۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

#ایران - وحشت از خراب شدن نمایش انتخابات و شعله‌ور شدن قیام

 وحشت از خراب شدن نمایش انتخابات و شعله‌ور شدن قیام


روز چهارشنبه 30فروردین خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان ارتش تحت‌امر خود، از «تمرکز بدخواهان نظام اسلامی بر استفاده از نقاط ضعف اقتصادی به‌منظور ایجاد اخلال» و از این‌که «دشمنان قصد دارند انتخابات را خراب بکنند» ابراز هراس و نگرانی کرد.
روشن است که «ایجاد اخلال» که خامنه‌ای آن را به «نقاط ضعف اقتصادی» ارجاع می‌دهد، مقوله‌یی جدا و مجرد از «خراب کردن انتخابات» نیست؛ تضادهای متراکم جامعه تحت دیکتاتوری و خشم و نفرت فشرده اقشار محروم و مردم به جان آمده، برای بروز و ظهور مترصد هر فرصت و پیدا شدن کوچکترین منفذی در این دیگ بخار دیکتاتوری است که ممکن است آن را نمایش انتخاباتی پیش رو فراهم آورد.
طبعاً خامنه‌ای اولین کسی نیست که این چنین از سر باز کردن زخمهای عمیق و عفونی شده جامعه و سر ریز کردن آن در نمایش انتخاباتی رژیم ابراز وحشت می‌کند، طی روزها و هفته‌های اخیر تقریباً تمام مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند رژیم ورد «امنیت» گرفته‌اند و از «فتنه» یی که در راه است ابراز وحشت می‌کنند:
سرمقاله روزنامه‌ جوان ارگان بسیج سپاه پاسداران (30فروردین) اعتراف می‌کند: «سنجشهای اجتماعی نیز به‌خوبی نشان می‌دهد که عدم رضایت جدی در میان شهروندان کشورمان... هست».
پیش از این نیز آخوند مصلحی وزیر سابق اطلاعات طی یک سخنرانی در جمع بسیجیان، هشدار داد: «دشمن با استفاده از تجربه فتنه ۸۸ می‌خواهد این بار طبقه متوسط رو به ‌پایین را تحریک کند؛ چرا که در سال ۱۳۸۸ طبقه متوسط رو به بالا را به کف خیابان آورد...» وی با تأکید بر این‌که «فتنه حتمی است» آرزو کرد که این واقعه بهتر است امروز اتفاق بیفتد چرا که «اگر این فتنه، بعداً بخواهد اتفاق بیفتد، آن وقت (ولی‌فقیه) بعدی نمی‌تواند آن را جمع کند».
در همین رابطه مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند رژیم مدام به هم هشدار می‌دهند که مبادا با آتش‌بازی کنند و مبادا دست به اقدام تحریک‌آمیز بزنند و بر این آتش زیر خاکستر بدمند؛ رئیس ستاد انتخابات استان تهران در همین رابطه هشدار می‌دهد: «دامن زدن به تحریکات در آستانه انتخابات قطعاً خطای بزرگی است... به همه توصیه می‌کنیم که با برخوردهای نسنجیده آرامش عمومی جامعه را دچار التهاب نکنند».
روزنامه آرمان (30فروردین) نیز هشدار می‌دهد: «امنیت کشور موضوعی نیست که بر سر آن بتوان معامله کرد».
سرکردگان و مهره‌های نیروهای سرکوبگر گاهی هم چنگ و دندان نشان می‌دهند:
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران (30فروردین): «اجازه نمی‌دهیم حوادث تلخ سال ۸۸ تکرار شود».
و آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قوه قضاییه خامنه‌ای، در حالی که تلاش می‌کند وحشت خود را از شرایط انفجاری پنهان کند، با یادآوری قیام88 می‌گوید: «من بعید می‌دانم فتنه‌گران دیگر بخواهند... آن مسیر قبلی را تجربه کنند اما شما نیز باید آمادگی و احتیاط خود را از دست ندهید و همه شرایط را مد نظر قرار بدهید و توجه کنید که اگر عده‌یی می‌خواهند فتنه‌یی برپا کنند... شما به‌موقع ورود کرده و با آن برخورد کنید.»
اما «دشمنان» یا «فتنه‌گران» که خامنه‌ای و دیگر سران و سردمداران رژیم به‌طور مبهمی از آنها نام می‌برند، اشاره به کی و کدام نیرو و جریان است؟
طبعا‌ً دشمن مورد اشاره خامنه‌ای، نمی‌تواند احمدی‌نژاد باشد.
اگر چه برخی عناصر و باندهای درون رژیم احتمال می‌دادند که در صورت رد صلاحیت احمدی‌نژاد سرکشی کند، اما تمکین کامل او به رد صلاحیت، هر گونه بحثی را زائد می‌سازد. با همین قیاس طرفداران او یا این و آن باند و دار و دسته ممکن است با هم درگیر شوند و آشوبهای محدودی در این‌جا و آنجا به‌پا کنند، اما ابعاد این شلوغیها و جنس نیروی باندهای رقیب، نمی‌تواند موجب باعث نگرانی جدی باشد، اما نگرانی هنگامی است که به قول خودشان مجاهدین سوار «گسل» رژیم شوند و باز به قول خودشان هم‌چون سال88 فرماندهی را به دست بگیرند.
مسأله هنگامی روشنتر می‌شود که به حرفهای مهره‌ها و رسانه‌های رژیم توجه کنیم که برخی با اشاره و تلویح آن را آدرس می‌دهند و به «دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب» اشاره می‌کنند. (1)
و برخی نیز صراحتاً از این نیرو نام می‌برند و با زبان معکوس از فعالیتهای آن ابراز وحشت می‌کنند: «منافقین اکنون هم از پا ننشسته‌اند و مشغول توطئه و دسیسه علیه جمهوری اسلامی هستند».
این نیرویی است که 4دهه است که با نظام آدمخوار ولایت فقیه چنگ در چنگ است و آن را قدم به قدم تعقیب کرده و به بزنگاه تاریخی کنونی رسانده‌اند؛ بزنگاهی که به‌طور شگفت‌انگیز و البته قانونمند همه شرایط درونی، بیرونی، منطقه‌یی و بین‌المللی را مساعد کرده تا ملت ایران به آرزو و آرمان همیشگی خود، آزادی و دموکراسی جامه عمل بپوشاند.
پانویس: ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد که ۲۰ هزار نیروی این ارگان برای برقراری «نظم» و «امنیت» انتخابات به کار گرفته خواهند شد.
به گفته این مقام انتظامی، سه برابر شدن «نیرو» و «تجهیزات» یگان ویژه، «پیام هشداردهنده‌ای برای دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب» است».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر