۹ آبان ۱۳۹۶

#ایران - فراخوان برای نجات زندانی اعتصابی محمد نظری

 فراخوان برای نجات زندانی اعتصابی محمد نظری


مقاومت ایران برای نجات جان آقای محمد نظری، از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، که پس از ۹۴روز اعتصاب‌غذا در شرایط بسیار وخیم و بحرانی به‌سر می‌برد، فراخوان می‌دهد و از عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگران دستگیریهای خودسرانه، شکنجه و حق حیات می‌خواهد اقدامی فوری و مؤثر برای نجات جان او و آزادی‌اش به‌عمل آورند.
محمد نظری در سال ۷۲دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. مطابق قانون رژیم آخوندی موسوم به «مجازات اسلامی» که از سال ۹۲لازم‌الاجرا شده، محکومیت او از حبس ابد به ۱۵سال زندان کاهش می‌یابد. اما اطلاعات آخوندی به‌رغم تحمل ۲۴سال حبس نه تنها او را آزاد نمی‌کند، بلکه با انواع فشارها از جمله محرومیت از رسیدگیهای درمانی شرایط سخت‌تری را بر او تحمیل کرده و قصد زجرکش کردن او را دارد.
دژخیمان زندان گوهردشت آقای نظری را در حالی‌که به‌خاطر ۹۴روز اعتصاب‌غذا بیش از ۲۵کیلو وزن خود را از دست داده و توان راه رفتن و حرف زدن ندارد و بدنش آب را هم قبول نمی‌کند، از کمترین مراقبتهای پزشکی محروم کرده و رسیدگی به او را مشروط به پایان دادن به اعتصاب‌غذا کرده‌اند.
بازجوی جنایتکارش به او گفته است: مهم نیست بمیری، یکی دو روز درباره تو حرف می‌زنند و همه چیز تمام می‌شود. محمد نظری در آخرین پیام خود بر ادامه اعتصاب‌غذایش تأکید کرده و گفته است «رهسپار بوکان خواهم شد، چه با آزادی چه با مرگ».
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹آبان ۱۳۹۶ (۳۱اکتبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۸ آبان ۱۳۹۶

#ایران - پاسارگاد - شماره ۴: واکنش جنون آمیز سپاه پاسداران و دیگر نیروهای سرکوبگر به تجمع مردمی در پاسارگاد

 پاسارگاد - شماره ۴: واکنش جنون آمیز سپاه پاسداران و دیگر نیروهای سرکوبگر به تجمع مردمی در پاسارگاد


رژیم ضدبشری و ضدایرانی آخوندی امسال نسبت به برگزاری تجمع ۷آبان و مراسم گرامیداشت سالروز تولد کوروش کبیر واکنشی جنون آمیز داشت. تمامی ارگانهای سرکوبگر به‌ویژه سپاه پاسداران از توسل به هیچ ترفند سرکوبگرانه‌یی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و جلوگیری از شکل‌گیری تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد ابا نکردند.
برخی از این اقدامها به شرح زیر است:‌
۱- در اطلاعیه‌یی با امضای نیروی انتظامی به نحو ابلهانه‌یی اعلام شده است که هر کس در این تظاهرات شرکت کند، مشمول ماده ۶۱۰قانون تعزیرات (کتاب پنجم قانون جزای رژیم آخوندی) می‌شود. بر اساس این ماده «هر گاه دو نفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نمایند که جرایمی بر ضدامنیت داخلی یا خارج کشور مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد».
۲-بسیجیان گردان ۳۰۲ موسوم به کمیل در شهرستان نیریز طی روزهای ۵ تا ۷ آبان یک اردوی رزمی صحرایی به نام «فجر 4» برگزار کردند. بیشتر این نیروها با لباس‌شخصی در این مانور شرکت کرده بودند.
۳- ارتش تحت‌امر در استان فارس در حالت آماده‌باش قرار داشت و کلیه مرخصیهای پرسنل لغو شد.
۴-نیروهای سرکوبگر زمینهای کشاورزی این منطقه را مسدود کرده و اطراف کلیه روستاها نیروهای مسلح مستقر کردند.
۵-در پست بازرسی مسیر فرعی اقلید به صفاشهر، پاسداران با شلیک هوایی درصدد پراکنده کردن انبوه جمعیتی بر آمدند که قصد رفتن به پاسارگاد را داشتند.
۶-در برخی از پستهای بازرسی از سرنشینان خودروها می‌خواستند یک تعهد نامه کتبی امضا کنند و متعهد شوند که تا ۲۴ساعت به سمت پاسارگاد نروند.
۷-رژیم در آخرین ایست بازرسی به سمت پاسارگاد، جاده را با موانعی شبیه میخهای بزرگ بسته بود تا هیچ خودرویی امکان عبور پیدا نکند.
۸- رژیم آخوندی در مناطق مختلف شمار زیادی از مردم و حتی اهالی بومی منطقه را به‌خاطر کمک به مسافرانی که برای تجمع در پاسارگاد آمده بودند، بازداشت کرده است.
۹-در برخی تجمعات در جاده‌ها و راههای منتهی به پاسارگاد مردم شعارهای ضدحکومتی از جمله شعار «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» سر دادند.
۱۰- پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان، که از استقبال گسترده مردمی برای مشارکت در تجمع پاسارگاد به وحشت افتاده است، روز یکشنبه با دجالگری نوشت:‌ «حامیان آن روز کوروش همین نیروهای حزب‌الله امروز بوده‌اند». او مدعی شد لشکرکشی کوروش «برای گسترش آیین یکتاپرستی و نجات ملتهای مظلوم از سلطه جباران» بوده و این همان کاری است که امروزه رژیم آخوندی «با حضور خود در منطقه و برای حمایت از مقاومت (بخوانید تروریسم و بنیادگرایی) » می‌کند. این پاسدار که نمی‌تواند خشم خود را از شعارهای ضدحکومتی و به‌ویژه شعار «مرگ براصل ولایت‌فقیه»، پنهان کند اضافه می‌کند: تجمع‌کنندگان «اگر واقعاً طرفدار کوروش بوده و در ادعای خود صادق باشند باید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر بدهند».
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷آبان ۱۳۹۶ (۲۹اکتبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۷ آبان ۱۳۹۶

#ایران - پاسارگاد - شماره ۳: وحشت آخوندها از تجمع بزرگ مردم در پاسارگاد و اقدامات سرکوبگرانه گسترده برای ممانعت از آن

 پاسارگاد - شماره ۳: وحشت آخوندها از تجمع بزرگ مردم در پاسارگاد و اقدامات سرکوبگرانه گسترده برای ممانعت از آن


تلاش هموطنان دلیر برای تجمع در روز ۷آبان در پاسارگاد، فاشیسم دینی حاکم بر ایران را سخت به وحشت انداخته و از مدتها پیش نیروهای سرکوبگر را برای مقابله با آن بسیج کرده است.
به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر «یک مقام امنیتی» رژیم در روز 4آبان از برنامه «گروهک منافقین و عناصر آشوبگر ضدانقلاب برای ایجاد اغتشاش و هرج و مرج در هفته آینده به‌مناسبت بزرگداشت کوروش خبر داد» و گفت: «تشویق هواداران برای حضور در این بزرگداشت، درگیری با نیروهای انتظامی و گرفتن فیلم و عکس جهت انتشار در رسانه‌های [مجاهدین] و هم‌چنین کُشته سازی از این درگیریها، از دیگر محورهای برنامه‌ریزی شده گروه‌های ضدانقلاب در این روز خواهد بود». این مقام امنیتی افزود: «ه راه‌انداختن تجمع اعتراضی علیه مفاسد و مشکلات اقتصادی در کشور و سپس به انحراف کشاندن آن با طرح شعارهایی علیه نظام و مقدسات اسلامی یکی از برنامه‌های اصلی این گروههاست».
ارگانهای سرکوبگر رژیم در همین راستا از حدود یک ماه پیش با فاصله سه کیلومتر از مقبره کوروش از هر طرف به طول هشت کیلومتر نرده کشی کرده و در مسیر تردد خودروها به پاسارگاد مانع ایجاد کرده‌اند. در هر ۵۰متر نیز دوربینهای قوی نصب کرده‌اند.
رژیم تورهای مسافرتی به پاسارگاد را لغو و از هفته‌ها پیش خانه‌های اطراف پاسارگاد را اجاره کرده و اهالی را تهدید کرد که از روز ۵آبان باید خانه‌های خود را خالی کنند. اهالی محل را از اجاره دادن منازل خود به دیگران منع کردند. هرگونه تردد به این محل ممنوع است و بیماران و کارمندان تنها با ارائه کارت و مجوزی که از سپاه دریافت می‌کنند، امکان تردد به خانه هایشان را دارند. مغازه‌داران را نیز مجبور کرده‌اند که روز ۷آبان مغازه‌های خود را باز نکنند.
یگان ویژه ضدشورش از هفته گذشته در حسینیه این منطقه مستقر شده است. مسجد منطقه نیز توسط پاسدارانی که برای سرکوب تظاهرات به منطقه آمده‌اند، اشغال شده است.
اداره «حفاظت اطلاعات» از طریق اداره مخابرات با بسیاری از کسانی که سال گذشته به پاسارگاد رفته بودند؛ تماس گرفته و آنها را تهدید کرده که امسال نباید به پاسارگاد بروند.
معاونت پیشگیری از جرائم؛ برای مردم پیام صوتی فرستاده مبنی بر این‌که «شما در تجمع غیرقانونی ۷آبان ۹۵در پاسارگاد حضور داشتید. تجمع غیرقانونی جرم است. به‌منظور جلوگیری از تعقیب قضایی و سابقه‌دار شدن و محرومیت از حقوق اجتماعی از حضور مجدد در ۷آبان ۱۳۹۶در این محل جدا اجتناب نمایید. معاونت پیشگیری از جرم».
حراست شرکت پالایش گاز فجر جم طی اطلاعیه‌یی خطاب به کارکنان خود اعلام کرده است اگر کسی در تجمع ۷آبان شرکت کند با وی برخورد خواهد شد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷آبان ۱۳۹۶ (۲۹اکتبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - پاسارگاد - شماره ۲: برپایی صدها پست بازرسی در جاده‌های اصلی و فرعی پاسارگاد و بازداشت شمار زیادی از مردم

 پاسارگاد - شماره ۲: برپایی صدها پست بازرسی در جاده‌های اصلی و فرعی پاسارگاد و بازداشت شمار زیادی از مردم


مردم شهرهای مختلف کشور رو در روی رژیم آخوندی و به‌منظور نمایشی از وحدت ملی علیه رژیم ضدایرانی و ضد ملی ولایت فقیه از روز جمعه ۵آبان ماه به‌منظور گرامیداشت کوروش کبیر به مقصد پاسارگاد حرکت کردند. سران رژیم در هراس از تبدیل این تجمع به خیزشی علیه نظام آخوندی از چند هفته پیش به اقدامات سرکوبگرانه و گسترده‌یی دست زدند تا از این حرکت اعتراضی جلوگیری نمایند. این اقدامات از هفته گذشته و به‌ویژه طی سه روز اخیر شدت بی‌سابقه‌یی یافته است:
۱-برای جلوگیری از ورود مردم به محوطه پاسارگاد، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌ها، از استانها و شهرهای مجاور به استان فارس و شهرها و مناطق اطراف پاسارگاد سرازیر شده و جاده‌های منتهی به شهرهای نزدیک پاسارگاد را به‌شدت کنترل می‌کنند. به همین خاطر جمعیت انبوهی در نقاط مختلف بازرسی تجمع کرده‌اند.
۲-برخی از این نیروها با خودروهای سیاهرنگ بدون شماره در حال گشت‌زنی در منطقه هستند. تمام جاده‌ها و پارکینگها در پاسارگاد و اطراف آن مملو از نیروهای سرکوبگر است.
۳-پاسداران و نیروی انتظامی با هلیکوپتر به گشت‌زنی هوایی در محدوده پاسارگاد و اطراف آن پرداخته‌اند.
۴- پاسداران پلاکهای خودروهایی که در مسیرهای منتهی به پاسارگاد در حرکت هستند یا تا شعاع ۲۰کیلومتری اطراف اتوبان توقف کرده‌اند را کنده و با خود می‌برند.
۵-در پمپ‌بنزین پاسارگاد «عابر بانک» را قطع کرده‌اند تا کسی امکان گرفتن پول نداشته باشد.
۶-اینترنت در پاسارگاد و مناطق اطراف آن قطع شده است.
۷- از صبح روز جمعه (۵آبان) نیروهای انتظامی و گارد ضدشورش که زنان پاسدار و بسیجی را نیز شامل می‌شود، خودروها را در مسیرهای منتهی به شیراز، بازرسی می‌کنند و هر خودرو که پلاک آن مربوط به استان فارس نباشد، را برمی گردانند.
۸-بخشهایی از جاده اصفهان- شیراز توسط اداره کل راه و شهرسازی به بهانه تعمیرات مسدود شده است.
۹-ساعت ۷بعدازظهر روز جمعه، عده‌یی از پاسداران در محوطه فضای سبز سعادت شهر (در ۲۵کیلومتری پاسارگاد) مردم را به‌زور سوار ماشینها کرده و آنها را وادار می‌کردند که از شهر خارج شوند. شماری از افراد در این منطقه دستگیر شدند.
۱۰- در مسیر مرودشت به پاسارگاد، در هر ۲۰کیلومتر یک ایست بازرسی است. مزدوران تلاش می‌کنند به بهانه ناقص بودن مدارک خودروها، آنها را توقیف کنند و مانع رفتن‌شان به سمت پاسارگاد بشوند.
۱۱-نیروی انتظامی به ارعاب خانواده‌هایی که در پارک حاشیه‌ی بلوار چمران شیراز نشسته بودند پرداخته و قلیانهای آنها را شکسته و تلفنهای همراه آنها ضبط کردند یا شکستند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷آبان ۱۳۹۶ (۲۹اکتبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - پاسارگاد - شماره 1: مانورهای نظامی و اقدامات سرکوبگرانه گسترده پاسداران برای مقابله با تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد

 پاسارگاد - شماره 1: مانورهای نظامی و اقدامات سرکوبگرانه گسترده پاسداران برای مقابله با تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد


رژیم ضدبشری و ضدایرانی آخوندی در وحشت از تظاهرات و تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد در سالروز تولد کوروش کبیر به مانورهای نظامی و اقدامات گسترده سرکوبگرانه در شهرهای مختلف استان فارس به‌خصوص شهرها و مناطق اطراف پاسارگاد مبادرت کرده است.
پاسداران و نیروی انتظامی در پاسارگاد و شهرهای اطراف به‌طور عملی حکومت نظامی برقرار کرده و همه جاده‌ها و راههای اصلی و فرعی منتهی به پاسارگاد، حتی جاده‌های روستایی را بسته و از حرکت خودورها به سمت پاسارگاد جلوگیری کرده و آنها را بر می‌گردانند.
نیروهای سرکوبگر از خودروهایی که قصد رفتن از شیراز به تهران یا اصفهان را دارند می‌خواهند تا از راه قدیمی به سفر خود ادامه دهند.
پاسداران به کلیه خودروها و مردمی که پیاده به سمت پاسارگاد حرکت می‌کنند ابلاغیه‌یی می‌دهند که در آن نوشته شده است: «تجمع غیرقانونی در پاسارگاد در روز جعلی ۷آبان توسط جریان معاند و ضد نظام خارج نشین برنامه‌ریزی شده است با خاطیان برخورد قانونی و قضایی صورت می‌گیرد.
استاندار رژیم در استان فارس در وحشت از تجمع مردم در پاسارگاد طی ابلاغیه‌یی خطاب به تمامی مدیران کل ادارات استان، مرخصی کارمندان دولت در روز یکشنبه در این استان را لغو کرد.
به‌رغم همه این اقدامات و تمهیدات سرکوبگرانه مردم در گروه‌های بزرگ به‌صورت سواره و پیاده و از جاده‌های اطراف در پی رساندن خود به پاسارگاد هستند و ترافیک شدیدی همه این مناطق را فراگرفته است.
در دروازه قرآن شیراز و پارکهای اطراف آن پر از جمعیتی است که می‌خواهند به پاسارگاد بروند. نیروی انتظامی تلاش می‌کند ازجمع شدن مردم جلوگیری به‌عمل بیاورد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷آبان ۱۳۹۶ (۲۹اکتبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فیلمهایی از اقدامات وحشت‌آلود رژیم ضدایرانی آخوندی برای ممانعت از تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد

 فیلمهایی از اقدامات وحشت‌آلود رژیم ضدایرانی آخوندی برای ممانعت از تجمع بزرگ مردمی در پاسارگاد














آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۷آبان ۱۲۷۱ جنبش تنباکو، علیه قرارداد استعماری رژی، پیروز شد

 در گذر تاریخ ...
۷آبان ۱۲۷۱
جنبش تنباکو، علیه قرارداد استعماری رژی، پیروز شد


برای درک جنبش تنباکو، که یکی از سر‌فصلهای بیداری تاریخ ایران است نیاز است به کمی پیش از آن رخداد باز گردیم.
 ناصرالدین شاه که برای تأمین هزینه سفرهای اروپایی خود با مشکلات مالی مواجه بود، در سال ۱۲۶۹خورشیدی در سومین سفر خود به انگلستان قراردادی با شرکت انگلیسی رژی منقعد نمود. در ازای انحصار خرید و فروش توتون و تنباکوی ایران به مدت پنجاه سال توسط شرکت، سالانه مبلغ ۱۵هزار پوند استرلینگ به همراه یک چهارم سود خالص به شاه پرداخت می‌شد. این قرارداد که به امضای شاه رسید، دارای پانزده فصل بود و به طرف مقابل اختیارات تام می‌داد و بی‌اعتنایی به منافع ملت ایران داشت.
بی‌عدالتی‌های اقتصادی، فاصله طبقاتی، کاهش دستمزد کارگران و تنزل ارزش پول ایران که در نارضایتی مردم مؤثر بودند، به همراه زوال اکثر صنایع دستی و تنزل بهای صادرات ایران در مقابل واردات از اروپا و افت وحشتناک قیمت نقره که پول رایج ایران بود، نارضایتی عمومی را در میان مردم افزایش داده بود. بنابراین استبداد قاجاری با مشکلات زیادی مواجه بود. به‌دلیل فساد دستگاه حکومتی، ایران به‌صورت کشوری عقب مانده و مبتنی بر محصولات کشاورزی درآمده بود. مسافرتهای شاه که به بهانه آشنایی با تجدد و شیوه‌های نوین حکومت صورت می‌گرفت، هزینه‌های زیادی داشت که معمولاً با اعطای امتیازات بزرگ به کشورهای اروپایی همراه بود. در دوران ناصرالدین شاه این موضوع به اوج خود رسید و با چنین زمینه‌ای قراردادی توسط شاه با دادن امتیاز توتون و تنباکو به تالبوت به امضا رسید.
 سه سال بعد از اجرای این قرارداد، شرکت رژی حدود ۲۰۰هزار از اتباع دولت بریتانیا و مستعمرات آن را به‌عنوان کارکنان شرکت به ایران آورد و به شهرهای مختلف فرستاد. افزون بر جنبه تجاری و اختلال در نظام بازرگانی کشور، نگرانی زیادی از نفوذ تدریجی و سلطه کامل بیگانگان بر ایران، زنگ هشدار برای ایرانیان به صدا درآمد. در آن زمان، توتون و تنباکو از مهمترین اقلام تجاری و صادراتی ایران بود. حدود ۲۰۰هزار تن از مردم ایران، به کشت و خرید و فروش آن مشغول بودند. از اینرو وقتی مردم از تصمیم حکومت آگاه شدند که می‌خواست انحصار خرید و فروش توتون و تنباکو را به یک شرکت انگلیسی واگذار کند، به تخریب منافع ایران پی بردند و اعتراضات شدید آغاز شد. اما شاه حاضر به لغو امتیاز نشد. ازاینرو تاجران توتون وتنباکو در حرم عبدالعظیم بست نشستند و طی دادخواستی اعلام کردند که به هیچ عنوان با رژی کنار نخواهند آمد.
این ناآرامی‌ها به تبریز هم رسید. همزمان با شروع ناآرامی در تبریز، مخالفت ها باز هم بالا گرفت. مردم به مقابله با «قرارداد» پرداختند و ضمن کندن و پاره نمودن اعلامیه‌های کمپانی از روی دیوارها و معابر عمومی، از پذیرفتن خارجیان نیز خودداری کردند. با بالا گرفتن نارضایتی در تهران، میرزای شیرازی که در سامرای عراق ساکن بود به شاه تلگراف مفصلی فرستاد و اعتراض نمود که البته بی‌پاسخ ماند. نهایتاً میرزا گفت: «اگر دولت از عهده جواب بیرون نتواند آید، ملت از جواب حسابی عاجز نیست».
در اواخر ۱۲۷۰هـ . ش در تهران شایع شد که حکمی از میرزای شیرازی در مورد تحریم استعمال دخانیات صادر و به اصفهان مخابره شده است. با صدور این فتوا، مأموران حکومت وظیفه یافتند که از انتشار آن و آگاهی مردم جلوگیری کنند. با این حال مردم از همه اصناف، حتی اقلیتهای مذهبی مبارزه سیاسی علیه این قرارداد را یک وظیفه دانستند و قلیانها را شکسته و توتون و تنباکو را به آتش کشیدند.
ناصرالدین شاه که خود را ولی امرمسلمین می‌دانست و بقیه مردم را خلق شده به‌خاطر خود و برده امیالش می‌پنداشت، حاضر به قبول رأی مردم نبود.
اما آتش عصیان بقدری بالا گرفت که جمعیت تظاهر کننده در حالی که زنان پیشاپیش آنان بودند، به سمت مسجدشاه حرکت کرده و امام جمعه تهران را که به تهدید مردم پرداخته بود، با ناسزا و شعار از منبر پایین کشیدند.
در سال ۱۲۷۱خورشیدی اعتراضات گسترده مردم ایران به نتیجه رسید؛ ناصرالدین شاه مجبور به لغو این امتیاز استعماری گردید و بدین ترتیب اولین حرکت سراسری مردم ایران علیه حاکمیت استبدادی و قرارداد استعماری به ثمر نشست.
یکی دیگر از دستاوردهای جنبش تنباکو این بود که مردم ایران برای اولین بار در جنبش تنباکو به این نتیجه رسیدند که می‌توانند با اتحاد و یکپارچگی، دیکتاتوری ۵۰ساله ناصرالدین‌شاه را نیز وادار به تسلیم کنند. جنبش تنباکو به‌عنوان نخستین حرکت گسترده و یکپارچه مردم ایران علیه استبداد و استعمار، جایگاه ویژه‌یی دارد. نکته دیگری که جنبش تنباکو را از اهمیت بالاتری برخوردار می‌کند، شرکت فعال و گسترده زنان ایرانی در یک جنبش ضداستبدادی و ضداستعماری‌ست.
این جنبش زمینه‌ساز انقلاب مشروطه گردید.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۵ آبان ۱۳۹۶

#ایران - کنگره آمریکا: تصویب لوایح تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به‌خاطر برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی

 کنگره آمریکا: تصویب لوایح تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به‌خاطر برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی


مجلس نمایندگان آمریکا در یک اقدام دو حزبی در جلسه روز پنجشنبه خود، لایحه گسترش تحریم‌های حکومت آخوندی به‌خاطر برنامه غیرقانونی موشکی را با بیش از ۴۲۰رای موافق و تنها ۲رای مخالف تصویب کرد.
لایحه دو حزبی تحریم‌های جدید علیه رژیم با شماره 1698تحت عنوان «قانون برنامه موشکهای بالیستیک رژیم ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» توسط اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ارائه شده بود و از حمایت 323عضو دیگر مجلس نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار بود.
در لایحه دو حزبی تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا علیه فعالیتهای موشکی رژیم آخوندی آمده است:
«این سیاست ایالات متحده است که از دست‌زدن (رژیم) ایران به هرگونه فعالیت مرتبط با موشکهای بالستیک که برای حمل تسلیحات اتمی طراحی شده‌اند، جلوگیری کند؛ از جمله (جلوگیری از) پرتاب‌هایی با به‌کارگیری از این تکنولوژی موشک بالیستیک».
طبق این لایحه، رئیس‌جمهور ایالات متحده باید در ارتباط با برنامه موشکی رژیم، تحریم‌هایی را علیه نهادهای حکومت آخوندی و اشخاص یا نهادهای خارجی که در توسعه موشکهای بالستیک نقش دارند یا به این برنامه کمک می‌کنند. و یا تأمین مالی کرده و مواد و تکنولوژیهایی را به ایران منتقل می‌کنند اعمال کند.
هم‌چنین بر اساس این لایحه، رئیس‌جمهور آمریکا باید به کنگره درباره زنجیره تأمین خارجی و داخلی که از برنامه موشک بالستیک رژیم حمایت می‌کند، گزارش بدهد.
در همین حال سه لایحه نیز برای تحریم حزب‌الشیطان در مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شد و تصویب گردید. یکی از این لوایح تحت عنوان «اصلاحیه قانون 2017برای ممانعت از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله» شبکه مالی و شبکه اجتماعی آن‌را هدف قرار می‌دهد. یکی دیگر از آنها قطعنامه شماره 359کنگره است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد، حزب‌الشیطان را در تمامیت آن، به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کند.
آسوشیتدپرس در گزارشی در آستانه تصویب این لوایح در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره در پی گذراندن قوانین دوحزیی است که رژیم ایران را به‌خاطر دنبال کردن پروژه موشکهای بالستیک دوربرد مورد تحریم قرار دهد و جریان پول را به شبه‌نظامیان حزب‌الله متوقف کند، کما این‌که قانونگذاران برای مواضع سخت‌تر رژیم بدون این‌که از ریل توافق بین‌المللی هسته‌یی ۲۰۱۵خارج شوند سمت‌گیری کرده‌اند.
آسوشیتدپرس افزود: لایحه تحریم رژیم ایران که توسط جمهوریخواهان پشتیبانی می‌شود. از دولت ترامپ می‌خواهد شرکتها و افراد داخل و خارج ایران که تأمین کننده اصلی برنامه‌های موشکی بالستیک تهران هستند را برای اعمال تحریمها شناسایی نمایند...
به گفته الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیته روابط خارجی، توافق هسته‌یی مانع از این نمی‌شود که ' تحریمهای جدیدی علیه رژیم ایران به‌خاطر رفتار آن' اعمال شود. او گفت که این تحریمها شامل گسترش و آزمایش موشکهای بالستیک برای حمایت از تروریسم و نقض حقوق‌بشر است. .
نشنال امارات نیز نوشت: در یک حرکت که نشان‌دهنده تشدید بیشتر تضاد بین آمریکا با حکومت ایران و گروه حزب‌الله است، کنگره آمریکا روز چهارشنبه اولین گام را در تصویب یکپارچه قطعنامه‌هایی که فشار اقتصادی بر تهران و حزب افراطی وابسته به آن را تشدید می‌کند، برداشته است.
بعد از حدود 6ماه بحث و دادن اصلاحات، مجلس نمایندگان آمریکا بسته‌یی از لوایح با تدابیری که برای مهار برنامه موشکی رژیم ایران و کمکهای مالی به حزب‌الله است را به تصویب رساند.
اکثریت اعضای دموکرات و جمهوریخواه ممجلس نمایندگان به‌صورت یکپارچه و به‌طور شفاهی قطعنامه‌ها را تصویب کردند:
در جلسه مجلس نمایندگان، اد رویس رئیس کمیته خارجی که لایحه تحریم‌های موشکی علیه رژیم را ارائه کرده، در سخنان خود، گفت: «چهار لایحه (حاضر) با فراخوان رئیس‌جمهور برای اتخاذ رویکردی در قبال (رژیم) ایران که مجموعه کاملی از تهدیدات (این رژیم را) در بر بگیرد... همخوانی دارد... لایحه (1698) به استمرار پیگیری موشکهای قاره‌پیمای بالستیک و تسلیحات متعارف خطرناک توسط این رژیم پاسخ می‌دهد... این لایحه خواهان یک تحقیقات جامع برای یافتن و تعیین شرکتها، بانکها و افرادی می‌شود که در داخل و خارج ایران، برنامه‌های موشکی و تسلیحات متعارف رژیم را تأمین می‌کنند؛ این لایحه آنها را مورد تحریم قرار می‌دهد و به این ترتیب شرکتهای متعلق به (رژیم) ایران و شرکتهای خارجی که در برنامه موشکی (رژیم) نقش دارند و بانکهایی که از آنها حمایت می‌کنند را از سیستم مالی بین‌المللی قطع می‌کند».
اد رویس افزود: «این لایحه، تحریم‌ها (علیه رژیم) ایران را که در ماه اوت تصویب کردیم و با امضای (رئیس‌جمهور) به قانون تبدیل شد، گسترش می‌دهد... اعضای (کنگره) بر سر چگونگی پاسخ‌دادن به برنامه اتمی (رژیم) ایران نظرات متفاوتی دارند، اما وقتی بحث برنامه‌های موشکهای بالستیک و تسلیحات متعارف (این رژیم) در میان باشد، تمامی 323حامی مشترک لایحه موافقند که (رژیم) ایران هیچ دلیلی برای توسعه یا کسب موشکهای بالستیک قاره‌پیما ندارد».
پس از آن الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیته خارجی که از حامیان لایحه 1698است، به سخنرانی پرداخت، و گفت: «جای تردید نیست که (رژیم) ایران باید یکی از اولویت‌های اصلی در سیاست خارجی ما باشد. (این رژیم) اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم، ناقض زنجیره‌یی حقوق‌بشر و شاهرگ حیاتی برای رژیم قاتل اسد در سوریه است... . به‌نظرم (حمایت ما از این لایحه) نشان می‌دهد که باید در قبال (رژیم) ایران، به‌همراه هم و به‌طور دو حزبی کار کنیم تا نشان دهیم که هیچ‌گونه اختلاف‌نظری وجود ندارد و ما تجاوزات (رژیم) ایران، تهدیدات آخوندها و سرکوب مردم (توسط این رژیم) را نخواهیم پذیرفت».
در ادامه جلسه مجلس نمایندگان، مایکل مک‌کال رئیس کمیته امنیت ملی و از اعضای ارشد کمیته خارجی در سخنرانی خود، گفت:
«طی چند دهه گذشته، رژیم استبدادی در ایران، تلاش کرده یک برنامه اتمی را توسعه دهد که می‌تواند تهدیدی برای آمریکا و متحدان ما باشد و به‌طور بالقوه منجر به یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه شود. متأسفانه توافق به‌شدت ناقص برجام بخشی از ساختار اتمی (رژیم) ایران را حفظ کرد... از آنجایی که این توافق... به سایر رفتارهای شرورانه (رژیم) ایران مثل حمایت آن از تروریسم و برنامه موشکهای بالستیک قاره‌پیمای آنها پاسخ نمی‌دهد، باید راههای دیگری برای اعمال فشار بیشتر پیدا کنیم... امیدوارم بتوانیم به‌زودی با نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، فشار بیشتری را بر (رژیم) ایران اعمال کنیم...
کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیز در سخنانش، توافق اتمی با رژیم را خطرناک خواند و تأکید کرد:
توافق با (رژیم) ایران در مسیر شکست است و به‌نحوی طراحی شده که حتی اگر از آن تبعیت شود. ، این رژیم می‌تواند در روز بعد از پایان توافق، به تسلیحات اتمی دست یابد. (رژیم) ایران با نادیده‌گرفتن توافق، به بی‌ثبات‌کردن منطقه برای اهداف خودش ادامه می‌دهد، تروریسم را در خارج کشور تأمین می‌کند و به خشونت بین مسلمانان شیعه و سنی دامن می‌زند و به این ترتیب خاورمیانه را شقه‌شقه می‌کند... تحریم‌های امروز علیه (رژیم) ایران، برنامه موشک بالستیک (این رژیم) و تروریست‌های حزب‌الله را تضعیف می‌کند که جیبشان مملو از پول‌های (رژیم) ایران است... این بخش مهمی از استراتژی جدید کشور ما در قبال (رژیم) ایران است...
یکی دیگر از سخنرانان جلسه کنگره، ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان بود؛ وی تصریح کرد:
«این لایحه‌ قوی و مهم است... این یک اقدام ضروری است، چون ما می‌دانیم که (رژیم) ایران بعد از توافق ضعیف اتمی... ، تشجیع شده تا برنامه موشک بالستیک خود را ادامه بدهد... (رژیم) ایران به‌رغم قطعنامه 2231شورای امنیت... فعالیت‌های موشکی خود را افزایش داده و هم روح و هم متن این قطعنامه را نقض می‌کند... اکنون این فرصت را داریم که به ضعفهای توافق اتمی و فعالیت غیرقانونی (رژیم) ایران پاسخ بدهیم... ما باید به حسابرسی از (رژیم) ایران به‌خاطر فعالیت‌های غیرقانونی غیراتمی آن ادامه بدهیم و در عین‌حال به نگرانی‌هایمان بر سر توافق اتمی پاسخ بدهیم...»
ایلیانا رزلهتینن در بخش دیگری از این جلسه که به لایحه تحریم‌های حزب‌الشیطان اختصاص داشت، گفت: «ما می‌دانیم که (رژیم) ایران از هواپیماهای تجاری، برای ارسال تسلیحات و نیرو... به سوریه در حمایت از حزب‌الله استفاده می‌کند. ما نمی‌توانیم به (رژیم) ایران اجازه بدهیم که از هواپیماهای غیرنظامی برای چنین فعالیتهایی استفاده کند. این اولین گام برای تضمین آن است که وقتی چنین هواپیماهایی شناسایی شوند، کشورهای مسئول نسبت به دادن اجازه فرود به هواپیماهای (رژیم) ایران، دو بار فکر خواهند کرد. این لایحه هم‌چنین به توانایی (رژیم) ایران و حزب‌الله برای تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی‌شان می‌پردازد و این بسیار مهم است».
خانم رزلهتینن در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نام‌گذاری حزب‌الشیطان در تمامیت آن توسط اتحادیه اروپا تأکید کرد
قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم، منع تکثیر و تجارت در سخنانش، گفت: «به‌خوبی روشن شده است که توافق اتمی، (رژیم) ایران را «مدره» نکرده است... من بر این عقیده‌ام که آنها هم‌چنان در حال تولید تسلیحات اتمی هستند یا در این راستا تلاش می‌کنند...»
وی با اشاره به همکاریهای رژیم آخوندی با حکومت کره شمالی، افزود: «لایحه (حاضر)... بسیار حیاتی است... ما باید آخوندها را به‌خاطر به خطر انداختن امنیت جهانی مورد حسابرسی قرار بدهیم. باید آخوندها و سپاه پاسداران و حزب‌الله را به‌خاطر افرادی که در سراسر جهان بر اثر (اقدامات آنها) کشته شده‌اند مورد حسابرسی قرار بدهیم... ما باید تمامیت شبکه جهانی تأمین برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران را هدف قرار بدهیم».
قاضی تد پو تأکید کرد: «در هر کجای خاورمیانه که شاهد مشکلی باشید، سپاه پاسداران و حزب‌الله را خواهید یافت که در حال همکاری با یکدیگر هستند. این دو آژانس (رژیم) ایران، بازیگران گشتابو برای آخوندها در ایران هستند و زمان آن است که آنها را به‌خاطر اعمالشان، مورد حسابرسی قرار بدهیم».
لوئیس فرانکل  از نمایندگان دموکرات، در این جلسه، گفت:
«به سوریه نگاه کنید که بزرگ‌ترین فاجعه انسانی عصر ما در آنجا جریان دارد؛ صدها هزار غیرنظامی کشته شده‌اند، 5میلیون تن گریخته و پناهنده شده‌اند. حزب‌الله به‌عنوان ابزاری (در دست رژیم) ایران، اسد را حفظ می‌کند و به خشونت دامن می‌زند».
تام گرت از اعضای کمیته خارجی و کمیته امنیت مجلس نمایندگان نیز طی سخنانی، گفت:
«هیچ‌کس نمی‌تواند حزب‌الله را از (رژیم) ایران متمایز کند... حزب‌الله به‌یمن کمک‌ها و پولی که (رژیم) ایران به آن می‌رساند، وجود دارد. موشکهای حزب‌الله... ، در واقع موشکهای (رژیم) ایران هستند...».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - مصاحبه خانم دولت نوروزی درباره گزارش گزارشگر ویژه ملل‌متحد در اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی

 مصاحبه خانم دولت نوروزی درباره گزارش گزارشگر ویژه ملل‌متحد در اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی


باید بگویم این یکی از مهمترین و بزرگترین دستاوردهای مقاومت ایران است، به‌خصوص در عرصه بین‌المللی، این اولین بار است که موضوع قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در سال 67 درکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل که مرکب است از 193کشور است مطرح می‌شود.
این ارگان بزرگترین مرجع رسیدگی به حقوق‌بشر در ایران و یا هرکشور دیگر محسوب می‌شود و می خواهم بگویم یک‌سال بعد از فراخوان رئیس‌جمهور مقاومت خانم مریم رجوی از شروع جنبش دادخواهی هم در داخل کشور و هم در سراسر کشورهای مختلف جهان می‌بینیم که این جنایت هولناک قتل‌عام زندانیان سیاسی یعنی این مقوله به عالیترین مرجع بین‌المللی کشیده شده است.
اجازه بدهید همین جا اشاره کنم به گزارش خانم عاصمه جهانگیر که 25صفحه بود و به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده بود، تأکید ویژه‌ای داشت بر اهمیت این‌که مستمراً و روزانه از طرف خانواده‌های شهدا و شاهدین بسیار گزارشات و اسناد و مدارکی که در این رابطه دریافت می‌کرد و تأکید این خانواده‌ها و خواسته‌هایشان برای این‌که یک هیأت تحقیق مستقل پیرامون این موضوع شکل بگیرد بنابراین نه تنها در این گزارش برای اولین بار ما می‌بینیم جزئیات در مورد این جنایت هولناک مطرح می‌شود بلکه در سخنرانی که ایشان در اجلاس کمیته سوم داشتند رودرروی خود مقامات رژیم آخوندی به همه این نکات و واقعیتها و این جنایت انگشت می‌گذارندواهمیت تشکیل همین کمیته مستقل که بتواند عاملان وآمران این جنایت در مقابل عدالت و درحقیقت قرار بدهد و.. مورد محاکمه بین‌المللی قراربدهد.
اگر اجازه بدهید من همین جا اشاره کنم این بیانگر پیشرفت تمام بقول معروف محصول رنجها و تلاشها و زحمات همه دست‌اندرکارانی بوده که در جمع‌آوری و گردآوری این اسناد و این شواهد در جمع‌آوری این گزارشات در طی این یک‌سال گذشته به‌طور خاص تلاشهای بسیاری را انجام دادند چه در سطح داخل کشور و چه در سطح بین اللملی، اگر باز هم اجازه بدهید همین جا می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم یکبار دیگر از همه حامیان مقاومت، از همه هموطنانمان در داخل و خارج کشور به‌خصوص خانواده‌های شهدا و شاهدین درخواست می‌کنم که به تلاشهای خودشان اضافه  کنند.
و هرگونه اطلاعات و هرگونه جزئیاتی که دارند در اختیار خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق‌بشر در ایران قرار بدهند و هم‌چنین این گزارشات را برای قسمتهای حقوق‌بشر وزارت‌خارجه کشورهای خودشان به‌ویژه دولت کانادا که آورنده اصلی قطعنامه در رابطه ه حقوق‌بشر باوضعیت ایران هست.
هم‌چنین در اختیار سفارتهای خودشان در سازمان ملل در نیویورک قرار بدهند. من مطمئنم که در ادامه این تلاشها و این... قطعاً و یقینا عدالت اجرا خواهد شد و خواسته مردم ایران که در حقیقت خون این شهدا بارور شدن خون شهدا و محاکمه این جنایتکاران هست به ثمر خواهد رسید.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فراخوان گزارشگر ویژه سازمان ملل به تحقیقات و هراس قاتلان قتل‌عام ۶۷

 فراخوان گزارشگر ویژه سازمان ملل به تحقیقات و هراس قاتلان قتل‌عام ۶۷


خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد در امور ایران، در جدیدترین اقدام خود، طی سخنانی در کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک به انجام تحقیقات جامع و مستقل در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 فراخوان داد.
قرار گرفتن پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 بر روی میز جامعه بین‌المللی، از گزارش قبلی گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران آغاز شد. ارائه این گزارش به همراه یک یادداشت توسط آنتونیو گوترز، دبیرکل ملل متحد، به سازمان ملل، در روز دوم سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۱شهریور ۱۳۹۶) همزمان با بیست ونهمین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، و مقارن با شروع دومین سالگرد فراخوان جنبش دادخواهی ملت ایران بود. در گزارش نخست گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران خانم عاصمه جهانگیر سازمان ملل را به تحقیقات مستقل و همه‌جانبه برای معرفی آمران و عاملان کشتار فراخوانده بود.
 مفاد آن گزارش نشان‌دهندة‌ یک جهش و گام به جلو بلند در راستای حسابرسی بین‌المللی از جنایتکاران بود و موارد زیر را شامل می‌شد:
یکم ـ فراخوان به تحقیقات مستقل و همه‌جانبه و معرفی آمران و عاملان کشتار.
دوم ـ اشاره به فتوای جنایتکارانه‌ی‌ خمینی به یک سند مسلم.
سوم ـ اشاره گزارش گزارشگر سازمان ملل به دفن مخفیانه‌ اجساد شهیدان در گورهای بی‌نشان.
چهارم ـ به ثبت رساندن و مستند سازی قتل‌عام ۶۷ در ماده ۷۳گزارش گزارشگر سازمان ملل.
پنجم ـ اشاره کردن به ناکام ماندن پیگیریهای گالیندوپل از گزارشگران پیشین سازمان ملل برای انجام تحقیقات در مورد قتل‌عام، در ژانویه‌ی ۱۹۸۹.
ششم ـ اشاره گزارشگر سازمان ملل به نوار منتشره آقای منتظری به‌عنوان یک سند انکارناپذیر دیگر در مورد قتل‌عام ۶۷.
حال در ادامه این روند خانم عاصمه جهانگیر، خواهان برداشتن گامهای بلندتری در راستای افشای آمران و عاملان قتل‌عام 67 است.
وی سخنانی در کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک به انجام تحقیقات جامع و مستقل در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67فراخوان داد و گفت:‌
«برای حرکت رو به جلو من علاقمندم که پیشنهاد کنم به عقب بنگریم، در این رابطه تعداد قابل توجهی از دادخواست‌ها، ارتباطات و مدارک مربوط به گزارشات اعدام قابل توجهی از هزاران زندانی سیاسی، مرد، زن و نوجوانان در سال 1988 است. این موضوع از دردی عمیق حکایت دارد که باید مطمئناً به آن پرداخته شود، این قتل‌ها توسط بعضی از مقامات بلندپایه رژیم ایران مورد تأیید قرار گرفته است، تقریباً به‌طور روزانه من نامه‌های عمیق و صمیمانه‌یی از اعضای خانواده آنانی که کشته شده‌اند دریافت می‌کنم آنها خواهان جوابگویی هستند، خانواده قربانیان حق دریافت غرامت و دانستن حقایق در مورد سرنوشت بستگانشان را بدون ریسک تلافی و انتقام از آنان دارند؛ لذا من بر فراخوان خودم تأکید دارم تا تضمین کنیم یک تحقیق جامع و مستقل در مورد این وقایع صورت بگیرد».
محمدجواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و اعدام، طی یک مصاحبه با تلویزیون حکومتی مخالفت خود را با این موضوع نشان داد. او ـ که از برملا شدن پرونده قطور و خون نوشت کشتار زندانیان سیاسی هراسان بود ـ در فرهنگ منحط آخوندی، ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل را برای تحقیقات در مورد قتل‌عام 67 را معادل «فساد!» خواند:
«شما ببینید مثلاً می‌گویند شما چرا گزارشگر ویژه را به ایران راه نمیدهید... بسیار حساس هستیم که به اسم گزارشگر اجازه نمی‌دهیم کسی بیاد در کشور ما فساد کنه».
تئوریسین شکنجه و اعدام هم‌چنین واکنش هیستریک خود به واژه «حقوق‌بشر» را پنهان نکرد و نشان داد مطرح شدن حقوق‌بشر در دیکتاتوری مذهبی چگونه راه به قیام مردم به جان آمده ایران می‌برد.
او با وقاحت تمام، در یک بیان وارونه او نیاز رژیمش را به ادامه سیاست بگیر و ببند و دار و درفش این‌گونه بیان کرد:‌
«ببینید در جمهوری اسلامی به اسم حقوق‌بشر در فتنه سال  88 ببینید چی کار کردند یعنی بیشترین خیانت ها به مملکت انجام شد کشور را به شورش کشاندند اسمش را (گذاشتند) حقوق‌بشر».
این واکنش هیستریک به‌خوبی بیانگر آن است که تحقیقات مستقل و همه‌جانبه در مورد قتل‌عام 67پاشنه آشیل این رژیم است و قاتلان بهترین فرزندان این آب و خاک از آن هراس دارند. خانواده قتل‌عام شدگان و ملت داغدیده ایران انتظار دارند جامعه ملل و تمامی وجدانهای آزاد به این خواست دیرینه پاسخ دهند؛ خواستی که قبل از هر چیز نیاز بشریت معاصر برای مرز کشیدن و فاصله‌گرفتن و حسابرسی از آمران و عاملان شکنجه و کشتار است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، راه یافتن جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل

اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، راه یافتن جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل


اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل
سخنرانی گزارشگر ویژه ملل‌متحد درباره ایران
نقض فاحش حقوق‌بشر، موج اعدام‌ها
و لزوم تحقیق مستقل
درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67
راه یافتن جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام
به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل پس از ۲۹سال
در اجلاس روز چهارشنبه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران که برای اولین بار در این سمت در این جلسه سخنرانی می‌کرد، گفت: «گزارشی که امروز ارائه می‌کنم، مربوط به شش ماهه اول سال 2017 و بر پایه اطلاعاتی است که هم از داخل و هم خارج ایران دریافت شده است... من نسبت به نرخ اعدامها در ایران نگرانم؛ گزارشها نشان می‌دهد که از شروع سال جاری (میلادی) 435تن اعدام شده‌اند... در سال گذشته دست‌کم 4متهم نوجوان اعدام شدند و 86تن در صف مجازات مرگ هستند؛ هر چند ممکن است آمار واقعی بالاتر باشد... از این فرصت استفاده می‌کنم تا بر فراخوانم به آزادی تمامی متهمان نوجوان که تحت مجازات مرگ هستند تأکید کنم و از مقامات (رژیم) ایران می‌خواهم فوراً محکوم‌کردن کودکان به مرگ را لغو کنند...»
وی از رژیم خواست اجازه بازدید او از ایران را بدهد و خواهان منتفی‌کردن تمامی اتهامات علیه همه کسانی شد که به‌خاطر استفاده مسالمت‌آمیز از حق آزادی بیان یا مذهب و عقیده توسط رژیم دستگیر شده‌اند.
عاصمه جهانگیر، اضافه کرد:
«گزارشهای متعددی از شکنجه فیزیکی و روانی از جمله برای اعتراف اجباری (در ایران) وجود دارد. با تأسف می‌گویم که قطع اعضای بدن، کور کردن و شلاق‌زدن و استمرار استفاده از حبس‌های انفرادی طولانی‌مدت هم‌چنان به‌طور مستمر اعمال می‌شود. من هم‌چنین نگران گزارشهای مستمر از جلوگیری از دسترسی بازداشت‌شدگان به رسیدگی‌های مطلوب پزشکی هستم، از جمله به‌کارگیری منع رسیدگی پزشکی به‌عنوان ابزاری برای مجازات».
گزارشگر ویژه ملل‌متحد در ادامه سخنانش، گفت: «می‌خواهم به افراد و سازمانهایی که برای مأموریت من گزارش ارائه می‌کنند ادای احترام کنم؛ بسیاری از آنها با نگرانی از عواقب آن، این کار را انجام می‌دهند... من گزارشهای جاری و مستمر از آزار و اذیت، ارعاب و سرکوب مدافعان حقوق‌بشر دریافت کرده‌ام... هم‌چنین عمیقاً نگران گزارشهای مربوط به حملات به مدافعان حقوق زنان با به‌کارگیری ابزاری مثل آزار و اذیت قضایی، بازداشت و کارزار بدنام‌سازی هستم».
وی با اشاره به اقدامات تلافی‌جویانه رژیم علیه خانواده کسانی که در خارج کشور علیه حکومت آخوندی فعالیت می‌کنند، گفت: «من به مستند و گزارش‌کردن این موارد ارعاب، مطابق مأموریتم ادامه خواهم داد...»
عاصمه جهانگیر در ادامه گزارش خود به موارد دیگری از اقدامات سرکوبگرانه رژیم که در گزارشش درج شده اشاره و از جمله این موارد را ذکر کرد:
- وضعیت نمایندگان اتحادیه‌های کارگری بازداشت‌شده
- وضعیت وخیم زندانیان عقیدتی که در اعتراض به غیرقانونی‌بودن بازداشتشان دست به اعتصاب غذاهایی زده‌اند که آنها را با تهدید مرگ مواجه کرده است
- گزارشهای نگران‌کننده درباره نقض حق آزادی بیان، عقیده و مطبوعات، از جمله  دستگیری و زندانی‌کردن روزنامه‌نگاران و وب‌بلاگ‌نویسان و فعالان شبکه‌های اجتماعی
- اقدامات و قوانین تبعیض‌آمیز و سرکوبگرانه علیه زنان و دختران
و سرکوب و تبعیض علیه پیروان مذاهب مختلف و قومیت‌ها
 گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد آنگاه درباره کارزار دادخواهی قتل‌عام 67و گزارشهای متعددی که در این رابطه به‌طور روزانه دریافت می‌کند، گفت:
برای حرکت رو به جلو من علاقمندم پیشنهاد کنم که ما باید هم‌چنین به گذشته بنگریم. در این رابطه تعداد قابل توجهی از دادخواست‌ها، ارتباطات و مدارک پیرامون اعدام‌های گزارش‌ شده‌هزاران زندانی سیاسی، از مرد و زن و نوجوانان در سال 1988حاکی از درد و رنج عمیق و مستمری است که مطمئناً باید به آن پرداخته شود. این قتل‌ها به‌خودی خود توسط برخی از بالاترین مقامات حکومت مورد تأیید قرار گرفته‌اند. تقریباً به‌طور روزانه من نامه‌های خالصانه‌یی را از بستگان کشته‌شدگان دریافت می‌کنم که به پاسخگویی فراخوان می‌دهند. خانواده قربانیان حق غرامت و جبران دارند و از این حق برخوردارند که از حقایق این وقایع و سرنوشت قربانیان، بدون ریسک تلافی، آگاه شوند. از این‌رو من بر فراخوان خود به حکومت تأکید می‌کنم تا تضمین کند که یک تحقیقات جامع و مستقل در مورد این وقایع صورت بگیرد.
خانم عاصمه جهانگیر در ادامه سخنانش، گفت:
«من عمیقاً نگران گزارشهای متعدد و مستمری هستم که نشان‌دهنده فقدان استقلال دستگاه قضایی و محدودیت‌های اعمال‌شده بر کانونهای وکلا است. هم‌چنین گزارشهای قابل توجهی درباره ارعاب، آزار و اذیت و دستگیری وکلا وجود دارد... من هم‌چنین گزارشهایی درباره سرکوب مدافعان و فعالان حقوق‌بشر دریافت کرده‌ام... می‌خواهم بار دیگر به کسانی ادای احترام کنم که به‌رغم سایه ترس بر آنان و خانواده‌هایشان، هم‌چنان به موضعگیری ادامه می‌دهند و برای مأموریت من اطلاعاتی را فراهم می‌کنند».
پس از اظهارات گزارشگر ویژه ملل‌متحد و تأکید او بر لزوم پاسخگویی رژیم درباره قتل‌عام 67و لزوم تحقیقات جامع و مستقل درباره کشتار جمعی زندانیان سیاسی، نماینده حکومت آخوندی با غیظ و نگرانی واکنش نشان داد.
 در این جلسه نمایندگان کشورهای مختلف، از جمله نماینده اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلستان، ایرلند، آلمان و کانادا وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها را محکوم و از جمله بر این موارد تأکید کردند:
موج اعدام‌ها، اعدام نوجوانان، بازداشت‌های خودسرانه، بازداشت مدافعان حقوق‌بشر، جنایات رژیم علیه زندانیان و استمرار جنایات ضدبشری مثل سنگسار و درآوردن چشم از حدقه و نقض آزادی بیان. آنها هم‌چنین رژیم را فراخواندند که فوراً اجازه بازدید گزارشگر ویژه از ایران را بدهد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۴ آبان ۱۳۹۶

#ایران - در گذر تاریخ ... 4آبان 1318 - 27اکتبر1939 یحیی دولت‌آبادی، شاعر میهن‌پرست معاصر ایران درگذشت

در گذر تاریخ ...
4آبان 1318 - 27اکتبر1939 
یحیی دولت‌آبادی، شاعر میهن‌پرست معاصر ایران درگذشت


ای جوانان وطن نوبت آزادی ماست
روز عیش و طرب و خرمی و شادی ماست
خون خود در ره این خاک روان باید کرد
آن‌چه باید بنماییم همان باید کرد
یحیی دولت‌آبادی یکی از پیشقدمان آزادی دوران مشروطیت بود که نقش موثری در پیشرفت اهداف انقلاب مشروطه و خدمات ارزنده‌یی در نشر فرهنگ و ایجاد مدارس داشت. او هم‌چنین با اشعار میهنی شورانگیز خود در دوران مشروطه و بعد از آن به دفاع از آزادی و آرمانهای انقلابی می‌پرداخت.
حاج میرزا یحیی دولت‌آبادی در سال 1241شمسی در دولت‌آباد اصفهان متولد شد. از اوان جوانی به فعالیتهای سیاسی روی آورد و تا چندی پس از استقرار مشروطیت به کارهای فرهنگی و تأسیس مدارس و انجمنها اشتغال داشت. او هم‌چنین چند دوره در مجلس شورای ملی سمت نمایندگی داشت.
او در کنار فعالیتهای سیاسی به فعالیتهای ادبی ( سرودن شعر، ترجمه داستانها و اشعار و تحریر کتب درسی) نیز می‌پرداخت.
یکی از آثار موفق او رمانی است به‌نام ”شهرناز“ که او آن را در سال 1295 شمسی نوشته است. ازجمله آثار او می‌توان از کتاب ”علی“ برای کودکان، و ”حیات یحیی“ درباره تاریخ معاصر، نام برد. هم‌چنین برخی از اشعار او در دفتری با نام ”اردیبهشت‌نامه“ به‌جای مانده است.
دولت‌آبادی روز جمعه 4آبان 1318 شمسی در تهران بر اثر سکته قلبی درگذشت.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... سوم آبان 1379 درگذشت فریدون مشیری

 در گذر تاریخ ...
سوم آبان 1379
درگذشت فریدون مشیری


پشت این نقاب خنده، پشت این نگاه شاد
چهره خموش مرد دیگری است
مرد دیگری که سالهای سال
در سکوت و انزوای محض
بی‌امید بی‌امید بی‌امید زیسته
مرد دیگری که پشت این نقاب خنده
هر زمان به هر بهانه
با تمام قلب خود گریسته
فریدون مشیری، شاعری که با سادگی و صمیمیت و قلب مهربان و اشعار لطیفش، شاعر مهربانی، طبیعت و انسانیت نامیده شده است.
فریدون مشیری در30 شهریورماه 1305 در تهران چشم به‌دنیا گشود. او از دوران نوجوانی به شعر علاقمند شد و از همان سالها شعرسرودن را آغاز کرد به‌طوری‌که در اولین سالهای دوران دانشجویی، دفتری از غزل و مثنوی داشت و از 1330 به بعد آثارش را منتشر نمود که علاقمندان بسیاری پیدا کرد. لطافت کلام او و صداقت او در شعر باعث شد که در دهه 30 او در زمره مهمترین شاعران معاصر ایران قرار بگیرد. آثار اولیه مشیری به‌صورت شعر موزون و مقفی بود که سرودن آن را هیچ‌گاه ترک نکرد. به نمونه‌یی از اشعار او که در قالب شعر کهن سروده است، توجه کنید. این سروده «نقش» نام دارد (از کتاب کلک صفحه 118 ):
نقش پایی مانده بود از من به ساحل چند جا
ناگهان شد محو با فریاد موجی سینه‌سا
آن که یکدم بر وجود من گواهی داده بود
از سر انکار می‌پرسید: کو؟ کی؟ کی؟ کجا؟
ساعتی بر موج و بر آن جای پا حیران شدم
از زبان بی‌زبانان می‌شنیدم نکته‌ها
این جهان، دریا، زمان چون موج، ما مانند نقش
لحظه‌ای مهمان این هستی‌ده هستی ربا
لحظه‌ای هستیم سرگرم تماشا ناگهان
یک قدم آن سوی‌تر پیوسته با باد هوا
باز می‌گفتم نه! این سان داوری بی‌شک خطاست
فرق بسیارست بین نقش ما با نقش پا
فرق بسیار است بین جان انسان و حباب
هر دو بر بادند اما کارشان از هم جدا
مردمانی رنگ عالم را دگرگون کرده‌اند
هر یکی در کار خود نقش‌آفرین هم‌چون خدا
هر که بر لوح جهان نقشی نیفزاید ز خویش
بی‌گمان چون نقش پا محو است در موج فنا
نقش هستی‌ساز باید، نقش برجاماندنی
تا چو جان خود جهان هم جاودان دارد تو را
نقش هستی‌ساز و برجاماندنی‌یی که شاعر خوب میهن ما فریدون مشیری با اشعار لطیفش در پهنه ادبیات معاصر میهن ما برجای گذاشت، هم‌چنان که در آخرین بیت سروده‌ بالا، نام او را در جهان شعر جاودان کرد. مشیری همان هدف نهایی بنیانگذاران شعر نو را پیمود و یکی از چهره‌های خوب و تاثیرگذار شعر نو ایران شد. درپهنه محتوا او از لحاظ محتوا و مفهوم نیز با نگاهی تازه و نو به طبیعت و اشیا و اشخاص، و آمیختن آنها با احساس و نازک‌اندیشی خاص خود به شعرش چهره‌یی مشخص داده است.
مشیری در اشعارش همواره از مهربانی، طبیعت، صلح و انسانیت سخن می‌گفت. گاه برای کودکان ویتنامی که درآتش جنگی ویرانگر و نابودکننده می‌سوختند، می‌سرود و گاه برای بهار، گاه برای شب و ماه و گاه برای درختها و عشق. منتقد توانای شعر و ادبیات میهنمان، دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، در یکی از نوشته‌های خود نمونه‌یی از اشعار نو فریدون مشیری را نقل کرده و سپس درباره شعر فریدون مشیری چنین نوشته است:
«با چنین زبان ساده، روشن و درخشانی است که فریدون مشیری واژه‌واژه با ما حرف می‌زند، حرفهایی را می‌زند که مال خود اوست. نه ابهام گرایی رندانه آن را تا حد هذیان، نامفهوم می‌کند، و نه شعار خالی از شعور آن را وسیله مریدپروری و خودنمایی می‌سازد. شعر و زبان در سخن او شاعری را تصویر می‌کند که هیچ میل ندارد خود را غیر از آن‌چه هست، بیش از آن‌چه هست و فراتر از آن‌چه هست نشان بدهد. او شاعری است که دوست ندارد در پناه جبهه خاص، مکتب خاص و دیدگاه خاص، خود را از بیشترینه اهل عصر جدا سازد. بی‌روی و ریا عشق را می‌ستاید، انسان را می‌ستاید و ایران را که جان او به فرهنگ آن بسته است، دوست دارد».
مشیری شاعری توانا و صاحب سبک بود، شعر او به‌شکلی اصیل و نرم، ریشه در شعر اصیل و کهن ایران دارد گویی که او ادامه‌یی از جویباری است که از دوران رودکی آغاز شد و در گذر از قرنها از نیما عبور کرد. دلبستگی و توان و تسلط مشیری در ادب کهن، موجب آن شده که ما برخی از شاعران کهن ایران را با حال و هوای شعر نیمایی در مشیری باز‌یابیم. نمونه‌یی از شعرهای لطیف مشیری که در یاد اغلب شعردوستان میهنمان است، شعری است به‌نام کوچه که شاید بتوان آن را گویای شخصیت کامل شعری مشیری دانست:
بی‌تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم خیره به‌دنبال تو گشتم
شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم
شدم آن عاشق دیوانه که بودم
در نهانخانه جانم گل یاد تو درخشید
باغ صد خاطره خندید، عطر صد خاطره پیچید
یادم آمد که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم
پر گشودیم و در آن خلوت دل‌خواسته گشتیم
ساعتی بر لب آن جوی نشستیم
تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت
من همه محو تماشای نگاهت
آسمان صاف و شب آرام
بخت خندان و زمان رام
خوشه ماه فروریخته در آب
شاخه‌ها دست برآورده به مهتاب
شب و صحرا و گل و سنگ
همه دل داده به آواز شباهنگ
یادم آمد تو بمن گفتی ازین عشق حذر کن!
لحظه‌یی چند بر این آب نظر کن
آب آیینه عشق گذران است
تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است
باش فردا که دلت با دگران است
با تو گفتم حذر از عشق ندانم
سفر از پیش تو هرگز نتوانم نتوانم
روز اول که دل من به تمنای تو پر زد
چون کبوتر لب بام تو نشستم
تو به من سنگ زدی من نرمیدم ‌نگسستم
باز گفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم
تا بدام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم
حذر از عشق ندانم، نتوانم
اشکی از شاخه فروریخت
مرغکی، ناله تلخی زد و بگریخت
اشک در چشم تو لرزید، ماه برعشق تو خندید
یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم
پای در دامن اندوه کشیدم
رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم
نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم
نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم
بی‌تو اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم!
درباره مشیری و شعر مشیری منتقدین بسیاری نظر داده‌اند. اما در میان منتقدین خارجی، ردلف گلیکه، نویسنده و پژوهشگر سوئیسی که در رشته ادبیات فارسی تحصیل و تحقیق کرده است، در مقاله‌یی به‌نام «die tot» درباره شعر فریدون مشیری چنین داوری کرده ‌است:
 «چنین به نظر می‌رسد که فریدون مشیری چون معدودی از شاعران رسالت دارد که به شکرانه وسعت دانشش و اطمینان و حساسیت در جمله‌بندیش آن شکاف در واقع مصنوعی را که در گذشته نزدیک کشمکش‌هایی میان به‌اصطلاح نوپردازان و سنت‌گرایان ایجاد شده بود، ببندد».
درباره شاعر توانای میهنمان فریدون مشیری، بایدگفت که او به‌رغم حاکمیت زمستان اجتماعی میهنش، چشم‌انتظار «خنده خورشید» بود که اگر‌چه «باغ و بهار» را در زیر سرمای زمستان پژمرده می‌دید، ولی باز «سر راه شکوفه‌های بهار»، «با تمام وجود گریه شوق» سرمی‌داد و به «بهاری که در راه» بود، و «با ساز و سرود» از راه خواهد رسید، و «به پرستو، به گل و به سبزه، درود» می‌فرستاد. بله مشیری هرگز از یاد خود، «آن‌چه اژدها فکند و ربود» را محو نکرد و «کبوتران امید» ش را همواره «بال در بال» پرواز داد و «پیش پای سحر» و «سر راه صبا» به «افشاندن گل و سوزاندن عود» پرداخت.
مشیری اشعار زیبایی نیز برای ترانه ‌سرود که در زمره زیباترین ترانه‌های کلاسیک ایرانی است و توسط بسیاری از خوانندگان برجسته ایران و از‌جمله بانوی هنر و آواز ایران، خانم مرضیه، خوانده شده ‌است. از جمله این ترانه‌ها ترانه‌یی ‌است به‌نام سرود گل که قسمتهایی از آن را در زیر ملاحظه می‌کنید:
سالها می‌رود که از این دشت
بوی گل یا پرنده‌یی نگذشت
ماه دیگر دریچه‌یی نگشود
مهر دیگر تبسمی ننمود
اهرمن می‌گذشت و هر قدمش
ضربه هول و مرگ و وحشت بود!
بانگ مهمیزهای آتش‌ریز
رقص شمشیرهای خون آلود
اژدها می‌گذشت و نعره‌زنان
خشم و قهر و عتاب می‌فرمود
وز نفس ‌های تند زهرآگین
باد، همرنگ شعله برمی‌خاست
دود بر روی دود می‌افزود
هرگز از یاد دشتبان نرود
آن‌چه را اژدها فکند و ربود
اشک در چشم برگها نگذاشت
مرگ نیلوفران ساحل رود
دشمنی، کرد با جهان پیوند
دوستی، گفت با زمین بدرود
شاید ای خستگان وحشت دشت!
شاید ای ماندگان ظلمت شب!
در بهاری که می‌رسد از راه
گل خورشید آرزوهامان
سر زد از لای ابرهای حسود
شاید اکنون کبوتران امید
بال در بال آمدند فرود
پیش پای سحر بیفشان گل
سر راه صبا بسوزان عود
به پرستو، به گل، به سبزه، درود!
فریدون مشیری آثار معروف و متعددی را سروده است. او به‌تدریج مجموعه اشعار خود را طی سالهای دهه 30 تا 50 منتشر کرد که مهمترین مجموعه‌های شعر او عبارتند از: ”تشنه‌ توفان“ (که در سال 1334 منتشر شد)، ”گناه دریا“ (در سال 1335)، ”نایافته‌“ (1336)، ”ابر“ (1340)، ”ابر و کوچه“ (1346)، ”بهار را باورکن“ (1347) و مجموعه‌ ”پرواز با خورشید“ (1348).
از دیگر فعالیتهای مشیری گردآوری و انتشار منتخبی از گفتار شیخ ابوسعید ابوالخیر با عنوان ”یکسو نگریستن و یکسان نگریستن“ بود.
مشیری که که در سالهای اخیر به بیماری سرطان خون مبتلا شده‌ بود، سرانجام در سوم آبان 79 در سن 74سالگی در یکی از بیمارستانهای تهران درگذشت.
‌رهبر مقاومت، آقای مسعود رجوی، در پیام تسلیتی به همین مناسبت، درگذشت فریدون مشیری، شاعر توانای ایران را ضایعه‌یی برای فرهنگ و هنر میهنمان توصیف کرد و افزود:
«مشیری، شاعر بزرگ ایران، در دوران خمینی دجال و بازماندگان او، از این رژیم دوری جسته و به‌رغم همه فشارها، از هرگونه تأیید یا همراهی با آن خودداری کرد».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فراخوان عاصمه جهانگیر برای تحقیق جامع و مستقل در مورد قتل‌عام سال ۱۳۶۷در ایران

 فراخوان عاصمه جهانگیر برای تحقیق جامع و مستقل در مورد قتل‌عام سال ۱۳۶۷در ایران


خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد در امور ایران طی سخنانی در شورای حقوق‌بشر به انجام تحقیقات جامع و مستقل در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 فراخوان داد.
وی گفت:‌ برای حرکت رو به جلو من علاقمندم که پیشنهاد کنم به عقب بنگریم، در این رابطه تعداد قابل توجهی از دادخواستها، ارتباطات و مدارک مربوط به گزارشات اعدام قابل توجهی از هزاران زندانی سیاسی، مرد، زن و نوجوانان در سال 1988 است. این موضوع از دردی عمیق حکایت دارد که باید مطمئناً به آن پرداخته شود، این قتلها توسط بعضی از مقامات بلندپایه رژیم ایران مورد تأیید قرار گرفته است، تقریباً به‌طور روزانه من نامه‌های عمیق و صمیمانه‌یی از اعضای خانواده آنانی که کشته شده‌اند دریافت می‌کنم آنها خواهان جوابگویی هستند، خانواده قربانیان حق دریافت غرامت و دانستن حقایق در مورد سرنوشت بستگانشان را بدون ریسک تلافی و انتقام از آنان دارند.
لذا من بر فراخوان خودم تأکید دارم تا تضمین کنیم یک تحقیق جامع و مستقل در مورد این وقایع صورت بگیرد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۱ آبان ۱۳۹۶

#ایران - تنگنای خامنه‌ای در فرار از بحران (گفتگو با محمدعلی توحیدی)

 تنگنای خامنه‌ای در فرار از بحران (گفتگو با محمدعلی توحیدی)


سؤال: روز جمعه ۱۳اکتبر مصادف با ۲۱مهر، رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی استراتژی آمریکا در قبال رژیم آخوندی را اعلام کرد. طبعاً طرف صحبت رئیس‌جمهور آمریکا، شخص ولی‌فقیه ـ خامنه‌ای ـ بود؛ اما شاهد هستیم که خامنه‌ای چهارشنبه، یعنی پنج روز بعد از این سخنرانی به صحنه آمد. چرا این‌قدر دیر پاسخ داد؟
محمدعلی توحیدی: در فارسی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: «خانه‌نشینی بی‌بی از بی‌چادری است!». یعنی خامنه‌ای در وضعیتی به‌قدری ضعیف و شکننده و در شرایطی گیر کرده است که قادر به واکنش و پاسخ سریع سیاسی نیست. اگر ‌چه همان‌طور که شما گفتید، طرف حساب اصلی این استراتژی و سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا، شخص خامنه‌ای بود.
اگر بخواهیم بر یک جمله از استراتژی جدید آمریکا انگشت بگذاریم، این جمله است که «اجرای استراتژی جدید با گامی شروع می‌شود که خیلی از زمان آن گذشته است؛ یعنی تحریم سخت علیه سپاه پاسداران رژیم ایران؛ سپاه پاسداران نیروی تروریستی و شبه‌نظامی فاسد و شخصی ولی‌فقیه رژیم ایران».
دونالد ترامپ گفت: «اجرای استراتژی ما با اعمال تحریمهای شدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که دیربازی در انجام آن تأخیر شده است، شروع خواهد شد. سپاه پاسداران، نیروی ترور شبه‌نظامی فاسد و شخصی ولی‌فقیه است».
این جمله، که می‌گوید شروع و پایه استراتژی جدید است، مخاطب مستقیمش شخص خامنه‌ای است. ولی خامنه‌ای واکنش سریعی در مقابلش نمی‌تواند داشته باشد؛ به‌خاطر این‌که ضربه بر گیجگاه خامنه‌ای فرود آورده است. پس باید بنشیند و سبک و سنگین کند. در عین‌حال که تماماً گوش بوده که چه گفته می‌شود. کل دستگاهش را هم بسیج کرده بود که واکنش داشته باشند، جواب بدهند و بپردازند. بدین وسیله پاسخ سریع را به تأخیر انداخت. فلسفه پیچیده‌یی در کار نیست.
البته خامنه‌ای با یک ترفند و ادعای بسیار مسخره و مضحک گفت که من نمی‌خواهم جواب بدهم و وقتم را ضایع کنم! این حرف‌های خامنه‌ای خیلی مضحک بود؛ چون از همه سخنرانی‌ها و روضه‌خوانی‌ها و کلی‌بافی‌ها که بگذریم، چیزی نبود جز پاسخگویی به همین استراتژی جدید آمریکا. همین را هم اتفاقاً خامنه‌ای خیلی جدی وارد شد و حرف‌هایی زد که برای دستگاهش سیاست تعیین کرد.
بنابراین تأخیر او به نظر من به همان دلیل «بی چادری» و یا قرار گرفتن در یک موقعیت بسیار بغرنج و شکننده بود.
مجری: اجازه بدهید برای طرح سؤال بعدی، قسمتی از صحبت خامنه‌ای را که روز چهارشنبه ایراد کرد، با هم ببینیم.
تلویزیون رژیم، خامنه‌ای: «اولاً اروپایی‌ها باید در مقابل اقدامات عملی آمریکا بایستند. اگر ‌چه او (ترامپ) پاره نکرد، اما نقض کرد؛ مثل همین کارها و تحریم‌هایی که این‌ها انتظار دارند از کنگره‌شان بیرون بیاید. اروپایی‌ها باید در مقابل آن بایستند؛ فرانسه و آلمان ـ البته از انگلیس خیلی انتظاری نیست ـ باید بایستند؛ این‌که بگویند ما مخالفیم، کافی نیست.
ثانیاً از ورود در مسایل اساسی مثل قدرت دفاعی ما پرهیز کنند و با آمریکا همصدایی نکنند. دولتهای اروپایی بیایند همین حرف‌ها را بزنند که او دارد می‌زند که ایران چرا در مسایل منطقه حضور دارد؟ خوب، تا چشمتان کور! چرا حضور نداشته باشد؟ یا او ایراد کند که شما چرا موشک ۲۰۰۰یا 3000کیلومتری دارید؟ این‌ها هم بیایند همان حرف را بزنند؛ این‌که معنی ندارد! به شما چه ربطی دارد؟ شما چرا موشک دارید؟ شما چرا موشک اتمی دارید؟ چرا سلاح اتمی دارید؟
این‌که در قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بخواهند دخالت کنند، ما مطلقاً از اروپایی‌ها قبول نمی‌کنیم. آنها با حرف زور آمریکا و غلطی که از او سر می‌زند، هم‌آواز نشوند».
سؤال: درباره حرف‌های خامنه‌ای سه سؤال مطرح می‌شود:
ـ منظور خامنه‌ای از این‌که می‌گوید کشورهای اروپایی در قبال اقدام‌های عملی آمریکا بایستند، چیست؟
ـ در حین درخواست از اروپایی‌ها، می‌گوید که سر موشک و دخالتهایش در کشورهای منطقه، چیزی را از اروپایی‌ها قبول نمی‌کند. این تناقض را چطوری می‌شود پاسخ داد؟
ـ چرا این درخواست را از کشورهایی مثل چین و روسیه نمی‌کند؟
محمدعلی توحیدی: درباره بخش اول صحبت شما که از اروپایی‌ها چه می‌خواهد، خیلی واضح است؛ می‌گوید در این دوره ۶۰روزه‌یی که کنگره باید تصمیم بگیرد، در مورد تحریم‌های موشکی و تحریم سپاه پاسداران و هم درباره تحریم‌های اتمی که برگردد یا برنگردد، شما جلو آمریکا را بگیرید. می‌گوید این کافی نیست که شما بگویید برجام باشد؛ شما جلو تحریم‌هایش را هم بگیرید و جلواش بایستید.
این‌که چرا از روسیه یا چین نمی‌پرسد، در خودش این سؤال پیش می‌آید که چرا از اروپایی‌ها می‌خواهد جلو آمریکا را بگیرند؟ به این دلیل که طرف اصلی رژیم در صحنه بین‌المللی بر سر موضوعاتی که با آنها درگیر است، آمریکا است. به‌عبارتی به اروپایی‌ها می‌گوید خود شما کافی نیستید و چندان مهم نیستید، مهم این است بروید جلو آمریکا را بگیرید.
جلو آمریکا را گرفتن یا تفاهم کردن، کار اروپا است؛ برای این‌که متحد آمریکا می‌باشد. به همه این دلایل روی این‌ها تکیه می‌کند. از یک طرف درخواستش عاجزانه و واقعاً ذلیلانه است. برای کسی که یک زمانی این ادعاها را می‌کرد که «تحریم باعث رشد ما می‌شود؛ ما اصلاً رابطه با شما را نمی‌خواهیم»، الآن با تمام ذلت، دستش را به سوی اروپایی‌ها دراز کرده است که بروید جلو آمریکا را هم بگیرید.
حرف خامنه‌ای در آن زمان که می‌گفت من مذاکرات برجام را شروع کردم، این بود که مذاکره با آمریکا بسیار بالاتر از ۱+۵است. الآن چون طرف حسابش آمریکا است، با چنین ذلتی دست دراز می‌کند. خواست مشخصش هم این است که این‌ها خودشان مهم نیستند، ولی بروند جلو آمریکا را بگیرند. در عین‌حال آن تهدید باج‌خواهانه‌اش و آن روی جنگ‌طلبانه و جنگ‌افروزانه‌اش را که از طریق منطقه و سلاح اتمی دارد دنبال می‌کند، به رخشان می‌کشد و تلاش می‌کند به این وسیله باج بگیرد تا این‌ها را وادار کند که بروند جلو آمریکا بایستند.
سؤال: سؤال بعدی درباره چشم‌انداز تغییرات بین‌المللی در ارتباط با رژیم است. قبل از آن‌که سؤال را مطرح کنم، خوب است قسمتی از صحبتهای خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل را که در شورای امنیت ایراد کرده بود، با هم ببینیم، بعد من سؤال را مطرح می‌کنم.
خانم نیکی هیلی: «هدف ما از بحث پیرامون خاورمیانه، کار بر روی صلح و امنیت و حقوق‌بشر برای این منطقه است. ما نمی‌توانیم در مورد ثبات در خاورمیانه صحبت کنیم، بدون این‌که در مورد ایران صحبت کنیم. آمریکا اکنون مسیری را شروع کرده که تلاش دارد به تمامی جنبه‌های رفتار مخرب ایران پاسخ بدهد، نه فقط به یک جنبه آن. حیاتی است که جامعه بین‌المللی نیز همین کار را انجام دهد فهرست نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط (رژیم) ایران، بیش از حد طولانی است که بخواهیم در این‌جا تکرار کنیم. لذا من به رئوس آن اکتفا می‌کنم:
قطعنامه ۲۲۳۱ انتقال تسلیحات متعارف از ایران را منع می‌کند. اما امروز می‌بینیم که (رژیم) ایران یک منبع تسلیحاتی در جنگهای سراسر منطقه از یمن تا سوریه و لبنان است. هیچ‌کدام از این‌ها به‌شکل پنهانی صورت نمی‌گیرد. رهبر حزب‌الله آشکارا از حمایتی که (رژیم) ایران تأمین می‌کند، سخن می‌گوید. گزارش شده که او گفته است تحریم‌ها نمی‌تواند به حزب‌الله آسیب برساند؛ چون «هر چیزی که می‌خورد و می‌آشامد، تسلیحات و موشکهایش از جمهوری اسلامی ایران می‌آید». تازه‌ این فقط آن دسته از فعالیت‌های (رژیم) ایران است که شورای امنیت موضع روشنی در مورد آنها اتخاذ کرده است. در مورد حمایت تسلیحاتی، مالی، آموزشی و نیرویی (رژیم) ایران از رژیم خونریز اسد در سوریه چطور؟
یک مورد دیگر هم هست. فهرستی را که از رفتار خطرناک و مخرب ایران ارائه کردم، شامل خطرناک‌ترین عمل این رژیم نبود؛ پرتاب‌های مکرر موشک بالستیک، از جمله پرتاب موشک با توانمندی موشک بالستیک قاره‌پیما در تابستان گذشته که باید هشداری برای اقدام به همه در سازمان ملل باشد. (رژیم). ایران اعمال نشود؟ تصمیم ما برای اتخاذ رویکرد جامع برای مقابله با رژیم ایران، ایالات متحده چشمان خود را بر این نقض‌ها نخواهد بست... این شورا اکنون فرصت آن را دارد که سیاست خود را نسبت به رژیم ایران تغییر بدهد. صادقانه امیدوارم از این فرصت برای نه فقط دفاع از قطعنامه‌ها، بلکه هم‌چنین دفاع از صلح، امنیت و حقوق‌بشر در ایران استفاده کند. متشکرم».
سوال: قسمتهایی از صحبتهای سفیر‌ آمریکا در شورای امنیت را که به‌خوبی مشخص بود خواستار قاطعیت جامعه بین‌المللی در برابر رژیم آخوندی و قانون‌شکنی‌هایش هست، شنیدیم، می‌خواستم بپرسم به نظر شما، شورای امنیت یا سایر قدرتهای جهانی در قبال این سیاست آمریکا چه مسیری را می‌روند و چه چشم‌اندازی در صحنه بین‌المللی متصور است؟
محمدعلی توحیدی: سفیر آمریکا گفت ما استراتژی جدیدمان را به‌عنوان ایالات متحده با وزنی که در صحنه بین‌المللی دارد، در مقابل رژیم اعلام کردیم. این حرف را هم از قضا در شورای امنیت می‌زند که همه طرفها هستند؛ از جمله همان اروپایی‌هایی که خامنه‌ای به آنها متوسل شده. حرفش به‌طور خلاصه این است که اگر شما می‌خواهید این رژیم طرف معامله باشد یا عضوی از جامعه جهانی محسوب شود، باید با نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت و نیز قانون‌شکنی‌هایش مقابله کنید. دوران بازگذاشتن دست رژیم برای این‌که هر کاری بکند، و هر قطعنامه‌یی را نقض کند تمام شده است؛ حداقل ما که آمریکا هستیم دیگر نمی‌خواهیم این کار را بکنیم. می‌خواهیم جلویش بایستیم. شما یعنی شورای امنیت هم این مسیر خطرناک را باید متوقف کند. یعنی در مقابل رژیم بایستد و قطعنامه‌های مصوب توسط خودش را اجرا کند.
چشم‌انداز تحولات را، این چالش تعیین خواهد کرد. از یک‌طرف باید دید رژیم چقدر گردن می‌گذارد، از طرف دیگر اگر رژیم به قانون‌شکنی‌هایش ادامه دهد، آیا سایر قدرتها به چشم‌پوشی و سیاست مماشات ادامه خواهند داد (البته اصطلاح درست سیاست مماشات، سیاست حفظ رژیم آخوندی به هر قیمت از کیسه جامعه بین‌المللی و منطقه است؛ و نتایج خطرناکی دارد).
سفیر آمریکا در همین صحبت‌هایش می‌گوید یک کره شمالی دیگر ایجاد می‌شود و دنیا را به جنگ تهدید می‌کند. بنابراین در تعادل‌قوا باید منتظر بود و دید چه می‌شود. به هر حال، دعوت او این است که به این سیاست قبلی ـ که معنایش فقط ادامه این رژیم و باج‌خواهی‌هایش در منطقه است ـ باید پایان داده شود.
سوال: تهدیدهایی که خامنه‌ای به آن متوسل شده یا حسابی که روی برنامه موشکی یا همان موشکهای ۳۰۰۰کیلومتری که در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد، باز کرده است و این مسابقه تسلیحاتی، چقدر می‌تواند برای رژیم مفید باشد و برای باجگیری در صحنه سیاسی به کمکش بیاید؟
محمدعلی توحیدی: این سوالی است که خیلی از اذهان منطقی از خودشان می‌پرسند یا به‌عبارتی در چالشها و بحثهای سیاسی مربوط به ایران [من از زمان جنگ یادم هست] خیلی مطرح می‌شد. الآن هم این سوالها مطرح می‌شود. حتی بعد از طرح استراتژی جدید آمریکا، شاهد یک اقدام واقعاً اشغالگرانه و تجاوزکارانه و از نظر سیاسی برای این رژیم خطرناک در ماجرای کرکوک بودیم. قاسم سلیمانی که اصلاً ورودش به عراق یا سایر کشورها تحریم است [و سفیر آمریکا هم در جلسه شورای امنیت گفت چرا به این‌طرف و آن‌طرف می‌رود] ، رفت آنجاو وارد یک ماجرای اشغالگرانه و تحریک‌آمیز شد. این اقدام می‌توانست به چیز دیگری بینجامد.
این رژیم به این کارها دست می‌زند. با حضورش در کشورهای منطقه باج‌خواهی می‌کند و در صحنه سیاسی این هست؛ البته آینده استراتژیک ندارد؛ اما رژیم نمی‌تواند از آن دست بردارد. تجاربی هم بوده که بستگی دارد به سیاستی که اتخاذ می‌شود.
یک نمونه تاریخی کلاسیک داریم. الآن بحثی هم هست بر سر این‌که آیا استراتژی جدید آمریکا، جنگ‌خواهی و جنگ‌طلبی است؟ و این‌که به‌اصطلاح به رژیم باج داده شود. این اسمش صلح خواهی است!؟ این بازی در صحنه بین‌المللی در جنگ جهانی دوم هم بود. مثلاً در جنگ جهانی، چرچیل آن موقع در برابر چمبرلین که نخست‌وزیر بود، آن را بارها مطرح کرد. او گفت نباید به هیتلر امتیاز داد. آن صلحی که شما از طریق قرارداد مونیخ به دست آوردید، صلح نیست؛ چون تمامی این کارها را به‌خاطر صلح می‌کرد. ولی چرچیل می‌گفت این صلح نیست این هم جنگ است و هم ننگ. آخرش هم این‌طور شد. ۶۰میلیون کشته بر جای گذاشت. بنابراین الآن هم بستگی دارد. اگر جامعه‌ بین‌المللی در برابر این رژیم قاطعانه بایستد، از لحاظ سیاسی ـ نه حتی نظامی ـ و اجازه ندهد که قطعنامه نقض کند، طبعاً این سیاست کارآیی نخواهد داشت. اگر سپاه پاسداران پیش از این‌ها در لیست تروریستی گذاشته شده بود (۲۰سال پیش از این)، خیلی از جنگ‌هایی که در منطقه اتفاق افتاد، نمی‌افتاد.
من برای حسن ختام، تجربه چرچیل را از روی یک مقاله می‌خوانم. این مقاله را ـ از بابت درس گرفتن ـ یک روزنامه‌ آمریکایی نوشته بود بعد از این‌که دومین قطعنامه شورای امنیت را بر سر همین موضوع اتمی خامنه‌ای نقض کرده بود: این روزنامه نوشته بود که «چرچیل در کتاب بازبینی جنگ جهانی دوم گفت:‌ جنگ جهانی دوم، آسان‌تر از هر جنگی در جهان ـ به وسیلة‌ اقدام در زمان مناسب‌ـ قابل اجتناب بود؛ چنین اقدامی هر چه زودتر انجام می‌شد، بهایش کمتر بود. چرچیل گفت: در یک نقطه ما می‌توانستیم هیتلر را در مسیری که در پیش گرفته بود، حتی بدون شلیک یک گلوله متوقف کنیم. این نقطه در سال ۱۹۳۶سه سال قبل از آغاز جنگ جهانی دوم بود؛ روزی که هیتلر نیروهایش را با نقض دو قرارداد بین‌المللی به راینلند فرستاد. در آن زمان فرانسه به تنهایی بسیار قدرتمند‌تر از آلمان بود؛ به‌طوری که ژنرال‌های آلمان از هیتلر دستور سری داشتند که به‌محض مشاهده مداخله فرانسه، بی‌درنگ عقب‌نشینی کنند. من حتی در یک جا خواندم به‌محض آماده‌باش فرانسه، دستور کتبی داده بود که اگر آماده‌باش اعلام شد، از روی پل راینلند عقب بکشند. هیتلر قبلاً دستورش را داده بود». اما اینها سیاست مماشات را در پیش می‌گیرند در نتیجه هیتلر این قرارداد را نقض می‌کند و دیگر شد آنچه شد.
بنابراین اگر سیاست قاطع در برابر رژیم اتخاذ شود، قطعاً این باج‌خواهی‌ها و این جنگ‌افروزی‌ها و این فرار خامنه‌ای از بحران، به جنگ‌افروزی و جنگ‌طلبی، برایش آینده‌یی نخواهد داشت؛ و اگر نه، قیمتش را باید مردم ایران و منطقه بدهند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۲۷ مهر ۱۳۹۶

#ایران - کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد: سپاه پاسداران یک نیروی فاسد و تروریستی متعلق به خامنه‌ای

کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد: سپاه پاسداران یک نیروی فاسد و تروریستی متعلق به خامنه‌ای


کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد متشکل از نمایندگان مجالس فدرال و ایالتی و شخصیتهای سیاسی و مدافع حقوق‌بشر درآلمان به ریاست اتو برنهارد، طی اطلاعیه‌یی در حمایت از استراتژی جدید آمریکا و نفی مماشات با دیکتاتوری آخوندی اعلام کرد:
ما همواره خواستار آن بودیم که موضوع ممانعت از تسلیح اتمی این رژیم، نباید از رفتار تجاوزکارانه رژیم ایران و سپاه پاسداران (از جمله نیروی قدس و شبه‌نظامیان وابسته به آن) در منطقه و به‌خصوص از وضعیت حقوق‌بشر در ایران تفکیک شود. با اقدام رئیس‌جمهور آمریکا، کنگره قدرت وضع تحریمها به‌منظور 'خنثی سازی نفوذ بی‌ثبات کننده رژیم ایران و ممانعت از تجاوزات آن‌را ' پیدا می‌کند و این بمعنای اعمال سیاست در بهترین صورت آن است.
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد می‌افزاید: خواسته ما این است که اتحادیه اروپا نیز چنین رویکردی اتخاذ کند. چرا که پهن کردن فرش قرمز که در این سالیان به‌طور مستمر صورت گرفته، نه تنها هیچ‌گونه نتیجه‌یی به بار نیاورده، بلکه رنج و درد مردم منطقه و ایران را افزایش داده است. رژیم ایران یک شریک قابل اعتماد نیست.
در ادامه اطلاعیه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد آمده است: در اِعمال سیاستهای مداخله‌جویانه رژیم ایران، سپاه پاسداران نقش مهمی برعهده دارد، زیرا این نهاد، به‌عنوان قدرت اقتصادی و انتظامی، در داخل ایران سرکوب مردم را سازماندهی می‌کند و در خارجِ ایران نیروی مخرب خود را در منطقه توسعه می‌بخشد و بدین ترتیب با یک نیروی فاسد و تروربستی متعلق به خامنه‌ای، مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود.
از این‌رو رده‌بندی سپاه پاسداران در لیست تروریستی آمریکا اقدامی درست و مؤثراست و حمایت روحانی و جواد ظریف از سپاه پاسداران نشان می‌دهد که آنها به قدرت سپاه پاسداران وابسته هستند.
اتحادیه اروپا باید متوجه باشد که نه تنها سیاست نزدیکی با رژیم ایران غلط است، بلکه فراتر از آن باید به لزوم پیگرد مقامهای رژیم ایران پی ببرد، چرا که آنها جنایاتی نظیر قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را مرتکب شده‌اند.
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد خاطرنشان می‌کند: شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور برگزیده آن بهمراه متخصصینی که در پیرامون این جنبش هستند، یک آلترناتیو دموکراتیک است که می‌تواند گذار از دیکتاتوری مذهبی به یک جامعه دموکراتیک، مبتنی بر حاکمیت قانون را سازمان دهد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید