط شهردار سازه هست، فقط پروانه می‌دهد، برجهای منطقه 22 را بروید ببینید چه به‌سر تهران آورده؟ همین مناطق مختلف بروید ببینید، همین صدر دو طبقه چه کمکی به ترافیک تهران کرد؟ با پول صدر همه اتوبوسهای تهران را می‌شد اصلاح کرد.
آخوند حسن روحانی: آقای قالیباف گفتند که ما هوا را نباید از مردم بگیریم، خب در تهران کی هوا را از مردم گرفته؟ ایشان مرتب می‌خواهد جامعه فقیر و غنی درست کند، چهاردرصدی، 96درصدی، خب این برجهای بزرگ را شما مجوزش را به آن چهار درصد می‌دهید؟ حالا من که معتقد به این چهار درصد و 96درصد نیستم اما شما که مرتب این شعار را می‌دهید 4درصدی، شما این برجهای بلند را به کی مجوز دادید؟ شما برج 33طبقه را به همون آدمی که اموال مردم رو غارت کرد و 3 وهشت دهم میلیارد دلار پول مردم را خورد، مگر به او مجوز ندادی؟ شما این مجوز هایی را که دارید در کوچه‌های ده متری و 12 متری برج 20 طبقه میدهی بر چه مبنایی اینکار را می‌کنی؟ تمام درختهای 300ساله و 200ساله تهران دارد قطع می‌شود، جایش درخت یکساله کاشته می‌شود، بعد ما بحث می‌کنیم که در بستانها، در پارکها قسمتهای مختلف شما ببینید چقدر مجوز داده شده، من الآن دارم این‌جا پرونده‌های متعددی که شکایت شده، شورای عالی شهرسازی شکایت کرده.
پاسدار قالیباف: این‌که من می‌گویم شما دولت 4درصدی هستید به همین خاطر است چون تو مردم نیستید. اگر بحث بلند‌مرتبه سازی را که شما می‌گویید این قانون دولت 4درصدی‌هاست. وزارت راه و شهرسازی شما و وزارت راه شما، شورایعالی شهرسازی رو تصویب می‌کند، می‌شود حق مردم و می‌آیند از شهرداری مطالبه می‌کنند ما کار اداریش را انجام می‌دهیم.
بحث از صداقت و اخلاق می‌گویید. بهرحال همه شنیدند و دیدند که جنابعالی گفتید من صد روزه تحول اقتصادی می‌دهم، بعد از شما سؤال که کردند، گفتید نه، آدمهایی که این حرفها رو می‌زنند عقل ندارن، من می‌گویم صداقت ندارید به اضافه آن، و گر نه این کار را نمی‌کردید.
شما می‌گویید شفاف سازی، هر پرونده را یک مهر محرمانه رویش می‌زنید، یعنی دولت 4درصدی، مردم نفهمند همین پتروشیمی که شما می‌گویید شغل ایجاد می‌کند، بله شغل ایجاد می‌کند، ولی برای 4درصدی که دوستان شمایند، آقای جهانگیری دوستان شما هستند، اینها میایند، اینها را در همان مواد اولیه صادر می‌کنند به کشور همسایه، بدون این‌که به زیر دستیهایشان بدهند. خواستید می‌گویم، چون من مکلفم اخلاق را رعایت کنم. جناب آقای جهانگیری که شما بیشتر این‌جا هستید شما امروز آمدید کمک‌کار حال آقای روحانی که عدد و رقم و اینها رو شما کمکش کنید. اشکال هم ندارد، وقت مردمم گرفته می‌شود، گفتم این از پدیده‌هاست. ولی به هرحال جنابعالی این را بهش دقت بکنید که این مسایل و مشکلات هست، ارز کشور می‌تواند به دو برابر تبدیل شود، نه با این سیستمی که شما رانتی‌اش کنید بدهید به 4درصدیها که ده‌هزار میلیارد ده‌هزار میلیارد تومان منفعت ببرند، اگر لازم شد بعد من خواهم گفت. حالا در تهران بلند‌مرتبه سازیه، اراک مشکلش چیست؟ ، اهواز مشکلش چیست؟ ، کرج مشکلش چیست؟ ، این ضعف مدیریت شماست، واقعاً مدیریت شما مدیریت سنتی است.
روحانی: اگر یک کسی به کسی تهمت زد و دروغ گفت آیا وقت دفاع در این مناظره هست یا نیست؟
مجری: این به تشخیص ستاد نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است آقای دکتر.
روحانی: چون الآن دو مورد دروغ گفته شد، اگر فرصت هست من می‌توانم پاسخ بدهم که این دروغ بود.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - واشینگتن پست: رئیسی بر اعدام ۳۰۰۰۰نفر نظارت داشته که اکثر آنها از اعضای مجاهدین خلق بوده‌اند

 واشینگتن پست: رئیسی بر اعدام ۳۰۰۰۰نفر نظارت داشته که اکثر آنها از اعضای مجاهدین خلق بوده‌اند


واشینگتن پست در مقاله‌ای به قلم کارول مورلو و ارین کانینگهام به تاریخ پنجشنبه 7 اردیبهشت 96 نوشت: «رئیسی 56ساله محبوبیت مردمی ندارد. او برای ایرانیان سالخورده به کسی شناخته می‌شود که یکی از 4 قاضی ”کمیسیون مرگ“ است، دادگاهی که بر اعدام 30000نفر در سال 1988 نظارت داشته که اکثر آنها از اعضای مجاهدین خلق اپوزیسیون بوده‌اند».
نویسندگان این مقاله که به بررسی کاندیداهای انتخابات در رژیم آخوندی پرداخته‌اند در ادامه مقاله خود می‌نویسند: ”درلیستی که از 1600نفر که ابتدائاً ثبت نام کرده بودند و محدود شده است ابراهیم رئیسی یک روحانی با سابقه‌یی خونین، به‌عنوان یکی از چند قاضی است که بر اعدام های انبوه زندانیان سیاسی در سال 1988 نظارت داشته و به‌عنوان جانشین احتمالی خامنه‌ای در نظر گرفته می‌شود“.
این مقاله با اشاره به این‌که از هر چهار ایرانی زیر سن 25سال یک نفر بیکار است اضافه می‌کند که بسیاری از مردم ایران می‌گویند معیارهای زندگی آنان آنطور که انتظار می‌رفت بهبود نیافته است.
نویسندگان مقاله در ادامه با بررسی سیاستهای دولت جدید آمریکا در قبال رژیم ایران معتقد هستند که ”دولت ترامپ نشان داده است که مایل است توافق اتمی را مورد بررسی مجدد قرار داده و تحریمهای سخت‌تری را برای مهار ایران اعمال کند، اگر که به انجام آزمایش موشک‌های بالستیکی و گسترش نفوذش در منطقه ادامه دهد“.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - آمریکا - کشف بقایای انسان در ۱۳۰۰۰۰سال قبل

 آمریکا - کشف بقایای انسان در ۱۳۰۰۰۰سال قبل


کشف استخوانهای یک انسان در سندیاگوی آمریکا حاکی از وجود اولین انسانها در آمریکا در 130000سال قبل است .
دانشمندان با بررسی استخوانهای کشف شده، قدمت آن را تأیید کردند .
باستانشناسان به‌دنبال کشف بخشهای دیگری از اسکلت این انسان هستند.
بر اساس اکتشافات قبلی، رد اولین انسانها در قاره آمریکا مربوط به 15هزار سال پیش بوده است.




آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - حذف زن فوتسالیست از تیم ملی، به بهانه عدم رعایت حجاب در خارج کشور، توسط رژیم زن‌ستیز آخوندی

حذف زن فوتسالیست از تیم ملی، به بهانه عدم رعایت حجاب در خارج کشور، توسط رژیم زن‌ستیز آخوندی


رژیم زن‌ستیز آخوندی شیوا امینی، فوتسالیست ایرانی را به بهانه عدم رعایت حجاب در خارج از کشور، از تیم ملی حذف کرد.
همزمان فدراسیون فوتبال رژیم ایران با صدور بیانیه‌یی مدعی شد خانم امینی از سال ۸۹ عضو تیم ملی فوتبال نبوده است.
شیوا امینی در صفحه اینستاگرام خود از محرومیتش توسط کارگزاران رژیم خبر داد و نوشت: ”برای مسولان ما مدال و افتخار برای ایران مهم نیست، حجاب برایشان مهمتر از ورزش زنان است و این دردناک است“. وی پرسید: مگر خارج از کشور هم قانون حجاب اجباری است که من باید رعایت می‌کردم؟.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - نامه زندانیان سیاسی گوهردشت به آنتونیو گوترز درباره اتهامات رژیم به خانم عاصمه جهانگیر

 نامه زندانیان سیاسی گوهردشت به آنتونیو گوترز درباره اتهامات رژیم به خانم عاصمه جهانگیر


زندانیان سیاسی زندان گوهردشت درباره اتهامات رژیم آخوندی علیه خانم عاصمه جهانگیر نامه‌یی به آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد نوشته و ماهیت رژیم را افشا کردند.
در این نامه آمده است:
جناب آنتونی گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد
احتراما
اخیراً در ایران شاهدیم که اتهامات و توهین‌هایی را علیه خانم عاصمه جهانگیر منتشر می‌کنند، برای ما که سالهاست با این اتهامات و افتراها مواجه هستیم و پیوسته شاهدیم که هر شهروند ایرانی در صورت کمترین ابراز مخالفتی با انبوه اتهامات جعلی به زندان، تبعید و حتی اعدام مواجه می‌شود و کمترین امکان دفاعی هم وجود ندارد… شنیدن چنین اتهاماتی علیه گزارشگر ویژه هم چندان غیرعادی نیست…
ولی این بار کسی که سوژه چنین تخریب و اتهاماتی واقع شده نه یک شهروند ایرانی که هیچ امکان دفاعی برایش وجود ندارد، بلکه گزارشگر ویژه حقوق‌بشر و مورد تأیید جامعه بین‌الملل، شورای حقوق‌بشر و سازمان ملل‌متحد و به‌ویژه تنها پناهگاه قربانیان ایرانی و بی‌عدالتی است.
لذا ما زندانیان سیاسی به شما به‌عنوان دبیرکل سازمان ملل‌متحد اطمینان می‌دهیم که این تخریب و اتهامات علیه ایشان تنها برای وادار کردن ایشان به سکوت، مماشات و یا حداقل چشم‌پوشی از انبوه موارد نقض حقوق‌بشر ارتکابی توسط رژیم حاکم بر ایران است و به همین دلیل از شما می‌خواهیم که به این عمل غیراخلاقی و غیرانسانی علیه گزارشگر ویژه (خانم عاصمه جهانگیر) پاسخهای عملی، جدی و مؤثر بدهید.
چون دفاع از درستی و انصاف و استقلال ایشان در برابر این رژیم تجاوزگر که هیچ حقوقی را برای شهروندان خود قائل نیست، در واقع دفاع از همه زندانیان و قربانیان نقض حقوق‌بشر در ایران است و از همین نمونه به خوبی می‌توانید تصور کنید که این حکومت چگونه بدون هیچ ترس و واهمه‌یی هر بلایی را بر سر شهروندان ایرانی می‌آورد، به‌خصوص وقتی جامعه بین‌الملل در برابر آن سکوت و مماشات می‌کند. در انتها مجدداً از شما انتظار واکنش جدی و مؤثر داریم.
با کمال احترام
جمعی از زندانیان سیاسی-عقیدتی گوهردشت کرج
۷اردیبهشت۱۳۹۶.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - جان باختن کولبر جوانی که توسط نیروی سرکوبگر رژیم زخمی شده بود

جان باختن کولبر جوانی که توسط نیروی سرکوبگر رژیم زخمی شده بود 


کولبر جوان سردشتی که توسط نیروی سرکوبگر رژیم هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و زحمی شده بود پس از یک‌ماه بستری پنجشنبه 7اردیبهشت 96 در بیمارستان تبریز جان باخت.
رحمان ابراهیمی 19ساله یک ماه قبل در پی شلیک مستقیم به‌شدت زخمی شده بود و جهت مداوا پزشکی به بیمارستان تبریز منتقل شده بود. وی دانشجوی دانشگاه خرم‌آباد و اهل 'ربط' سردشت می‌باشد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

#ایران - برنامه تسلیحاتی اتمی رژیم ایران، بازرسی نشده است

 برنامه تسلیحاتی اتمی رژیم ایران، بازرسی نشده است


سایت مرکز سیاست امنیتی، 24 آوریل2017 – بقلم کِلِر لوپز: مدیر مرکز تحقیق و تحلیل مرکز سیاست امنیت در آمریکا طی مقاله‌یی که در سایت مرکز سیاست امنیتی درج شده نوشت:‌ برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران مخفیانه شروع شده و سالها مخفی نگه‌داشته شده است و هیچگاه به بیرون درز داده نشده است.
این برنامه امروز هم در زیرزمین و سایتهای نظامی که بازرسان به آنها دسترسی ندارند به‌صورت فعال، حفظ شده است. در روز اول اردیبهشت شورای ملی مقاومت ایران قدیمی ترین، بزرگترین و بهترین گروه سازمانیافته اپوزیسیون دموکراتیک اسناد جدید خیره کننده‌یی فاش ساخت که نشان می‌دهد رژیم ایران مواد برجام2015 را نقض کرده است.
قابل ذکر است که همین شورای ملی مقاومت ایران بود که برنامه تسلیحاتی اتمی ایران را در 2002فاش ساخت برنامه‌یی که 14سال قبلش یعنی از 1988 در جریان بوده است.
در واقع تمامی سایتهای اتمی رژیم ایران تنها وقتی علنی شده‌اند که افشا شده‌اند از جمله سایت غنی‌سازی نطنز، سایت تبدیل در اصفهان، سایت غنی‌سازی و تحقیقاتی و توسعه فردو، سایت لویزان شیان و بقیه.
مرکز مفتاض شامل مجتمع شیمیایی زین الدین است که به طرح 6 معروف می‌باشد که به‌شدت تحت حفاظت سرویس اطلاعات سپاه قرار دارد. آنچه در مفتاض در جریان است از نظر آژانس اتمی مخفی بوده است.
دولت ترامپ بایستی به وعده‌های انتخاباتی خود در رابطه با برجام عمل کند. آمریکا و شرکای بین‌المللی و آژانس اتمی ‌بایستی رژیم ایران را وادار کنند که به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به‌خصوص در رابطه با فعالیتهای غنی‌سازی اتمی عمل کند.
رژیم ایران را بایستی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و شرکت در حملات 11سپتامبر و ادامه حمایت از تروریسم مورد حسابرسی قرار داد.
ما در انتظار نتایج بازبینی برجام توسط وزیر خارجه هستیم.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - اعتراف به منفوریت کاندیداهای نمایش انتخابات

 اعتراف به منفوریت کاندیداهای نمایش انتخابات


روزنامه حکومتی آرمان در شماره روز چهارشنبه6اردیبهشت96 خود به تنفر مردم جنوب تهران از کاندیداهای نمایش انتخابات به‌خصوص آخوند جلاد ابراهیم رئیسی اعتراف کرد. به‌نوشته این روزنامه حکومتی قرار بود آخوند ابراهیم رئیسی در مسجد ۱۴ معصوم خانی‌آباد نو تهران سخنرانی کند. برای این مراسم و به‌مناسبت عید مبعث تبلیغات زیادی کرده بودند، اما استقبالی از آن نشد و سرانجام این سخنرانی به بهانه قطع برق لغو شد!
این روزنامه وابسته به باند روحانی افزود: عدم استقبال از رئیسی مؤید آن است که دلواپسان پایگاه مردمی خود را که در جنوب پایتخت می‌دانستند، از دست داده‌اند و بی‌تردید در شمال تهران هم پایگاهی نداشته و نخواهد داشت.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - آخوند روحانی گفت برای رونق اقتصادی یک برنامه صد روزه جدید دارد!

آخوند روحانی گفت برای رونق اقتصادی یک برنامه صد روزه جدید دارد!


روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای 6 اردیبهشت 96 در جنگ و جدال انتخابات در مطلبی با عنوان ” حسن روحانی : باز هم برنامه 100روزه دارم“ آخوند روحانی را زیر ضرب برد و نوشت:
 ”در شرایطی که رکود 4ساله در کشور بسیاری از صنایع و کارخانجات باسابقه بیش از نیم قرن تولید را به تعطیلی کشانده است... حسن روحانی دیروز گفت در کشور رکود نداریم و تنها در یک بخش اقتصاد رکود وجود دارد“.
این روزنامه حکومتی سپس با لحن تمسخرآمیزی اضافه کرد: ”او که ماجرای وعده 100روزه را انکار کرده بود، دیروز این را هم گفت که برای حل این مشکل و رونق اقتصادی یک برنامه 100روزه جدید دارد... او البته به این سؤال پاسخ نداده چرا این برنامه 100روزه را 3ماه پیش در دستور کار خود قرار نداده است که اکنون شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم؟“.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - سی.ان.ان:‌ بازرسان باید به همه سایتهای مظنون رژیم ایران دسترسی داشته باشند

 سی.ان.ان:‌ بازرسان باید به همه سایتهای مظنون رژیم ایران دسترسی داشته باشند


بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به همه سایتهای مظنون رژیم ایران دسترسی داشته باشند. اگر این نباشد نمی‌توان فهمید میزان تبعیت این رژیم از توافق اتمی چه میزان است.
گزارشی از سی.ان.ان:
دولت ترامپ می‌گوید رژیم ایران هم‌چنان اصلی‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است...
رکس تیلرسون گفت آمریکا در حال بازبینی توافق اتمی با رژیم ایران است و چه بسا تحریمهایی را که به‌عنوان بخشی از این توافق لغو شدند دوباره اعمال کند...
تیلرسون: «صبر استراتژیک یک رویکرد شکست خورده است. سیاست جامع ایران مسلتزم آن است که ما به همه تهدیدات این رژیم رسیدگی کنیم. روشن است که تعداد این تهدیدها بسیار است...»
ژنرال جیمز متیس: «هر جایی که نگاه کنید، اگر مشکلی در منطقه وجود داشته باشد، رد پای رزیم ایران را می‌یابید...»
نگرانی که وجود دارد این است که بازرسان اتمی در هر زمان و هر مکان به سایتهای مظنون اتمی دسترسی ندارند. در نتیجه این سؤال پیش می‌آید که آیا اصلاً کسی می‌داند رژیم ایران واقعاً در حال تبعیت از برجام است یا نه. از طرف دیگر رژیم ایران به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد... اما این فعالیتها به‌طور عامدانه از توافق اتمی جدا نگاه داشته شدند...
چیزی که روشن نیست این است که اگر دولت ترامپ می‌گوید توافق اتمی با رژیم ایران تا همین جا هم یک شکست است، پس چه نیازی به بازبینی آن هست؟ به نظر می‌رسد که دولت ترامپ از قبل تصمیم خودش را در مورد برجام گرفته است...



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فراخوان اد رویس: بازگشایی پرونده‌های دلالان تسلیحاتی رژیم آخوندها در آمریکا

فراخوان اد رویس: بازگشایی پرونده‌های دلالان تسلیحاتی رژیم آخوندها در آمریکا


اد رویس رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا و نماینده کنگره برایان مست طی نامه‌یی به وزرای خارجه و دادگستری، خواهان بازگشایی پرونده‌های دلالان تسلیحاتی رژیم آخوندی در آمریکا شدند.
اد رویس و برایان مست در نامه خود با اشاره به گزارش پولیتیکو درباره آزادسازی شماری از دلالان اتمی و موشکی رژیم تحت عنوان «شهروند» توسط دولت اوباما در جریان تبادل زندانیان با حکومت آخوندی، تأکید کرده‌اند: «ما خواهان بازگشایی تلاش‌های قانونی برای هدف قرار دادن افرادی هستیم که به (رژیم) ایران در پیگیری برنامه‌های اتمی و موشکی خود در نقض قانون آمریکا، کمک می‌کنند؛ (تلاش‌هایی که) توسط دولت اوباما به‌نحو نابخردانه‌یی رها شد... خصومت ادامه‌دار (رژیم) ایران در قبال آمریکا و متحدان ما، یک تهدید حیاتی برای امنیت ملی و مستلزم مراقبت مداوم است».
نمایندگان کنگره آمریکا خطاب به رکس تیلرسون و جف سشنز، می‌افزایند: «ما آماده حمایت از تلاش‌های دولت هستیم تا کسانی که در سرپیچی از قانون ایالات متحده در تأمین برنامه‌های اتمی، موشکی و تسلیحات متعارف (رژیم) ایران نقش دارند مورد تحقیق، اعلام جرم و استرداد قرار بگیرند».




آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - حمایت سعید مرتضوی قاتل کهریزک از آخوند جلاد ابراهیم رئیسی

حمایت سعید مرتضوی قاتل کهریزک از آخوند جلاد ابراهیم رئیسی


خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا 6اردیبیهشت 96 خبر داد:
برخی شبکه‌های اجتماعی در استان یزد با انتشار تصاویر سعید مرتضوی در سخنرانی رئیسی که سه‌شنبه شب صورت گرفت با درج مطالبی یادآور شدند: رئیسی در حالی از مبارزه با فساد سخن گفت که یکی از جنجالی‌ترین متهمان فساد در 6سال گذشته او را همراهی می‌کرد.
 سعید مرتضوی در حاشیه سخنرانی رئیسی به خبرنگاران گفت از رئیسی حمایت می‌کند.
این در حالی است که بلافاصله روابط عمومی ستاد تیلیغاتی رئیسی با اعلام برائت از مرتضوی گفت: سفرهای رئیسی ارتباطی با افراد خاص ندارد.
سایت حکومتی انتخاب گزارش داد سعید مرتضوی در این برنامه گفته است «آرزویم رئیس‌جمهور شدن رئیسی است».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۷ اردیبهشت۱۳۳۰– ۲۷ آوریل۱۹۵۱ مجلس شورای ملی با اکثریت آراء به نخست وزیری دکتر مصدق رأی داد

 در گذر تاریخ ...
۷ اردیبهشت۱۳۳۰– ۲۷ آوریل۱۹۵۱
مجلس شورای ملی با اکثریت آراء به نخست وزیری دکتر مصدق رأی داد


دراین روز، مجلس شانزدهم با اکثریت آرا به نخست وزیری دکتر مصدق رأی اعتماد داد. شایان یادآوری است که به‌دنبال تصویب قانون ملی‌کردن نفت در ۲۹ اسفند سال‌۱۳۲۹، مبارزات مردم در مقابل کارشکنیهای دربار و عوامل استعمار و ارتجاع اوج گرفت. به‌خصوص که علا، نخست‌وزیر وقت در مقابل اجرای قانون ملی‌کردن نفت به‌شدت کارشکنی و مقابله می‌کرد. اعتلای جنبش ملی مردم به اعتصاب قهرمانانه کارگران نفت جنوب منتهی شد و به زودی کارمندان و کارآموزان شرکت نفت نیز به آنان پیوستند.‌ درگیریها و مبارزات ادامه یافت و عاقبت به سقوط کابینه علا و پیشنهاد نخست وزیری دکتر مصدق توسط مجلس منجر گردید . دکتر مصدق به شرط تصویب لایحه خلع ید ( خلع ید از شرکت نفت انگلیس) توسط مجلس، مقام نخست‌وزیری را پذیرفت و پس از تصویب آن در همان روز با در دست داشتن قانون خلع ید ، ریاست تنها دولت ملی ایران دردوران معاصر را به عهده گرفت. به این ترتیب یکی از حساس‌ترین فرازهای مبارزات ملی مردم به رهبری دکتر مصدق با پیروزی کامل به پایان رسید.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

#ایران - سرمقاله واشینگتن تایمز: یک رژیم معتاد به اورانیوم

سرمقاله واشینگتن تایمز: یک رژیم معتاد به اورانیوم


آخوندهای حاکم برای ارضای اعتیاد اتمی خود حاضر به دروغگویی، تقلب و دزدی هستند.
سرمقاله واشینگتن تایمز-25آوریل 2017‌:
مهارت رژیم حاکم بر ایران در پیشبرد اقداماتشان به‌منظور دستیابی به تسلیحات اتمی به‌طور مرگباری جدی است.
گفته می‌شود رژیم ایران در شرف تجدید درخواست خود برای وارد کردن 950تن کیک زرد برای تهیه اورانیوم است. با در نظر گرفتن تاریخچه آخوندها در نیرنگ و فریبکاری... پرزیدنت ترامپ باید فرض را بر این بگیرد که رژیم ایران مجرم است تا این‌که آخوندها عکس آن را ثابت کنند...
گروه برجسته اپوزیسیون ایران، رژیم حاکم بر ایران را متهم کرده که به‌طور مخفیانه در حال انجام تحقیقات ممنوعه از جمله در رابطه با ماشه و محرکهای بمبهای اتمی است.
بنا‌ به گفته شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران مهندسی این کار در تأسیسات نظامی پارچین در جنوب تهران در حال انجام است... آنها تصاویر ماهواره‌یی را ارائه کردند که نشان می‌دهد تحقیقات غیرقانونی در داخل این تأسیسات نظامی در حال انجام است.
مقاومت ایران به‌طور عمده مسئول بیدار کردن جهان در مورد خطرات رژیم ایران بوده است، نادیده گرفتن افشاگری اخیر آنها، کار بسیار ناعاقلانه‌ای خواهد بود...
سناتور مارکو روبیو می‌گوید: ”وتو کردن پیشنهاد رژیم ایران برای خرید 950تن کیک زرد اورانیوم از قزاقستان نیازمند هوشمندی زیادی نیست، او اضافه کرد این رژیم نیازی به این میزان مواد اتمی که می‌تواند آن را روزی با هدف تسلیحات اتمی غنی‌سازی کند ندارد.
پرزیدنت ترامپ باید جلوی فروش این کیک زرد را بگیرد. آخوندها ثابت کرده‌اند که آنها برای ارضای اعتیاد اتمی خود، حاضر به دروغگوئی، تقلب و دزدی هستند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - اظهارات خامنه‌ای؛ تصویری از وحشت و درماندگی

 اظهارات خامنه‌ای؛ تصویری از وحشت و درماندگی


خامنه‌ای روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت به‌مناسبت عید مبعث، ناگزیر به صحنه آمد و از میان مسائل و بحرانهای متعدد گریبانگیر نظام تنها به دو مورد آنها اشارات خفیفی کرد. نخست درباره رابطه با آمریکا و مواضع تند و قاطعی که این روزها از طرف مقامهای دولت آمریکا در مورد رژیم عنوان شده، دوم راجع به نمایش انتخابات که جنگ و جدال مربوط به آن رژیم را سراپا دچار تلاطم کرده است.
در رابطه با آمریکا، خامنه‌ای تلاش کرد به نیروهای خودش از این طریق روحیه بدهد که گویا هیچ چیز در آمریکا فرق نکرده و وضعیت سیاسی به همان روال سابق است (1) در حالی که همه می‌دانند و خامنه‌ای هم خوب می‌داند که سیاست مماشات دولت قبلی آمریکا دیگر به پایان رسیده است و دولت جدید آمریکا به تصریح مقامات مختلف آن در حال اتخاذ سیاست جدیدی در رابطه با رژیم است که در اساس با سیاست دولت اوباما متفاوت است و به‌خصوص در رابطه با رژیم، مماشات با رژیم به سمت قاطعیت چرخیده است.
خامنه‌ای سپس با عنوان کردن این‌که آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند بکند (2) ظاهراً در پی آن بود که به نیروهای ترسیده‌اش روحیه بدهد، اما این رجزخوانیهای یواشکی! خامنه‌ای که هیچ تناسبی با شدت حملات بالاترین مقامهای دولت آمریکا نداشت، بیش از پیش وحشت و ضعف خود او را بارز می‌نمود. خامنه‌ای در عین این ژستهای توخالی، اما حواسش کاملاً جمع بود که پا را از چارچوب تدافعی و حرفهای کلی فراتر نگذارد و به‌جای تهدیدها و لاف و گزافهای بی‌دنده و ترمز سابق، از «برنامه‌ریزی عاقلانه» سخن بگوید.
در «دوران طلایی» اوباما تهدیدهای مسخره «گزینه نظامی روی میز» و زیر میز، از فرط تکرار لوث شده و به‌صورت جوک در آمده بود، پهلوان‌پنبه‌های سپاه خامنه‌ای از آنجا که دندانهای اوباما را شمرده بودند، پی‌درپی به میدان می‌آمدند و رجزخوانی و عربده‌کشی می‌کردند و لاف می‌زدند که ناوهای آمریکا را در خلیج‌فارس غرق می‌کنیم! با موشکهایمان اسراییل را با خاک یکسان می‌کنیم! و غیره... اما حالا خلیفة‌ وحشتزدة‌ ارتجاع شمشیر چوبی خود را غلاف کرده و معقول سر جای خود نشسته است.
خامنه‌ای در قسمت دیگری از سخنان خود، به نمایش انتخابات هم که اکنون وبال گردنش شده اشاره نمود و «حضور مردم» را «مانع تعرض دشمن» دانست و افزود: «باید ساخت درونی نظام را چنان مستحکم کرد که دشمن از توطئه‌هایش مأیوس شود و دست از دشمنی بردارد». اشاره‌یی که از یک سو به‌معنی اذعان به واقعیت ساختار سست و متزلزل نظام است و از سوی دیگر ضمن نیش و کنایه به روحانی، می‌تواند حاکی از این قصد یا تمایل باشد که او آرزو دارد که در این انتخابات شکافهای رژیمش را ببندد. روشن است تا آنجا که به خامنه‌ای برمی‌گردد، آرزویش همین است؛ اما در عین‌حال این هم روشن است که از خواست و آرزو تا تحقق و عمل، هزاران فرسنگ فاصله است؛ خامنه‌ای که هیبت و طلسمش در قیام 88 به‌طور غیرقابل ترمیمی شکست؛ قادر نیست حتی امور داخل باند خودش را مدیریت کند و حتی ایادی خودش هم خطش را نمی‌خوانند، تاآنجاکه در مجلس ارتجاع به‌ حالش غصه می‌خورند که «هیچ‌کس به فریاد آقا نمی‌رسد!» بنابراین در موقعیتی نیست که بتواند اعمال اراده کند؛ زیرا نه ابزار «مهندسی انتخابات» یعنی وزارت کشور و «اتاق تجمیع آرا» را در قبضه خود دارد و نه مهمتر از آن نه جرأتش را دارد، چرا که از ترس قیام به‌شدت مراقب است مبادا از بروز شکاف در رژیم، خشم و کین متراکم مردم، بسا مهیب‌تر از قیام 88 فوران کند.
از همین روست که لحن خامنه‌ای در رابطه با انتخابات هم بسیار ضعیف و فروخورده بود و حتی آنجا هم که خجولانه از کاندیداها می‌خواست «برای باز کردن گره‌ها، نگاهشان به بیرون از این مرزها» نباشد، حتی اسمی هم از اقتصاد مقاومتی به میان نیاورد و تنها به کاندیداها توصیه کرد که «به مردم قول بدهند که برای پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و باز کردن گره‌ها... به توانایی‌های ملت و ظرفیت‌های کشور چشم می‌دوزند».
درخواست خنده‌دار خلیفة‌ درمانده ارتجاع از کاندیداها برای «قول دادن» در حالی است که حال همه از قولهای پوچ و مسخره به هم خورده و از مراجع قم تا امام جمعه‌های ریز و درشت سراسر کشور تا نماینده‌های مجلس ارتجاع، همه و همه به کاندیداها هشدار می‌دهند که وعده‌های توخالی ندهند! متوسل شدن خامنه‌ای به این توصیه‌های مسخره، پیش از هر چیز چنتة‌ خالی او را در مقابله با بحرانهایی که سراسر رژیمش را درنوردیده برملا می‌نماید و وحشت و تزلزل او و نظامش را در برخورد با بحرانهای فراگیر به معرض نمایش می‌گذارد.
پانویس: ـــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ «هیچ فرقی وجود ندارد بین فلان تیم با فلان تیم در مجموعه حکومت آمریکا، آنها هم که قبلاً بودند به‌طور دائم تهدید می‌کردند، اینها هم که حالا هستن اینها هم تهدید می‌کنند، هیچ فرقی ندارند...»
2 ـ «هیچ تعرضی نمی‌توانند بکنند و هر حرکت آنها علیه ملت ایران بدون تردید به‌ ضرر خودشان تمام خواهد شد و عکس‌العمل ملت ایران، عکس‌العمل مستحکمی خواهد بود».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - شروع تبلیغات نمایش انتخابات و انعکاس تنش در رأس نظام

 شروع تبلیغات نمایش انتخابات و انعکاس تنش در رأس نظام


با شروع تبلیغات نمایش انتخابات رژیم، رسانه‌های حکومتی علاوه بر انعکاس تنش در رأس نظام، مملو از ادعاهای دروغ و دجالگریهای کاندیداهای دستچین شده شیاد و جلاد در شعبده انتخابات آخوندی است.
روحانی در نخستین سخنرانی تبلیغاتی خود در قزوین رقبا را به افشاگری تهدید کرد و گفت: در روزهای آینده برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت. می گویم که چگونه برخی به‌جای کمک، هر روز سنگ‌اندازی کردند. آیا می‌خواهیم دومرتبه سایه شوم جنگ برگردد؟
آخوند شیاد همچنین به‌طور تلویحی مدعی شد که در صورت انتخاب مجدد برخلاف دور قبلی از پیگیری قولهای خود هراسی نخواهد داشت:
آخوند حسن روحانی: بنده خدمتگزار اگر از طرف ملت بزرگ ایران شایسته اعتماد بود و بار مسئولیت را بار دیگر بر دوش گرفت برای اجرای خواسته‌های ملت از هیچ کس و هیچ‌چیز نخواهم هراسید.
آخوند روحانی همچنین به سبک ولی‌فقیه ارتجاع جلسه شعرخوانی انتخاباتی راه انداخت.
هاشمی نیست اگر حسن حسن را دارم او بهاریست که در پشت زمستان مانده
گرچه از یزد و کرمان همه را رد کردند رادمردیست که از حوزه سمنان مانده
آخوند جلاد رئیسی نیز تبلیغات گسترده‌ و مشمئزکننده‌ای را برانداخته و مدعی شده که مردم از بقیه خسته‌اند و منتظر جنایتکاری مثل او هستند
آخوند رئیسی : فرافکنیها مردم را خسته کرده، گروهبازیها و حزب بازیها و این‌که دسته‌بندیهای سیاسی مردم را خسته کرده...
 آقای سیدحسن نصرالله به نام انقلاب اسلامی وایستاده مردانه در مقابل اسراییل به نام همین انقلاب. اما ببینیم مظاهر انقلاب در کشور و در خاک این مملکت در همین جا مظلوم واقع شده. ما معتقدیم این وضعیت رو می‌توان تغییر داد.
پاسدار قالیباف شهردار دزد تهران که تاکنون حاضر به کناره‌گیری به نفع رئیسی نشده، در دجالگری چهره‌ای همانند آخوند شیاد و آخوند جلاد از خود نشان داد و گفت که به همه بیکاران ماهانه 250هزار تومان پرداخت خواهد کرد و میلیونها شغل ایجاد می‌کند.
پاسدار قالیباف: ما بلافاصله با شروع کار دولت یک سامانه ملی کارانه رو انشا الله راه‌اندازی خواهیم کرد... افرادی که در سامانه ملی کارانه هستند به اونها حق کارانه پرداخت خواهیم کرد و این حق کارانه 250هزار تومان در ماه خواهد بود.
در مورد این ادعا، اسحاق جهانگیری یکی دیگر از کاندیداهای نمایش انتخابات گفت: قالیباف یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی‌شود. اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می‌کنم، معلوم است که می‌خواهد مردم را فریب دهد.
کاظم جلالی، عضو مجلس رژیم نیز خطاب به قالیباف گفت: انتخابات را با یارانه‌ها به مزایده نگذارید. دوران سوپرمن بودن گذشت.
آخوند صدیقی امام جمعه خامنه‌ای در تهران نیز تلویحا از آخوند جلاد رئیسی حمایت کرد.
از سوی دیگر، یک رسانه باند روحانی از احتمال انصراف آخوند رئیسی خبر داد و نوشت: برخی می‌گویند رئیسی یکی از گزینه‌های جانشینی خامنه‌ای است، بنابراین برخی جریانهای سیاسی هر کاری انجام می‌دهند تا او در این انتخابات شرمنده نشود. یا شاید او برای از بین بردن این شرمندگی در لحظه آخر از رقابتها کنار برود و قالیباف را تقویت کند.
اما آخوند رئیسی گفت: نیامده‌ام که بروم آمده‌ام که موفق شوم
قالیباف نیز گفت، هدف وی و رئیسی تکرار نشدن دولت فعلی است. ادامه این دولت یعنی این‌که اقتصاد در خطر است.
در اقدامی دیگر علیه آخوند روحانی، چهار تن از مراجع حکومتی حوزه قم از دیدار با رئیس ستاد انتخاباتی روحانی خودداری کردند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - عجب رئیس‌جمهورایی!

عجب رئیس‌جمهورایی!


ایرانیها می‌گویند: «سیب دزدی، عاقبت کرمو از آب درمی‌آید!»
بد نیست نگاه کوتاهی داشته باشیم به سیب کرم‌خورده ریاست‌جمهوری نظام پوسیده آخوندی از ابتدای سرقت حاکمیت توسط خمینی دجال تاکنون.
اول ببینیم رئیس‌جمهور- یا همان رأس دولت یا رئیس قوه مجریه- در رژیم آخوندی چه جایگاهی دارد و درجة اهمیت آن در دستگاه ولایت‌فقیه چقدر است:
«پس‏ از مقام‏ رهبری، ‏ رئیس‏ جمهور عالیترین‏ مقام‏ رسمی‏ کشور است‏ و مسئولیت‏ اجرای‏ قانون‏ اساسی‏ و ریاست‏ قوه‏ مجریه‏ را… بر عهده‏ دارد». (قانون اساسی رژیم ملاها- فصل نهم، قوه مجریه، مبحث اول- ریاست‌جمهوری و وزراء- اصل‏ 113)
حالا ببینیم این رؤسای جمهور و آن رؤسای دولتی که عالی‌ترین مقام رسمی پس از ولی‌فقیه حساب می‌شوند، در طول این سالیان چه کسانی بودند:
1- ابوالحسن بنی صدر: رئیس‌جمهور- بهمن 58 تا خرداد 60 به مدت یک‌سال و چهار ماه – عزل شده در حین ریاست جمهوری
2- میرحسین موسوی: رئیس دولت سوم و چهارم – از مهر 60 تا مرداد 68 به مدت هشت سال – از سال 88 در بازداشت و حصر خانگی.
3- هاشمی رفسنجانی: رئیس دولت پنجم و ششم – مرداد 68 تا مرداد 72 به مدت هشت سال – رد صلاحیت شده در سال 92.
4- محمد خاتمی: رئیس دولت هفتم و هشتم – مرداد 76 تا مرداد 84 به مدت هشت سال – ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج، ممنوع‌ال…
5- محمود احمدی‌نژاد: رئیس دولت نهم و دهم – مرداد 84 تا مرداد 92 به مدت هشت سال – رد صلاحیت شده در سال 96 – تحت پیگرد و دارای پرونده مفتوح قضایی تاکنون.
6- حسن روحانی: رئیس دولت دهم – مرداد 92 تا الآن به مدت 4سال – هنوز در صحنه است که در درون رژیم، دروغگو، خود باخته به غرب، نابود کننده اقتصاد و مهمتر مؤید حقوقهای نجومی و... . (هنوز سرکار است و دست بستگی‌هایی وجود دارد وقتی کنار رفت تازه پرونده‌ها روی می‌شود)
واقعا باید گفت: «عجب رئیس‌جمهورایی»!
حال اگر مدت زمان ریاست هر یک از نفرات بالا را جمع بزنیم، در مجموع نزدیک به طول حکومت غاصبانة ملاها در ایران می‌شود. این بدین معنی است که در طی 38سال حکومت ننگین آخوندها بر میهن، کسانی در مسند قدرت بودند - و بعد از ولی‌فقیه مقام دوم مملکت محسوب می‌شدند- که همگی در دستگاه آخوندها فاقد صلاحیت هستند و برخی نیز از شدت جرم، در بازداشت خانگی و ممنوعیت خروج از کشور و ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان هستند و تعدادی نیز دارای پرونده قضایی. ضمن رفسنجانی را هم یک بار در برابر احمدی‌نژاد کنارش زدند و دومین بار هم تحت عنوان کهولت سن عذرش را خواستند.
خامنه‌ای هم که در زمان امامش دهنه زده شد و به غلط کردم گویی افتاد و بعد از آن هم بالاخره ولی‌فقیهش کردند و نمی‌شود که به ”آقا “دیگر نزدیک شد و الا... ..
اما ببینیم این رئیس‌جمهور باید دارای چه شرایطی باشد:
«به موجب ماده 35 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، انتخاب شوندگان باید دارای شرایط ذیل باشند:
1-از رجال مذهبی، سیاسی
2- ایرانی الاصل
3- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
4- مدیر و مدبر
5- دارای حسن سابقه و امانت و تقوا
6- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور
پس این کسانی که از ابتدای سرقت حاکمیت مردم توسط آخوندها تاکنون رئیس‌جمهور و در رأس کار بودند، می‌بایست بعد از ریاست‌جمهوری و ریاست دولت، یک طوری از شرایط بالا ساقط شده باشند که رد صلاحیت شدند و در بازداشت و ممنوعیت و پیگرد قرار گرفتند.
اما این‌جا یک سؤال بزرگ خود را نمایان می‌سازد:
اگر این‌طور است که عالی‌ترین مقامات نظام بعد از ولی‌فقیه، نه از زبان دشمن! بلکه از سوی خود دستگاه آخوندی این‌طور فاقد صلاحیت تشخیص داده می‌شوند و همگی تحت بازداشت و پیگرد و ممنوعیت… و خلاصه فاسد و «کرمو» هستند، آیا نتیجه‌گیری منطقی این نیست که کاندیداهای فعلی نمایش ریاست‌جمهوری رژیم نیز خود از همان قماش و فاسد و کرمو (و البته دزد و شیاد و جلاد) می‌باشند؟ چرا که این ماهیت نظام غصبی و قرون‌وسطایی آخوندی است که آنها را این‌طور بار می‌آورد.
و یک سؤال بنیادی‌تر: اگر این عالی‌ترین مقامات که جایگاه بعد از رهبر را دارا هستند، این‌طور دسته‌جمعی و بدون استثناء یکی یکی فاقد صلاحیت و فاسد و «کرمو» از آب درمی‌آیند، آیا نشان از این نیست که اصلاً خود رأس و عمود خیمه نظام و اصلاً خود ولی‌فقیه فاسد و گندیده و کرمو است؟ آخر مگر نه این است که: «ماهی از سر می‌گندد».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - رئیسی و معضلی که روی دست نظام است

رئیسی و معضلی که روی دست نظام است


برخی رسانه‌ها یا برخی به‌اصطلاح کارشناسان رژیم گفته‌اند که با وارد شدن آخوند رئیسی به‌عنوان کاندیدا، جنب و جوشی ایجاد شده و بازار انتخابات رونق پیدا کرده است.
البته این ادعا از نظری درست است، یعنی با وارد شدن آخوند جلاد رئیسی جنب و جوش ایجاد شده، اما در راستای گسترش، چون از وقتی اسم این جلاد آمده، جنبش دادخواهی و موضوع قتل‌عام سال67 به شکل خیلی گسترده‌تر از قبل مطرح شده و در بین اقشار مختلف مردم، در هر محفل خانوادگی یا دوستانه، موضوع بحث و صحبت هست. جالب این است که مردم هم آخوند جلاد رئیسی و هم آخوند شیاد روحانی را در مورد قتل‌عام67 مورد سؤال قرار دادند و آن قدر این فضا در جامعه اوج گرفته که به رسانه‌های خود رژیم هم کشیده شده و مثلاً در کیهان خامنه‌ای شاهد بازگویی همین حرفهای مردم هستیم که البته برای زدن زیرآب رقیب اینها را منعکس کرده است.
کیهان خامنه‌ای در مطلبی تحت عنوان: ”به رئیسی حمله می‌کنند اما صلاح نیست گذشته روحانی را شخم بزنند! “نوشته است:
 «شبکه دولتی انگلیس می‌گوید مواضع حسن روحانی در گذشته تا همین اواخر مانند مواضع سایر نیروهای انقلاب بوده اما اصلاح‌طلبان از سر مصلحت و به‌خاطر استفاده از وی، حملاتی را که علیه دیگران مطرح می‌کنند، درباره او مطرح نمی‌کنند... . در سابقه روحانی نیز نمونه‌های قابل توجهی وجود دارد. برای نمونه در حالی که دولت روحانی در سال‌های اخیر از تلاش برای لغو مجازات اعدام حمایت کرده، او مردادماه 1359 پیشنهاد کرده بود « توطئه‌گرها را خوب است که در مراسم نمازجمعه بیاورند و بدار آویزان کنند تا مردم مشاهده کنند و تاثیرش، تاثیر بیشتری باشد.». ... . او پس از سرکوب دانشجویان معترض در تیرماه 1378، معترضان را شرور، مزدور، وابسته و فاسد خواند و گفت: «اینها خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیم... اگر منع مسئولان نبود مردم ما، جوانان مسلمان، غیور و انقلابی ما با این عناصر اوباش به شدیدترین وجه برخورد می‌کردند.» او.. دی ماه 1392 راهپیمایی 9 دی که توسط حامیان حکومت علیه معترضان به نتیجه انتخابات انجام شد را نشانه بصیرت دانست و در سال 1394 نیز آن را «روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، نظام و ولایت‌فقیه و ولی‌فقیه» توصیف کرد.
به عبارت دقیق‌تر، او حدفاصل سال 59 تاکنون به‌طور معمول از سرکوب معترضان و مخالفان حکومت حمایت کرده است. او در اقدامی دیگر، مصطفی پورمحمدی را به‌عنوان وزیر دادگستری کابینه خود انتخاب کرد و گفت که از حضور او در کابینه‌اش خوشحال است.
در یک نمونه دیگر، ستایش حسن روحانی از اقدامات خودش در زمینه «طرح اجباری شدن حجاب در ادارات مربوط به ارتش» است. او در کتاب خاطراتش تأکید می‌کند: «به پادگان دوشان تپه رفتم و همه کارمندان زن را که تعداد آنها هم زیاد بود در سالنی جمع و درباره حجاب صحبت کردم. در آنجا زن‌ها خیلی سر و صدا راه انداختند ، اما من قاطعانه گفتم: این دستور است و سرپیچی از آن جایز نیست... به دژبان دستور داده‌ایم از فردا هیچ زن بی‌حجابی را به پایگاه راه ندهند».
بنابراین به‌طور خیلی روشنی مسأله دادخواهی قتل‌عام67 روی میز آمده است و اقشار مختلف مردم به‌خصوص دانشجویان صراحتاً مهره‌های حکومتی را مورد سؤال قرار می‌دهند که نمونه اخیرش در تبریز و اعتراض و مورد سؤال قرار دادن صریح پاسدار حسن عباسی در مورد این جنایت بود.
بنابراین طبیعی است این سؤال ایجاد شود که به‌دلیل همین فضایی وجود دارد ممکن است رئیسی مجبور شود به نفع قالیباف کنار برود؟
واقعیت این است که آخوند رئیسی و باند خامنه‌ای که او را کاندیدا کرده و همین طور روحانی و باندش، زیاد به فضای مردم کاری ندارند، چون می‌دانند جز تنفر انفجاری چیز دیگری در این فضا نیست. اما از یک جهت دیگر چنین احتمالی در رسانه‌های خود رژیم هم مطرح شده. از این جهت که احتمال بدهند در بازی بین باندها اگر خامنه‌ای مجبور شود به قواعد بازی به قول خودشان گردن بگذارد و نتواند به‌دلیل ایجاد شکاف در بالای نظام و خطر عنصر اجتماعی، این نمایش را به‌طور جدی مهندسی کند، در این صورت آخوند رئیسی که از صندوق در نیاید به کلی می‌سوزد و دیگر جانشین شدن او به جای خامنه‌ای هم زیر سؤال می‌رود. به این دلیل می‌گویند اگر در نقطه‌یی خامنه‌ای خاطرجمع شود که رئیسی خواهد سوخت، قالیباف را آورده‌اند که رئیسی به نفع او کنار برود.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

#ایران - عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد در امور ایران دعاوی ساختگی رژیم ایران را محکوم کرد

عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد در امور ایران دعاوی ساختگی رژیم ایران را محکوم کرد


به گزارش سایت سازمان ملل‌متحد به‌دنبال تهمت و افترای رژیم ایران به عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد در امور ایران، وی اعلام کرد:‌ من از خبر ساختگی و بدخواهانه رژیم ایران که آشکارا با هدف تخریب سلامت و استقلال من صورت می‌گیرد تکان خورده‌ام.
خانم عاصمه جهانگیر افزود: 'این اتهامات متأسفانه مؤید ارزیابی من در گزارش اول به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل درباره وجود فضای ترس در ایران است، چون در آنجا از شیوه‌های مشابه، برای خاموش کردن کسانی که دیدگاههای مخالف خود را ابراز می‌کنند استفاده می‌شود.'
او تأکید کرد 'بسیج رژیم ایران برای بدنام کردن' من، مرا در حالت تدافعی قرار نخواهد داد و به استقلال من در دادن گزارش نقض حقوق‌بشر و آزادیها لطمه‌یی نخواهد زد.
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل یک ماه پیش - ۲۴ مارس - با تصویب قطعنامه‌یی ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، مأموریت عاصمه جهانگیر را تمدید کرده و از حکومت ایران خواسته بود که با او همکاری کامل داشته باشد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید