۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... ۱۰ اردیبهشت ۴۰۹ – ۳۰ آوریل۱۰۳۰ سلطان محمود غزنوی تسلیم مرگ شد

در گذر تاریخ ...
۱۰ اردیبهشت ۴۰۹ – ۳۰ آوریل۱۰۳۰
سلطان محمود غزنوی تسلیم مرگ شد


سلطان‌محمود غزنوی در شهر غزنه در نزدیکی کابل درگذشت
سلطان‌محمود غزنوی از زمره پادشاهان جنگجوی ایران بود که بارها به ‌هند و سایر نقاط شرق و غرب لشگرکشی کرد و دهها هزار نفر از مردم را از دم تیغ گذراند.
محمود غزنوی که بسیار مال‌دوست و زراندوز بود، غارت و چپاول مردم شهرها و قتل‌عام آنان را تحت‌عنوان نشر اسلام انجام می‌داد و هرکس که مذهب وی را قبول نداشت مرتد می‌دانست
فردوسی شاعر بزرگ ایران در زمان وی می‌زیست اما به‌دربار وی آلوده نشد. فردوسی درمورد نادانی محمود غزنوی گفته است
”به‌دانش نَبُد شاه را دستگاه
وگرنه مرا برنشاندی به‌گاه”
اما برخی دیگر از شاعران در توصیف سلطان محمود، مجیزگویی را به‌حد افراط رساندند.
دانشمند بزرگ ابوریحان بیرونی نیز در دوران محمود غزنوی می‌زیست که به‌دلیل یک ابرازنظر علمی از طرف سلطان محمود به‌کفر متهم شد و حکم قتلش را صادر کرد که با وساطتهای بسیار از قتل او دست کشید.
همچنین ابوعلی‌سینا برای گریز از جنایات سلطان محمود به‌آل‌بویه و آل‌زیار پناهنده شد.


با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۹ اردیبهشت ۱۳۳۰ – ۳۰ آوریل۱۹۵۱‌ قانون خلع ید از شرکت نفت انگلیس و ایران به تصویب رسید

در گذر تاریخ ...
۹ اردیبهشت ۱۳۳۰ – ۳۰ آوریل۱۹۵۱‌
قانون خلع ید از شرکت نفت انگلیس و ایران به تصویب رسید


قانون خلع ید از شرکت نفت انگلیس و ایران که توسط کمیسیون نفت مجلس به ریاست دکتر محمد مصدق تنظیم شده بود، به‌رغم کارشکنیهای دربار و ایادی استعمار و در اثر روشنگریهای دکتر مصدق و حمایت تمامی اقشار و طبقات مردم ایران، به‌ویژه نفت‌گران جنوب به تصویب نهایی مجلسین رسید. تصویب این قانون، پیروزی بزرگی برای جنبش ملی و ضد استعماری مردم ایران به رهبری دکتر مصدق بود که مدت ۶ سال بود از طرف دکتر مصدق، بی‌وقفه دنبال میشد.
به‌دنبال تصویب قانون خلع ید، دکتر مصدق -که قبول نخست وزیری خود را که از سوی اکثریت مجلس پیشنهاد شده بود، مشروط به تصویب قانون خلع ید کرده بود- اقدام به تشکیل کابینه خود کرد و روز ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۳۰ دولت خود را به مجلس معرفی کرد و رأی اعتماد گرفت. مصدق در یکی از نطقهای خود گفت: «... اگر در ملتی فداکار و پیشتاز وجود نداشته باشد، نه از عوامل سیاسی روز، نه از مقتضیات و جریانات بین‌المللی و نه از رقابتها و تضادهای سیاسی ممالک بزرگ می‌توان استفاده کرد. این عوامل در آنجا که مردم بیدار و مواظب کار خود بوده که به مسئولیت و وظیفه تاریخی خود آشنایی داشته‌اند ثمربخش شده و مسیر زندگی و سرنوشت میلیونها بشر محروم و فلک‌زده و... را بصورتی معجزآسا عوض کرده است».


با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۲۹ فروردین ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... ۳۰ فروردین ۱۳۵۴- ۱۹ آوریل۱۹۷۵ شهادت ۹ زندانی سیاسی انقلابی در تپه‌های اوین

در گذر تاریخ ...
۳۰ فروردین ۱۳۵۴- ۱۹ آوریل۱۹۷۵
شهادت ۹ زندانی سیاسی انقلابی در تپه‌های اوین


رژیم شاه، طی یک توطئه جنایتکارانه،۹تن از زندانیان سیاسی برجسته، شامل مجاهدین خلق کاظم ذوالانوار و مصطفی جوان‌خوشدل و فداییان خلق، بیژن جزنی و یارانش؛ حسن ضیاظریفی، عباس سورکی، عزیزسرمدی، مشعوف کلانتری، محمد چوپان‌زاده و احمد جلیل‌افشار را با چشمان بسته به‌‌تپه‌های اوین انتقال دادند. جلادان ساواک سپس این اسرای قهرمان را با مسلسل به‌‌خاک و خون کشیده و به‌‌شهادت رساندند.
این قهرمانان هنگام شهادت دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراندند و بعضاً چند ماه بیشتر به‌‌پایان دوره محکومیتشان نمانده بود که به‌‌جرم وفاداری به‌‌آرمان آزادی ملت ایران به‌‌شهادت رسیدند.
متعاقبا رژیم شاه اعلام کرد که این ۹ زندانی سیاسی درحال فرار کشته شدند.


#ایران - در گذر تاریخ ... ۳۰ فروردین۱۳۵۱ - ۱9 آوریل۱۹۷۲ اعدام اولین دسته اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران به دست دیکتاتوری شاه

در گذر تاریخ ...
۳۰ فروردین۱۳۵۱ - ۱9 آوریل۱۹۷۲
اعدام اولین دسته اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران به دست دیکتاتوری شاه


رژیم دیکتاتوری شاه، ۴تن از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران را به‌دنبال حکم یک دادگاه فرمایشی نظامی به‌جوخه‌های تیرباران سپرد. این مجاهدان عبارت بودند از:
ناصرصادق، محمدبازرگانی، علی باکری و علی میهندوست.
برخلاف تلاش رژیم شاه که می‌خواست با اعدام آنها پرونده‌‌‌‌‌‌‌ مجاهدین خلق ایران را مختومه اعلام کند، شهادت این قهرمانان، انفجاری از آگاهی درجامعه ایجاد کرد. و راه مجاهدین نزد مردم ایران و به‌خصوص جوانان و روشنفکران انقلابی و مبارز، به‌عنوان راه رهایی و آزادی از دیکتاتوری شناخته شد.
انتشار متن دفاعیات اعضای مرکزیت که مخفیانه و با مشقات بسیار توسط مجاهدین به‌بیرون زندان منتقل شده بود، حقانیت آرمان مجاهدین را برای توده‌ها ی مردم روشن کرد.
دررابطه با انتشار این دفاعیات، متعاقبا مسعود رجوی رهبر مجاهدین درزندان تحت بازجویی و شکنجه و آزار ساواک شاه قرار گرفت. او دراین بیدادگاه نظامی، ابتدا به‌اعدام محکوم شده بود اما در پی فشارهای بین‌المللی که با تلاشهای دکتر کاظم رجوی برادر بزرگتر وی شکل گرفت، حکم او به‌حبس ابد با اعمال شاقه تبدیل شد.


#ایران - در گذر تاریخ ... کودتای موسوم به‌ ” انقلاب فرهنگی“ علیه دانشگاههای ایران

در گذر تاریخ ...
کودتای موسوم به‌ ” انقلاب فرهنگی“ علیه دانشگاههای ایران


روز 29فروردین سال 1359،حمله خونین و سراسری پاسداران و دیگر عوامل خمینی به‌‌دانشگاههای سراسر کشور تحت عنوان ”انقلاب فرهنگی” انجام گرفت. به‌دنبال این تهاجمات وحشیانه، 17تن از دانشجویان کشته، 2180تن زخمی، و صدهاتن دیگر دستگیر شدند.
دانشگاههای ایران که در دوران انقلاب ضدسلطنتی، ”سنگر آزادی” لقب گرفته بودند، پس از انقلاب نیز همچنان ”سنگر آزادی” بودند و دانشجویان و اساتید دانشگاهها به‌‌شدت از استبداد دینی خمینی و رویکردهای ارتجاعی آن منزجر بوده و از نیروهای مترقی و به‌خصوص سازمان مجاهدین خلق حمایت می‌کردند. از این رو دانشگاهها مورد تاخت و تاز و ایلغار خمینی قرار گرفت و به‌‌مدت سه سال تعطیل شد.
در بازگشایی مجدد دانشگاهها در سال 62، و طی همان سه سال، خمینی هزاران دانشجو را اعدام کرده بود و صدهاهزار دانشگاهی کشور نیز ناچار از ترک میهن شده بودند.
خمینی با ایجاد یک سیستم تفتیش عقاید مذهبی و سیاسی دست به‌‌تصفیه‌‌‌‌‌‌‌اساتید و دانشجویان زد.
 قلع‌وقمع دانشگاهها و مراکز علمی کشور تحت عنوان ” انقلاب فرهنگی” توسط خمینی و آخوندهای حاکم، موجب شد که ایران به‌لحاظ علمی، یک دوره ‌‌‌‌‌‌‌کامل از کشورهای همتراز خود در آن‌زمان عقب بیفتد.

هادی غفاری درکودتای موسم به‌انقلاب فرهنگی

۲۶ فروردین ۱۳۹۵

#ایران - جوانان، پتانسیلی برای قیام و عصیان!

جوانان، پتانسیلی برای قیام و عصیان!


چند سالی است که خامنه‌ای ذکر مصیبت می‌کند و از اوضاع و احوال وخیم اقتصادی حرف می‌زند و برای رهایی از این مصیبت مرگبار هم نسخه‌ای به نام «اقتصاد مقاومتی» می‌پیچد. در ادامه همین نسخة نامفهوم بود که امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرد. این نامگذاری خود نشان می‌دهد که تا به‌حال هیچ اقدام و عملی انجام نشده و در یک کلام حتی کارگزاران خودش هم برای حرفش تره خورد نکرده‌اند. در روزها و هفته‌های اخیر هم این بحث داغ بوده و هر کدام از کارگزارای رژیم تفسیر خاص خودش را از اقتصاد مقاومتی آخوند‌ساخته ارائه می‌دهد. کار به جایی رسید که خود خامنه‌ای در سایتش مطلبی منتشر کرد، تا شاید بتواند به این بحثها پایان بدهد. این مطلب در تاریخ 22فروردین به ده سؤال در رابطه با اقتصاد مقاومتی پاسخ داده است. سؤال و جوابهایی، خالی از محتوا و به‌لحاظ علم اقتصاد، بی‌پایه و اساس. خامنه‌ای در پاسخ به این سؤال که با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، آیا مشکلات کنونی اقتصاد کشور حل خواهد شد؟ وقیحانه پاسخ داده «در این‌که گفتیم اقتصاد مقاومتی بهترین راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است شکّی نیست، امّا معنای آن این نیست که ناظر به مشکلات کنونی کشور است». به این می‌گویند شیوه حل مسأله به سبک مقام ولایت، راه‌حلی ارائه می‌دهد که مشکلات را حل نخواهد کرد. در بخش دیگری هم در پاسخ به این‌که ظرفیتهای کشور برای اقتصاد مقاومتی چیست، به جوانان و دانشجویان اشاره کرده و می‌گوید: ”جمعیّت جوان کشور ــ از پانزده سال تا سی سال ــ یک حجم عظیم از ملّت ما را تشکیل می‌دهند؛ ... تعداد ده میلیون دانش‌آموخته‌ی دانشگاهها را داریم؛ ده میلیون از جوانهای ما در طول این سالها از دانشگاهها فارغ‌التّحصیل شدند. همین حالا بیش از چهار میلیون دانشجو داریم که اینها در طول چند سال آینده فارغ‌التّحصیل می‌شوند... . علاوه‌ی بر اینها، میلیونها نیروی مجرّب و ماهر داریم ”ء (خبرگزاری مهر رژیم ۲۲/۰۱/۹۵)
آمارها نشان می‌دهد که بیشتر این جوانان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که خامنه‌ای از آنها نام می‌برد، بیکار هستند. از طرف دیگر هر کارشناس خرده پای اقتصادی هم می‌داند که اشتغال زایی نتیجه یک اقتصاد سالم است، نه اقتصاد آخوندها که سراسر رانت و رشوه و چپاول است. چیزی که حتی کارگزاران رژیم هم به آن اعتراف می‌کنند. واقعیت این است که انبوه واردات بی‌رویه و قاچاق کالا توسط سرکردگان سپاه و آقازاده‌ها، نا و توانی برای کارخانه‌ها و کارگاههای داخلی نگذاشته و روز به روز شاهد تعطیلی بیش از پیش آنها هستیم. واقعیت این است که پوشالی به نام «اقتصاد مقاومتی» تنها به‌معنی سپردن انحصاری اقتصاد به «سپاه پاسداران» است. نیرویی که رودرروی جوانان و دانشجویان از نظام ولایت‌فقیه حفاظت می‌کند.
بنابراین سؤال اصلی این است که آن جوانان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بیکاری که خامنه‌ای از آنها نام می‌برد، پتانسیلی برای اقتصاد آخوند‌ساخته‌ای به نام اقتصاد مقاومتی هستند یا پتانسیل برای قیام و عصیان؟

با با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - حکم اعدام بابک زنجانی، در بردن دزدان اصلی

حکم اعدام بابک زنجانی، در بردن دزدان اصلی


روز 14فروردین، تلویزیون رژیم به‌نقل از مقامات قضایی اعلام کرد که حکم قطعی بابک زنجانی ، میلیاردر نفتی و دو تن همدستان او در روز دوشنبه 16فروردین اعلام می‌شود. اما 16فروردین گذشت و رفت و خبری از حکم نشد. این قضیه به شایعاتی دامن زد. آخوند اژه‌ای روز یکشنبه 22فروردین در نشست خبری خود، بدون آن که به علت تأخیر حکم اشاره کند، به «برخی مطالب نادرست که در برخی سایتها پیرامون پرونده نفتی مطرح می‌شود» اشاره کرد و گفت: «مطرح می‌شود که این متهم را محکوم به اعدام کردند تا گروکشی کنند و پولها را از او بگیرند مطلقاً این مطلب صحیح نیست».
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه اظهارات خود افزود: «در برخی سایتها مطرح شده که قوه قضاییه قصد اجرای حکمی را که درباره متهمان پرونده نفتی صادر کرده، ندارد. این مطلب هم مطلقاً صحیح نمی‌باشد».
بابک زنجانی که رسانه‌های رژیم به او لقب میلیاردر نفتی را داده‌اند، دو سال پیش دستگیر شد و جلسات متعدد محاکمه او طی سال گذشته برگزار شد، اما در جلسات متعدد این دادگاه نمایشی، نام پشتیبانان اصلی بابک زنجانی در حکومت که او به نیابت از آنها عمل می‌کرد، فاش نشد و اگر‌چه حکم اعدام برای او صادر شده، اما هنوز راز اصلی این پرونده فاش نشده است.
لازم به یادآوری است که آخوند اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه روز 17اسفند ماه گذشته، صدور حکم دادگاه بدوی بابک زنجانی را اعلام کرد. صدور این حکم، حرف و حدیثهای زیادی را در فضای مجازی و سایتهای مختلف برانگیخت و بسیاری از هموطنان در وبلاگها و یادداشتهای خود می‌نوشتند اعدام امثال بابک زنجانی چیزی را در منجلاب فساد آخوندی تغییر نمی‌دهد و کارکرد و هدفش کور کردن سرنخهایی است که به دزدان اصلی راه می‌برد.
این بحثها در سایتهای اجتماعی آن قدر بالا گرفت که حتی خبرنگار تلویزیون رژیم (در تاریخ 6فروردین) طی پخش گفتگوی کوتاهی با رسول کوهپایه‌زاده از وکیلان بابک زنجانی، با اذعان به آنچه بر سر زبانهاست از وی پرسید:
«بعضیا می‌گویند که بابک زنجانی تنها یک ویترین است، پشت موضوع چه کسانی هستند؟» وکیل مربوطه که معلوم بود درسش را روان است، در پاسخ گفت: «شما وقتی 209جلد پرونده، به‌اضافه 40جلد منضمات آن و نزدیک به چند ده‌هزار برگ را مطالعه می‌کنید و با این دید هم دنبال می‌کنید که بگردید دستهای پشت پرده را پیدا کنید؛ هر چی می‌گردید، چیزی پیدا نمی‌کنید، حداقل من چیزی پیدانکردم، چرا که اگر بود حتماً دستگاه قضایی بدون اغماض و با قاطعیت برخورد می‌کرد».
به این ترتیب معلوم می‌شود که نامبرده، تنها وکیل بابک زنجانی نیست، بلکه وکیل یا در واقع گماشته نظام و قوه قضاییه است که سراسر این پرونده دهها هزار صفحه‌یی را خوانده و هیچ چیزی حاکی از هیچ دست پنهانی در آن پیدا نکرده است؛ البته علت این کوری را خودش توضیح می‌دهد:
و در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره مبلغ حق‌الوکاله‌اش در این پرونده، بعد از طفره رفتن‌ها و این‌که چک صادر شده ولی هنوز هیچ چیز به دستش نرسیده و… اما دست آخر می‌گوید که بخشی (البته فقط بخشی!) از حق‌الوکاله نزدیک 600میلیون تومان است.
اما برای دیدن دستهای پشت پرده، چندان نیازی به خواندن دهها هزار برگ اوراق پرونده نیست، واقعیت این اختلاس چند ده‌هزار میلیارد تومانی و چند ده میلیارد دلاری چنان است که حتی مقامهای قوه قضاییه هم ناچارند به آن اذعان کنند. در همین رابطه آخوند اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، طی اظهاراتی که در تلویزیون رژیم (5فروردین 95) پخش شد، گفت: «پرونده‌هایی از این قبیل که هم اطراف زیادی دارد، هم پیچیده است، هم نظر کارشناسی حتماً درباره آنها باید اعمال شود، هم بعضی از آنها را واقعاً بالاخره وابسته به قدرت هستند، وابسته به ثروت هستند و قابل انکار نیست و همه مردم عزیز هم می‌دانند».
آری، همه مردم واقعیتها را می‌دانند و می‌دانند که حتی اگر بابک زنجانی اعدام شود، صرفاً به‌خاطر آن است که دستهای پشت پرده هم‌چنان پشت پرده بمانند.
یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع به نام دهدشتی طی مصاحبه‌یی با یک سایت حکومتی می‌گوید: «اعدام بابک زنجانی به همین صورت که متخلفین و متهمان پرونده همین 3نفر باشند… برای هیچ‌یک از شهروندان پذیرفته شده نیست که این حجم تخلف و اختلاس صرفاً توسط 3نفر صورت گرفته باشد و سیستم‌های دولتی و نظارتی این وسط بیگناه باشند». او سپس به طعنه می‌افزاید: «آیا نمی‌ارزد عده‌یی ۹هزار میلیارد تومان به جیب بزنند و این وسط 3نفر هم اعدام شوند؟!».
اما این واقعیت که همه راهها در هزارتوی دزدی و اختلاس به بیت خامنه‌ای ختم می‌شود، یک بار دیگر با دستگیری همدست بابک زنجانی به نام رضا ضرّاب ایرانی ترک تبار در آمریکا به جرم پولشویی به اثبات رسید.
به نوشته رسانه‌های بین‌المللی رضا ضراب حدود دو سال پیش همراه با رئیس پیشین «هالک بانک» ترکیه و شماری از مقامها و وابستگان دولت این کشور به اتهام پول‌شویی و کمک به جابه‌جایی حدود ۳۵میلیارد یورو برای رژیم ایران در دادگاهی در استانبول محاکمه شد.
روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع خود، از مشارکت 5 تا 10هزار نفر از یک شبکه فساد و پولشویی خبر داده و ارزش اقتصادی فعالیت آن را بین 300 تا 400میلیارد دلار تخمین می‌زند.
به گفته همین منابع رضا ضراب یکی از عوامل مشهور فعال در این شبکه‌ است که تحت هدایت خامنه‌ای و گماشتگان نظامی و امنیتی‌اش به بهانه 'دور زدن تحریمها' تشکیل شده است.



با با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۲۵ فروردین ۱۳۳۰– ۱۴ آوریل۱۹۵۱ صادق هدایت؛ ازپیشگامان رمان نویسی درایران،دنیای استبداد،ریاکاری وخرافه پرستی راترک کرد

در گذر تاریخ ...
۲۵ فروردین ۱۳۳۰– ۱۴ آوریل۱۹۵۱
صادق هدایت؛ ازپیشگامان رمان نویسی درایران،دنیای استبداد،ریاکاری وخرافه پرستی راترک کرد


صادق هدایت، رمان‌نویس مشهور ایرانی در فرانسه درگذشت.
از صادق هدایت به‌‌عنوان یکی از پیشگامان رمان‌نویسی در ایران یاد می‌کنند که قدمهای اساسی در این‌را ه برداشت.
صادق هدایت در سال ۱۲۸۱ در شهر‌تهران متولد شد و تحصیلات خود را در مدرسه سن‌لویی تهران به‌پایان رسانید و سپس برای ادامه تحصیلات به‌اروپا رفت.
هدایت به‌گذشته ایران علاقه ویژه‌یی داشت درهمین راستا برای فراگرفتن خط و زبان پهلوی به‌هندوستان رفت. محصول این‌سفر، ترجمه چندین‌جلد كتاب از زبان پهلوی به‌ فارسی بود.
در سال ۱۳۰۹ نخستین مجموعه داستانهای خود را تحت‌عنوان ”زنده‌بگور“ در تهران به‌چاپ رساند و در سال۱۳۱۴ تحت‌فشار دیكتاتوری رضاخانی و به‌دنبال غیرقانونی شدن گروه ربعه كه هدایت و سه تن دیگر از نویسندگان هم‌عصر او عضو آن بودند، رهسپار هندوستان شد. با نوشتن و انتشار بوف‌كور در آنجا توانست بدون دلهره، عقده چندین‌ساله را باز نماید و بدون هراس از فراشان حكومتی، ناگفتنی‌ها را بر زبان آورد.
هدایت، بخشی از داستانهایش را در محکومیت رژیمهای فاسد و ظالم و نشان‌دادن درد و رنج محرومان و تهیدستان نوشته است که از آن جمله‌اند‌:
”حاجی‌آقا”، ”علویه‌خانم”، ”طلب آمرزش”، ”میهن‌پرست”.
علاوه‌براینها هدایت، دهها داستان، مقاله و کار تحقیقی از خود برجای گذاشته است. .
پیش از هدایت، از داغ و درد مردم در قصه‌ها خبری نبود. او پای آدمهای بی‌چهره و ازیادرفته را به‌داستانهای خود باز كرد و با نیشتر طنزی تلخ، اعماق جامعه را شكافت.
زنده‌یاد دكترساعدی درباره او می‌گوید:
”هوشیاری و درایت هدایت در این بود كه به‌چیزی كه نمی‌خواست تن نمی‌داد و هیچ‌چیز شكل‌گرفته و جاافتاده را قبول نمی‌كرد. او معترض بود. مدام معترض بود. این آواره معترض را اگر انزواگر و انزواجو و مرگ‌طلب خوانده‌اند، به‌غلط خوانده‌اند و نامیده‌اند. او زندگی را در پویایی می‌دید، در بی‌قراری خویش می‌دید، اگر امروز زنده بود و تسلط دستاربندان را بر وطن ما می‌دید مطمئناً رودررو با رژیم جمهوری اسلامی می‌ایستاد. هم با قلم هم با اسلحه“.
آثار هدایت، مشحون از علاقه شدید وی به‌ایران، نفرت از تسلط بیگانه، عشق به‌مردم رنجدیده و بیزاری از ریاكاری و زورگویی و به‌ویژه خرافه‌پرستی است.
برخی از آثار معروف او عبارتند از:
سگ ولگرد، سه‌قطره‌خون، سایه‌روشن، وغ‌وغ صاحاب، توپ مرواری، ترانه‌های خیام، و چندترجمه از نویسندگان اروپایی.
او در ۲۵فروردین ۱۳۳۰ در پاریس به‌زندگی خود خاتمه داد.



۱۸ فروردین ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... ۱۸ فروردین ۱۳۶۹– ۷ آوریل ۱۹۹۰ دادگاه ایران - کنترا؛ رسوا کننده دجالگری های خمینی

در گذر تاریخ ...
۱۸ فروردین ۱۳۶۹– ۷ آوریل ۱۹۹۰
دادگاه ایران - کنترا؛ رسوا کننده دجالگری های خمینی


دادگاهی در آمریکا، دریاسالار ”جان پویندکستر” رییس شورای امنیت ملی آمریکا را در جریان افتضاح”ایران – کنترا”مقصر شناخت و محکوم کرد. در جریان ”ایران – کنترا” فاش شد که رژیم آخوندی به‌‌صورت مخفیانه از آمریکا سلاح می‌خریده و پول سلاحها را به‌‌حساب ضد انقلابیون نیکاراگویه واریز می‌کرده است. این دادگاه یکبار دیگر رسوایی جدیدی برای خمینی و آخوندها و شعارهای دجالگرانه‌شان به‌وجود آورد. همچنین این دادگاه نشان داد جریاناتی در آمریکا هستند که برای ایجاد رابطه با رژیم آخوندی و برای کسب سودهای کلان، قوانین خود آمریکا را نیز نقض می‌کنند.

پویندکستر

۱۵ فروردین ۱۳۹۵

#ایران - وقتي يك آخوند مفت خور بخواد براي خبرگان ثبت نام كنه، چي پيش مياد، اگر تمام ويژگي هاي يك آخوند حكومتي مثل تنبلي و خرفتي و بيسوادي رو با هم داشته باشه؟

وقتي يك آخوند مفت خور بخواد براي خبرگان ثبت نام كنه، چي پيش مياد، اگر تمام ويژگي هاي يك آخوند حكومتي مثل تنبلي و خرفتي و بيسوادي رو با هم داشته باشه؟




با با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - دیسکوی مجلس

دیسکوی مجلس

روايتي موزيكال از آشفته بازار داخل مجلس آخوندي، بيان آخرين دردهاي هر دو جناح دلواپس و دل آرام در قالب ترانه هاي جذاب و خاطره انگيز بهمراه رقص و آواز نمايندگان مجلس در صحن علني




با با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۱۶ فروردین۱۲۹۹– ۵ آوریل۱۹۲۰ شیخ محمد خیابانی، دردفاع از آزادی و استقلال مردم ایران قیام کرد

در گذر تاریخ ...
۱۶ فروردین۱۲۹۹– ۵ آوریل۱۹۲۰
شیخ محمد خیابانی، دردفاع از آزادی و استقلال مردم ایران قیام کرد


چهارده‌سال پس از پیروزی انقلاب مشروطیت، بار دیگر جنبش و قیامی دردفاع از آزادی و استقلال مردم ایران، به‌‌رهبری شیخ محمد خیابانی در تبریز بپا ‌شد.
خیابانی که خود یکی ازمجاهدان صفوف مقدم جنبش تبریز بود، در دوره‌‌‌‌‌‌‌دوم مجلس شورای ملی، نماینده ‌‌‌‌‌‌‌مردم از تبریز شده بود.
خیابانی در مجلس با وطن‌فروشیهای دربار و گسترش دیکتاتوری و سرکوب آزادیها به‌‌مخالفت برخاست.
دولت در نگرانی از گسترش این مبارزات، مجلس را به ‌‌زور سرنیزه بست. اما خیابانی مرعوب دشمن نشد. به‌‌تبریز رفت و در آنجا قیام دیگری برای آزادی ایران ترتیب داد. روز ۱۶فروردین سال ۱۲۹۹ نیروهای قزاق برای سرکوبی شیخ محمد خیابانی و یارانش همراه با اداره ‌‌‌‌‌‌‌نظیمه تبریز، پایگاه خیابانی را محاصره کردند، اما مردم به‌‌حمایت از شیخ محمد خیابانی برخاستند و نیروهای دولتی را عقب راندند. جنبش مردم تبریز تا شهریورماه ادامه یافت. در ۲۳شهریور ۱۲۹۹، خیابانی، به‌‌دست یکی از سران قزّاق به‌‌شهادت رسید. شیخ محمد خیابانی در آخرین دقایق حیاتش گفت:
"من کشته‌شدن را به‌‌تسلیم ترجیح می‌دهم. من پیش دشمن زانو نمی‌زنم. من فرزند انقلاب مشروطیت ایرانم. انقلاب خلق هرگز خاموش نخواهد ماند."