۱۰ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - ملاقات رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی با پرزیدنت محمود عباس

ملاقات رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی با پرزیدنت محمود عباس


عصر شنبه 30 ژوئیه 2016 خانم مریم رجوی با آقای محمود عباس پرزیدنت دولت فلسطین دیدار و درباره بحران‌های منطقه گفتگو کرد.
پرزیدنت محمود عباس در این دیدار بر ضرورت مبارزه با بنیادگرایی و تروریسم در منطقه تاکید کرد و آخرین تحولات در خاورمیانه بویژه مسائل مربوط به فلسطین و ابتکار فرانسه در این رابطه را باطلاع خانم مریم رجوی رساند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی ضمن تقدیر از همبستگی مقاومت فلسطین و رهبر آن با مردم و مقاومت ایران، پیروزیهای دولت فلسطین را تبریک گفت و برای تحقق آرمان مردم فلسطین آرزوی موفقیت کرد. وی با تاکید بر اینکه رژیم ایران منشاء اصلی تفرقه و بنیادگرایی و تروریسم در همه منطقه بخصوص عراق، سوریه، لبنان، یمن و همچنین فلسطین است گفت: اما امروز رژیم آخوندی در منتهای ضعف بسر می‌برد و بیش از همیشه شکننده و آسیب پذیر است. واقعیتی که آنرا بخوبی در واکنشهای دیوانه‌وار و هیستریک سردمداران و رسانه های رژیم در رابطه با گردهمایی 9ژوئیه مقاومت ایران، می توان دید.
خانم مریم رجوی تاکید کرد این رژیم بیش از هرچیز از همبستگی و اتحاد مردم و مقاومت ایران با کشورها و ملتهای منطقه هراسناک است. لذا کشورهای منطقه ومردم و مقاومت ایران، باید با اتحاد عمل منطقه را از شر بنیادگرایی که کانون آن در تهران تحت حاکمیت ملایان است خلاص کنند.
دراین دیدار آقایان صائب عریقات، و شماری از مسئولان دولت فلسطین حضور داشتند.




آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - برگزاری مراسم همبستگی زندانیان گوهردشت با زندانیان سیاسی اعتصابی

 برگزاری مراسم همبستگی زندانیان گوهردشت با زندانیان سیاسی اعتصابی


ساعت 20شب روز 10مرداد 1395 به‌منظور همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی، در سالن 12 زندان گوهردشت مراسم دعا برگزار شد. در ابتدای مراسم به یاد شهدا و جانباختگان راه آزادی یک دقیقه سکوت اعلام شد و نام زندانیان سیاسی که این اواخر شهید شده‌اند قرائت گردید، از قبیل اکبر محمدی، علی صارمی، محسن دگمه‌چی، امیرساران، علیرضا کرمی، مهدی زالیه، فرزاد کمانگر، علی وکیلی، منصور رادپور، افشین اصانلو و سایر شهیدان.
شرکت کنندگان در این مراسم سپس برای زندانیان سیاسی که در اعتصاب‌غذا هستند دعا کردند و با آنها برای رسیدن به خواسته‌هایشان اعلام همبستگی کردند.
در این مراسم علاوه بر زندانیان مسیحی تعدادی از زندانیان سیاسی شرکت داشتند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - شکنجه سفید زندانیان گوهردشت با تشدید پخش پارازیت

شکنجه سفید زندانیان گوهردشت با تشدید پخش پارازیت


در ادامه فشارهای ضدانسانی به زندانیان سیاسی و اعمال شکنجه سفید، دژخیمان خامنه‌ای چندین دستگاه دیگر پخش پارازیت در اطراف بند4سالن 12 گوهردشت نصب کردند که این امر باعث سر درد شدید و سرگیجه و حالت تهوع در زندانیان به‌خصوص زندانیان سالخورده شده است.
زندانیان گوهردشت از همه نهادهای حقوق‌بشری درخواست کردند برای توقف این عمل ضدانسانی اقدام عاجل به‌عمل بیاورند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۹ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - كارزار بزرگداشت شهيدان قتل عام 1367 با شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه (9مرداد - 8شهريور) پيش بسوي محاكمه خامنه اي و ديگر مسئولان قتل عام به جرم جنايت عليه بشريت

كارزار بزرگداشت شهيدان قتل عام 1367 با شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه (9مرداد - 8شهريور)
پيش بسوي محاكمه خامنه اي و ديگر مسئولان قتل عام به جرم جنايت عليه بشريت


گذشت 28سال از قتل عام زندانيان مجاهد و مبارز، به فتواي شيطان مجسم دوران، خميني خون آشام و تحت نظر سردمداران پليد نظام آخوندي مانند خامنه اي و رفسنجاني ..... نه تنها از جوشش خون آن جاودانه فروغ ها كه قهرمانانه برعهد خود با خدا و خلق وفا كردند نكاسته بلكه به عكس هر روز كه ميگذرد، اين خونهاي پاك بيش از پيش گريبان فاشيسم ديني حاكم بر ايران را گرفته و سرنگوني محتوم آنرا نزديكتر ميكند.
در تمامي اين ساليان، آخوندهای حاکم تلاش كردند تا آثار این جنایت علیه بشریت را محو کنند. اما خون پاك اين شهيدان، در رگهاي زنان و مردان اين ميهن همچنان جاري است و الهامبخش مبارزه و قیام آنها برای واژگونی کاخ ستم و بیداد دیکتاتوری آخوندی است.
خميني كه ميخواست با بهره گرفتن ازجنگ ضد ميهني و فرستادن جوانان و نوجوانان به تنور جنگ پايه هاي حكومت خود را تحكيم كند، وقتي بسيج جنايتكارانه جنگي اش در مقابل جنبش صلح خواهي مردم برهبري سازمان مجاهدين خلق درهم شكست، چاره اي جز پذيرش خفت بار آتش بس نداشت. در چنين شرايطي براي اينكه ازسرنگوني محتوم رژيمش جلوگيري كند به قتل عام زندانيان مجاهد روي آورد كه ازمدتها پيش براي آن طراحي و برنامه ريزي كرده بود.
خامنه اي رييس جمهور وقت، رفسنجاني رييس مجلس و جانشين فرمانده كل قوا وروحاني معاون جانشين فرمانده كل و ديگر سردمداران كنوني از هر دوجناح رژيم و اكثر كارچرخانان قضاييه آخوندي در  عداد مسئؤلان اين جنايت بزرگ عليه بشريت بوده اند.
هموطنان عزيز
در 28 امين سال قتل عام 30 هزار زنداني مجاهد و مبارز، رژيم آخوندي در ضعيف ترين وضعيت خود بسر مي برد و پس از آنكه در اثر كارزار بي سابقه مقاومت ايران سال گذشته ناگزير شد جام زهر توافق اتمي را سر بكشد، بحرانهاي اقتصادي و اجتماعي و سياسي آن بسا عميقتر شده، مخاصمات دروني شدت گرفته ورژيم هر روز بيشتر درباطلاق سوريه فرو ميرود و هيچ چشم اندازي براي خروج از آن ندارد.
در چنين شرايطي وظيفه ما اينست كه بزرگداشت شهيدان قتل عام 1367 را به يك جنبش اعتراضي همه جانبه عليه فاشيسم ديني حاكم بر ايران و به ناقوس مرگ اين رژيم تبديل كنيم.
از همين رو از شنبه نهم مرداد ماه تا دوشنبه هشتم شهریور را به عنوان ماه بزرگداشت شهیدان قتل عام با شعار ”مرگ بر اصل ولايت فقيه، پيش بسوي محاكمه مسئؤلان قتل عام” اعلام ميكنيم و از عموم هموطنان، بويژه جوانان میخواهیم اين خواست را كه خواست عموم مردم ايران است با شركت فعال در اين كارزار به گوش جهانيان برسانند. پاره اي از رهنمودها براي برگزاري هر چه فعال تر اين ماه ذيلا به اطلاع ميرسد، رهنمودهاي بيشتر وجزيي تر متعاقبا به اطلاع ميرسد:
1- در هر شهر و محله و دانشگاه و يا كارخانه اي كه امكان دارد كميته برگزاري گراميداشت خاطرشهيدان قتل عام 1367 را تشكيل دهيد.
2- در هر كجا كه مي توانيد ضمن گراميداشت خاطره شهيدان ”شعار مرگ بر خامنه اي مرگ بر اصل ولايت فقيه” را بر افرازيد.
3- درهر شهر يك يا چند روز برمزار شهيدان قتل عام 67 حاضر شويد و مزار آنان را گلباران كنيد.
4- در هر شهر و محلي كه مي توانيد به ديدار خانواده و مادران شهيدان برويد.
5- نام و مشخصات آمران وعاملان قتل عام 1367 را افشا كنيد، تا توسط مردم طرد شوند.
6- با اعلام نام شهيدان هر شهر و هر محل واقعيت آنچه در تابستان سال 67گذشت را به اطلاع عموم هموطنان و بخصوص جوانان برسانيد.
7- با نامه نگاري به  شوراي امنيت و دبيركل و شوراي حقوق بشر ملل متحد و ارگانها و نهادهاي حقوق بشري، خواستار محاكمه آمران و عاملان اين قتل عام بشويد
8- اسامي و مشخصات و  عكس شهيدان قتل عام را جمع آوري كنيد و به هر طريقي كه مي توانيد بدست شوراي ملي مقاومت و يا سازمان مجاهدين خلق برسانيد.
9- با نصب عكس شهيدان و دست نوشته هايي در گراميداشت ياد شهيدان قتل عام 1367 پيام آنان را به درون هر كوچه ومحله و خانه اي ببريد.
مرگ برخامنه اي مرگ بر اصل ولايت فقيه
سلام بر آزادي درود بر رجوي
خانواده شهيدان و زندانيان سياسي
7 مرداد 1395

آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۷ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... ۸ مرداد۱۳۶۷- ۳۰ ژوئیه۱۹۸۸ قتل عام زنان مجاهدخلق در زندان گوهردشت

در گذر تاریخ ...
۸ مرداد۱۳۶۷- ۳۰ ژوئیه۱۹۸۸
قتل عام زنان مجاهدخلق در زندان گوهردشت


بر‌اساس گزارشات شاهدان عینی، روز شنبه ۸ مرداد سال ۱۳۶۷، به‌دنبال فرمان قتل‌عام زندانیان سیاسی توسط خمینی جلاد، کلیه زنان اسیر مجاهد خلق در زندان گوهردشت که سالها درزندان بودند، اعدام شدند
دراین روز همچنین گروههایی از مردان مجاهد خلق نیز در زندان گوهردشت تیرباران شدند.
مجاهد شهید مهشید رزاقی (حسین) بازیکن تیم هما و هافبک تیم ملی امید ایران که ۵ سال از محکومیتش گذشته بود یکی از اعدام شدگان بود.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - تظاهرات هموطنان آذری در شهرهای مختلف

تظاهرات هموطنان آذری در شهرهای مختلف


کارگزاران رژیم خواستار تشدید سرکوب مردم آذربایجان می‌شوند
روز پنجشنبه ۷مرداد هزاران تن از هموطنان ترک در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، تبریز، ارومیه، زنجان، اهر، خوی و اردبیل در اعتراض به اهانت رسانه‌های حکومتی به هموطنان آذری دست به تظاهرات زدند.
در تهران این تظاهرات در میدان توپخانه برگزار شد. هزاران تن از مردم خشمگین ارومیه به‌رغم حضور فشرده نیروهای سرکوبگر بین چهار راه عطایی و سرداران این شهر دست به اعتراض زدند. با یورش یگان ضدشورش نیروی انتظامی و شلیک گلوله‌های پلاستیکی به جمعیت، این تظاهرات به درگیری کشیده شد و جوانان دلیر به جنگ و گریز با عوامل نیروهای سرکوبگر پرداختند. شمار زیادی از مردم تبریز نیز در خیابانهای اصلی شهر راهپیمایی کردند و انزجار خود را از سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آخوندی و اهانت به هموطنان آذری که تا کنون بارها تکرار شده است، ابراز کردند. مزدوران نیروی انتظامی و گارد ویژه ضدشورش با یورش به تظاهر کنندگان و ضرب و جرح آنها سعی در پراکنده ساختن آنها داشتند.
شماری از تظاهر کنندگان از جمله در شهرهای ارومیه، تبریز، زنجان و مراغه بازداشت شدند. از سرنوشت تعدادی از بازداشت‌شدگان در تظاهرات روز سه‌شنبه ارومیه و تبریز نیز هم‌چنان خبری در دست نیست.
فرماندار ارومیه تظاهرات هموطنان ترک را تجمع غیرقانونی خواند و از نیروهای سرکوبگر خواستار «برخورد قاطعانه» علیه مردم آذربایجان شد.
تبعیض سیستماتیک و سرکوب و ستم مضاعف علیه اقوام و ملیتهای مختلف و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون که با شدت یافتن بحرانهای گریبانگیر رژیم به‌طور مستمر گسترده‌تر می‌شود، واکنش رژیم پا به گوری است که توان پاسخگویی به هیچیک از خواستهای عادلانه مردم ایران را ندارد. این اوضاع وخامت‌بار تنها با سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران پایان خواهد یافت.
مقاومت ایران مردم و جوانان دلیر در مناطق مختلف ایران را به همبستگی با هموطنان آذری و به اعتراض به سیاستهای ضد‌مردمی این رژیم علیه اقوام و ملیتهای مختلف فرا می‌خواند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷مرداد ۱۳۹۵ (۲۸ژوییه ۲۰۱۶)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - تصاویری از تجمعات اعتراضی امروز پنج شنبه 7 مرداد ساعت 1900 شهرهای اردبیل٫ زنجان و خوی

 تصاویری از تجمعات اعتراضی امروز پنج شنبه 7 مرداد ساعت 1900
شهرهای اردبیل٫ زنجان و خوی



اردبیل میدان شریعتی ساعت 1900

جو شدید امنیتی و حضور یگانهای ضد شورش در اردبیل

زنجان

خوي


آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فیلم تجمع اعتراضي هموطنان خوي پنجشنبه 7 مرداد ساعت 1900

 فیلم تجمع اعتراضي هموطنان خوي پنجشنبه 7 مرداد ساعت 1900  





آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فیلم تجمع اعتراضي هموطنان اروميه پنجشنبه 7 مرداد ساعت 1900

 فیلم تجمع اعتراضي هموطنان اروميه پنجشنبه 7 مرداد ساعت 1900 






آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۶ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - کتاب قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67

کتاب قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67


سازمان مجاهدین خلق ایران در سال1378، کتاب ارزشمندی با نام قتل‌عام زندانیان سیاسی شامل اسناد و گزارشهای مستند درباره هولناکترین جنایت رژیم خمینی به چاپ رساند. این کتاب بر اساس اطلاعات و تحقیقات انجام‌ شده در داخل کشور و استفاده از گزارشهای زندانیان از بندرسته تنظیم شده است.
گردآوری این لیست کاری دشوار و پرخطر بود که شماری از اسیران مجاهد و سایر هواداران مجاهدین که در کار جمع‌آوری و تکمیل این اسامی و عکسها و گزارشها در داخل کشور شرکت داشتند، در این مسیر جان باخته‌اند.





آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۵ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... ۶مرداد ۱۳۶۷ - ۲۸ژوئیه۱۹۸۸ آغاز قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷

در گذر تاریخ ...
۶مرداد ۱۳۶۷ - ۲۸ژوئیه۱۹۸۸
آغاز قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷


روز ششم مرداد سال ۱۳۶۷ فرمان قتل‌عام وحشیانه هزاران مجاهد و مبارز اسیر در زندانها توسط خمینی صادر شد.‌



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۲مرداد۱۳۳۱- ۲۳ ژوئیه۱۹۵۲ ادای احترام به شهیدان قیام ملی ۳۰ تیر

در گذر تاریخ ...
۲مرداد۱۳۳۱- ۲۳ ژوئیه۱۹۵۲ 
ادای احترام به شهیدان قیام ملی ۳۰ تیر


در این روز مطابق دستورالعمل روز اول مرداد, دکترمصدق، نخست وزیر، جهت ادای احترام به شهیدان قیام ملی سی ام تیر، سازمانهای دولتی تعطیل شده و پرچمها به حالت نیمه افراشته در آمدند. از سوی دیگر مجلس شورای ملی نیز در همین روز طی مصوبه‌ای تظاهرات سی ام تیر را به عنوان 'قیام مقدس ملی' اعلام کرد و به‌عنوان یک قانون تصویب کرد که شهیدان ۳۰ تیر، 'شهدای ملت' خوانده شوند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... ۲ مرداد۱۳۷۹- ۲۴ ژوئیه۲۰۰۰ احمد شاملو شاعر شاعران و خورشید درخشان آسمان ادب ایران درگذشت

 در گذر تاریخ ...
۲ مرداد۱۳۷۹- ۲۴ ژوئیه۲۰۰۰
احمد شاملو شاعر شاعران و خورشید درخشان آسمان ادب ایران درگذشت


روز دوم مرداد سال ۱۳۷۹ احمد شاملو ادیب، شاعر و نویسنده‌‌‌‌‌‌‌ بزرگ معاصر ایران، در سن ۷۵ سالگی بدرود حیات گفت
مسؤل شورای ملی مقاومت ایران آقای مسعود رجوی در پیام تسلیت خود به‌مناسبت درگذشت شاملو نوشت:
بی‌گفتگو، شاملو، از بزرگترین شاعران معاصر ایران و جهان است. برای سالیان،جایزه نوبل حق مسلم او بوده است و پس از در‌گذشتش، به‌عنوان کمترین بزرگداشت از او و از شعر و ادبیات ایران، دیگر نبایستی دریغ شود. افسوس که رژیم آخوندی حسرت چاپ کامل مجموعه‌‌‌‌‌‌‌”کتاب کوچه” اثر بزرگ شاملو را بر دل شاعر گذاشت ”زیرا که شاعران، خود شاخه‌یی ز جنگل خلقند”.
هم‌او بود که در مقابل راه‌اندازی کانون نویسندگان مطلوب رژیم آخوندی، قاطعانه ایستادگی کرد تا دامن فرهنگ و ادبیات ایران آلوده نشود. اما فراتر از همه‌‌‌‌‌‌‌ چیره‌دستیها و نبوغ شعری و ادبی، به‌راستی آنگاه که شاملو با عاطفه و احساس شگفت خود در توصیف ”روزگار غریب” و توصیف شهیدان و قهرمانان می‌سرود، آتش به‌جان می‌زد
از زیبرم و مهدی رضایی تا حنیف‌نژاد و گلسرخی و اشرف و موسی و آذر و شهیدان ۳۰خرداد. از ”نازلی” تا ”ابراهیم در آتش” و ”شبانه” و ”بچه‌های اعماق” و ”خطابه‌‌‌‌‌‌‌تدفین” به‌‌یاد همه‌‌‌‌‌‌‌شهیدان بهمن
در وصف میلیشیای مجاهدین که در فردای ۳۰خرداد با مشتهای گره‌کرده و شعار آزادی، حتی بدون دادن اسمهایشان به‌دشمن، سرودخوانان به‌جوخه‌های اعدام شتافتند، شاملو سرود:
به شوق زندگی آواز می‌خواندند و تا پایان، به‌راه روشن خود با وفا ماندند” و افزود: ”تو در من زنده‌ای، من در تو، ما هرگز نمی‌میریم ـ از آن ماست پیروزی”
و اکنون ”شاعر شاعران” احمد شاملو، خود در فرهنگ و ادب ایران، در مقاومت مردم ایران و در عاطفه و احساس و شعر مقاومت، زنده و جاری است”



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... اول مرداد701- 23 ژوئیه درگذشت پوریای ولی

در گذر تاریخ ...
اول مرداد701- 23 ژوئیه 
درگذشت پوریای ولی


براساس برخی اسناد تاریخی به نقل از مورخان روسی، پوریای ولی پهلوان، جوانمرد، شاعر و عارف نامدار ایران در روز 23 ژوئیه سال 1322 میلادی در گذشت. یکی از اندرزهای بسیار که گفته می شود از پوریای ولی است از این قرار است: افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب، زمینی که بلند است.

آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۴ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - گزارشی از گردهمایی بزرگ مقاومت در مجله لوموند مذاهب

گزارشی از گردهمایی بزرگ مقاومت در مجله لوموند مذاهب


مجله لوموند مذاهب در روز 21 ژوئیه 2016 گزارش مبسوطی را درباره گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس منتشر کرد؛ در این گزارش آمده است:
ابتدای ژوئیه، بورژه (پاریس) پذیرای اپوزیسیون ایرانی شد؛ (آنها) گردهم آمده بودند تا برای یک کشور مبتنی بر جدایی دین و دولت که هر گونه تبعیض مذهبی را ممنوع می‌سازد مبارزه کنند.
روی هزاران پلاکارد زرد که مردم بلند کرده بودند می‌شد (واژه) «1000 اشرف» را خواند. یکی از سمبلهای شورای ملی مقاومت، ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون از جمله مجاهدین خلق ایران است که با هوادارانش در 9 ژوئیه در یک صحنه سیاسی درسالن نمایشگاههای عظیم بورژه گرد آمده بودند.
صدها شرکت کننده که تشنه تغییر هستند شعار می‌دادند «یک، دو سه، (صد) هزار اشرف می‌سازیم، هزار شهر مقاومت، هزار کانون نه به رژیم آخوندها و آری به آزادی و دموکراسی» .
اعضای جامعه در تبعید، شخصیت‌های سیاسی و روحانیان مذهبی بین‌المللی، همه خواستار یک ایران آزاد هستند. آنها دیگر رژیم مستبد فعلی را نمی‌خواهند.
به‌جای آن آنها می‌خواهند شاهد آن باشند که مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران مستقر شود. سخنرانی او رعدی از کف‌زدنها را به همراه دارد.
در قلب برنامه سیاسی او که از ده ماده مرکزی تشکیل شده است، همچنین تغییر نظم مذهبی قرار دارد: « مقاومت ایران نسبت به جدایی دین از دولت متعهد است. هر گونه تبعیض علیه پیروان کلیه ادیان و مذاهب ممنوع خواهد بود» . برای تفکر در مورد این مسائل، شورای ملی مقاومت ایران که به هیچ مذهبی وابسته نیست، از یک کمیسیون آزادی مذاهب برخوردار است.
این ایرانیان در تبعید که بعضاً مسیرهای پر درد و رنجی را طی کرده‌اند، می‌توانند روی حمایت کشیشان خارجی که در گردهمایی حضور دارند حساب کنند. بسیاری از آنها از ایالات متحده و انگلستان آمده‌اند.
در کنار این رهبران، حضور یک اسقف فرانسوی می‌تواند تعجب را بر انگیزد. اما ژاک گایو اسقف پیشین شهر اورو که به‌خاطر مواضع مبارزه‌جویانه خود شناخته شده، بیست و پنج سال است که از اپوزیسیون حمایت می‌کند. او می‌گوید: «من در هر غم و شادی این جنبش، به آنها می‌پیوندم. این گردهمایی بیانگر ابعاد و ماهیت مقاومت ایران است» . این اسقف کاتولیک که سرد و گرم روزگار را چشیده، در مورد شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید: «مهم، این نیست که وارد مقاومت بشوی، مهم این است که تا به آخر در آن باقی بمانی. آنها باقی ماندند. آنها شجاع هستند» .



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - ترانه کلکسیون با صدای روزبه

ترانه کلکسیون با صدای روزبه


يادمه عقابِ اوج كوهسارُ
كه ديد اون كلاغِ سالخورد و لاش خوارُ    
و گفت بيهُده به بال و پرّم مي پيچي                              
زير سقف آرمانِ من تو هيچي
عمر تو دراز, با لجن هم آغوش                
هست روي تو سياه, خو گرفته با لوش        
ولي من عمرْ كوته و هميشه بي نشونم                          
من چريك تيز بال آسمونم
حالا از فضاي داستان خانلري      
مي رسيم به حرف هاي واقعي تري:
حرف ما و اين جماعتِ تو عافيت لميده
تيغِ شيخ تيز كرده خونِ ما مكيده
لُمپنْ سياسياي فيس بوكي                
اون عروسكاي رژيم كوكي
گندْ مالِ ملاهاست سرتاپاشون                
حالا مي گيرن فيگور اپوزيسيون
(پس اينجا واقعاً بايد گفت كه)
ميمون هرچي زشت تر اداش بيشتر
برقصه هرچي بهتر شاباش بيشتر
ما در اينجا                            
با  كلكسيوني از ته كشيده و بريده و عتيقه و
عده اي تو آبگندِ شيخ وشه تپيده و دريده و جويده و...
مواجهيم:
يكّيشون
به مصداق بره ي عزيزِ لاجوردي
كه سال شصت با كميته گرم كوچه گردي
بود و دركمال نامردي
اين پَلَشت
نامزدش رو لو ميداد و
زير هشت
بقْيه رو جلو ميداد و
با يك كشيده داده جاخالي و
افتاده به دست و پاي خلخالي و
حالا با قمپز و قرشمالي اين نم كشيده كبريتِ  بي خطر
شده دو آتيشه  مدافع حقوقِ بشر!      
(دنيا رو ببين واقعاً)
ميمون هرچي زشت تر اداش بيشتر
برقصه هرچي بهتر شاباش بيشتر
نمونه ي بعدي:
اون يكي نرينه شاعر ِ
رسوب كرده در معابرِ
فرنگ، تاجرِ
گرفته قاچِ زينِ قاطرِ
آخوندهاي فاجرِ دَبنَگ
شعر مي سُرايد از مسيرِ روده
باب تازه اي در هنر گشوده                    
فاعلاتُ فاعلاتُ  بي خجالت
شعر ميگه در مناقب خيانت
زندگيش هم كه قافيه ست          
با ندامت، با رذالت        
ميمون هرچي زشت تر اداش بيشتر
برقصه هرچي بهتر شاباش بيشتر
نمونه ي بعدي:
دكترِ روان پريش
با داداشِ ناتنيش
شد به دُمبِ «كاپو» هاي قرن بيست و يك سريش
عقده ي مصاحبه با بي بي سي خرش كرد
عشقِ بچه معروفي, خاك بر سرش كرد
از فشار بادِ فرديت قُلُمبيد
سوزنِ واواك رسيد و پنچرش كرد
فك طلاي جوشيِ تمامِ بحث هاي آنتي اَپيزمِنت
حالا جاده صاف كنِ آيت الله آدُلفه واسه  پنج- شيش سِنت
(آقا رسانه ها يكي بياد اين بابا رو تحويل بگيره، الان سكته مي كنه...)
ميمون هرچي زشت تر اداش بيشتر
برقصه هرچي بهتر شاباش بيشتر
هميشه ايران ُ ميشناسن  با كوچيك خان  
نه با تفاله هايي چون خالو قربان
تاريخ پاسخ شما رو ميده                            
سرنوشت خائنا رو كي نديده؟
حالا چون نجابت مجاهدين زياده        
مي كني تو هي سوء استفاده (بكن)
فحش بم بده! بگو! هي بزن فك      
فحش تو نباشه به خودم مي كنم شك
ميمون هرچي زشت تر اداش بيشتر
برقصه هرچي بهتر شاباش بيشتر



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۳ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - بیانیه زندانی سیاسی علی معزی به‌مناسبت بیست و هشتمین سالگرد حماسه فروغ جاویدان

بیانیه زندانی سیاسی علی معزی به‌مناسبت بیست و هشتمین سالگرد حماسه فروغ جاویدان


حماسه فروغ جاویدان شاخصی شد که یادآوری و ثابت می‌کند که مقاومت ایران برایش فرقی نمی‌کند که جنگ ضدمیهنی باشد، یا آتش بس، چه آن رژیم عراق چه این رژیم، در لیست تروریستی یا خارج آن، با سلاح باشد یا بی‌سلاح، در اشرف باشد یا لیبرتی، در آلبانی و یا در جای جای ایران و جهان، با حقه بازار اصلاحِ اعتدال و مماشات یا بدون آن، با برجام یا بی ‌برجام، چه یک اشرف، چه هزار اشرف، در هر حالت و هرچه باشد فرزندان مجاهد ایران‌زمین از حق تعیین سرنوشت و حق حاکمیت مردمی برای ملت خود ذره‌یی کوتاه نخواهند آمد.
آنان مطالبه گران آزادی و دموکراسی واقعی اند که کلیه ایرانیان را با همه تفاوتها در بر گیرد و پایه برابری، صرف‌نظر از مذهب و قومیت وجنسیت باشد. تا زمانی که استقلال و ابتکار عمل مجاهدان و حمایتهای مردمی عمل می‌کند هیچ حیله و مانعی را یارای آن نیست که در برابر این خواسته برحق مردم بایستد. ثمره بیش از هزار جاودانه‌فروغ و شهدای جاویدان شده اشرف و لببرتی هزار اشرف است که در راه است.
جزایر بی‌شمار ایستادگی و پایداری که هم‌چون پاره‌های ابر به هم خواهند پیوست و بساط غارتگران سرکوبگر را جارو خواهند کرد.
ان ربک لب المرصاد
علی معزی بند هشت اوین تیرماه 1395



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - ادامه اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی ارژنگ داودی، رسول حردانی و مریم نقاش زرگران

ادامه اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی ارژنگ داودی، رسول حردانی و مریم نقاش زرگران


یکشنبه سوم مردادماه 95 زندانی سیاسی ارژنگ داودی هشتمین روز اعتصاب‌غذای اعتراضی خود را در زندان گوهردشت پشت سر گذاشت. این زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط خاص زندانیان سیاسی و عادی و همچنین وضعیت زندانها و توجه ارگانهای حقوق‌بشری بین‌المللی به این اعتصاب اعتراضی غذا و دارو اقدام کرده است.
همچنین روز یکشنبه 3مرداد زندانی سیاسی رسول حردانی بیست و سومین روز اعتصاب‌غذای اعتراضی خود را پشت سر می‌گذارد. این زندانی به‌دلیل وضعیت وخیم جسمی به بهداری گوهردشت منتقل شده بود، اما دژخیمان هیچ وقعی به شرایط وی نگذاشته بودند.
و در زندان اوین، هموطن مسیحی مریم نقاش زرگران، از روز 15 تیر در اعتراض به جلوگیری دستگاه قضاییه رژیم از آزادی مشروط خود، دست به اعتصاب‌غذا زده است. وی پیش از این عمل قلب داشته و مبتلا به دیسک کمر و آرتروز و پوکی استخوان است. خواسته این زندانی آزادی بی‌قید و شرط است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۱ مرداد ۱۳۹۵

#ایران - ترانه طنز « ارکستر خبرگان ولایت »

 ترانه طنز « ارکستر خبرگان ولایت » 







آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۳۱ تیر ۱۳۹۵

#ایران - نگاهی به حرکتهای اعتراضی تیرماه ۹۵

 نگاهی به حرکتهای اعتراضی تیرماه ۹۵


روزهای داغ تیرماه در میهن عزیزمان به پایان رسید. روزهایی که فریاد و خشم مردم به جان آمده از ستم و چپاول حاکمیت آخوندی هر چه بلندتر به گوش می‌رسید. به‌خصوص در روزهای 29 و 30تیر در درگیریهای مردمی با نیروهای سرکوبگر در بلداجی نمودی دیگر از جامعه انفجاری ایران برجسته شد. به‌رغم سانسور شدید خبرهای اعتراضی، خبرنگاران مقاومت توانستند در تیرماه 447 خبر اعتراضی را از دیوار سانسور و اختناق رژیم آخوندی عبور دهند و به مقاومت ایران برسانند.
از 447 حرکت اعتراضی ثبت شده که شامل تجمع، تحصن، اعتصاب، تظاهرات و درگیری با نیروهای سرکوبگر بوده است، 180 حرکت اعتراضی مربوط به اقشار مختلف اجتماعی، 144 حرکت مربوط به کارگران، 26 حرکت مربوط به دانشجویان، 22حرکت مربوط به معلمان، 54 حرکت مربوط به زندانیان سیاسی و 21 مورد اعتصاب‌غذا مربوط به زندانیان سیاسی می‌باشد. البته واقعیت حرکتهای اعتراضی بسیار بیشتر از آن است که به دست ما رسیده است.
اعتراضات کارگری
در تیر ماه بیشترین حرکتهای اعتراضی مربوط به کارگران به جان آمده و محروم با 144 مورد بود که علیه ماهها پرداخته نشدن حقوق، اخراجهای گسترده از محیطهای کار و ندادن حق بیمه و غارت مطالباتشان تجمع یا دست به اعتصاب یا تجمع می‌زدند. در برخی موارد مانند کارگران معدن زرند اقدام به بستن جاده یا حبس کردن کارگزاران رژیم کرده و آنان را وادار به پرداخت حقوقشان کرده‌اند.
اعتراضات اقشار اجتماعی
طیف وسیعی از اقشار اجتماعی از بازاریان، کشاورزان، مالباختگان، رانندگان، فعالان محیط زیست در تیرماه که 180مورد از حرکتهای آنان شمارش شده حرکت اعتراضی داشتند. از جمله یکی از گسترده‌ترین حرکتهای اعتراضی مربوط به غارت شدگان مؤسسات چپاولگر رژیم بود که مردم به جان آمده خواهان برگرداندن پولهای به یغمارفته‌شان بودند. از جمله مالباختگان غارت شده توسط مؤسسه موسوم به ثامن الحج در شهرهای مشهد، تهران اصفهان و کرمان دست به تجمعات متعدد زدند و با حمله به دفاتر این مؤسسه خشم خود را ابراز کردند.
همچنین در تیرماه بازاریان و کسبه در اعتراض به اخاذیهای مالیاتی و عوارض شهرداری بارها دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب زدند که یکی از گسترده‌ترین آنها مربوط به اعتصاب بازار مروی تهران بود.
اعتراضات دانشجویی
به‌رغم تعطیلی تابستانی دانشگاهها، دانشجویان نیز در حرکتهای اعتراضی متعدد نسبت به چپاول و سرکوب در دانشگاهها دست به اعتصابات و تجمعات مختلف زدند. از جمله مهمترین آنها تظاهرات دانشجویان دانشگاه هنر تهران در اعتراض به تصاحب بخشی از زمین و ساختمان این دانشگاه توسط شهرداری تهران بود.
معلمان آزاده نیز با انجام تجمعات مختلف در اعتراض به حقوقهای کم، تبعیض در پرداخت حقوقها، تعیین‌تکلیف نبودن وضعیت استخدامی حداقل هر یک روز در میان تجمع اعتراضی برپا کردند.
زندانیان سیاسی طی ماه تیر بارها دست به اعتراضات متعدد زدند و با ارسال نامه‌ها و بیانیه‌های مختلف شکنجه‌ها و فشارهای رژیم آخوندی را افشا کردند.
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی به‌طور خاص جعفر عظیم‌زاده و نرگس محمدی ابعاد ملی و بین‌المللی پیدا کرد و فضیحت رژیم آخوندی در نقض حقوق‌بشر را بیش از پیش افشا کرد.
ویژگیهای حرکتهای اجتماعی تیرماه
در تیرماه به‌دلیل دو موضوع بسیار مهمی که در رابطه با مقاومت ایران صورت گرفت تحرک اجتماعی بزرگی را شاهد بودیم، یکی در برابر حمله موشکی به لیبرتی در 14تیر بود که از قلب زندانها و مرکز قدرت‌نمایی رژیم، زندانیان سیاسی تا اقشار مختلف اجتماعی با صدور بیانیه‌ها و اعلامیه‌ها با اسم و امضا این عمل جنایتکارانه مزدوران خامنه‌ای در عراق را محکوم کردند. موضوع بسیار مهم بعدی برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس و سخنرانی خانم مریم رجوی در آن بود که بازتابهای گسترده‌یی در داخل میهن داشت. چه از قبل از این مراسم که زندانیان سیاسی و اقشار مختلف با صدور اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها مردم را دعوت به شرکت در این گردهمایی می‌کردند، و تبریکاتی هم که بعد از برگزاری این مراسم فرستادند و حتی فریادهای مرگ بر دیکتاتور توسط زندانیان سیاسی زن در زندان اوین بعد از دیدن صحنه‌هایی از این مراسم که تلویزیون رژیم برای حمله به این مراسم پخش کرده بود، در نوع خودش بی‌نظیر بود. علاوه بر اینها صدها مورد فعالیتهای تبلیغی جوانان و مردم آزاده در شهرهای مختلف میهن در حمایت از گردهمایی مقاومت ایران، تا حدودی ابعاد و گستردگی برانگیختگی اجتماعی به سود مقاومت و علیه رژیم آخوندی را در تیرماه نشان می‌داد.
پیروزی اعتصاب غذاها
یکی از مهمترین موضوعات سیاسی اجتماعی تیرماه، اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی جعفر عظیم‌زاده و نرگس محمدی بود، که سرانجام با ایستادگی این زندانیان و همبستگی گسترده مردمی رژیم مجبور به عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های این زندانیان سیاسی شد.
عقب نشینی در برابر تظاهرات کارگران بازنشسته فولاد
یکی دیگر از بزرگترین تظاهراتهای کارگری در تیرماه، تظاهرات 5هزار کارگر بازنشسته فولاد اصفهان در برابر مجلس رژیم در روز 27تیر بود که به‌رغم اقدامات سرکوبگرانه گارد مجلس و نیروی انتظامی برای متفرق کردن آنان، سرانجام موفق شدند و لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع مجبور شد کمیته‌یی را برای برآورد خواسته‌های آنان معرفی کند. در ماههای قبل هم این کارگران به همین شیوه موفق شده بودند حقوق عقب مانده خود را از حلقوم کارگزاران رژیم بیرون بکشند.
بلداجی نمودی از آتش زیر خاکستر
روزهای آخر تیرماه با درگیریهای گسترده مردم بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری مواجه بود. طی آن حداقل یک نفر به‌شهادت رسید و صدها نفر مجروح شدند. بارها جوانان به نیروهای سرکوبگر سپاه و نیروی انتظامی حمله کردند و آنان را مجبور به فرار کردند. صحنه‌های این خیزش اجتماعی که برای جلوگیری از غارت آبشان توسط رژیم بود، یادآور روزهای قیام 88 و قیامهای بعد از آن بود که نشان داد جامعه ایران به مانند بشکه باروتی است که هر لحظه آماده جرقه ایست تا منفجر شود.
آری، تیرماه در کلیتش نمودی از همین شرایط انفجاری بود.


آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - ممانعت دژخیمان زندان از اعزام زندانی سیاسی افشین بایمانی به بیمارستان برای درمان

 ممانعت دژخیمان زندان از اعزام زندانی سیاسی افشین بایمانی به بیمارستان برای درمان


زندانی سیاسی افشین بایمانی در هفدهمین سال از زندان خود با خطر سکته قلبی مواجه است.
پزشکان پس از معاینه او اعلام کرده‌اند تعدادی از رگهای قلب او مسدود شده و نیاز به جراحی و رسیدگی پیشرفته دارد، به‌رغم این وضعیت نگران‌کننده دژخیمان زندان با اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان هم‌چنان مخالفت می‌کنند.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی در این باره گفت: “روز ۲۸ تیرماه افشین را به بیمارستان هزار تخت خوابی منتقل کردند. در آنجا دکتر زند از وی آزمایشات تخصصی مربوط به قلب را به‌عمل آورد. دکتر گفت چند رگ قلب افشین مسدود شده و باید به انژیوگرافی منتقل شود تا فنر یا بالون کار بگذارند. دکتر خیلی تأکید داشت که روز پنجشنبه تخت خالی می‌کند تا افشین برای انژیوگرافی و بقیه کارهای قلبش به آنجا برود. با این‌که دکتر بر خطر احتمال سکته قلبی پافشاری می‌کرد نهایتاً همان روز ساعت ۵ عصر دژخیمان وی را دوباره به زندان باز گرداندند“.
لازم به یادآوری است که افشین بایمانی، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر و پس از شکنجه‌های طولانی به حبس ابد محکوم گردید و در تمام 17سال زندان خود از امکان مرخصی استعلاجی و یا اعزام به بیمارستانی در خارج از زندان جهت درمان بیماری قلبی خود محروم بوده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بیانیه مشترک بیش از ۹۰ پارلمانتر بلژیک در حمایت از حقوق‌بشر در ایران

 بیانیه مشترک بیش از ۹۰ پارلمانتر بلژیک در حمایت از حقوق‌بشر در ایران


«حمایت از حقوق‌بشر در ایران»
بیانیه مشترک بیش از ۹۰ پارلمانتر و شخصیت بلژیکی
شامل سناتورها، نمایندگان پارلمان فدرال و پارلمان اروپا
و کمیسرهای پیشین اتحادیه اروپا
ژوئیه 2016
محکومیت موج اعدام‌ها، سرکوب زنان، قومیت‌ها
و پیروان سایر ادیان در دوران آخوند روحانی
فراخوان به مشروط‌کردن روابط با رژیم آخوندی
به پیشرفت روشن وضعیت حقوق‌بشر و توقف اعدام‌ها
حمایت از برنامه 10 ماده‌یی مریم رجوی
بیانیه مشترک بیش از 90 پارلمانتر بلژیک در حمایت از حقوق‌بشر در ایران
ما به‌شدت نگران افزایش تعداد اعدامها در ایران هستیم. از بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور به‌اصطلاح مدره روحانی در اوت سال 2013 چندین هزار نفر در ایران اعدام شده‌اند.
در ژوئیة 2015، عفو ​بین‌الملل اعلام کرد که میزان اعدامها در ایران «یک تصویر وحشتناک از دستگاه کشتار برنامه‌ریزی شده حکومتی را نشان می‌دهد» . سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشری اعلام کرده‌اند که (رژیم) ایران بالاترین تعداد اعدام نوجوانان در جهان را دارد.
در مارس 2016، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق‌بشر در ایران گزارش داد که اعدامها در ایران در سال 2015 به حدود 1000 (مورد)، یعنی بالاترین سطح خود در بیش از یک ربع قرن رسیده است. این حکومت در حال حاضر بالاترین تعداد اعدام در جهان نسبت به جمعیت را دارد.
در یک سخنرانی علنی در تلویزیون (رژیم) ایران، روحانی اعدام را «قانون خوبی» قلمداد کرد و آن‌را «قانون خدا!» خواند. او همچنین حمایت کامل خود را از دیکتاتور سوریه بشار اسد و حزب‌الله ابراز داشته است.
تبعیض و سرکوب جنایتکارانه علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی، بازداشت منتقدان و سانسور سیستماتیک اینترنت ادامه دارد.
زنان از برعهده گرفتن مناسب رهبری، قضایی و بسیاری از مواضع دیگر منع شده‌اند. آنها به‌اتهام داشتن حجاب نامناسب سرکوب می‌شوند و بسیاری از فعالان زن در ایران زندانی هستند.
انتخابات فوریه در ایران آزاد و عادلانه نبود. مخالفان حق شرکت نداشتند و ممنوع اعلام شده بودند. همه نامزدها باید اعتقاد قلبی خود را به ولایت فقیه اعلام می‌کردند. یک نهاد غیرمنتخب به‌نام «شورای نگهبان» که توسط ولی‌فقیه خامنه‌ای تعیین شده است، هزاران نفر از نامزدها را رد صلاحیت کرد. کسانی که به آنها اجازه شرکت داده شد تفاوت چندانی با پیشینیان خود نداشته و بسیاری از آنها در نقض حقوق‌بشر نقش داشته‌اند.
در سفری به پارلمان اروپا در مارس 2016، مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران برنامه 10 ماده‌یی خود را که شامل یک جمهوری کثرت‌گرای دموکراتیک با رأی همگانی، آزادی بیان، لغو شکنجه و مجازات اعدام، جدایی دین از دولت، یک ایران غیراتمی، سیستم قضایی مستقل، حقوق اقلیت‌ها، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در منطقه، برابری جنسی و تعهد به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر است اعلام کرد.
در آوریل ۲۰۱۶، رسانه‌های (رژیم) ایران گزارش کردند که روحانی سفر خود به وین را لغو کرده چرا که دولت اتریش به‌درخواست رئیس‌جمهور (رژیم) ایران برای لغو اجازه یک تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط سازمان مجاهدین پاسخ رد داده بود. از آنجایی که مردم و اپوزیسیون ایران امکان بیان آزادانه عقاید خود را در داخل ندارند، ما نباید اجازه دهیم سرکوب رژیم در داخل کشور به پایتخت‌های اروپایی گسترش یابد.
با توجه به موارد فوق، ما خواستار این هستیم که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن هر گونه روابط بیشتر با (رژیم) ایران را به یک پیشرفت روشن در مورد حقوق‌بشر و توقف اعدامها مشروط کنند.
نمایندگان بلژیکی امضاکننده بیانیه «حمایت از حقوق‌بشر در ایران» شامل سناتورها و نمایندگان پارلمان فدرال، پارلمان بروکسل و پارلمان ایالتی فلامان از احزاب مختلف و نمایندگان پارلمان اروپا از بلژیک هستند؛
بیانیه کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای یک ایران دموکراتیک
درباره بیانیه بیش از 90 پارلمانتر بلژیکی
همبستگی با مردم ایران
استقبال از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس
کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای یک ایران دموکراتیک با صدور یک بیانیه مطبوعاتی درباره بیانیه 90 پارلمانتر بلژیکی اعلام کرد: سیاستمداران بلژیکی خواهان مشروط‌شدن روابط با (رژیم) ایران به (بهبود) وضعیت حقوق‌بشر می‌شوند.
سناتور دیرک کلاس – رئیس‌کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای یک ایران دموکراتیک
ما در بلژیک بسیار نگران نقض حقوق‌بشر در ایران هستیم که بعد از روی کار آمدن روحانی به‌اصطلاح مدره به‌عنوان رئیس جمهور از سه سال پیش وخیم‌تر شده است. زنان بیشتر از قبل مورد سرکوب قرار می‌گیرند و بسیاری از خبرنگاران به زندان افتاده‌اند.
یک سال از توافق اتمی با (رژیم) ایران می‌گذرد، ولی ما هیچ تغییری در رویکرد این رژیم نمی‌بینیم. آنها اقدام به شلیک موشکهای بالیستیکی دوربرد کرده، حامی تروریسم هستند و از بشار اسد در سوریه تماماً حمایت می‌کنند.
در این شرایط ما بسیار خوشحالیم که مقاومت ایران یک گردهمایی بسیار بزرگ را در پاریس در ۹ ژوئیه در همبستگی با خانم مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون برگزار کرد. او چندین‌بار در پارلمان و سنای بلژیک حضور داشته است. این گردهمایی واقعاً رژیم را لرزانده است.
لذا ما در بلژیک، در همبستگی با مردم ایران که تحت حاکمیت آخوندها رنج می‌کشند، یک بیانیة مشترک را امضا کرده‌ایم که از حمایت تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف، در مناطق فرانسوی و فلامان‌زبان بلژیک برخوردار شده است. این حمایت شامل نمایندگان پارلمان فدرال و سنا، نمایندگان پارلمان فلامان و نمایندگان پارلمانهای ایالتی پایتخت، بروکسل و استان والونیا است.
درخواست اصلی ما این است که کشورهای اروپایی شامل دولت خودمان در بلژیک، روابطشان را با رژیم ایران باید مشروط به توقف اعدامها و یک بهبود واضح در زمینه حقوق‌بشر بکنند. ما نباید چشمان خود را به جنایات در ایران به‌خاطر منافع مالی ببندیم. متشکرم.
یورو اکتیو درباره بیانیه مشترک 90 پارلمانتر بلژیکی در حمایت از حقوق‌بشر در ایران گزارش داد:
کمیسرهای پیشین اتحادیه اروپا، کارل ده گوخت و لویی میشل، مصرانه از نهادهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو درخواست کرده‌اند تا رابطه با (رژیم) تهران را مشروط به بهبود وضعیت اسفناک حقوق‌بشری در ایران کنند.
هر دو سیاستمدار نقش مهمی در شکل‌دادن روابط اتحادیه اروپا با کشورهای دیگر در دهه گذشته ایفا کرده‌اند. لویی میشل پدر شارل میشل نخست‌وزیر بلژیک، کمیسر اروپا در امور توسعه و کمکهای بشردوستانه بین سال‌های 2004 و 2009 بود و کارل ده‌گوخت کمیسر روابط تجاری بین سال‌های 2010 و 2014 بود.
یورو اکتیو افزود: ده‌گوخت و میشل بیانیه‌یی را امضا کردند که از نهادهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد تا بهبود در زمینه حقوق‌بشر را نسبت به معاملات جدید با رژیم (ایران) در اولویت قرار دهند.
این بیانیه تأکید کرد که اروپا باید «هر گونه روابط بیشتر با (رژیم) ایران را به یک پیشرفت روشن در مورد حقوق‌بشر و توقف اعدام‌ها» مشروط کند.
در (این) بیانیه گفته شده است که تعداد اعدامها در ایران «یک تصویر وحشتناک از ماشین کشتار طراحی شده حکومتی» را نشان می‌دهد
در ماه آوریل روحانی، بعد از این‌که دولت اتریش قبول نکرد یک تظاهرات مسالمت‌آمیز اپوزیسیون، در طول سفرش را لغو بکند، دیدارش از وین را لغو کرد.
در (بیانیه هم‌چنین) آمده است: «با توجه به این‌که مردم و اپوزیسیون ایران اجازه ندارند نظرات خودشان را آزادنه در داخل ایران ابراز کنند، ما نیز نباید اجازه بدهیم که سرکوب رژیم در داخل کشور به پایتخت‌های کشورهای اروپایی گسترش پیدا کند» .



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - صالح کهندل - در تقدیر از تابلو زیبای کهکشان پاریس

 صالح کهندل - در تقدیر از تابلو زیبای کهکشان پاریس


متن زیر دلنوشته زندانی سیاسی صالح کهندل از زندان گوهردشت کرج است که در زیر می‌آید:
سلام و درود بر نسلی که درد و رنج مقاومت به جان خرید تا سعادت و خوشبختی را بر خلق به ارمغان بیاورد و سلامی و درود بر شما که هرچه بیشتر در راه خلق فدا کردید خود را بیشتر بدهکار مردم دانستید، درست برعکس نسل آخوندهای حاکم بر ایران که هرچه بیشتر بر مردم خیانت کردند خود را بیشتر طلب کار می‌دانند.
باز هزاران درود و سلام بر شما باد که زمانی که اضداد شما (آخوندها) در فکر دزدی و غارت و چپاول از مردم ایران نسبت به هم سبقت می‌گرفتند شما در فکر خلق تابلوی زیبای کهکشان بودید و آن را به بهترین شکل خلق کردید و از این بابت هزاران بار خدای را شکر می‌کنم که بهترینها را نصیب ما کرده و دشمنان ما را از افرادی دزد و شیاد و شیطان صفت خلق کرده و برای بار دیگر ثابت کرد که هرکس، هرچه در راه آزادی و رهایی فدا بکند بی‌شک چند برابر آن را پس می‌گیرید که کهکشان بزرگ از آن نمونه هاست. اگر چنین نبود حیات زندگی به چه دردی می‌خورد؟ وجود خداوند عادل چه معنایی داشت؟ در شرایطی که یاس، نوامیدی ایران و منطقه را فراگرفته و هر کس به نورشمعی به چشم معجزه می‌نگرد آیا خلق کهکشان پر از ستارگان را می‌شود توصیف کرد؟
اما این همه زیبایی نه خلق الساعه بود نه بصورت تصادفی خلق شده. بلکه باغی که باغبانش از حنیف کبیر گرفته تا موسی و مریم و مسعود باشد و دهها هزار بهترین زنان و مردان مبارز وطن با خون خود آن را آبیاری کردند و باز هم اگر نیاز باشد لحظه‌ای کوتاه نمی‌آیند.
اگر چنان نبود، باید به آن شک می‌کرد و به یاد داشته باشیم اگر اشرف مقاومت نمی‌کرد و اگر لیبرتی پایداری نمی‌کرد، اگر زندانیان بزرگی مثل آقای صارمی و خسروی، حاجی آقایی... به چوبه‌دار بوسه نمی‌زدند، اگر صدیقه مجاوری و ندا حسنی... در عشق خود شعله‌ور نمی‌شدند، بی‌شک اگر خورشید هم بودیم به خاکستر تبدیل می‌شدیم.
ضمنا طبیعی و جای شک نیست که خفاشان شب پرست که بقای حیات خود را در ظلمت و تاریکی جستجو می‌کنند، با علائم طلوع خورشید آشفته شده و خود را دیوانه‌وار به در و دیوار خواهند کوبید.
صالح کهندل زندان گوهردشت کرج. 28تیرماه 1395



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۳۰ تیر ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... قیام سی تیر مردم ایران در حمایت از مصدق

 در گذر تاریخ ...
قیام سی تیر مردم ایران در حمایت از مصدق


«روز 30 تیر1331 روز تجلی اراده خلق
در آنروز خلق، بر ننـگ تسلیم پیروز شد
در آینده از این روزهای طلایی بسیار خواهیم داشت»
(مسعود رجوی در دادگاه نظامی -بهمن 1350)
در تاریخ مردم میهن ما روزهای فراموشی‌ناپذیر مختلفی به‌ثبت رسیده که روزهای سرنوشت‌ساز محسوب می‌شوند روزهایی که عموم مردم ما در غمها و شادیهای آن با یکدیگر سهیم بوده‌اند‌. روز 30 تیر 1331 از‌جمله یکی از همین روزهاست‌.روزی که مردم ایران یکپارچه بپا خاستند و در برابر دیکتاتوری سلطنتی یکصدا خواستار بازگشت دکتر مصدق پیشوای نهضت ملی و نخست‌وزیر تنها حکومت ملی ایران شدند. مردم غارت شده‌یی که بر روی دریای نفت زندگی می‌کردند اما حاصل رنجشان را قدرتهای استعماری و دربار وابسته به‌آنها یه یغما می‌بردند و مردم ایران در فقر جانکاهی به‌سر می‌بردند.
مصدق کبیرخود درباره قیام 30 تیر مردم ایران گفت :
« روز سی‌ام تیر در تاریخ مبارزات ممتد ملت ایران فراموش‌نشدنی نیست زیرا در این روز تمام افراد ملت از هر طبقه و مقام در مقابل تحریکات اجانب یکدل و یک زبان قیام و اقدام کردند».
طلای سیاه یا بلای خانمانسوز
درست 5 سال قبل از انقلاب مشروطیت ایران یعنی در سال 1280 شمسی (1901 میلادی)، امتیازنامه ‌‌‌‌‌‌‌ننگین ”دارسی” برای بهره‌برداری از منابع نفتی تمام خاک ایران به‌استثنای پنج ایالت شمالی، برای مدت شصت سال در کاخ صاحبقرانیه به‌امضای مظفرالدین‌شاه رسید. به‌موجب این قرارداد، صاحب امتیاز انگلیسی حق انحصاری استخراج و حمل و نقل، تصفیه و فروش نفت و لوله‌کشی تا خلیج فارس و استفاده‌‌‌‌‌‌‌ مجانی از زمینهای بایر دولتی و معافیت مالیاتی و گمرکی و غیره را به‌دست آورد. مطابق این قرارداد فقط 16 درصد از منافع خالص کمپانی می‌بایست به‌دولت ایران پرداخت می‌شد که عملاً هم به‌کمتر از 13 درصد می‌رسید و این 13 درصد هم هزینه دربار قاجار می‌شد.
به‌دنبال جنگ جهانی اول و با توجه به‌ اهمیتی که نفت برای انگلیس پیدا کرد، دولت انگلیس از طریق عامل خود رضاخان قلدر و با صحنه‌سازی و فریبکاری خائنانه و تحت عنوان ابطال قرارداد دارسی، در هفتم خرداد 1312 قرارداد دیگری را که به‌قرارداد ننگین 1933 معروف است بازهم به‌مدت 60 سال، به‌امضا رساند. طبق برآورد شرکت انگلیسی درآن زمان، 60 سال بعد زمانی بود که چاههای نفت ایران ته می‌کشید. درحالی‌که عایدات نفت برای انگلیس صدها میلیون دلار در سال بود مردم ایران به‌خصوص کارگران شرکت نفت ازهستی ساقط بودند‌.
اولین خروش مصدق علیه قرارداد ننگین نفتی
دکتر مصدق که رهبر فراکسیون اقلیت در مجلس چهاردهم بود طی نطقی در آبان‌ماه سال 1323 به‌افشاگری علیه قرارداد ننگین 1933 پرداخت و به‌شدت به‌ رضاخان حمله کرد. مصدق گفت: ”شاید مادر روزگار نزاید کسی را که به‌بیگانه چنین خدمتی کند”.
از آن پس دولتهای وابسته بعدی نیز هرکدام به‌نوعی تلاش داشتند قرارداد استعماری را درموقعیت مناسبی به‌تصویب برسانند. از‌جمله گلشائیان وزیر دارایی شاه در زمان نخست‌وزیری ساعد، طی یک الحاقیه به‌قرارداد قبلی آن‌‌را با قید فوریت به‌مجلس برد. اما با تلاش دکتر مصدق این لایحه نیز به‌تصویب نرسید و تلاش استعمار و مهره‌هایش به‌شکست انجامید. ولی این لایحه پیوسته توسط نخست‌وزیران دست‌نشانده شاه , منصور و رزم‌آرا و بنابر خواسته ‌‌‌‌‌‌‌دولت انگلیس در مجلس مطرح می‌شد. اما باز هم این مصدق بود که سرفراز و استوار ایستادگی کرد و هر بار طرح آنانرا به‌ شکست کشاند.
مصدق رهبر مبارزات ضد استعماری ملت ایران
دکتر مصدق، با شعار ملی‌شدن صنعت نفت، مبارزات بسیار پررنج و خطری را جهت استیفای حقوق ملت ایران رهبری کرد. و سرانجام در تاریخ 29 اسفند سال 1329 قانون ملی‌شدن نفت را از تصویب مجلس گذراند و در کمتر از 40 روز بعد، قانون خلع ید از شرکت انگلیسی را نیز به‌تصویب رساند. مصدق اقدامات خود را با حمایت توده‌های مردم و تظاهرات و اعتصابات گسترده نفتگران خوزستان به‌پیش می‌برد. چنین بود که در اردیبهشت 1330 نخست‌وزیری مصدق به‌مجلس و رژیم شاه تحمیل شد. اما اقدامات ملی و مردمی دکتر مصدق به‌مذاق دربار ارتجاعی و استعمار انگلیس خوشایندنبود، از همین رو شروع به ‌توطئه علیه دکترمصدق کردند.
مصدق صلاحیت دادگاه لاهه را رد کرد
در هفتم خرداد سال 1331، دکتر مصدق صلاحیت دادگاه لاهه را که برای بررسی شکایت انگلیس علیه ایران تشکیل شده بود رد کرد. دولت انگلیس در پی شکستهای متعدد در رویاروئی مستقیم با جنبش ضداستعماری مردم ایران و نیز پس از ناکامیهای پی در پی در صحنه سیاست بین‌المللی، بر آن شد تا توطئه‌های خود را توسط مهره‌ها و مزدوران سرسپرده خویش و در رأس آنها شاه و دربارسلطنتی عملی سازد و دولت ملی مصدق را ساقط کند.
گام دیگری علیه دربار
دکتر مصدق برای کوتاه کردن دست شاه و دربار و خنثی‌ساختن توطئه‌های استعمار، از یکسو و پیش بردن اصلاحات اجتماعی و اقتصادی از سوی دیگر، خواستار آن شد که پست وزارت جنگ را که تا آن زمان در دست شاه بود و همواره از آن به‌عنوان ابزار اعمال فشار و اجرای توطئه‌ علیه جنبش ضداستعماری مردم و پیشوای آن استفاده می‌کرد بر عهده بگیرد و اعلام کرد که در صورت تن‌ندادن شاه به‌ این شرط، از نخست‌وزیری استعفا خواهد داد.
شاه که بقایای سلطنت خودکامه و فاسد خود را در خطر می‌دید، شدیداً با سپردن وزارت جنگ به‌مصدق مخالفت کرد.
استعفای مصدق
دکتر مصدق در روز 25تیر 1331، از نخست‌وزیری استعفا داد. با استعفای مصدق، شاه فرصت را غنیمت شمرده و قوام‌السلطنه، کهنه‌کارترین مهره ‌‌‌‌‌‌‌رژیم فئودالی و دربار استعماری را به‌نخست‌وزیری برگزید.
پس از دریافت این فرمان، قوام‌طی اعلامیه‌ی شدیداللحنی مردم را تهدید به‌کشتار نمود و اخطار کرد که هرکس دست به‌مخالفت با دولت او بزند با شدیدترین عکس‌العمل مواجه خواهد شد. در همان روزها، مأمورین انتظامی و یکانهای ارتشی با تانک و زرهپوش به‌خیابانها ریختند.
ایران بپا می‌خیزد
این گونه اقدامات و تهدیدات قوام نتیجه‌بخش نبود. موج اعتراضات توده‌ای علیه انتصاب قوام به‌نخست‌وزیری از تهران و سایر نقاط کشور برخاست و سیل تلگرافها و نامه‌ها در حمایت و پشتیبانی از دکتر مصدق از سراسر ایران به‌سوی تهران سرازیر شد. سرانجام صبح روز سی‌ام تیرماه سال1331، شهر تهران به‌حالت تعطیل درآمده بود و تظاهرات اعتراضی عظیمی در حال شکل‌گیری بود. کارگران کارخانه‌ها و کارگاهها و هم‌چنین بازار و مغازه‌داران و رانندگان اتوبوسهای شهری، همه دست از کار کشیدند و به‌صفوف تظاهرکنندگان پیوستند. انبوه مردم با فریادها و شعارهای 'یا مرگ یا مصدق'، 'مصدق پیروز است'، 'مرگ بر قوام'، با نیروهای ارتش و شهربانی به‌مقابله برخاستند...
از ساعت 7صبح، یک جمعیت انبوه و متراکم از نقاط مختلف تهران به‌سمت بهارستان به‌حرکت درآمد. شاه در وحشت از دست دادن کنترل اوضاع به‌ ارتش فرمان آتش‌گشودن به‌روی مردم بیدفاع را داد. خون دهها تن از مردم بیگناه، شعله قیام سی تیر را برافروخته‌تر کرد، حالا تنها صدایی که در شهر شنیده می‌شد طنین فریادهای یا مرگ یا مصدق بود.
شهدای سی تیر
قیام مردمی با شدت و حدت ادامه پیدا کرد و سرانجام پس از شهید  و مجروح‌شدن قریب به 800 نفر از مردم تهران، شاه که خود را در برابر عزم سازش‌ناپذیر مردم و حمایت بی‌دریغشان از پیشوای نهضت ملی شکست‌خورده یافته بود، فرمان نخست‌وزیری قوام را لغو کرد و به‌خواستهای دکتر مصدق گردن گذاشت.
این رستاخیزعظیم ملی ثابت کرد که مردم ایران با واقع‌بینی و توجه کامل به‌مصالح خویش راه خود را انتخاب کرده و از آن باز نخواهند گشت.
مصدق در آغوش خلق
ساعت 5.30دقیقه بعد از ظهر 30تیر انبوه مردم مقاومی که اینک با قیام خونین خود دکتر مصدق را به‌نخست‌وزیری برگزیده بودند، به‌جانب خانه مصدق روانه شدند.
ساعتی بعد مصدق کبیر که بر بالکن خانه ظاهر شده بود در پاسخ به‌احساسات بی‌شائبه مردم با یاد شهدای قیام ملی30تیر، درحالی‌که اشک می‌ریخت، با کلامی بریده بریده گفت:
« ای کاش مرده بودم، و ملت ایران را این‌طور عزا‌دار نمی‌دیدم. ای مردم من به‌جرأت می‌گویم که استقلال ایران از دست رفته بود ولی شما با رشادت خود ‌‌آن‌را‌ گرفتید».
وصیت دکتر مصدق
به این ترتیب روز سی تیر1331، به‌عنوان روز قیام مردم علیه دربار ضد مردمی و علیه غارتگریهای استعماری و به‌عنوان روز دفاع از نهضت ملی و پیشوای سازش‌ناپذیرش دکترمصدق در تاریخ معاصر میهن‌مان به‌ثبت رسید.
دکتر مصدق همواره از شهدای این قیام با اشک یاد می‌کرد و وصیت کرده بود که خود نیز در کنار مزار آنان دفن شود.
ارتجاع آخوندی، رو درروی مصدق و حاکمیت ملی
کاشانی (سلف سیاسی خمینی ) و دیگرآخوندهای ارتجاعی ، در جریان نهضت ملی ایران ، رودرروی مصدق و حاکمیت ملت قرار داشتند‌.آنها در جبهه دربار انگلیسی ، به‌نحو هیستریک با مصدق عناد می‌ورزیدند‌.خمینی خود در آن روزگار در جبهه مخالف مصدق بود. او به‌گفته خودش از« سیلی خوردن » مصدق ، شیرین‌کام بود و از هیچ رذیلت و اهانتی در حق پیشوای نهضت ملی مردم ایران فروگذار نمی‌کرد‌.
 خمینی در 5 خرداد 1358 در یک واکنش به‌غایت حقیرانه و حسادت‌آمیز نسبت به‌ بزرگداشت دکتر مصدق در احمدآباد گفت :
« اینها می‌خواهند سرپوش بگذارند روی مقاصد خودشان‌.آن مقاصدی که برخلاف مسیر ماست، با اسم یک‌نفری که ملی است. مسیر ما مسیر نفت نیست ، ملی‌کردن نفت پیش ما مطرح نیست‌. این اشتباه است‌. ما اسلام را می‌خواهیم ، اسلام که آمد نفت هم مال خودمان می‌شود ، مقصد ما اسلام است،مقصد ما نفت نیست که اگر یک‌نفر نفت را ملی کرده است ، اسلام را کنار بگذارند و برای او سینه بزنند برای هر استخوانی میتینگ راه انداختن به‌دنبال آن با اسلام مخالفت کردن ، قابل تحمل نیست ».
-خمینی در همین سخنرانی با صراحتی فوق ارتجاعی،آخوند و اسلام را یکی دانست و اعلام کرد : « آخوند یعنی اسلام ، روحانیون با اسلام در هم مُدْغَمَند‌.‌...»
روزنامه‌ی رسالت آخوندی در سوم بهمن 1377 حرف دل خمینی و خمینی‌صفتان در باره مصدق را چنین فرموله کرد:
«تاریخ معاصر، او (مصدق) را بی‌ریخت‌ترین سیاستمدار ایرانی ثبت کرده است.کسی که اوج سابقه مبارزاتی و مسلمانی‌اش دوبار خودکشی درراه بیرجند بوده است‌!‌..... مگر او چه گلی بر سرملت زده است که بر او درود میفرستند‌؟ طرح چهره بی رمق مصدق که جز رسوایی در تاریخ معاصر چیزی نداشته‌.....در برابر شخصیت عظیمی چون امام ، که رهبر یک نهضت اسلامی و بنیانگذار یک نظام پرقدرت است باچه اهدافی صورت می‌گیرد‌؟‌...  از یک سیاستمدار چروکیده و استخوان پوسیده که حتی در اوج قدرت درایران عددی نبود می‌خواهند به‌عنوان امامزاده‌یی که دردهای بی‌درمانشان را درمان کند استفاده نمایند »‌.
آقای مسعود رجوی در مهرماه 1360، تخفیف مصدق و توهین به‌پیشوای فقید نهضت ملی ایران ازسوی خمینی و الگوسازی از مرتجعان قهاری مانند شیخ فضل‌الله و کاشانی را، بارزترین نمود منکوب کردن همه ارزشهای ملی و میهنی برسرراه دیکتاتوری ارتجاعی، توصیف کرده است.
ادامه راه مصدق درمداری بالاتر
هر چند که دشمنان قسم‌خورده آزادی و استقلال ایران از پای ننشستند و یک سال بعد از قیام 30 تیر1331، با اجرای یک کودتای ننگین استعماری در 28مرداد سال 1332، تنها حکومت قانونی مردم ایران را سرنگون کردند و حاکمیت دیکتاتوری و سرکوب را دوباره تحکیم نمودند، اما همچنان که مصدق خود در پیامش به‌مناسبت اولین سالگرد سی تیر تأکید کرده بود، نهالی که در روز سی‌ام تیرماه کاشته شد، به‌همت آیندگان بارور گردید. جوانانی که از همه چیز خود گذشته بودند برخاستند تا راهی را که پیشوای نهضت ملی آغاز کرده بود در مداری متکامل‌تر و در هیأت یک تشکل انقلابی و یک جایگزین و بدیل مردمی و دموکراتیک (شورای ملی مقاومت) و پایداری پرشکوه مجاهدین و رزم‌آوران آزادی به‌سرانجام و مقصود نهایی برسانند.
درسی از قیام 30 تیر
 57 سال قبل ،وقتی مردم ایران برای احقاق حقوق خود قیام کردند و در برابر دیکتاتوری شاه، دکتر مصدق را مجددا بر کرسی نخست‌وزیری و رهبری مبارزات ضد استعماری ملت علیه شاه نشاندند، ثابت کردند که عزم و اراده‌‌‌‌‌‌‌ سترگ ملت ایران برای آزادی و رهایی، خاموشی‌ناپذیر است، مشعلی که پدران ما برافروختند و یکی از فرازهای تابناک آن در قیام 30تیر سال 1331 شعله‌ور شد، امروز با آگاهی عمیقتر فرزندان ملت ایران ، هر چه شعله ورتر بنیان دیکتاتوری مذهبی حاکم بر این میهن را خواهد سوزاند.
یادواره قیام 30 تیر را با نقل جملاتی چند از سخنان تاریخی دکتر مصدق پیشوای نهضت ملی و ضد استعماری مردم ایران در بزرگداشت قیام قهرمانانه 30 تیر به‌پایان می‌بریم :
«در این روزتاریخی، عده‌یی از گرامی‌ترین فرزندان ما به‌افتخار شهادت نائل شدند و با خون پاک خود نهال آمال ملت را آبیاری کردند تا به‌همت آیندگان، روزی بارور و سایه‌گستر شود و ملت ایران از نعمت امن ، آسایش و استقلال واقعی و آزادی حقیقی برخوردار گردند ».
« ما نباید زندگانی را به‌هر صورت و کیفیت که به‌ما عرضه می‌شود دوست بداریم و بدان قانع و خرسند باشیم. اگر زندگانی توأم با آزادی و استقلال نباشد به‌قدر پشیزی ارزش نخواهد داشت. برای رسیدن به‌این هدف عالی، تاریخ زندگانی ملل بزرگ عالم شاهد مبارزات و مجاهدات و گذشتها و فداکاریهاست. سرنوشت ملت ایران نیز در طول تاریخ خود همواره با این‌گونه محرومیتها و مصائب توأم بوده است».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید