۹ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - در گذر تاریخ ... ۹ مرداد۱۳۶۷- ۳۱ ژوئیه۱۹۸۸ نامه‌‌‌‌‌‌‌منتظری به‌خمینی در مورد کشتار هزاران مجاهد خلق ظرف چند روز

 در گذر تاریخ ...
۹ مرداد۱۳۶۷- ۳۱ ژوئیه۱۹۸۸
نامه‌‌‌‌‌‌‌منتظری به‌خمینی در مورد کشتار هزاران مجاهد خلق ظرف چند روز


به‌دنبال فتوای خمینی مبنی بر قتل‌عام زندانیان سیاسی، منتظری، جانشین وقت وی، این درجه از وحشیگری را به‌صلاح خمینی ندانست و طی نامه‌یی در نهم مرداد سال ۱۳۶۷ برای وی، از‌جمله نوشت:
”اگر فرضا بر دستور خودتان اصرار دارید اقلا دستور دهید ملاک، اتفاق نظر قاضی و دادستان و مسئول اطلاعات باشد نه اکثریت؛ و زنان هم استثنا شوند مخصوصا زنان بچه‌دار. و بالاخره اعدام چندهزار نفر در ظرف چند روز هم عکس‌العمل خوب ندارد و هم خالی از خطا نخواهد بود”.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۹مرداد۱۲۸۸- ۳۱ژوئیه۱۹۰۹ شیخ فضل‌الله نوری اعدام شد

 در گذر تاریخ ...
۹مرداد۱۲۸۸- ۳۱ژوئیه۱۹۰۹
شیخ فضل‌الله نوری اعدام شد


روز نهم مرداد سال ۱۲۸۸ شیخ فضل‌الله نوری به‌جرم صدور فتواهای متعدد در کشتار و شکنجه ومثله‌کردن مشروطه‌خواهان، اعدام شد.
شیخ فضل‌الله نوری در دوران استبداد صغیر و پس‌از به‌توپ بستن اولین مجلس مشروطه به‌همدستی ننگینی با محمدعلی‌شاه، شاه مستبد قاجار پرداخت و در بسیج دستجات چماقدار برای سرکوب آزادیخواهان و مشروطه‌طلبان، جنایات وحشیانه ‌‌‌‌‌‌‌زیادی را مرتکب شد.
شیخ فضل‌الله نوری تمامی جنایات خود را تحت عنوان مشروعه و با توجیه استبداد زیر پرده‌‌‌‌‌‌‌ دین انجام می‌داد.
به‌دنبال فتح تهران توسط مشروطه‌خواهان، شیخ فضل‌الله نوری که توسط عالیترین مراجع تقلید آن‌زمان نیز به‌فساد و مفسده‌برانگیزی در میان مردم و سوء‌استفاده از اسلام متهم شده بود توسط دادگاه انقلابیون مشروطه به‌اعدام محکوم شد. وی در میدان توپخانه ‌‌‌‌‌‌‌تهران و در میان شادمانی مردم به‌دار آویخته شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت و فراخوان به محاکمه آمران قتل‌عام ۶۷

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت و فراخوان به محاکمه آمران قتل‌عام ۶۷


جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت روز یکشنبه 8مرداد 96بیانیه‌یی صادر کردند و به محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام 67فراخوان دادند. متن این بیانیه آمده است:
در سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در مرداد ماه سال 67 در شرایطی که آمران و عاملان آن در مناصب بالای حکومتی صراحتاً به جنایات خود اعتراف کرده و بعضاً به آن کشتار و قتل‌عام افتخار نموده‌اند و قاتلانی هم‌چون وزیر اطلاعات وقت فلاحیان می‌گوید: حتی اگر کسی که تنها نشریه‌ای را خوانده بود محکوم به اعدام بود و متأسفانه دنیا تاکنون در برابر آن ساکت بوده.
ما زندانیان سیاسی که هم‌اکنون هم شاهد نقض گسترده حقوق‌بشر در زندانهای این حکومت هستیم، صمیمانه از اقدامات بی‌وقفه دست‌اندرکاران جنبش دادخواهی و به‌خصوص تلاشهای خستگی‌ناپذیر خانم رجوی در راستای به محاکمه کشاندن همه آمران و عاملان آن قتل‌عام سبعانه قدردانی می‌کنیم و در همین راستا از کلیه هم‌وطنانمان تقاضا داریم که در رساندن هر گونه مدرک و عکس و خبر از شهدای آن واقعه و آدرس گورهای جمعی آن و خلاصه هر گونه کمک و اطلاعات به این جنبش دادخواهی، یاری رسانند.
واقعیت این است که عدم محاکمه و حسابرسی از عاملان آن قتل‌عام نتیجه‌اش اعدامهای سرسام‌آور امروزین و نقض فاحش حقوق‌بشر حتی تا همین امروز است. . به‌طوری‌که روزی نیست که در زندان شاهد اعدام تعدادی از هم بندی‌هایمان و یا شاهد ابلاغ تاریخ اجرای حکم آنها، باطل کردن شناسنامه‌ها توسط اجرای احکام زندان و انبوه انتقالها به انفرادی برای اجرای حکم اعدام نباشیم. در شرایطی که هر باز شدن ِ درب در هر بند زندان «‌می‌تواند ناقوس مرگ عده‌یی باشد» و تنها معنای زمان انتظار هولناک اعدام است.
لذا درخواست و قدردانی ما از همه هموطنان و فعالان جنبش دادخواهی برای به محاکمه کشاندن عاملان و آمران کشتارها، درخواست کسانی است که در مقابل و یا در زیر طنابهای دار ایستاده‌اند!
تحریمهای اخیر سپاه پاسداران، تحریم اصلی‌ترین اهرم سرکوب و خفقان و ضمانت کشتارهاست، تحریم سپاه جلوگیری از هزینه کردن منابع و ثروت مردم ایران است برای کشتار مردم ایران و منطقه. و این موجب خوشحالی هر ایرانی آزاده خواهد بود.
باشد که همان‌طور که مقاومت مردم ایران اقدامات ماجراجویانه هسته‌یی را به تله‌ای اتمی برای خود رژیم تبدیل کرد در این کارزار دادخواهی به گفته خانم مریم رجوی:‌ طنابهای داری که به گردن جوانان ایران انداخته‌اند، حلقه آتشی گردد بر گریبان آمران و عاملان آن کشتار و حماسه‌ای باشد برای نجات ایران و ثبت در تاریخ.
جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج
8مرداد 96



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۸ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - سونامی تحریمها دارد فرا می‌رسد!

 سونامی تحریمها دارد فرا می‌رسد!


48ساعت پس از تصویب لایحه قانونی مقابله با فعالیتهای بی‌ثبات‌کننده رژیم آخوندی توسط مجلس نمایندگان آمریکا با 419رأی مثبت، سنای این کشور نیز با اکثریت مطلق 98 بر 2 آن را مورد تصویب قرار داد.
در پی این رویداد، اکنون به‌وضوح می‌توان دید که زلزله وحشت، سراپای رژیم را فراگرفته است. اگر ‌چه باندها و دستجات مختلف حکومتی با بیانها و موضعگیریهای متفاوتی به ‌تصویب این تحریمهای فراگیر واکنش نشان داده‌اند، اما فصل‌ مشترک آنها وحشت از شرایط جدید است که عمدتاً می‌کوشند این وحشت را به شیوه‌های مختلف و از جمله با نعل وارو زدن و کم‌اهمیت و بی‌اثر شمردن آن، مخفی کنند.
یک دسته می‌گویند: باید «عکس‌العمل انقلابی» داشته باشیم و به‌ «قانون اقدام متقابل» مصوبه سال قبل مجلس عمل کنیم. یعنی غنی‌سازی 20درصدی را از سر بگیریم تا «برای طرف مقابل هزینه ایجاد کنیم». (1)
برخی نیز مانند آخوند جلاد رئیسی، ضمن تأکید بر حفظ برجام می‌گویند: «دولت موظف است اقدام کند، باید اوّل کاری کند که تحریمها در داخل اثرگذار نباشند. دوّم حقوق کشور در برجام را از چنگ دشمن بیرون بکشد و سوّم از حیثیت ملی در برابر تحقیرهای دشمن محافظت کند». (2)
روحانی و جماعت او هم در حالی که به‌برجام چسبیده‌اند و مانند روحانی قسم و آیه می‌خورند که هرگز نقض کننده برجام نخواهند بود (3) و راه‌حل را در مذاکره با الگوی برجام می‌دانند و می‌نویسند: «همان‌طور که در دوره ریاست جمهوری اوباما با جان کری دیدار و گفتگو صورت گرفت و مشکلات را حل کردند الآن هم باید همان شیوه را در پیش گیرند». (4)
و جماعت دیگری مانند علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع می‌گویند: «90درصد تحریمهای مصوبه جدید آمریکا، در حال حاضر موجود است، فقط آن را قانونی کردند، فقط پیاز داغ تحریمها را زیاد کردند؛ سپاه قدس قبلاً هم تحریم بود، صدا و سیما و رسانه‌ها نباید اضطراب ایجاد کنند، نباید در دام تبلیغاتی آمریکاییها بیفتیم؛ می‌خواهند ما را عصبانی کنند».
در زمره این جماعت گماشته خامنه‌ای در نمایش جمعه تهران روی دست دیگران بلند شده و مدعی است که اصلاً این تحریمها، مانند جنگ ۸ساله، از «الطاف خفیة الهی است». (5)
و آخوند علم‌الهدی نیز سقف جدیدی زده و به‌طور خنده‌داری تصویب تحریمها را «نشان از درماندگی آمریکا و استیصال استکبار جهانی... در برابر رشد و توسعه‌ای که انقلاب ما و اصول ما و ارزشهای ما دارد در دنیا پیدا می‌کند» دانست.
معلوم نیست که اگر این تحریمها «الطاف خفیة الهی است» پس این همه آه و ناله از بدعهدی آمریکا و این همه ابراز وحشت برای چیست؟ اما روشن است که این حرفهای پوچ و مسخره، به‌منظور سرپا کردن نیروهای روحیه باختة رژیم است. اما در این میان صدای ابراز وحشت کسانی که این تحریمها را مقدمه سیاست آمریکا مبنی بر تغییر رژیم می‌دانند، واضحتر از بقیه به‌گوش می‌رسد؛ از جمله پاسدار رضایی سرکردة‌ پیشین سپاه پاسداران صراحتاً می‌گوید:‌ تحریمهای جدید آمریکا بدترین نوع تحریمهاست... فصل سوم آن براندازی نظام است». (6)
ابراز وحشتها از «تغییر» و «سرنگونی» و «سوختن برجام» همه یک پیام و یک مضمون واحد دارند؛ این‌که رژیم به‌نقطه تعیین تکلیف ناگزیر رسیده و باید مسیر خود را انتخاب کند و زمان زیادی نیز برای انتخاب ندارد. روشن است که شخص خامنه‌ای باید این تصمیم را بگیرد و تعیین تکلیف کند که آیا آن چنان‌که این لایحه قانونی می‌خواهد، از آزمایشات موشکی، از جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی، از صدور تروریسم و از اعدام و شکنجه و نقض وحشیانه حقوق‌بشر دست برمی‌دارد؟ و به‌بیان دیگر پای برجام‌های 2و 3و 4و... سرکشیدن جامهای زهر مربوطه خواهد آمد یا درصدد مقابله‌جویی است؟!
خامنه‌ای تاکنون زبونانه سکوت کرده است و نه تنها درباره مصوبه اخیر کنگره و سنا، هیچ موضعی نگرفته بلکه از هنگام مطرح شدن تحریمهای جدید، راجع به‌ آن سخن نگفته است. آخرین باری که خامنه‌ای درباره تحریمها حرف زده در تاریخ 3آذر 95 است که درباره تمدید تحریم ۱۰ساله گفت: «اگر این تحریم بشود، قطعاً نقض برجام است و بدانند قطعاً جمهوری اسلامی در برابر آن واکنش نشان خواهد داد». اما او نه در برابر تصویب و تمدید تحریمهای 10ساله موضع گرفت و نه درباره تحریمهای اخیر کلمه‌یی گفته است که به‌گفته مهره‌ها و رسانه‌های رژیم شرایط را به‌‌‌‌قبل از برجام و بسا بدتر از آن برمی‌گرداند. البته سکوت و اعلام نکردن موضع، لزوماً به‌معنی تصمیم نگرفتن نیست، چه بسا او مانند قضیه برجام و توافق هسته‌یی تصمیم به‌سر کشیدن جامهای زهر که پیش روی اوست، گرفته باشد، اما از آنجاکه بایستی هوای نیروهای خاص خودش را هم داشته باشد، به شیوه نمدمالی یعنی با دوگانه‌گویی و اتخاذ مواضع دوپهلو خرد خرد و به‌تدریج جام‌ زهر را به‌‌‌‌ ‌خورد نظام می‌دهد؛ علت کش آمدن برجام نیز همین بود، اما اکنون خامنه‌ای دیگر چنین فرصتی ندارد، قطار تحولات که با سرعت و شتابی سرسام‌آور پیش می‌رود، منتظر این پا و آن پا کردن او که باید بین «له شدن زیر فشارها» و «تنزل بی‌پایان» تصمیم بگیرد، نخواهد ماند.
پانویس: ـــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیسیون انرژی مجلس دوره قبل ـ روزنامه حمایت ـ ۴مرداد
2 ـ خبرگزاری ایلنا -6مرداد
3 ـ «قرآن به‌ما می‌آموزد که ما مسلمانها هرگز آغازگر شکستن عهدها و پیمانها نخواهیم بود». از سخنان روحانی در جلسه هیأت دولت 4مرداد
4 ـ علی خرم از مهره‌های باند روحانی ـ سایت حکومتی رویداد ـ 6مرداد
5- آخوند صدیقی ـ 6مرداد
6 ـ سایت حکومتی انتخاب‌ ـ ۵مرداد ۹۶



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - جنبش دادخواهی، نظام قتل‌عام را به لرزه در آورده است - پیام مریم رجوی در سالگرد قتل‌عام ۶۷

جنبش دادخواهی، نظام قتل‌عام را به لرزه در آورده است - پیام مریم رجوی در سالگرد قتل‌عام ۶۷


هموطنان عزیز!
۲۹سال پیش در همین روز‌ها دژخیم قرن، خمینی جلاد، قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی مجاهد و مبارز را آغاز کرد.
او می‌خواست برای حفظ حکومت خود، جنبش مقاومت را ریشه‌کن کند، می‌خواست کاری کند که دیگر هیچ‌کس فکر تغییر و آرزوی آزادی را به‌ذهن خود هم راه ندهد و این همه را
در نابودی هرچه سریعتر مجاهدین و همه کسانی یافته بود، که بر سر آرمان آزادی استوار بودند.
اما در مقابل این شقاوت بی‌سابقه، مجاهدین، هزار هزار سر دارها را از خود بلند کردند، در وجدان تاریخی ملت ایران، سوگند مجسم وفاداری به‌آزادی شدند، و تاریخ ایران را با اسطوره تسلیم‌ناپذیری خود، روشنایی و امید بخشیدند.
خونهای مجاهدین و مبارزین آرمانخواه، هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است.
درود‌های بی‌پایان به ‌همه زندانیان قتل‌عام‌شده سال ۶۷ که از لحظه‌ای که در اتاق‌های بازجویی گفتند بر سر موضع خود علیه ولایت فقیه و برای آزادی ایستاده‌اند، تا همین امروز، نبرد و پیکارشان رژیم آخوندی را درهم‌ می‌کوبد.
نام‌های آنها را خمینی پنهان کرد، اما نام‌آورترین زنان و مردان تاریخ معاصر ایران‌اند.
مزارهایشان را مخفی کرده‌اند، اما حاضرترین و آشکارترین وجود رزمنده ملت ایران‌اند.
و سال‌هاست بر سر دار رفته‌اند، اما سرود سرخ آزادی بر زبان آنها جاری است.
هموطنان، جوانان، قیام‌آفرینان!
سال گذشته در هفتم مرداد ماه، «خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی» با انتشار اطلاعیه‌یی «کارزار بزرگداشت شهیدان قتل‌عام ۶۷» را به‌اطلاع همه رساندند. حالا یک سال، از آغاز جنبش دادخواهی قتل‌عام‌شدگان می‌گذرد. و کارزاری که از جوشش خون شهیدان و از اراده ملت ایران برای کسب آزادی نیرو می‌گیرد، در این مدت، بارها نظام قتل‌عام را به‌لرزه درآورد:
آگاهی وسیعی در جامعه ایران، به‌ویژه در میان جوانان درباره این جنایت هولناک توسط رژیم ولایت فقیه به‌وجود آورد، توطئه سکوت و پنهان‌کاری آخوندها درباره کشتار سال ۶۷را درهم شکست و آخوندهای حاکم را وادار ساخت که به‌ مشارکت خود در جنایت علیه بشریت اقرار کنند.
جنبش دادخواهی طرح خامنه‌ای را که می‌خواست یک عضو هیأت مرگ را بر صندلی ریاست‌جمهوری رژیم‌اش بنشاند، بر سر او خراب کرد.
کل رژیم را در خیمه‌شب‌بازی انتخابات به‌شکست کشانید، شعار نه شیاد نه جلاد را اجتماعی کرد و پرونده‌ این کشتار را که بر اثر سیاست مماشات دولتهای غرب مسکوت مانده بود، در سطح بین‌المللی مطرح ساخت.
همین تلاش‌ها باعث شد که دبیرکل ملل متحد، قتل‌عام سال ۶۷را در گزارش‌ امسال خود مورد توجه قرار دهد.
کارزار این یک ساله، نشان داد که رژیم ولایت فقیه بر سر کشتاری که پایه‌های خود را بر آن بنا کرده، به‌شدت آسیب‌پذیر است؛ در نتیجه آخوندها به‌هر کاری دست می‌زنند تا مجاهدین را مقصر جلوه بدهند، اما خودشان بیشتر در گرداب رسوایی فرو می‌روند.
مقاومت ایران، از نخستین روزهایی که اخبار قتل‌عام به ‌بیرون زندانها درز کرد، برای افشای جهانی این جنایت تلاش کرده است. در همان زمان مسعود در نامه‌یی به دبیرکل ملل‌متحد گفته بود: «جامعه بین‌المللی بایستی این رژیم را مجبور کند تا به سؤالاتی از قبیل مشخصات تمام اعدام‌شدگان، زمان، مکان و چگونگی اعدام و محل دفن آنها پاسخ دهد و مسئولان و مجریان این جنایت بزرگ را معرفی کند».
در یک سال اخیر، یاران و هواداران مقاومت با به‌خطر انداختن جان و زندگی خود، اسامی شمار دیگری از قتل‌عام‌شدگان و نشانی مزارها و نیز اطلاعات مربوط به‌ اعضای هیأت‌های مرگ در استانها را جمع‌آوری کرده‌اند.
از همه آنها و از عموم کسانی که طی یک سال گذشته، به جنبش دادخواهی پیوستند، از جوانان و دانشجویانی که در هر فرصت، فریاد دادخواهی قتل‌عام ۶۷را سردادند و زندانیانی که در سخت‌ترین شرایط از این جنبش، حمایت کردند، قدردانی می‌کنم.
با این‌همه، آنچه انجام شده هنوز گام اول است. مردم و مقاومت ایران از پا نخواهند نشست تا زمانی که مسئولان قتل‌عام زندانیان سیاسی یعنی کسانی که امروز در بالاترین مناصب حکومتی نشسته‌اند، در برابر عدالت قرار بگیرند.
در شروع دومین سال جنبش دادخواهی، همگان را به ‌گسترش این جنبش فرا می‌خوانم. این بخشی از جنبش آزادی ملت ایران برای سرنگونی تمامیت رژیم ولایت فقیه است.
بر این اساس:
۱ـ‌ جوانان دلیر و قیام‌آفرین در سراسر میهن اسیر را فرا می‌خوانم که برای واداشتن سران رژیم، به‌ انتشار اسامی کامل قتل‌عام‌شدگان و نشانی مزارهای آنها و اسامی جلادان این کشتار، دست به اعتراض بزنند.
۲ـ‌ از خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی می‌خواهم که با حضور بر سر مزار شهیدان، حق پایمال‌شده خود برای برپایی مراسم بزرگداشت فرزندان قهرمان خود را به رژیم آخوندی تحمیل کنند.
۳ـ‌ از عموم هموطنان می‌خواهم در کارزار ملی جمع‌آوری اطلاعات شهیدان، پیدا کردن مزارهای پنهان‌شده، و افشای آخوندها و جلادان دست‌اندرکار این جنایت، فعالانه مشارکت کنند.
۴ـ طلاب جوان و آن دسته از روحانیان که از نظام منحوس ولایت فقیه فاصله دارند را فرا‌می‌خوانم که با محکوم کردن صریح این کشتار، حساب خود را از خمینی و نظام ضدانسانی و ضداسلامی ولایت فقیه جدا کنند.
۵- پارلمانها، احزاب سیاسی، سازمانهای مدافع حقوق‌بشر، رهبران مذهبی و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف را فرا می‌خوانم که برای همبستگی با مردم ایران، قتل‌عام زندانیان سیاسی ایران را قاطعانه محکوم کرده و از دولتهای خود بخواهند ادامه روابط سیاسی و تجاری با استبداد مذهبی را به توقف اعدام و شکنجه در ایران مشروط کنند.
۶ ـ از کمیسر عالی حقوق‌بشر می‌خواهم که سریعاً یک کمیسیون مستقل برای تحقیق در مورد قتل‌عام سال ۶۷و متعاقباً قرار دادن مسئولان آن در مقابل عدالت، تشکیل دهد و از شورای امنیت ملل‌متحد می‌خواهم که ترتیبات محاکمه سران این رژیم، به اتهام جنایت علیه بشریت را فراهم کند.
تمام پرونده‌های بزرگ کشتار و سرکوب در ربع قرن اخیر در ایران، در شخص خامنه‌ای و بیت‌العنکبوت پرفساد او گره خورده است. او جانشینی خمینی را با مشارکت فعال در قتل‌عام سال ۶۷به‌دست آورد و باید پیشاپیش همه سران رژیم‌اش به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت محاکمه شود.
هموطنان عزیز!
در قتل‌عام سال ۶۷، که هدف محوری آن کشتار مجاهدین بود، خمینی به ‌جانشینان خود، این درس را آموزش داد که حفظ قدرت، با انهدام همین جریان سرموضع امکان‌پذیر است. در سه دهه گذشته، خامنه‌ای و همدستان‌اش، به‌همین درس عمل کرده‌اند. در مقابل، مجاهدین و شورای ملی مقاومت به‌مثابه جایگزین دموکراتیک این رژیم، نیروی پیروزی و آزادی‌اند و به‌ اتکای مردم ایران، به این هدف پرشکوه، جامه عمل خواهند پوشاند. در آن روز، قهرمانان قتل‌عام شده و تمام یک صد و بیست هزار شهید آزادی ایران، در جانها و اراده‌های پرشور جوانان ایران و در هزار اشرف و ارتش آزادی برخواهند خاست و روزگار فرخنده آزادی و دموکراسی و برابری را آغاز خواهند کرد.
درودهای بی‌پایان بر ستارگان نورافشان آسمان انقلاب ایران، شهیدان سرفراز سال ۶۷.
و سلام به پیشتازانی که به ‌دادخواهی شهیدان برخاسته‌اند و راه و آرمان آنها برای آزادی ایران را به ‌اوج می‌رسانند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - صورت مسأله اصلی در تحریمهای جدید رژیم و سپاه پاسداران؟ (گفتگو با محمدعلی توحیدی)

صورت مسأله اصلی در تحریمهای جدید رژیم و سپاه پاسداران؟
(گفتگو با محمدعلی توحیدی)


سؤال: لایحه تحریم رژیم و سپاه پاسداران که در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود، در سنا هم به تصویب رسید. خامنه‌ای اما سکوت کرده است. روحانی هم دو روز پیش نکته‌یی گفته که من می‌خواهم بر اساس صحبت او سؤالم را مطرح کنم. اجازه بدهید صحبتهای روحانی را بشنویم.
تلویزیون رژیم، روحانی: «اگر دشمن بخشی از عهد را زیر پا گذاشت، ما هم بخشی را زیر پا می‌گذاریم. اگر همه عهد را زیر پا گذاشتند، ما هم همه‌ عهد را زیر پا می‌گذاریم. ما باید همیشه بنیة دفاعی‌مان را تقویت و قوی کنیم. تمام سلاحهای دفاعی‌مان را بدون توجه به نظر ات دیگران، تقویت خواهیم کرد. ما راهمان را برای تقویت بنیة دفاعی ادامه می‌دهیم. ما حتماً پاسخ خواهیم داد و در اولین قدم، مجلس شورای اسلامی قدم‌هایش را در این زمینه برخواهد داست. آن‌طرف اگر کنگره است، این‌طرف هم مجلس شورای اسلامی ما است».
آقای توحیدی! روحانی دارد به مجلس پاس می‌دهد. ظاهراً واکنش بسیار ضعیفی است خامنه‌ای هم که سکوت کرده است. شما وضعیت رژیم و واکنش‌های سران آن را چگونه می‌بینید؟
محمدعلی توحیدی: در ورای بحث حقوقی و تکنیکیِ تحریم‌ها، رژیم خودش را در یک وضعیت سیاسی یا استراتژیکی براندازی و سقوط و یا در محاصره مقاومت و خطوط این مقاومت می‌بیند. همین هفته در نماز جمعه‌های رژیم ـ که خامنه‌ای شب جمعه کوکشان می‌کند ـ حرفشان همین بود. احمد خاتمی گفت با یک نقشه مسیر مشخصی دنبال سرنگونی هستند. یعنی این تحریم‌ها و تحولات را هم در آن چهارچوب می‌بیند. در نتیجه، به نظر من رژیم یک وضعیت و حالت شوک دارد؛ قادر به موضعگیری قوی به نفع خودش ـ حتی از موضع تکنیکی و حقوقی هم ـ نیست.
قبلاً حرف‌های عراقچی و ظریف و الآن حرف‌های روحانی را شنیدیم که به مجلس پاس می‌دهد. از آن طرف هم باند خامنه‌ای همین کار را می‌کند. در نماز جمعه‌ها دیدیم که از جهت موضعگیری، آنها هم به اشکال مختلف به دولت پاس می‌دهند. برخی می‌گویند بانک مرکزی هم تحریم می‌شود. علم‌الهدی می‌گوید اصلاً دولت خودش هم شامل تحریم‌ها می‌شود و باید برود کاری بکند. یا شعار می‌دهند که ما هم باید برجام را کنار بگذاریم؛ رفته‌ایم در برجام گیر افتاده‌ایم.
چیزی که می‌توان به آن شوک و نگرانی اضافه کرد، واکنش رژیم از نظر سیاسی است. این مسأله و این ضربه و این شوک، به داخل رژیم ریخته و بحران داخل آن را حول همین موضوع تشدید کرده است.
سؤال: در همین رابطه به‌اصطلاح کارشناس رژیم فؤاد ایزدی نکاتی را گفته است که خوب است ببینیم.
تلویزیون رژیم، فؤاد ایزدی: «این قانون، مادر تحریمها است. به دو دلیل اصلی: دلیل اول این است که یکی از ویژگی‌های قانون کشورهای غرب این است که نهادهای نظامی کشور را ذیل گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. این نهاد نظامی را می‌گذارند وسط. بعد جاهای دیگر کشور را که می‌خواهند تحریم کنند، به‌نوعی به این نهاد متصل می‌کنند. بر اساس ادبیات و متنی که نوشته شده است، مثلاً هر نهادی که بالای سر این نهاد نظامی باشد، دولت بودجه نهاد نظامی را تأمین می‌کند؛ از این جهت به نهاد نظامی متصل می‌شود. این نهاد نظامی که در ریل نیروهای تروریستی می‌رود، برای دولت هم همین اتفاق می‌افتد».
آقای توحیدی! این‌طور که مشخص است، رژیم دو نوع موضعگیری می‌کند. حتماً که ناشی از اختلافات و کشمکش‌هایشان است. اصل حرف و سیاست واقعی رژیم و وضعیت آن چیست؟
محمدعلی توحیدی: در خلال همین تصفیه حساب‌ها و کشمکش‌های جناحی، حرف‌ها را بر سر سیاست و وضعیت واقعی رژیم هم می‌زنند. امام جمعه‌های رژیم شعار می‌دهند باید برجام را به‌هم زد و دولت چرا این کارها را کرده است؟ اما از آن طرف دولت روحانی که این پرونده دستش است، در یکی از روزنامه‌هایشان نوشته بود ـ در جواب برخی از این حرف‌ها ـ که قبلاً هم تحریم‌ها به همین شکلی علیه سپاه بوده است. روزنامه شرق نوشته است که «این تحریم‌ها به گسترده‌ترین شکل علیه سپاه پاسداران وجود داشته است». در حالی که این‌ها می‌گویند جدید است و تجمیع بقیه هم نیست. «قبلاً بر مبنای فرمان اجرایی 13224سال 2001 نیروی قدس سپاه در لیست گروه‌های حامی تروریستی بوده است». و نتیجه می‌گیرد که: «به هر طریق حساسیت امر ایجاب می‌کند که قبل از هر موضعگیری رسمی از سوی ایران در مورد این مصوبه کنگره یا هر اقدام دیگر دولت آمریکا در ارتباط با برجام، موضوع به‌طور دقیق و حقوقی بررسی شود. روند حل اختلافی که در برجام پیش‌بینی شده، طبعاً روندی پیچیده است و در آن باید هر هفت کشور ذیربط، یک هیأت مشورتی 3نفره و نهایتاً شورای امنیت نظر بدهند. بنابراین هر دعوایی در این زمینه باید از مبانی حقوقی کاملاً محکمی برخوردار باشد».
معلوم است از خلال این حرف‌ها می‌گوید که ما ناگزیر هستیم همان برجام و ساز و کارهایی که در آن هست را ادامه دهیم و قادر نیستیم کار دیگری بکنیم. یعنی مسیر اصلی‌مان همان برجام‌های 1و 2و. باشد. این حرفی است که به‌عنوان سیاست اصلی می‌گوید. حتی وزیر ارشاد کابینه روحانی گفته بود که مگر ما قبلاً در چه وضعیتی بودیم؟ تقریباً یک وضعیت فروپاشی اقتصادی ـ سیاسی را تصویر می‌کند و می‌گوید: «در کشوری که با رشد اقتصاد منفی و تورم منهای شش وهشت دهم (۶.۸ ــ ) روبه‌رو بوده و تورم 6درصدی داشته، گرانی سرسام‌آور بوده و از نظر سیاسی هم وضعیت طوری بوده است که رئیس قوه مجریه رفت مجلس و. ـ اشاره می‌کند به احمدی‌نژاد‌ که دزدی داداش روحانی را برد مجلس خواند و بین لاریجانی و احمدی‌نژاد دعوا شد که بیرونش کردند و شد آن یکشنبه یا جمعه سیاه که خامنه‌ای هم در موردش صحبت کرد ـ و ادامه می‌دهد: «ما در آن زمان در ناکجاآباد سیر می‌کردیم. تنها راه، برجام بوده است. تنها راه رسیدن خاورمیانه به آرامش هم همین برجام است».
در محتوا بالاخره این حرف را می‌زنند که ما باید برجام را ادامه بدهیم. عملاً هم قادر به کار دیگری نیستند. در واقع خامنه‌ای که خودش زیر همان فشارها و قبل از روی کار آمدن روحانی، مذاکرات برجام را شروع کرده بود ـ با خط قرمزهایی که گذاشته بود و خودش برداشت ـ این اجبار را داشته است. با این حال این دو راهی مرگ و خودکشی جلو رژیم هست. خود خامنه‌ای هم می‌گوید این مسیر که به آن می‌گویند تغییر رفتار ما در منطقه، این همان تغییر نظام و براندازی است. در نتیجه این نمی‌تواند آن مسیر را پیش ببرد. الآن یک چنین وضعیتی است. شما می‌گویید سیاست واقعی چیست؟ بحران و این دو راهی جلو رژیم است.
سؤال: اجازه دهید همین حرف‌های خامنه‌ای در اردیبهشت را با هم ببینیم؛ سپس من سؤال بعدی را مطرح می‌کنم.
تلویزیون رژیم، خامنه‌ای: «یک روزی صریحاً می‌گفتند که نظام اسلامی باید از بین برود. بعد آمدند این را تعدیل کردند و گفتند تغییر رفتار جمهوری اسلامی. بنده همان موقع به مسئولان عزیز کشور گفتم آقایان توجه داشته باشید که تغییر رفتار با تغییر نظام هیچ فرقی ندارد. تغییر رفتار، معنی‌اش این نیست که اگر صبح ساعت 7می‌آمدیم، حالا ۷.۵یا ۶.۵بیاییم. تغییر رفتار یعنی این‌که راه اسلام را می‌رفتیم؛ راه انقلاب را می‌رفتیم، خط امام را می‌رفتیم، حالا زاویه بگیریم؛ اول 20درجه، بعد 45درجه، بعد 90درجه و بعد 180درجه در طرف مقابل حرکت بکنیم. تغییر رفتار یعنی این. یعنی همان از بین بردن نظام اسلامی».
آقای توحیدی! شما به ضعف در همین موضوع و واکنش‌های رژیم اشاره کردید. در ورای واکنش‌های دو جناح رژیم، به نظر می‌آید همان خط حفظ برجام با کمک اروپایی‌ها را دارند دنبال می‌کنند. آیا این‌طور نیست؟
محمدعلی توحیدی: بله، طبعاً دارند همین کار را می‌کنند؛ منتها نکته این‌جاست که این خط در سیستم رژیم کار نمی‌کند. در حرف‌هایی که از خامنه‌ای شنیدیم، می‌گفت باید 180درجه عوض کنیم که آن هم به نابودی‌مان منجر می‌شود. به فرض هم که بخواهد 180درجه عوض کند، اصلاً قادر به این کار نیست. یک روحانی هست ـ یا خاتمی که قبل از او آمده بود ـ‌ که اصلاً پتانسیل و ظرفیت تغییر مسیر را ندارد. این خط در داخل رژیم کار نمی‌کند. از نظر سیاسی هم قادر به ادامه دادنش نیستند. در عمل هم کارشکنی پشت کارشکنی هست که روحانی اصلاً قادر نیست ادامه بدهد.
هفته قبل روحانی با سپاه ملاقاتی داشت که فرماندهان اصلی سپاه یعنی جعفری سرکرده کل سپاه، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس و سرکرده موشکی‌شان حاجی‌زاده و فرمانده یا جانشین قرارگاه مسئول امنیت تهران ـ کوثری ـ رفته بودند صحبت کنند. همه‌اش خط‌ و نشان به روحانی که تو نمی‌توانی این مسیرها را بروی. خوب است جمله‌یی از توضیحی که یکی از سرتیپ پاسداری که در کیهان مقاله می‌نویسد و در جریان موضوع است، بخوانم. نوشته است: «این جلسه به‌درخواست فرماندهان ارشد سپاه بوده است. محور اصلی بحثشان هم نقد عملکرد و مواضع دولت در حوزه امنیت نظام بوده است. فرماندهان ارشد سپاه می‌خواستند صریحاً دغدغه‌های مهمی را که دارند، با رئیس‌جمهور در میان بگذارند. سپاه قطعاً در رابطه با وظایفی که بر اساس قانون اساسی بر عهده دارد، غیر از به صدا در آوردن زنگ‌ها، اقدامات اساسی را برای رفع دغدغه‌ها دنبال می‌کند؛ و این همان چیزی است که از سپاه، یک موجود ویژه ساخته است. موجودی که وقتی با لبه امنیتی وارد ماجرا می‌شود، پیچیده‌ترین توطئه‌های امنیتی ـ آن‌گونه که در سال‌های 59و 60وجود داشت ـ را خنثی می‌کند».
حرف این است که ما با شرایط 59و 60روبه‌رو هستیم؛ شرایطی که خامنه‌ای هم بعد از انتخابات دو، سه بار گفت. یعنی پشت این مسائل، یک رویارویی و بحران و چالش بسیار بزرگتری در مقابلشان قرار گرفته است که صورت مسأله‌اش، براندازی سیستم است. از آن سو هم طرف حسابش جامعه‌ ایران و مقاومت سازمان‌یافته‌اش و مجاهدین هستند. یعنی دارند از این‌ها با هم صحبت می‌کنند.
بنابراین در چنین شرایطی، مسأله اصلی و مهم رژیم، این صورت مسأله است. پشت این کشاکش‌های مربوط به تحریم‌ها هم آنها با این مسأله مواجه‌اند. شما می‌گویید به نظر می‌رسد این خط را می‌خواهند بروند؛ اما این خط در این دستگاه کار نمی‌کند. این صورت مسأله اصلی در رابطه با محاصره بودن رژیم توسط یک مقاومتی است که در وجه سیاسی خطوطش در سطح بین‌المللی، از 30سال پیش تأکید داشته که باید رژیم را تحریم و طرد کرد. منتها الآن دنیا هم دارد به همین نتیجه می‌رسد.
سؤال: وقتی اشاره می‌کنید به این محاصره و آن جنگ واقعی که پشت صحنه کشاکش‌های رژیم وجود دارد، دقیقاً به چه معنا است؟ آیا به افشاگریهایی که در رابطه با سپاه می‌شود و یا لیست‌گذاری سپاه برمی‌گردد؟ آیا منظورتان این جنگ است؟
محمدعلی توحیدی: قطعاً این جنبه‌ها هم هست؛ ولی همان‌طور که اشاره کردم، در ورای بحثهای تکنیکی و حقوقی، الآن در ادبیات دو طرف ـ آمریکا و رژیم ـ صحبت از روح برجام می‌کنند که چه بوده و چطوری نقض شده است. سؤال این است که در ورای مسائل حقوقی و تکنیکی، روح برجام چیست؟ در روح این برجام یک سیاستی را دولت قبلی آخوند روحانی پیش می‌برده که عبارت است از این‌که به این رژیم امتیاز داده شود، راه‌ها باز شود و در عین‌حال به اتمی رژیم دهنه بزنند.
اگر یادتان باشد همان موقع ـ حتی در دولت بوش ـ مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت می‌گفتند که بحران اتمی را ما افشا کردیم ـ چه در رابطه با اتمی و چه در رابطه با سپاه ـ . ولی مقاومت ایران یک حرف سیاسی داشت که می‌گفت اگر اتمی را ما افشا کردیم و دنیا هم الآن این‌طوری علیه آن برانگیخته شده است، اما دخالت‌هایش در عراق برای صدور تروریسم و بنیادگرایی، صدبار خطرناک‌تر از بمب اتمی است.
الآن صورت مسأله به این‌جا رسیده است. همین قانون تحریمی که از آن صحبت می‌کنیم، اول مقصودش رژیم بود و عنوانش برای مقابله کردن با سیاست مخرب رژیم است که خاورمیانه را به آتش کشیده و دنیا را هم تهدید به جنگ می‌کند. الآن دنیا دارد به این نزدیک می‌شود. می‌بیند که برای آرامش در خاورمیانه و برای حل موضوع، راه‌حل این است و آن سیاست چقدر خطرناک بود.
در نتیجه، ما در ورای این مسائل می‌بینیم ـ و آنچه من بر آن تأکید دارم ـ که آن چیزی که در پشت همه این تحولات می‌باشد، سیاستی بوده که از آن مقاومت بوده است، حرف این مقاومت بوده و فقط هم جنبه ملی و میهنی و کشور خودمان ندارد؛ واقعاً برای صلح منطقه و سطح بین‌المللی ـ چه در رابطه با اتمی و چه ماهیت تروریستی سپاه و کل حکومت آخوندی که سیاست مخربی دارد ـ امنیت و صلح جهانی است؛ درست مثل فاشیسم هیتلری. واقعاً این مقایسه، قیاس نابجایی نیست ـ صرف‌نظر از تفاوت دو رژیم و موقعیت بین‌المللی ـ . الآن دنیا دارد به این نزدیک می‌شود.
در این شرایط است که رژیم خودش را در محاصره احساس می‌کند. فی‌الواقع هم سیر تحولات در همین راستا است. در پشت تحولات، بایستی عمق استراتژیک ـ سیاسی وقایع را دید که رژیم این را حس کرده است. اگر مثال توهین‌آمیزی برای حیوانات نباشد، وقتی زلزله در کار است، بعضی حیوانات زودتر متوجه می‌شوند و شروع به گریز به این طرف و آن طرف می‌کنند. الآن موضعگیریها و واکنش‌های رژیم هم شبیه احساس یک زلزله است. مثل موجودی که احساس می‌کند در محاصره یک مقاومت مردمی و انسانی، به مرحله آخرش رسیده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۶ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - وکیل برجسته کانادایی خواستار محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام سال ۶۷شد

 وکیل برجسته کانادایی خواستار محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام سال ۶۷شد


دیوید متس وکیل برجسته حقوق‌بشری کانادا و دارنده مدال کانادا و از حامیان مقاومت ایران خواستار پایان دادن به مصونیت از مجازات و به عدالت سپردن آمران و عاملان قتل‌عام 30000زندانی سیاسی در سال 67 که همگی از مقامات ارشد رژیم کنونی ایران هستند گردید.
وی طی سخنانی در مراسم بیست و دومین سالگرد قربانیان بمبگذاری تروریستی مرکز آمیا در بوینس آیرس که توسط تروریستهای رژیم آخوندی صورت گرفت، افزود:‌ کانادا تحت قانون 'عدالت برای قربانیان تروریسم' رژیم ایران را در لیست قرار داده است... ... کانادا باید رژیم ایران را در این فهرست حفظ کند تا زمانی که متهمان بمبگذاری آمیا به دست عدالت سپرده شوند.
دیوید متس خواستار تصویب لایحه تحریمهای رژیم آخوندی که هم‌اکنون در مجلس سنای کانادا در دست بررسی است گردید.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - آسوشیتدپرس: سنای آمریکا لایحه تحریم علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی را برای دونالد ترامپ ارسال کرد

 آسوشیتدپرس: سنای آمریکا لایحه تحریم علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی را برای دونالد ترامپ ارسال کرد


آسوشیتدپرس 6مرداد 96 خبر داد:
سنا روز پنجشنبه به‌طور قاطعانه یی بسته جدید تحریمهای شدید مالی علیه روسیه، رژیم ایران و کره شمالی را بتصویب رساند و این لایحه محبوب را بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، برای امضا به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ارسال کرد...
سنا این لایحه را دو روز بعد از این‌که مجلس نمایندگان آن را با 419رای مثبت در مقابل 3رای منفی بتصویب رسانده بود با 98رای مثبت در مقابل دو رأی منفی مورد تأیید قرار داد. تعداد رأی داده شده در هر دو مجلس غیرقابل وتو کردن توسط رئیس‌جمهور می‌باشد.
سناتور جان مک‌کین گفت، تصویب این لایحه بسیار دیر انجام شد.
ترامپ که با حمایت دو حزبی سنگینی در رابطه با این لایحه در کنگره مواجه است گزینه کمی بجز امضای لایحه و تبدیل آن به قانون در اختیار دارد.
این لایحه 184صفحه‌یی خواهان ضربه به پوتین و مقامهای نزدیک به او با هدف قرار دادن کمپانیهای روسیه، نقض کنندگان حقوق‌بشر، و بخشهای حیاتی اقتصاد روسیه شامل فروش سلاح و صادرات انرژی، می‌باشد...
بسته تحریم ها، مجازاتهای الزام آوری را علیه افراد دخیل در برنامه موشک بالستیک رژیم ایران و هر کسی که با آن معامله می‌کند، اعمال می‌کند.
لایحه تحریمهایی را در رابطه با تروریسم علیه سپاه پاسداران و یک تحریم تسلیحاتی علیه رژیم ایران اعمال می‌کند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - تصویب لایحه دوحزبی تحریم رژیم ایران و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران در سنای آمریکا

 تصویب لایحه دوحزبی تحریم رژیم ایران و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران در سنای آمریکا


سنای آمریکا با اکثریت قاطع 98ر‌ای مثبت در برابر 2رأی منفی لایحه دوحزبی اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را به تصویب رساند. این لایحه که شامل تحریمهایی علیه روسیه و کره شمالی هم هست پیشتر در مجلس نمایندگان آمریکا با 419رأی مثبت در برابر تنها 3رأی منفی تصویب شده بود.
سنای آمریکا این لایحه را برای امضای رئیس جمهور و تبدیل شدن آن به قانون، به کاخ سفید می‌فرستد.
لایحه «قانون 2017مقابله با فعالیتهای بی‌ثبات کننده ایران» تحریمهای بسیار گسترده‌یی را در زمینه تروریسم، تسلیحاتی، موشکهای بالستیک و نقض حقوق‌بشر اعمال می‌کند.
در این لایحه آمده است: «سپاه پاسداران نه فقط نیروی قدس، مسئول اجرای برنامه بین‌المللی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران، حمایت از اِعمال تروریسم بین‌المللی و برنامه موشکهای بالستیک است... 90روز بعد از اجرای این قانون، رئیس‌جمهور باید تحریم‌های مشخص شده... را علیه سپاه پاسداران و افراد خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگان به سپاه هستند اعمال کنند».
این لایحه سپاه پاسداران را طبق فرمان ریاست‌جمهوری 13224در لیست تروریستهای جهانی که به‌طور ویژه نامگذاری شده‌اند قرار می‌دهد و تصریح می‌کند: «دولت آمریکا موظف است ۹۰روز بعد از این‌که این لایحه به قانون تبدیل شد، همه افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را که ”مقام، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران ”هستند، مورد تحریم قرار دهد. داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هیچ فرد یا شرکت آمریکایی حق ندارد با هیچ ارگان و فردی که مستقیم یا غیرمستقیم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالی، تجاری و خدماتی برقرار کرده و این تحریمها را نقض نماید.
تصویب این لایحه یک پیروزی بزرگ برای کارزار مقاومت ایران است که از سالها پیش در تلاش بوده تا ارگان اصلی تروریسم و صدور بنیادگرایی و سرکوب فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران (سپاه پاسداران) مشمول تحریم‌های مشخص‌شده در لیستهای تروریستی گردد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۵ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - در گذر تاریخ ... ۵ مرداد ۹۸۵ - ۲۷ ژوئیه۱۶۰۶ شهر «گنجه» از عثمانی بازپس گرفته شد

 در گذر تاریخ ...
۵ مرداد ۹۸۵ - ۲۷ ژوئیه۱۶۰۶
شهر «گنجه» از عثمانی بازپس گرفته شد


لشکریان شاه عباس صفوی در چنین روزی که مصادف با ماه محرم بود شهر گنجه (زادگاه گنجوی شاعر معروف) را که درحال حاضر در جمهوری آذربایجان قرار گرفته از ترکان عثمانی باز پس گرفتند.
در جنگی که بین دو طرف روی داد بیش از ۲۵۰۰ تن از عساکر عثمانی کشته شدند.
با این پیروزی، جز شماخی, بقیه نقاط، ابراز اطاعت مجدد کردند و شماخی نیز با جنگ پس گرفته شد.
عثمانی در این نبرد هم سه هزار کشته داد و تا آن سوی «قارص» عقب نشست.
شاه عباس صفوی سپس از شهر تفلیس (پایتخت گرجستان) که از متعلقات ایران بود دیدار کرد و دستور ترمیم خرابیهای وارده به شهر ایروان (پایتخت ارمنستان) را صادر نمود، محمدپاشا فرماندار منصوب از سوی عثمانی در گنجه را به زندان مازندران فرستاد و سپس به اصفهان بازگشت.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - آخوند جنتی: بعضی اظهارنظر کردند که نظام جمهوری اسلامی به ۴۰سالگی خود نمی‌رسد

آخوند جنتی: بعضی اظهارنظر کردند که نظام جمهوری اسلامی به ۴۰سالگی خود نمی‌رسد


‌آخوند احمد جنتی رئیس خبرگان ارتجاع صبح امروز پنجشنبه 5مرداد 96 در آغاز دومین جلسه مشترک هیأت‌ رئیسه این ارگان با نگرانی گفت:‌ «همه اعضای خبرگان باید مراقب اوضاع سیاسی، اجتماعی و سایر امورات کشور باشند، ... دشمن به‌دنبال براندازی نظام است و می‌خواهد این موضوع را از داخل شروع کند... بعضی اظهار نظر کردند که نظام جمهوری اسلامی به 40سالگی خود نمی‌رسد و می‌خواهند فاتحه انقلاب و نظام را تا چند سال دیگر بخوانند».
وی گفت: «ما امروز شاهد مضاعف شدن تحریم‌ها هستیم، دشمن می‌خواهد به‌طور غیرمستقیم و با تخریب سپاه پاسداران به جنگ رهبری برود... بنابراین نباید سپاه را به اسم تفنگدار محکوم کنیم و همان سیاست آمریکا را در داخل به اجرا بگذاریم. دشمن هم می‌خواهد ما بگوییم این نظام در طول 38سال جز اعدام چیز دیگری نداشته است».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۴ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - تحریمهای جدید علیه آخوندها و نامگذاری تروریستی پاسداران یک قدم ضروری در راستای درست است که باید با قدمهای دیگر تکمیل شود

 تحریمهای جدید علیه آخوندها و نامگذاری تروریستی پاسداران یک قدم ضروری در راستای درست است که باید با قدمهای دیگر تکمیل شود


مقاومت ایران از تصویب لایحه قانونی اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و تولید و تکثیر موشکهای بالستیک و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال می‌کند و آن را یک قدم ضروری در راستای تصحیح سیاست مخرب مماشات می‌داند که باید با قدمهای دیگر از جمله اخراج سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن از سوریه و عراق به‌خصوص از سوریه و عراق و به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی تکمیل شود.
این نامگذاری و اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران می‌بایست از مدتها قبل صورت می‌گرفت چرا که سپاه پاسداران حافظ تمامیت فاشیسم دینی حاکم بر ایران، ارگان اصلی سرکوب، صدور تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و دستیابی به سلاح هسته‌یی و موشکهای بالستیک است. خامنه‌ای در 28سال گذشته بخش اعظم ثروت و منابع مردم ایران را در اختیار سپاه قرار داده است. بخش اعظم اقتصاد ایران توسط سپاه پاسداران بلعیده شده است.
لایحه «قانون 2017 مقابله با فعالیتهای بی‌ثبات کننده ایران» سپاه پاسداران را طبق فرمان ریاست‌جمهوری 13224 در لیست تروریستهای جهانی که به‌طور ویژه نامگذاری شده‌اند Specially Designated Global Terrorists قرار می‌دهد و تصریح می‌کند: «دولت آمریکا موظف است ۹۰روز بعد از این‌که این لایحه به قانون تبدیل شد، همه افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را که ”مقام، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران“ هستند، مورد تحریم قرار دهد. داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هیچ فرد یا شرکت آمریکایی حق ندارد با هیچ ارگان و فردی که مستقیم یا غیرمستقیم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالی، تجاری، خدماتی برقرار کرده و این تحریمها را نقض نماید.
در طول دو دهه گذشته مقاومت ایران به‌طور مستمر و در دهها کتاب، جزوه، مقاله، کنفرانس مطبوعاتی بر نقش سپاه پاسداران در سرکوب، صدور تروریسم و بنیادگرایی و پروژه تولید بمب اتمی تأکید کرده و خواستار گنجاندن آن در لیستهای تروریستی شده است. در این میان می‌توان به کتاب ”سپاه پاسداران، ارتش بنیادگرایی و تروریسم“ به قلم آقای مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورا و کتابهای ”امپراطوری اقتصادی سپاه پاسداران“، ”کمپهای آموزش تروریستی در ایران“ و ”چگونه رژیم ایران به جنگ سوریه سوخت می‌رساند“ از انتشارات نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا اشاره کرد که حاوی جزییات بسیار دقیقی راجع به ساختار و کارکردهای سپاه پاسداران به زبانهای فرانسه و انگلیسی است.
خانم رجوی در روز ۳اسفند ۱۳۸۸ اعلام کرده بود: «سپاه پاسداران و همه شرکتها و مؤسسات وابسته به آن، که بخش اعظمی از اقتصاد ایران را به کنترل خود درآورده است، باید در لیست تروریستی قرار گرفته و مورد تحریم کامل قرار گیرند».
در روز ۴فروردین ۱۳۹۶ شورای ملی مقاومت در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: سپاه پاسداران و ارگانهای وابسته به آن که اصلی‌ترین اهرم سرکوب در داخل ایران و صدور تروریسم و بنیادگرایی در منطقه و جهان هستند، باید هر چه سریعتر در لیست تروریستی گذاشته شوند و مورد تحریم قرار گیرند. ملاحظات سیاسی صرفاً باعث تشجیع رژیم در دخالت نظامی و صدور بحران در منطقه می‌شود.
در روز ۱۱اردیبهشت ۱۳۹۶ شورای ملی مقاومت اعلام کرد: «با گذشت ۳۸سال جنایت و تروریسم در داخل و خارج ایران، زمان حسابرسی توسط مردم ایران و اجرای عدالت فرا رسیده است. اولین قدم ضروری قرار دادن سپاه در لیست تروریستی سازمان ملل‌متحد و آمریکا و اروپا و کشورهای منطقه و اعمال تحریمهای همه‌جانبه علیه آن است. قدم بعد این است که بازوی جنگ و جنایت ولایت‌فقیه از کلیه کشورهای منطقه و به‌خصوص سوریه، عراق، یمن و لبنان اخراج شود. این تنها راه دستیابی به صلح و آرامش در منطقه است».
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳مرداد 1396 (۲۵ژوییه 2017)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - تصویب لایحه تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران در مجلس نمایندگان آمریکا

 تصویب لایحه تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران در مجلس نمایندگان آمریکا


لایحه دوحزبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران امروز سه‌شنبه 3مرداد 96 با 419رأی مثبت در برابر تنها 3رأی منفی به تصویب رسید.
این لایحه باید به سنای آمریکا برود و بعد از تصویب برای امضا به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌شود.
اد رویس رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان در جلسه کنگره گفت: این لایحه تحریم‌ها علیه کسانی که حقوق‌بشر را نقض می‌کنند و تحریم‌ها به‌خاطر حمایت رژیم ایران از تروریسم و برنامه موشکهای بالستیک آن را افزایش می‌دهد.
الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان: بارها گفته‌ام که باید رژیم ایران را بر سر تروریسم، برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر تحت فشار نگه داشت و این لایحه دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.
برد شرمن نماینده دموکرات کنگره: این لایحه، تمامیت سپاه پاسداران را در معرض تحریم‌های تروریسم قرار می‌دهد که نیروی قدس پیشاپیش تحت آن قرار دارد.
لایحه تحریم‌ها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران، یک پیروزی بزرگ برای کارزار مقاومت ایران است که از سالها پیش در تلاش بوده تا ارگان اصلی تروریسم و صدور بنیادگرایی و سرکوب فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران مشمول تحریم‌های تصریح‌شده در لیست‌های تروریستی شود.
سایت رسمی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نوشت: لایحه تحریم‌ها، سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایتش از تروریسم هدف قرار می‌دهد.
در لایحه تحریم‌های رژیم، آمده است: سپاه پاسداران و نه فقط نیروی قدس، مسئول اجرای برنامه بین‌المللی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران، حمایت از اعمال تروریسم بین‌المللی و برنامه موشکهای بالستیک است.
لایحه کنگره آمریکا مشخص می‌کند 90روز بعد از اجرای این قانون، رئیس‌جمهور باید تحریم‌های مشخص شده را علیه سپاه پاسداران و افراد خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگان به سپاه هستند اعمال کند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است

۳ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - ممانعت از برگزاری مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد خاموشی شاعر ملی، احمد شاملو

ممانعت از برگزاری مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد خاموشی شاعر ملی، احمد شاملو


مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی و مزدوران لباس‌شخصی عصر روز دوشنبه دوم مرداد 96 از برگزاری مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد خاموشی شاعر ملی، احمد شاملو بر سر مزارش در امام‌زاده طاهر جلوگیری کردند.
بنا‌ به گزارشهای منتشر شده دست‌کم سه تن از شهروندان حاضر در محل نیز توسط مأموران سرکوبگر نیروهای انتظامی دستگیر شدند.
بنا‌ به این گزارش مأموران نیروهای انتظامی و مزدوران لباس‌شخصی که به‌طور گسترده در محل حضور داشتند معدود افرادی را که موفق شده بودند به‌نحوی خود را به مزار احمد شاملو برسانند را نیز بیرون کردند.
خاطرنشان می‌شود احمد شاملو شاعر نامی ایران پس از تحمل سال‌ها رنج و بیماری در تاریخ دوم مرداد ۱۳۷۹درگذشت و پیکرش در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۲ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - در گذر تاریخ ... ۲مرداد۱۳۳۱- ۲۳ ژوئیه۱۹۵۲ ادای احترام به شهیدان قیام ملی ۳۰ تیر

 در گذر تاریخ ...
۲مرداد۱۳۳۱- ۲۳ ژوئیه۱۹۵۲
ادای احترام به شهیدان قیام ملی ۳۰ تیر


در این روز مطابق دستورالعمل روز اول مرداد, دکترمصدق، نخست وزیر، جهت ادای احترام به شهیدان قیام ملی سی ام تیر، سازمانهای دولتی تعطیل شده و پرچمها به حالت نیمه افراشته در آمدند. از سوی دیگر مجلس شورای ملی نیز در همین روز طی مصوبه‌ای تظاهرات سی ام تیر را به عنوان 'قیام مقدس ملی' اعلام کرد و به‌عنوان یک قانون تصویب کرد که شهیدان ۳۰ تیر، 'شهدای ملت' خوانده شوند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۲ مرداد۱۳۷۹- ۲۴ ژوئیه۲۰۰۰ احمد شاملو شاعر شاعران و خورشید درخشان آسمان ادب ایران درگذشت

 در گذر تاریخ ...
۲ مرداد۱۳۷۹- ۲۴ ژوئیه۲۰۰۰
احمد شاملو شاعر شاعران و خورشید درخشان آسمان ادب ایران درگذشت


روز دوم مرداد سال ۱۳۷۹ احمد شاملو ادیب، شاعر و نویسنده‌‌‌‌‌‌‌ بزرگ معاصر ایران، در سن ۷۵ سالگی بدرود حیات گفت
مسؤل شورای ملی مقاومت ایران آقای مسعود رجوی در پیام تسلیت خود به‌مناسبت درگذشت شاملو نوشت:
بی‌گفتگو، شاملو، از بزرگترین شاعران معاصر ایران و جهان است. برای سالیان،جایزه نوبل حق مسلم او بوده است وپس از در‌گذشتش، به‌عنوان کمترین بزرگداشت از او و از شعر و ادبیات ایران، دیگر نبایستی دریغ شود. افسوس که رژیم آخوندی حسرت چاپ کامل مجموعه‌‌‌‌‌‌‌”کتاب کوچه” اثر بزرگ شاملو را بر دل شاعر گذاشت ”زیرا که شاعران، خود شاخه‌یی ز جنگل خلقند”.
هم‌او بود که در مقابل راه‌اندازی کانون نویسندگان مطلوب رژیم آخوندی، قاطعانه ایستادگی کرد تا دامن فرهنگ و ادبیات ایران آلوده نشود. اما فراتر از همه‌‌‌‌‌‌‌ چیره‌دستیها و نبوغ شعری و ادبی، به‌راستی آنگاه که شاملو با عاطفه و احساس شگفت خود در توصیف ”روزگار غریب” و توصیف شهیدان و قهرمانان می‌سرود، آتش به‌جان می‌زد
از زیبرم و مهدی رضایی تا حنیف‌نژاد و گلسرخی و اشرف و موسی و آذر و شهیدان ۳۰خرداد. از ”نازلی” تا ”ابراهیم در آتش” و ”شبانه” و ”بچه‌های اعماق” و ”خطابه‌‌‌‌‌‌‌تدفین” به‌‌یاد همه‌‌‌‌‌‌‌شهیدان بهمن
در وصف میلیشیای مجاهدین که در فردای ۳۰خرداد با مشتهای گره‌کرده و شعار آزادی، حتی بدون دادن اسمهایشان به‌دشمن، سرودخوانان به‌جوخه‌های اعدام شتافتند، شاملو سرود:
به شوق زندگی آواز می‌خواندند و تا پایان، به‌راه روشن خود با وفا ماندند” و افزود: ”تو در من زنده‌ای، من در تو، ما هرگز نمی‌میریم ـ از آن ماست پیروزی”
و اکنون ”شاعر شاعران” احمد شاملو، خود در فرهنگ و ادب ایران، در مقاومت مردم ایران و در عاطفه و احساس و شعر مقاومت، زنده و جاری است”



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۱ مرداد ۱۳۹۶

#ایران - پیام قدردانی خانواده پهلوان شهید اصغر نحوی‌پور

 پیام قدردانی خانواده پهلوان شهید اصغر نحوی‌پور


خانواده پهلوان شهید اصغر نحوی‌پور با ارسال پیامی روی شبکه‌های اجتماعی از ابراز همدردی ملت شریف ایران قدردانی کردند. در این پیام آمده است: «ملت شریف ایران از این‌که در غم از دست دادن برادر بزرگوارمان زنده نام اصغر نحوی‌پور همواره ما را حمایت و با ما همدردی کردید کمال تشکر را داریم».
پهلوان اصغر نحوی‌پور هفته گذشته، در دفاع از زنان هموطن یک آخوند رذل را در مترو شهر ری گوشمالی داد اما با شلیک تیر مستقیم مأموران جنایتکار انتظامی و در حالی که فریاد می‌زند جانم فدای ایران به‌شهادت رسید.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - نامه مشترک 21تن از برندگان جایزه نوبل به دبیرکل ملل متحد: فراخوان به محاکمه عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷

 نامه مشترک 21تن از برندگان جایزه نوبل به دبیرکل ملل متحد: فراخوان به محاکمه عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷

متن نامه مشترک برندگان جایزه نوبل به دبیرکل سازمان ملل متحد
ما برندگان جایزه نوبل امضاء کننده این نامه، می‌خواهیم نگرانی خود را از ادامه نقض حقوق‌بشر در ایران ابراز کنیم.
گزارش ماه مارس 2017 شما به‌عنوان دبیرکل ملل‌متحد در مورد وضعیت اسفناک ادامه یابنده نقض حقوق‌بشر در ایران برای ما بسیار شوکه‌کننده بود. شما در گزارشتان در بین موضوعات مختلف، از جمله به اعدامهای جمعی سال 1988 اشاره می‌کنید. در این اعدامها 30000انسان بیگناه در ایران به جرم آزادیخواهی قتل‌عام شدند. متأسفانه مسئولان این جنایت علیه بشریت کماکان از مصونیت از مجازات برخوردارند و مناصب کلیدی رسمی در ایران دارند.
پیش از این نیز ما انزجار خود را از قتل‌عام پناهندگان کمپهای لیبرتی و اشرف در عراق که از مخالفان سرکوب و نقض حقوق‌بشر در ایران بودند ابراز و از انتقال امن و سلامت آنها به خارج از عراق حمایت نمودیم. خوشبختانه تحت نظارت بین‌المللی آنان به کشورهای دیگر از جمله آلبانی منتقل شدند. ما شاهد تلاشهای مستقیم شما به‌عنوان کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در کمک به موضوع ساکنان اشرف و لیبرتی بوده‌ایم و از آن قدردانی می‌کنیم.
ما در کنار تعهدات علمی خود برای پیشرفت علم و بهبود حیات انسانی، دفاع از حقوق‌بشر در سراسر دنیا را نیز وظیفه خود می‌دانیم و معتقدیم برای ایجاد جهانی بهتر علم و حقوق‌بشر می‌باید همطراز هم ارتقاء پیدا کند. پایمال کردن گستاخانه اولیه‌ترین حقوق انسانی در قرن بیست و یکم مطلقاً غیرقابل‌قبول است.
از شما، آقای دبیرکل، می‌خواهیم جمیع مساعی خود را از طریق شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای نظارت دقیق بر وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌کار گرفته و این شورا جهان را نسبت به موارد نقض حقوق‌بشر در این کشور آگاه نماید و آن را قویاً محکوم کند. همچنین خواستار توقف اعدامها و دستگیریهای خودسرانه و شکنجه بشود. عاملان و آمران این اعدامها باید پاسخگو باشند.
نامه پرفسور ریچارد رابرتس به دبیرکل ملل متحد‌:
از دولت عراق بخواهید غرامت اموال ساکنان اشرف و لیبرتی را که 600میلیون دلار ارزشگذاری شده پرداخت کند.
پرفسور سر ریچار رابرتس برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 1993 از آمریکا در روز 28ژوئن طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل درباره نامه مشترک 21تن از دانشمندان برنده جایزه نوبل به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس با حضور بیش از 100هزار تن اشاره کرده و ضمن قدردانی از آخرین گزارش آنتونیو گوترز در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران که به قتل‌عام بیش از 30000تن در سال ۶۷ در ایران به جرم آزادیخواهی، می‌نویسد: برندگان نوبل همچنین از تلاشهای مستقیم شما طی سالهای گذشته به‌عنوان کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در کمک به انتقال ساکنان اشرف و لیبرتی در عراق به آلبانی تقدیر میکنن و من باید اضافه کنم که ما خواهان این هستیم تا شما در مقام کنونی‌تان (به‌عنوان دبیرکل ملل متحد) از دولت عراق بخواهید تا غرامت اموال ساکنان اشرف و لیبرتی را که 600میلیون دلار ارزش گذاری شده بود و در زمان حضورشان در عراق، دولت اجازه فروش نداد و غرامت آن را نیز پرداخت نکرد؛ ما به ازای آن را پرداخت کند تا ساکنان بتوانند مخارج استقرار کنونی خود در آلبانی را که از نقطه‌نظر انسانی بسیار ضروری و حیاتی است تأمین کنند“.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - ورشکستگی و فلاکت خمینی و بازماندگانش در برابر مصدق، مجاهدین و مردم ایران (گفتگو با محمدعلی توحیدی)

 ورشکستگی و فلاکت خمینی و بازماندگانش در برابر مصدق، مجاهدین و مردم ایران
(گفتگو با محمدعلی توحیدی) 


سؤال: امروز 30تیر و یادآور آن تظاهرات و حمایت گسترده مردم ایران در حمایت از دکتر محمد مصدق برای نهضت ملی کردن نفت ایران است. می‌خواهم به این موضوع و روابط رژیم آخوندی ـ در حقیقت خود خمینی ـ و مصدق بپردازم. با این‌که چه در داخل و خارج کشور و چه دوست و دشمن، مصدق را به‌عنوان یک رهبر ملی می‌شناسند، ولی دیدیم که خمینی چه کینه‌یی نسبت به او داشت. از همان روز 14اسفند 57شروع شد. چرا این‌طوری بود؟
محمدعلی توحیدی: سؤال بسیار مهمی است؛ چرا که فکر می‌کنم در رخداد 14اسفند 57 ـ یعنی کمتر از یک ماه بعد از آن که خمینی بر آن موج انقلابی، به نحو بسیار خائنانه‌یی و به قول خودش بدون هیچ احساس انسانی و ملی پا گذاشت و وارد ایران شد و در 22بهمن هم که انقلاب به پیروزی رسید ـ خمینی با بزرگترین چالشی که در کل حکومتش ـ که هنوز هم هست ـ‌ روبه‌رو شد. حادثه 14اسفند 1357به‌دلیل پارامترهایی که در آن بود، حادثه بسیار مهمی بود. در آن مراسم ما شاهد حضور میلیونی مردم بودیم. در حالی که خمینی هرگز نمی‌خواست چنین اتفاقی بیفتد.
در این مراسم سخنرانی برادرمان مسعود را در تجلیلی روشن و صریح و قدرشناسی از رهبری مصدق داشتیم. همچنین حضور پدر طالقانی را داشتیم که برای مردم سمبل آن حضور میلیونی تاسوعا و عاشورا بود که به دعوت پدر طالقانی به خیابانها می‌آمدند. این صحنه حضور نیروهای سیاسی، حضور توده مردم و حضور پدر طالقانی بود. سخنرانی مسعود هم تأکیدش بر ارزشهای ویژه مصدق بود: از بابت فداکاری، سازش‌ناپذیری، از بابت شرافت و رابطه‌یی که با خلق داشت و از بابت وفاداری‌اش به شهدای قیام 30تیر.
مصدق یک رفرمیست بود، ولی با برآمد انقلابی توده مردم وفا کرده است. دنبال قدرت نرفت و سازش نکرد. اینها همان نکاتی بودند که مسعود در سخنرانی‌اش با حضور توده عظیم مردم بر آنها انگشت گذاشت. و اینها حادثه‌هایی بودند علیه خوی شیطانی و دیکتاتوری و استبدادی در نهاد خمینی از بابت ولایت مطلقه فقیه و قبضه رهبر مطلق‌العنان و خودکامه‌گی. به‌عبارتی مسعود به این عفونتی که در خمینی بود، نیشتر زد. در نتیجه این منفجر شد. دیدیم که خمینی حرفهایی علیه مصدق زد و چطوری با وقاحت گفت برای یک استخوان دارند این حرفها را می‌زنند. البته خمینی از قبل هم از حامیان کاشانی بود. بعد از خیانت به مصدق و منفور شدن کاشانی، خمینی باز برایش مجلس عزا می‌گذاشت. از قبل هم کینه داشت. رگ و ریشه خمینی هم از بابت ارتجاعی بودنش، می‌رسد به شیخ فضل‌الله نوری . ولی این فوران کینه‌توزی او به مصدق و رودررویی‌اش با ایران و ایرانی، در این‌جا بیشتر بارز شد؛ در چنین صحنه‌یی که انتظارش را نداشت و بسیار برایش گران آمد.
سؤال: لازم است صحبتهایی از دکتر مصدق و همین‌طور سخنرانی برادر مسعود در 14اسفند 57بر سر مزار دکتر محمد مصدق را بشنویم. بعد من سؤال بعدی را طرح می‌کنم.
مصدق: «این ملت آنجاکه پای شرافت و استقلال مملکت در میان باشد، مرگ را بر زندگانی آلوده به ننگ و رسوایی ترجیح می‌دهد و به هیچ قیمت از ادامه نهضتی که آن را به بهای خون فرزندان خود خریده است، باز نخواهد ایستاد».
مسعود رجوی: «به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران و به نام رهبری فقید که در این‌جا آرمیده است. رهبری استوار، سرسخت و سازش‌ناپذیر که نخستین بار، درک مبارزه با استعمار را در مکتب او آموختیم. آن‌که در میهن خود غریب و در خانه‌اش در تبعید و در عین زنده بودن، چونان شهید به‌سر برد. از این رو جای آن است که خالصانه‌ترین درود انقلابی خود را نثار این آموزگار بزرگ جنبشهای ضداستعماری ملل اسیر و در زنجیر جهان کنیم. و همچنین درود بفرستیم به شهید پر افتخار، وزیر خارجه قهرمان دکتر مصدق، شهید دکتر حسین فاطمی، قهرمان ملت ایران. و نیز درود بفرستیم به شهدای پرافتخار 30تیر.
پس برخیز ای پیشوای گرامی! و ببین که چگونه نمایندگان جمیع اقشار و طبقات، بر مزارت از کران تا به کران گرد آمده‌اند تا خاطره و راهت را گرامی دارند».
آقای توحیدی! از دعوایی که بین خمینی و مصدق بود و در 14اسفند بارز شد، صحبت کردید. آیا این زمینه قبلی دعوای ملی ـ مذهبیها را داشت که در حکومت خمینی هم بارز شد؟
محمدعلی توحیدی: من فکر می‌کنم اگر در این چهارچوب ببینیم، حقیقت به درستی دیده نمی‌شود. خمینی و مرتجعین خیلی اصرار دارند که این را یک دعوای اسلام و ملی‌گرایی قلمداد کنند. این از حضور پدر طالقانی در این مراسم و همچنین رویارویی پدر طالقانی بعد از دوره کودتای 28مرداد با خمینی و امثال خمینی هم پیداست. پدر طالقانی نوشته بودند که (نقل به مضمون): «من یک‌بار برای ملاقاتی رفته بودم پیش کاشانی. خربزه دستش بود که آورده بود تعارف کند. به او گفتم آقا! مواظب باش، پوست خربزه‌های استعماری و ارتجاعی زیر پایت انداخته‌اند». چون کاشانی طرف کودتاچیان و زاهدی رفته بود.
دعوا بر سر آلترناتیو و رهبری و جهت‌گیری است. به نظر من عمیقاً بر سر ایران است؛ ایران و ایرانی و مصالح و منافع و خواستهای مردم ایران است که مصدق را از خمینی جدا می‌کند، طالقانی را از خمینی جدا می‌کند، مجاهدین را از خمینی جدا می‌کند و هر نیروی انقلابی با هر عقیده و مرام و هر نیروی میهن‌پرستی را هم از خمینی جدا می‌کند. یکی از دجال‌بازیهای خمینی و چالشهایی که راه انداخته بود ـ و همین الآن هم دم و دستگاه ارتجاعی‌اش راه می‌اندازند ـ می‌خواهند این موضوع را اسلامی و غیراسلامی کنند. در حالی که اصلاً صورت مسأله این نیست.
من یادم هست وقتی توده‌های مردم در رحلت پدر طالقانی، ریخته بودند بیرون، صحنه‌یی شد مثل صحنه‌های انقلاب که اصلاً راه نبود. من داشتم از تجریش می‌آمدم مرکز شهر، اصلاً نمی‌شد حرکت کرد. باید پیاده می‌آمدیم. همه ریخته بودند بیرون. خمینی که سعی می‌کرد بر سر این موضوع حرفی بزند، گفت مردم آمده‌اند بیرون، چون آقای طالقانی آخوند بوده است! می‌خواست این‌طوری قلمداد کند.
بنابراین دعوا بر سر یک جهت‌گیری ارتجاعی، ضدایرانی، ضدانسانی بوده و هست که همیشه در خدمت دیکتاتوری و فساد و چپاول و تضییع حقوق مردم بوده و البته در خمینی و کاشانی و قبلش هم در شیخ فضل‌الله نوری سمبلیزه می‌شود. از طرفی هم در برابر اینها روحانیانی مثل آخوند خراسانی در دوره مشروطه و نیز پدر طالقانی در طول این دوره‌ها بوده‌اند.
خمینی و دم و دستگاهش می‌خواهند این را اسلامی و غیراسلامی کنند. در حالی که واقعیت غیر از این است. این همان چالش ایران و ایرانی در برابر خمینی و ایل و تبارش است. در حالی که مصدق سمبلی از وفاداری به مردم بود. ببینید چطوری صحبت می‌کند؛ می‌گوید مردم ما ملتی هستند که مرگ را بر زندگی آلوده به ننگ ترجیح می‌دهند. خمینی و رژیمش اما تا فرق سر در لجن و نفرت جهان می‌روند. خمینی از همان اول هم می‌گفت حقوق‌بشر، بی‌حقوق‌بشر! ما کاری با دنیا نداریم؛ ما می‌گوییم اسلام! اینها می‌خواهند همه‌چیز را در یک کاتاگوری بگذارند که بعد خودشان را هم مدافع اسلام قلمداد کنند. آن هم «اسلام آخوندی و ارتجاعی» و در حقیقت ضداسلام. نه، واقعیت ایران این‌طوری نیست. بحث بر سر دعوای ایران و ایرانی است با ضدایرانی و ضدانسانی؛ حالا معتقد به اسلام است، معتقد به دیگر ادیان است، مارکسیست است و عقاید مختلف است؛ ولی همه ایرانی‌اند. همه انسان‌گرا و عدالت‌جو هستند. خمینی مطلقاً رابطه‌یی و احساسی و ربطی به این مقوله نداشت. دعوای اصلی این است.
سؤال: با توجه به دجالیت خمینی که وجهه بارزش است، در آن سال اول انقلاب، آیا به ضررش نیست که این‌طوری علیه دکتر محمد مصدق موضع می‌گیرد؟ آن هم مصدقی که رهبر بزرگی بود، مردم او را می‌شناختند و به او احترام می‌گذاشتند.
محمدعلی توحیدی: این اجبار خمینی به‌دلیل ماهیتش است. و نیز به‌دلیل سرقتی که به‌عنوان دزد بزرگ قرن، انقلابی را دزدیده بود. خمینی نمی‌توانست کمترین شکافی را در این زمینه تحمل کند. اگر کوچکترین شکاف و ذره‌یی جا باقی می‌گذاشت و مراعات چنین مسائلی را می‌کرد، حکومتش بر باد بود. چون مردم بودند. این جنبش دو روز و چهار روز بعد که حرکت می‌کرد، رژیمش را جارو می‌کرد. مجاهدین هم در صحنه بودند. همین مراسم 14اسفند، سمبلی از این واقعه است. با همان انقلابشان، با همان دیانتشان و با ایرانگرایی‌شان، همه‌چیز را جمع می‌کردند.
اینها دنبال حفظ نظام خودشان بودند. داستان قتل‌عام مجاهدین هم عیناً همین است. قتل‌عام سال 67که الآن جنبش دادخواهی‌اش دارد بنیاد ولایت فقیه را می‌لرزاند ـ و هر روز یک چیزهایی از دستگاه رژیم بیرون می‌زند ـ همین داستان است.
آخوند فلاحیان به‌وضوح می‌گفت که خود اینها ـ منظورش برخی آخوندها و از جمله آقای منتظری ـ می‌گفتند این قتل‌عامها ما را در تاریخ ننگین می‌کند؛ ولی خمینی می‌گفت فکر قضاوت تاریخ را نکنید! ببینید مصدق ـ یک فرد رفرمیست، اما شریف و میهن‌پرست و ایرانی ـ چه می‌گفت؛ گفت مرگ را بر زندگی آلوده به ننگ ترجیح می‌دهد. بعد خمینی می‌گوید قضاوت تاریخ را ول کنید، ما کاری نداریم. البته می‌گوید «شرع». مگر منتظری و آخوندهای دیگر به او چه می‌گفتند؟ خمینی با شرع کاری نداشت. برایش حکومت بالاتر از هر چیزی بود و ننگ تاریخ را هم به جان می‌خرید.
سؤال: خوب است برای بیشتر مستند شدن، قسمتهایی از صحبتهای فلاحیان را ببینیم.
تلویزیون رژیم، مصاحبه با فلاحیان: «راستی، آقای رئیسی که در آن شورا عضویت داشتند. بقیه اعضا کی‌ها بودند؟ چون در ایام انتخابات اخیر، نام ایشان مصرف شد.
فلاحیان: آره، بیچاره هر چی می‌گفت من هیچ حکمی ندادم، حکم اینها را قبلاً صادر کردند، کسی گوش به حرفش نمی‌داد... فکر می‌کردند آنها بی‌گناه هستند. آنها آدم کشته بودند. حکمشان این بود. محارب بودند. اگر ما آنها را نمی‌کشتیم که کشوری نبود، مملکتی نبود. این حرف من نیست، حرف امام است، حرف همه بزرگان است.
آقای منتظری یک مسأله دیگری برایش پیش آمد که با امام هم اختلاف پیدا کردند؛ ابتدا هم آقای منتظری نظرش همین بود. وقتی یک نظری پیدا شد که این اعدامها نهایتاً باعث می‌شود تاریخ علیه ما قضاوت کند؛ علیه اسلام قضاوت بکند. بنابراین ما خوب است که این کار را نکنیم که بعدها قلم به دست دشمن می‌افتد، ما را لجن‌مال نکنند. امام می‌فرمود نه، شما وظیفه شرعی را انجام بدهید؛ منتظر قضاوت تاریخ نباشید».
آقای توحیدی! موضع مذهبی و دجالگری خمینی چقدر در این زمینه توانسته است پیش برود؟
محمدعلی توحیدی: بهترین پاسخ همین انتخابات اخیر و درماندگی ولایت فقیه و مرده‌ریگ خمینی در برابر شعار «نه جلاد ـ نه شیاد» است. همین‌طور جوشش خون شهیدان قتل‌عام که در دل زندانها علیه ولایت فقیه کوتاه نیامدند، سازش نپذیرفتند و جان فدا کردند. بعد از سالیان متمادیِ سازشها و مماشاتها با این رژیم فاسد و پلید ـ و با این شکل نسل‌کشی که بی‌سابقه بود ـ الآن دارد این خونها می‌جوشد و خامنه‌ای را به امان آورده که رفت سر قبر خمینی و گفت آقا! مواظب باشید جای شهید و جلاد عوض نشود. بعد هم ملاقاتی از او رو شد که آن ماجرای فیلم نیمروز را اصلاً خودش دستور داده است. همان‌جا هم می‌گفت بروید برای لاجوردی فیلم بسازید. یعنی بروید شهیدسازی کنید از کی؟ از لاجوردی! پس شهید و جلاد مشخص شد!
این همان ورشکستگی و فلاکت خمینی و دم و دستگاه بازمانده از او است. در حالی که آن قهرمان ملی پهلوان علی‌اکبر اکبری مجاهدت کرد و پاسخ آن جلاد خون‌آشام اوین را داد و مردم هم در سراسر ایران ـ با هر عقیده و مرامی ـ شیرینی می‌خوردند و خوشحالی می‌کردند. چهره کثیف و منفوری بود آن جلاد.
یکی دیگر هم همین حادثه‌یی بود که در مترو شهر ری اتفاق افتاد؛ جوان شجاع پهلوان اصغر که حساب آن آخوند رذل را گذاشت کف دستش و فریاد می‌زد «من فرزند ایرانم؛ این چه اسلامی‌یه؟». رژیم اول دجالگری کرد که این چاقوکش بوده و می‌خواسته مردم را بزند! مردم هم آمدند حتی به تلویزیون رژیم گفتند که واقعیت داستان چه بوده است. بعد هم پاسدار قیدپرور همان روز آمد توی روزنامه‌ها و گفت که این جوان کینه از آخوندها و از روحانیت داشت.
پس دجال‌بازییهای خمینی و خامنه‌ا‌ی و آخوندها به این‌جاها رسیده که آن جوان می‌رود این کار را می‌کند. بعد هم شاهد مراسم خاکسپاری‌اش و کارهایی که رفقایش در شهر ری کرده‌اند، بودیم. زورخانه‌یی که اصغر در آن بوده، به عزا نشسته است. بعد هم تصویر و پوسترهایی که از قضا نوشته بود «30تیر 96یادبودی برایش می‌گیریم». در آن پوستر از طلوع جاودان عاشورا به‌طور سمبلیک نوشته بود. پوسترهای دیگری هم بود، مثل «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «زنده‌ باد پهلوان اصغر».
پاسخ همین است. صحنه این است. این پاسخ جامعه به دجالیت و کشتاری است که خمینی کرده برای این‌که چنین چیزی را لوث کند. البته خمینی خیلی دجالیت کرد. حقیقتاً که خمینی آزمایش «بود و نبود» ایرانی بود و هست. ولی چون مقاومت و مجاهدت بوده، چون این خونفشانی‌ها بوده، چون پهلوان اکبرها و پهلوان اصغرها هستند و چون ایران و ایرانی هست، ارتجاع نمی‌تواند به جایی برسد. بیچاره خامنه‌ای که در باتلاق و لجنزاری دارد می‌گوید شهیدسازی کنیم از لاجوردی. به هر شکلی هم مستمر از جامعه و مقاومت تودهنی می‌خورد. به نظر من این جز غرق شدن در خون و از طرفی در نفرت مردم، فرجامی برایشان ندارد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید