۷ مهر ۱۳۹۶

#ایران - این همه «غوغا» و نعش‌گردانی؛ چرا؟

 این همه «غوغا» و نعش‌گردانی؛ چرا؟


طی 3روز گذشته (از سه‌شنبه 4مهر تا پنجشنبه 6مهر) تمام دستگاه عریض و طویل تبلیغاتی رژیم دجال آخوندی و انبوهی از امکانات کشور صرف غوغاسازی و تبلیغات پیرامون گرداندن نعش یکی از پاسداران قربانی در سوریه شده بود. نعش مربوطه یک ماه پیش (در تاریخ 9شهریور) وارد ایران شد و بنا‌ به اعلام از تلویزیون رژیم ابتدا قرار بود روز 11شهریور مراسم تشییع و تدفین انجام شود؛ اما گویا بعداً رژیم به‌ این نتیجه رسید که بایستی از این نعش بهره‌برداری بیشتری کند؛ بنابراین جنازه را نگه‌داشت تا در ایام محرم و فضای عزاداری حسینی، آن را با دجالگریهای مذهبی بیامیزد‌ و با انجام نمایشات پرسر و صدا، به‌ زخم بحرانهای لاعلاج خود بزند.
جنازه را ابتدا به‌ بهانه طواف به ‌مشهد بردند و پس از یک سری نمایش، به‌ تهران آوردند و نمایش مفصلی ترتیب دادند که به‌طور مستقیم از سیمای آخوندی پخش شد و خود علی خامنه‌ای نیز همراه با بسیاری از مهره‌های نظامی و غیرنظامی رژیم در آن شرکت کردند؛ این نمایش مشمئزکننده سپس در اصفهان تکرار شد و نهایتاً در نجف‌آباد با تدفین به پایان رسید. این سلسله نمایش پر سر و صدا و پر طول و تفصیل برای هر کس، این سؤال را ایجاد می‌کند که در جنگی که طی ۶سال گذشته در سوریه جریان داشته و هر روز صدها و گاه هزاران نفر زن و مرد و کودک و پیر و جوان در آن به‌ فجیع‌ترین وجهی کشتار شده‌اند، این همه هیاهو به‌خاطر کشته شدن یک پاسدار برای چیست؟
به نظر می‌رسد دست‌کم یکی از دلایل به‌راه انداختن این الم‌شنگه پاسخ به‌همین سؤال و همین تناقض است؛ تناقضی که خشم و نفرت عمیق مردم ایران را از جنگی برانگیخته که با سوخت‌رسانی مستمر دیکتاتوری آخوندی، 6سال است که هست و نیست ملت سوریه را به‌خون و آتش کشیده و حجم عظیمی از دارایی و امکانات ایران را هم که می‌بایست صرف نیازهای مردم محروم ایران شود، به‌ چاه ویل این جنگ ضدمردمی سرازیر کرده است. اکنون رژیم با این دجالبازی حول یک کشته، می‌خواهد خود را مظلوم این جنگ وانمود کند؛ گویا دجالبازی مسخره جا زدن جنگ و کشتار برای حفظ بشار اسد جنایتکار، به‌عنوان دفاع از حرم حضرت زینب چندان افاقه نکرده است.
این نکته نیز قابل‌توجه است که طی ۶سال گذشته هیچ درگیری جدی میان قوای رژیم و متحدانش با نیروهای داعش گزارش نشده است و این موجب شده که بسیاری، نه فقط در اپوزیسیون سوریه، بلکه حتی در میان ناظران سیاسی بر همدستی و اتحاد عمل نیروهای رژیم آخوندی و ارتش اسد با داعش انگشت بگذارند. اکنون به‌نظر می‌رسد رژیم از کشته شدن یک پاسدارش به‌دست داعش به‌عنوان فرصتی استثنایی استفاده می‌کند تا خود را از زیر این اتهام بیرون بکشد.
اما فراتر از تلاش رژیم برای سفیدسازی نقش خود در سوریه، رژیم با انبوهی از بحرانهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مواجه است و بنابراین به‌هر عاملی که اذهان را از این وضعیت منحرف کند، به‌شدت نیاز دارد. خود خامنه‌ای روز چهارشنبه هنگام شرکت در مراسم نعش‌گردانی، به‌ «نیاز جامعه به‌ این جور شهادت» اشاره نمود. این نیاز، از جنس همان نیاز خمینی به ‌جنگ ضدمیهنی است و بر اساس همین نیاز بود که 8سال به‌ این جنگ میهن برباد‌ده ادامه داد. این نیاز را خامنه‌ای در باتلاق برجام و چنبره بحرانها، حتی شدیدتر احساس می‌کند تا با آن بتواند وضعیت کنونی را تحت‌الشعاع قرار دهد و فریادهای اعتراض مردم را خفه کند؛ همین نیاز علت به‌راه انداختن گاه و بیگاه کارناوال تابوت و استخوان، 29سال پس از پایان جنگ است تا از این طریق، جای خالی جنگ را برای قفل کردن جامعه پر کند.
اما مخاطب اصلی این تعزیه‌گردانی، نه عامه مردم، بلکه نیروهای خود رژیم هستند؛ زیرا حنای این قبیل دجالگریها برای مردم ایران مدتهاست که رنگ باخته و این نمایشها جز خشم و نفرت در مردمی که بیش از ۴دهه است جان و روانشان از این غوغاسازیهای منرجرکننده آزرده و جریحه‌دار است، واکنشی برنمی‌انگیزد؛ کمااین‌که به‌گزارش رسانه‌های خارجی در مراسم نعش‌گردانی در تهران، به‌رغم همه تبلیغاتی که صورت گرفته بود، جمعیت از 10هزار تن فراتر نرفت که روشن است عمده آنها را نیز نیروهای خود رژیم تشکیل می‌دادند.
بنابراین مخاطب اصلی، نیروهای خود رژیم هستند که در کشاکش بحرانها فرسوده شده و موریانه بی‌انگیزگی و روحیه‌باختگی آنها را از درون خورده و پوک کرده است؛ آن‌چنان که رژیم در تأمین نیروی انسانی برای جنگ سوریه، به‌کلی درمانده و ناچار شده با استخدام مزدور از میان پناهنده‌های افغانی و حزب‌الله لبنان نیاز نیرویی خود را برطرف کند.
ولی‌فقیه ارتجاع نه تنها در کشاندن نیروهایش به‌جنگ سوریه دچار معضل جدی است، بلکه در این زمینه حتی در رأس نظامش نیز با پراکندگی و شکاف روزافزون مواجه است. تاآنجاکه در نمایش روز چهارشنبه به‌رغم حضور خامنه‌ای، نه حسن روحانی و نه هیچ‌یک از اعضای دولتش حضور نداشتند؛ هم‌چنان که علی لاریجانی و اعضای مجلس ارتجاع نیز غایب بودند. البته حاضر نشدن آنها در این شو دجالگرانه را نبایستی به‌حساب مخالفت آنها با جنگ جنایتکارانه سوریه گذاشت، کما این‌که هم روحانی و شرکا و هم لاریجانی و اعضای مجلس بارها شرکت رژیم در جنگ سوریه را مورد تأیید و حمایت قرار داده‌اند، اما در شرایط سیاسی کنونی که جامعه بین‌المللی گریبان رژیم را بر سر شرکتش در جنگ سوریه و دخالتهای جنایتکارانه‌اش در کشورهای منطقه گرفته‌اند و یکی از محورهای مذاکرات ظریف با مقامهای سازمان ملل و کشورهای اروپایی طی 10روزی که در آمریکا به‌سر می‌برد، «مناقشات منطقه‌یی» از سوریه و عراق تا یمن و لبنان بوده، این بخش از حکومت از آنجاکه فکر می‌کنند رژیم نهایتاً چاره‌یی جز تمکین و عقب‌نشینی در منطقه ندارد، طبعاً روی خوشی به‌ این قبیل نمایشها نمی‌توانند داشته باشند و این فرصتی به‌دست باند خامنه‌ای می‌دهد، تا در جنگ باندی، رقیب را مورد حمله قرار دهد و زیر ضرب ببرد.
در پایان این سؤال مطرح است که عایدی رژیم از این تعزیه‌گردانی، جز مشغول کردن چند روزه نیروهایش چه بوده است؟ آیا این غوغاپرداری، دود و دم و پرده استتاری برای عقب‌نشینی ناگزیر از سوریه نیست؟.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - سرقت روحانی از تاریخ سیاسی و ادبی ایران در سازمان ملل

سرقت روحانی از تاریخ سیاسی و ادبی ایران در سازمان ملل


دروغ‌های نجومی و سرقت‌های حیرت‌انگیز روحانی از تاریخ ایران در سازمان ملل                                                                  ***
روحانی: ما با مولوی تا این سوی اقیانوس اطلس را درنوردیده‌ایم. ما با سعدی در دل آسیا نفوذ کرده‌ایم. ما با حافظ، جهان را فتح کرده‌ایم.
***
البته که اجداد و پیشینیان ولایت فقیه ـ از محمود غزنوی تا چنگیزخان ـ «کسب و کارشان مرگ»، حکومتشان سلطه داس بر یاس و فتوای سلطان مطلقه‌شان، ولایت جهل و قتل بر آگاهی و خرد و آزادی بود؛ از این رو فردوسی، سنایی، خیام، سعدی، مولوی و حافظ ایران، باید همت و حمیت می‌کردند تا حرمت، اصالت، فرهنگ و زبان ایران و ایرانی را با قدرت لایزال عشق بنویسند و پاس بدارند؛ با زیور و جوهر هنر بیارایندش و با پیک‌های قلوب مردم، به‌اطراف و اکناف جهان بفرستند.
***
مفاخر فرهنگ و هنر ایران‌زمین، سلسلةی تاریخی‌اند که همیشه بر حکومت‌اند، نه در حکومت. لطفاً «قاتلان به‌فرمان» که در دهة۷۰شاعران و نویسندگان و روشنفکران را کشته و مثله کردند، به‌مردم، به‌خانواده‌هایشان و به‌جامعه ادبی ایران معرفی کنید. قاتلانی که پیگرد ردشان، آدرس بیت ولایت فقیه را به‌مولوی و سعدی و حافظ نشان خواهد داد.
***                                                             
سرقت یک شیاد از تاریخ سیاسی و ادبی ایران
چندین قسمت از سخنرانی حسن روحانی در سازمان ملل، توهین به‌شعور و حافظة ملت ایران و به‌سخره گرفتن مستمعینش بود. گویی وی برای شنوندگانی حرف می‌زند که هیچ خاطره و شناختی از ایران و تاریخ جهان ندارند. تنها چیزی که عین واقعیت و برازنده وی بود، شیادی آخوندی در مقام نمایندگی ولایت فقیه بود. تا توانست، تاریخ ایران را تحریف و سرقت کرد و تلاش کرد مفاخر فرهنگ و ادب فارسی را پیوست و دنبالة تاریخی نظام آخوندی جلوه دهد! از طرفی همین واگویی‌ها، اذعان چندین غلط‌کردم‌گویی نسبت به‌مواضع رسمی خمینی و خامنه‌ای و تاریخچه حکومت آخوندی می‌باشد.
خمینی در تابستان سال ۵۸ خطاب به‌روشنفکران ایران گفت: «شما می‌خواهید ما به‌۱۴۰۰سال قبل نرویم». از این رو هم بود و هست که آخوندها و پیروان ولایت فقیه، همواره تلاش کرده‌اند در ادبیات سیاسی و کتاب‌های تاریخی و آموزشیِ مدارس، از افتخارات تاریخ کهن و باستانی ایران تبری بجویند و آن را مرادف طاغوت قلمداد کنند. حالا روحانی دنبال خرج کردن دستاوردهای تاریخ کهن ایران برای جیب نظام ولایت فقیه است: «ما همان ملتی هستیم که یهودیان را از رنج اسارت بابلی نجات دادیم». منظورش فتوحات کوروش کبیر و مدارای او با یهودیان و نجات آنان از دست حاکم بابل است که هیچ ربطی به‌ایران بعد از حمله اعراب ـ و البته اسلام ارتجاعی خمینی و حکومت آخوندی ـ ندارد…
گواهی سرهای بریده کشیشان شهید
همه ساکنان و شهروندان ایران می‌دانند که وارثان خمینی چه به‌روز پیروان سایر مذاهب آورده‌ و می‌آورند. کمتر قطعنامه‌یی از جانب کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل بوده که ظلم و ستم آخوندها علیه مسیحیان و یهودیان و بهاییان را تأکید و محکوم نکرده باشد. کیست نداند که وزارت اطلاعات و امنیتی‌های حکومت خامنه‌ای چه درنده‌خو و شقاوت‌بار، کشیشان مظلوم و بی‌پناه ایرانی را کشتند، مثله کردند و در یخچال گذاشتند؟ حالا روحانی دست در جیب تاریخ ایران می‌کند ـ که هیچ ربطی به‌آخوندها ندارد ـ و بی‌شرمانه مدعی می‌شود: «ارمنیان مسیحی را با آغوش باز در میان خود پذیرفتیم و در میان خود، یک قاره فرهنگی و تنوعی کم‌نظیر از اقوام و ادیان را جای داده‌ایم... ملتی که قرنها پیش مدافع حقوق یهودیان بود و اکنون مدافع حقوق فلسطینیان است».
روحانی به‌وقت حضور خمینی، زیر پرچم «جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم» و «قدس از طریق کربلا» سینه‌ها زده است. در ولایت خامنه‌ای، مسئولیت‌های امنیتی و سرکوبگرانه داشته و اکنون رئیس دولت او می‌باشد؛ با این حال آن‌چنان تیغ تعادل‌قوای داخلی و بین‌المللی و تغییر شرایط را بالای سر نظامش احساس می‌کند که تمام شعارها و دجالگریهای پیشین و سرکوب مذهبی در ایران را «غلط کردم» نظام تعبیر می‌کند: «ایران نه می‌خواهد امپراتوری تاریخی‌اش را احیا کند و نه می‌خواهد مذهب رسمی‌اش را حاکم کند و نه می‌خواهد انقلابش را با زور سرنیزه صادر کند». کجاست خمینی تا ببیند نعره‌های دجالگرانه‌اش چگونه پاپیچ وارثانش شده که ملت ایران و مقاومتشان، آخوندها را مجبور به‌گربه‌رقصی نزد ملل جهان کرده‌اند!
یک دست سرهای بریده قلم، یک دست سرقت مفاخر شعر فارسی
اما شاهکار سرقت و راهزنی روحانی را باید در چنگ انداختن به‌ساحت و سرمایه و مفاخر فرهنگ و ادب ایران دانست. همان جایی که از خمینی تا خامنه‌ای در مقابل شوکت و غنای آن بسیار تهی و نازل‌اند: مقابل فرهنگ و ادب ایرانزمین.
هر ایرانی می‌داند و با هستی و زندگی و نفسش تجربه کرده است که آخوندها و نظام ولایت فقیه، دشمن‌ترین دشمنان آفرینش هنر و فرهنگ و ادبیات و موسیقی هستند. چه زندگی‌هایی از هنرمندان ایرانی که این آخوندها به‌نیستی و نابودی نکشانده‌اند. این قبیله گرگ‌خون ـ با استعانت از اسلافشان در قرنهای اول و دوم و هفتم ایران ـ چه‌ها بر سر مفاخر ادب و موسیقی ایران نیاورده‌اند! چه کاروانهایی از هنرمندان و خالقان آثار ادبی و هنری که از دست کفتاران آخوندی ترک دیار و وطن نکرده‌اند. چه کشتارهایی که این قوم هون و مغول ـ از قضا در زمان تصدی سمتهای امنیتی روحانی ـ‌ از شاعران و نویسندگان این وطن نکرده‌اند. چه تهمتها و افترا‌های شایسته آخوندهای فاسد و پاسدارانشان که اینان به‌جامعه هنری ایران نسبت نداده‌اند. با این سابقه ننگین، روحانی مدعی ترویج تمدن و فتح جهان با شاعران منتسب به‌ولایت آخوندی می‌شود؛ آن هم با دستبرد به‌گنجینه فرهنگ و ادب ایران در قرن هفتم وهشتم: «ما برای ترویج فرهنگ و تمدن و مذهب و انقلابمان به‌قلبها وارد می‌شویم و با عقلها سخن می‌گوییم؛ شعر می‌خوانیم؛ با حکمت سخن می‌گوییم. سفیران ما شاعران، عارفان و حکیمان ما هستند. ما با مولوی تا این سوی اقیانوس اطلس را درنوردیده‌ایم. ما با سعدی در دل آسیا نفوذ کرده‌ایم. ما با حافظ، جهان را فتح کرده‌ایم. پس چه نیازی به‌فتح جدید داریم؟».
تاریخ ۳۹ساله حکومت ولایت فقیه و قطعنامه‌های سازمان ملل گواهند که سفیران خمینی و خامنه‌ای و دولتهای منتصب ـ غیر از دولت مهندس بازرگان ـ همگی قاتلان لااقل ۴۵۶مخالف آخوندها در خارج از ایران هستند. این سفیران هرگز بویی از جوهر ادب و شعر و خلوص عرفان و سیادت حکمت نبرده‌اند؛ بلکه دستچین‌شدگان وزارت اطلاعات و جاسوسانی علیه پناهندگان و ایرانیان خارج از کشور بوده و هستند.
دفاع از مفاخر زبان فارسی
البته که اجداد و پیشینیان ولایت فقیه ـ از محمود غزنوی تا چنگیزخان ـ «کسب و کارشان مرگ»، حکومتشان سلطه داس بر یاس و فتوای سلطان مطلقه‌شان، ولایت جهل و قتل بر آگاهی و خرد و آزادی بود؛ از این رو فردوسی، سنایی، خیام، سعدی، مولوی و حافظ ایران، باید همت و حمیت می‌کردند تا حرمت، اصالت، فرهنگ و زبان ایران و ایرانی را با قدرت لایزال عشق بنویسند و پاس بدارند؛ با زیور و جوهر هنر بیارایندش و با پیکهای قلوب مردم، به‌اطراف و اکناف جهان بفرستند.
البته روحانی درست می‌گوید که امپراتور حاکم بر زندانها، فاتحان قتل‌عامها، میدانها و جرثقیل‌های اعدام بوده و هستند و باید به‌داشتن فتوحاتی چنین ببالند!
معلوم است که امپراتور تجاوز به‌حریم مرزها و گیرندگان جان هزاران انسان در ایران، سوریه، عراق و یمن بوده و هستند. به‌داشتن چنین «کسب و کارمرگ» هم ببالند!
معلوم است که امپراتور خیانت به‌اعتماد مردم، فاتحان سفره آب و نان ملت و بختک‌های نشسته بر سرمایه‌های ملی ایران ما هستند. به‌داشتن سرمایه و اعتمادی چنین، ببالند!
معلوم است امپراتور بی‌نظیر مکر و ریا و تزویر و تنزه‌طلبی و مزوران تقدس‌گرای بی‌همتا در تاریخ ۳هزار ساله ایران هستند. به‌داشتن چنین قدرت فریب و خیانت و تجاوز و کشتار، بر ولایت خود ببالند!
قبیله اشرافی شیخان و والیان ولایت را هیچ نسبت و نسبی با مفاخر فرهنگ و هنر و ادب ایران‌زمین نبوده و نیست. آنها را مداحان نسخه‌پیچ مادون هنر و ادب، کفایت کرده تا از قبل منابر و مستمعین جهول، وظیفه و رزق و روزی‌شان برسد.
مفاخر فرهنگ و هنر ایران‌زمین، سلسلةی تاریخی‌اند که همیشه بر حکومت‌اند، نه در حکومت. از این رو نظرکردن نظام ولایی به‌سرمایه‌های ادبی قرون گذشته، افاقة تعدی به‌حرمت آفرینندگان اصیل هنر و ادب ایران امروز را نمی‌کند.
چه نیازی به‌سفارش آب از رودهای تاریخ دیرینه ادب فارسی برای شستن خون و تطهیر جنایت؟ لطف فرموده برای شکستن سنگ مزار احمد شاملو و غزاله علیزاده و دیگر وارثان فرهنگ و ادب ایران‌زمین، به‌چماقداران ولایت، فرمان ندهید و پشتیبانی‌شان را تأمین نکنید.
لطفاً «قاتلان به‌فرمان» که در دهة۷۰ شاعران و نویسندگان را کشته و مثله کردند، به‌مردم ایران معرفی کنید. قاتلانی که پیگرد ردشان، آدرس بیت ولایت فقیه را به‌مولوی و سعدی و حافظ نشان خواهد داد. همان «حافظ» ی که هشت قرن پیش بر پیشانی پینه‌بسته دین‌فروشان و محتسبان هم‌کیشِ منابرنشینان ریاکار، قرائت کرده بود که: «چون نیک بنگری، همه تزویر می‌کنند»...
دست جلادان و شیادان ولایت فقیه ـ این قاتلان شاعران، نویسندگان و دگراندیشان و قتل‌عام‌کنندگان پیشتازان آزادی ـ از افتخارات تاریخ سیاسی و ادبی ایران‌زمین کوتاه!



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - ”جنگ نرم به‌دنبال براندازی نظام است“

 ”جنگ نرم به‌دنبال براندازی نظام است“


تاکنون سردمداران، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم نسبت به اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های اجتماعی وفضای مجازی آه وفغان سرمی دانند و فعالان اجتماعی را تهدید به توقیف، زندان و مجازات می‌کردند. اکنون هراس رژیم از رسانه‌های اجتماعی و فعالان آنها به گونه‌یی است که رژیم را ناگزیر کرده تا اقدام بلاهت‌بار ومضحکی در زمینه اعلام جرم علیه مدیریت تلگرام انجام بدهد.
در رابطه با اعلام جرم رژیم علیه مدیریت تلگرام خبرگزاری مهر آخوندی ۴مهر ۹۶ گفته‌های عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان رژیم تهران را به این شرح نقل کرده است: ”علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ی امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.
این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود... “.
اعلام جرم علیه مدیریت تلگرام توسط قضاییه نظام ولایت‌فقیه که بر اساس مرام و شرع سفیانی‌اش قوانین بین‌المللی و قوانین سایر کشورها را زیرپا می‌گذارد و علیه شهروندان خارجی به‌دلیل نوشته‌ها و یا گفته‌هایشان فتوا و یا حکم ترور صادرمی کند بسیار مضحک است.
‌در برابر اعلام جرم رژیم آخوندی، مدیر تلگرام تعجبش را از آن این چنین ابراز می‌کند: ”از شنیدن این موضوع تعجب می‌کنم. ما به‌طور فعال محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود می‌کنیم. فکر می‌کنم دلایل اصلی، متفاوت از این موضوعات باشد“.
(خبرگزاری ایسنا ۵مهر ۹۵)
واقعیت این است که هیچ دلیلی از طرف رژیم آخوندی برای اعلام جرم رژیم علیه مدیریت تلگرام وجود ندارد جز این‌که رژیم به‌غایت از نقش رسانه‌های اجتماعی در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم هراسان است.
اقدامات رژیم برای محدود کردن و حذف فضای مجازی آن‌قدر نفرت‌انگیز است و آن‌قدر نتایج معکوس به بار آورده است که در جریان جنگ باندی رسانه‌هایی از رژیم نسبت به این محدودیتها واکنش نشان داده‌اند.
سایت حکومتی آفتاب ۵مهر می‌نویسد: ”زمانی که نمی‌توانیم با بحرانی روبه‌رو شویم و آن را مدیریت کنیم دست به محدودیت و حذف می‌زنیم. نباید به فکر حدف فضای مجازی یا سیاه‌نمایی آن برای دانش‌آموزان باشیم.
فضای مجازی و استفاده از آن وصله ناجور نیست و ما نباید با شانتاژهای بی‌نتیجه، ظرفیت یاددهی و یادگیری این فضا را از دست دهیم“.
واقعیت هم این است که ناتوانی رژیم ازمدیریت بحرانی که رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای آن ایجاد کرده است، باعث به وجود آمدن این چنین وحشتی در رژیم شده است. یکی از این «بحرانهای مدیریت ناشده»، بازتاب خواست مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی در فضای مجازی است.
در واکنشی هراس‌آلود از چنین فضایی سایت حکومتی زنان نیوز ۵مهر ۹۶ می‌نویسد: ”جنگ نرم، کم از دفاع مقدس ندارد/ هر ایرانی یک رزمنده و هر خانه یک سنگر باشد! جنگ نرم در ابعاد سیاسی و نظامی دارای تعاریف و کاربردهای مختلفی است که معروف‌ترین و کاربردی‌ترین آنها در علوم سیاسی براندازی نرم، انقلاب مخملی یا رنگی و در علوم نظامی عملیات روانی یا جنگ روانی است“.
خبرگزاری بسیج ضد‌مردمی ۵مهر ۹۶ می‌نویسد: ”جنگی که امروز ما در آن هستیم جنگ نرم است که خطراتش به مراتب ازجنگ نظامی بیشتر است اگر ما نتوانیم از وسایل فضای مجازی درست استفاده کنیم در آینده دست و پا گیر خواهد بود.
سپاه پاسداران نیز نگران تبلیغ براندازانه از طریق فضای مجازی است و در این رابطه فرمانده سپاه ضدامام رضا سپاه پاسداران ضدخلقی نیز هراسش را چنین بارز می‌کند: ”دشمن در صحنه‌های مستقیم حریف انقلاب نمی‌شود اما با جنگ نرم به‌دنبال براندازی نظام اسلامی است. نسبت به ارزشها باید حساس باشیم. دشمن می‌خواهد روحیه مبارزه و جهاد را در جامعه اسلامی تضعیف کند“. (خبرگزاری ایرنا ۵مهر)
اعلام جرم رژیم علیه مدیر تلگرام نشان‌دهنده وحشت رژیم از به کار گرفته شدن فضای مجازی به‌عنوان وسیله‌یی در دست اقشار به جان آمده و نیروهای قیام برای همه گیر کردن خواسته‌هایشان و سازماندهی صفوفشان می‌باشد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - مقر اروپایی ملل متحد: کنفرانس وضعیت حقوق‌بشر در ایران فراخوان به عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۶۷

 مقر اروپایی ملل متحد: کنفرانس وضعیت حقوق‌بشر در ایران فراخوان به عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۶۷


همزمان با برگزاری هفتاد و دومین اجلاس شورای حقوق‌بشر در مقر اروپایی ملل متحد، کنفرانسی در ژنو درباره وخامت اوضاع حقوق‌بشر در ایران و برای کارزار دادخواهی خون شهیدان قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و هم‌چنین محکومیت این قتل‌عام برگزار شد.
در این کنفرانس که به دعوت فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران)، حزب رادیکال فراملیتی، جنبش ضدنژاد پراستی و برای دوستی خلقها (مراپ)، انجمن بین‌المللی حقوق زنان و انجمن بین‌المللی توسعه آموزش برگزار گردید، سخنرانان ضمن محکوم کردن جنایات ضدبشری حکومت آخوندی و موج فزاینده اعدامها در ایران که بعد از دور دوم روحانی افزایش یافته است، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی توسط ملل‌متحد درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و محاکمه مسئولان این نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شدند.
پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در کشورهای نوردیک که مدیریت این جلسه را برعهده داشت، در سخنان افتتاحیه خود ضمن خوشامدگویی به حاضران، سخنانی در معرفی مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت ایراد کرد
پرویز خزایی هم‌چنین، گفت: ما برای بحث بر سر موضوع بسیار مهمی گردهم آمده‌ایم: موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ که اغلبشان از سازمان مجاهدین خلق بودند.
دکتر الخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته در جستجوی عدالت با اعلام این‌که گزارشگر ویژه ملل‌متحد اخیراً برای اولین بار مسأله قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال ۶۷ را در یک سند رسمی شورای حقوق‌بشر مطرح کرده توضیح داد که کارزار اطلاع‌رسانی سازمان مجاهدین خلق در رابطه با این قتل‌عام تاثیر بزرگی در افکار عمومی در داخل و خارج ایران داشته و بهترین منبع در مورد قتل‌عام، اعضای مجاهدین که در تیرانا مستقرند هستند..
وی با اشاره به این‌که وزیر دادگستری قبلی و فعلی روحانی از مسئولان مستقیم قتل‌عام سال ۶۷ هستند، افزود: با توجه به حضور آمران و عاملان این قتل‌عام در بالاترین سطوح سیستم حکومتی و قضایی رژیم ایران، تحقیقات معتبری توسط این رژیم نمی‌تواند انجام شود و به‌دنبال گزارش گزارشگر ویژه، سازمان ملل باید در مورد ارجاع پرونده به دادگاه بین‌المللی اقدام کند.
دکتر ویدال کوادراس از دولتهای اروپایی و سایر دولتها خواستار اولویت دادن به حقوق‌بشر در مراودات با رژیم ایران شد و گفت:. اعتبار جهان دموکراتیک به‌دلیل سالها مماشات با رژیم آخوندها به‌رغم نقض گسترده حقوق‌بشر توسط این رژیم، آسیب دیده است و یکی از راههای احیای اعتبار جامعه بین‌المللی، گنجاندن مطالب گزارشگر ویژه در مورد قتل‌عام سال ۶۷ و هم‌چنین وضعیت حقوق‌بشر در ایران در قطعنامه‌های سازمان ملل است.
طاهر بومدرا رئیس مشترک سازمان عدالت برای قربانیان قتل‌عام سال ۶۷ در ایران، گزارشی درباره تحقیقات گسترده‌یی در مورد قتل‌عام که از زمان آغاز به کار این سازمان به‌صورت کتاب منتشر شده، ارائه کرد و توضیح داد که سازمان عدالت برای قربانیان قتل‌عام اطلاعاتی درباره قربانیان، متهمان، مکانهای گورهای جمعی و هم‌چنین قوانین و معاهدات مربوطه را جمع‌آوری کرده و این شواهد نشان می‌دهدکه حوادث سال ۶۷ بدون راه‌اندازی یک ماشین کشتار جمعی، امکانپذیر نمی‌بود.
آقای بومدرا برخی از شواهد را که از زمان انتشار گزارش این سازمان در ماه ژوئن جمع‌آوری شده، از جمله چندین اعتراف علنی توسط آمران و عاملان این کشتار در میان اعضای عالیرتبه رژیم را نشان داد و از جمله گفت پورمحمدی، وزیر دادگستری قبلی روحانی در هنگام انتقاد از اظهارات منتظری در مورد قتل‌عام اظهار داشت: من حکم خدا را اجرا کردم. هم‌چنین (احمد خاتمی) درنماز جمعه تهران گفت به آنهایی که قتل‌عام را انجام دادند، باید مدال داده شود'. وزیر سابق اطلاعات رژیم ایران نیز ضمن دفاع از اعدامها اعلام کرد که زندانیان سیاسی سزاوار کشته شدن هستند.
آقای بومدرا تأکیدکرد که قتل‌عام سال ۶۷ سیستماتیک و گسترده بوده و تعداد ۷۰کمیته مرگ در همه شهرهای بزرگ ایران تشکیل شده بودند.
طاهر بومدرا گزارش گزارشگر ویژه و مطالب آن در مورد قتل‌عام ۶۷ را گامی به جلو ولی ناکافی دانست و افزود سازمان ملل باید در یک رویکرد جدید نسبت به حوادث سال ۶۷ یک کمسیون تحقیق برای قتل‌عام تشکیل دهد چرا که هرگز قابل‌قبول نیست از رژیمی که طی سه دهه این و قایع را پوشانده و مقامات آن خود مجرمند، خواهان تحقیق شد.
آقای آلفرد دی زایاس، کارشناس مستقل در زمینه ارتقای یک نظم بین‌المللی دموکراتیک و عادلانه، با تأکید بر حمایت خود از اهداف کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت و کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۶۷ گفت: قتل‌عام سال ۶۷ در ایران نظم بین‌المللی، حقیقت و عدالت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع صرفاً یک موضوع ایرانی نیست.
آلفرد دی زایاس یادآور شد که سازمان ملل‌متحد قطعنامه‌های زیادی در محکومیت مصونیت از مجازات به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و جنایت علیه بشریت در سراسر جهان دارد. مصونیت مجرمان ازمجازات باید پایان یابد. اگر کسی مانند دیکتاتور سابق شیلی، آگوستو پینوشه، می‌تواند به عدالت سپرده شود، همین امر باید برای عاملان این قتل‌عام هم امکانپذیر باشد. آلفرد دی زایاس، اقدامات گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران را ستود ولی تأکید کرد که در مورد قتل‌عام سال ۶۷ تشکیل یک کمیسیون تحقیق بین‌المللی ضروری است.
خانم راما یاد، وزیر سابق فرانسه در امور حقوق‌بشر، اظهارات خود را با تأکید براین که بدون عدالت صلح نخواهد بود شروع کرد و افزود: اگر عدالت برقرار نشود، خطر ارتکاب مجدد جرم وجود دارد. هزاران زندانی سیاسی با فتوای رهبر رژیم ایران به‌خاطر اعتقاداتشان کشتار شدند. جامعه بین‌المللی باید گامی فراتر از گزارش گزارشگر ویژه ملل‌متحد بردارد و مسئولیتهای خود را بپذیرد. یک هیأت حقیقت‌یاب کافی نیست، باید یک کمیسیون تحقیق مستقل بین‌المللی تشکیل شود. وزیر سابق حقوق‌بشر فرانسه افزود: مقامات رژیم ایران به‌طور دائم هر فردی را که با دستورالعملهای ویژه سازمان ملل یا سازمانهای حقوق‌بشر همکاری می‌کند، مورد ارعاب قرار می‌دهند و مجازات می‌کند. هر تحقیقاتی وقتی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که شاهدان بتوانند بدون ترس از فشار و ارعاب حرف بزنند یعنی جامعه بین‌المللی باید آماده باشد تا از شاهدان حفاظت کند. برای انجام عدالت باید مجازاتهای قانونی علیه کسانی که مجرمند، وجود داشته باشد و این به دخالت دادگاه کیفری بین‌المللی نیاز دارد که مستلزم اقدام شورای امنیت است.
خانم راما یاد در واکنش به کسانی که ممکن است توسط رژیم ایران مورد ارعاب قرار گیرند، گفت تنها راهبرد مؤثردر برابر رژیمهای مشابه رژیم ایران، قدرت وقاطعیت است، نه کوتاه آمدن. ما نباید از تهدیدهای رژیم ایران به این‌که با ضرر اقتصادی مواجه می‌شویم بترسیم. این رژیم بیش از همه از این‌که معاملاتش متوقف شود میترسد، لذا اگر حقوق‌بشر را در اولویت قرار دهیم، نتایج بهتر خواهد بود و این هم واضح است که رژیم ایران در سیاست منطقه‌یی و امنیتی، نقش مثبتی نداشته و نخواهد داشت،
خانم کریستی بریملو حقوقدادن دارای رتبه مشاورت ملکه و رئیس کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز، از دولتها و سازمانها خواستار پیروی از پارلمان کانادا شد که در سال ۲۰۱۳، رسماً قتل‌عام ۶۷ را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت به‌رسمیت شناخته است.
وی گفت: در جریان این قتل‌عام که به‌طور بالقوه می‌تواند به‌عنوان نسل‌کشی توصیف شود، اعدامها در سراسر ایران انجام شد. او اظهار داشت که این اعدامهای جمعی به‌وضوح اصول بین‌المللی دادرسی عادلانه و سیستم قضایی مستقل را نقض کرده است.
کریستی بریملو تأکید کرد: مرتکبین اصلی قتل‌عام ۶۷ ارتقاء یافته و دو وزیر دادگستری دولت آخوند روحانی، از جمله کسانی هستند که در کشتار جمعی سال ۶۷ دست داشته‌اند. وی افزود: اعدامهای فزاینده کنونی در ایران، محصول قتل‌عام سال ۶۷است.
رئیس کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز به جامعه بین‌المللی یادآوری کرد که بیش از صد نفر از مسئولان این قتل‌عام شناسایی شده‌اند. این افراد باید به عدالت سپرده شوند وی تأکید کرد یک تحقیق بین‌المللی در مورد این قتل‌عام با توجه به عدم وجود یک قضاییه مستقل در ایران ضروری است.
لورنس فلمن ریل
خانم لورنس فلمن ریل، نماینده پارلمان فدرال سوئیس، اظهارات خود را با اشاره به ارتباطاتش به‌طور خاص با زنانی که برای اجرای عدالت در مورد قتل‌عام سال ۶۷ مبارزه می‌کنند، آغاز کرد و افزود، یک‌سوم از اعدامی‌ها شامل زنان از جمله زنان باردار و نوجوان بودند. همین موضوع و کازار مجاهدین و مقاو مت ایران، تاثیرات زیادی بر جامعه ایران دارد.
او گزارش گزارشگر ویژه را به‌عنوان یک قدم رو به جلو، اما ناکافی ستود و گفت: اگر ‌چه این گزارش به این معنی است که ما دیگر نمی‌توانیم واقعیتهایی را که در سال ۶۷ اتفاق افتاده، نادیده بگیریم، اما جامعه بین‌المللی نیز باید فشار را بر رژیم ایران حفظ کند. خانم فلمن ریل تأکید کرد بسیاری از سازمانهای غیردولتی مانند عفو بین‌الملل خواستار آن شده‌اند که باید برای مخالفان رژیم ایران و شاهدان حفاظت وجود داشته باشد.
تام سیرین، از مرکز حقوق‌بشر نروژ، در سخنان خود ضرورت پرداختن فوری به قتل‌عام ۶۷ به‌عنوان یک جنایت ویژه را تشریح کرد و با ذکر چند نمونه تاریخی گفت: قتل‌عام سال ۶۷ زمانی رخ داد که جنگ ایران و عراق به‌شدت رژیم ایران را به چالش کشیده بود و این فقدان اعتبار و مشروعیت، موجب اقدامات سرکوبگرانه‌ای شد که به کشتارهای جمعی بالغ گردید. اکنون نیز با توجه به مشکلات اقتصادی در ایران و خطرات ناشی از سیاست منطقه‌یی آن، به‌ویژه در سوریه، تهدید زیادی برای تجدید سرکوب و تکرار حوادث سال ۶۷ وجود دارد.
تام سیرین گفت: این قتل‌عام، باید شورای حقوق‌بشر را برای انجام اقدامات مناسب به حرکت وادارد. برای حفظ مشروعیت مکانیسم های حقوق‌بشر در سطح بین‌المللی، این علائم هشدار دهنده باید توسط اقدامات اساسی دنبال شود.
خانم زهره بیژن‌یار از طرف اعضای خانواده‌های شهیدان قتل‌عام ۶۷ گفت که خواهرش که یک فعال حقوق‌بشر بود در تابستان سال ۱۹۸۸ دستگیر شد و همراه با بیش از سی هزار زندانی سیاسی دیگر پس از فتوایی که توسط خمینی داده شد، اعدام شد.
وی افزود: اعضای کمیته مرگ که زندانیان را به اعدام محکوم کردند موقعیتهای بلندپایه‌ای را در دولت و قوه قضاییه رژیم ایران اشغال کرده‌اند. هزاران خانواده، بیست و نه سال است که منتظر اند تا بدانند چرا عزیزانشان کشته شدند، کجا و چگونه کشته شدند و اجساد آنها کجا دفن شده است. او از طرف این خانواده‌ها، خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق بین‌المللی برای افشای حقایق شد.
زندانی سیاسی مصطفی نادری، مشاهدات خود را از ۱۱سال اسارت در زندانهای خمینی بازگو کرد. او که در مجموع پنج سال را در سلولهای انفرادی گذرانده مشاهدات خود را از قتل‌عام ۶۷ بازگو کرد و گفت: رژیم، با استفاده از کمیته‌های مرگ، زندانیان را به کسانی که زنده می‌مانند و کسانی که باید کشته شوند تفکیک کرد. هرشب بین صد و پنجاه الی ۲۰۰نفر اعدام می‌شدند. به خیلی از آنها موقع اعدام، گفته می‌شد برای دیدار با خانواده‌ها یشان برده می‌شوند. اما همه آنها اعدام شدند. فقط ۲۰۰نفر از دوازده‌هزار زندانی که در آن زندان بودند، جان سالم به در بردند. در آن زمان سازمان ملل‌متحد یک مقام رسمی را برای بررسی وضعیت حقوق‌بشر در ایران فرستاد اما او هرگز موفق به دیدن زندانیان نشد و بعداً گزارش داد که او تنها مجاز به دیدن آن چیزهایی بود که از نظر رژیم مجاز بودند.
مصطفی نادری توضیح داد که قتل‌عام نه در سال ۶۷ شروع شد و نه در سال ۶۷ متوقف شد بلکه هم‌چنان ادامه دارد. وی خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق درباره قتل‌عام ۶۷ و کسانی که هم‌اکنون نیز در زندانهای رژیم در انتظار اعدام هستند گردید.
خانم سیمین نوری، رئیس انجمن زنان ایرانی در فرانسه، خاطرنشان کرد که یک‌سوم از کسانی که در سال ۶۷ اعدام شدند، زنان بودند. زنان همیشه نقش مهمی در جنبشهای اجتماعی در ایران داشته‌اند و طی دهه‌ها پیشرفت زیادی صورت گرفته است. به‌رغم زن‌ستیزی شدیدی که زنان ایرانی با آن مواجهند، مبارزه آنها هم‌چنان ادامه دارد.
سیمین نوری از زنان ایرانی خواست تمام جزییاتی از زن‌ستیزی را که شاهد بوده‌اند یا خود تجربه کرده‌اند، بازگو کنند تا ثبت شود و آن را برای مسئولان ملل‌متحد ارسال کنند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۳۱ شهریور ۱۳۹۶

#ایران - پیام مریم رجوی به‌ مناسبت شروع سال تحصیلی جدید

 پیام مریم رجوی به‌ مناسبت شروع سال تحصیلی جدید


نسل جوان ایران و آموزگاران شریف این میهن، ادامه رژیمی را که دشمن دانش و آزادی است، نمی‌خواهند
دانشجویان و دانش‌آموزان دلیر،
استادان و معلمان شریف ایران!
به‌مناسبت شروع سال تحصیلی جدید به‌همه شما درود می‌فرستم. امیدوارم که این سال برای شما نه تنها سال موفقیت آموزشی و علمی بلکه سال پیشروی و خیزش، برای به‌زیر کشیدن ولایت فقیه و به‌دست آوردن آزادی باشد.
در حاکمیت استبداد وحشی آخوندها، که استعداد نسل جوان ایران و کارآمدی و مسئولیت‌پذیری آموزگاران و استاداران را با اختناق و تبعیض به‌بند کشیده، درس اول، درس آزادی است.
به‌معلمان شریف و به‌انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگیان در تمام شهرها و استان‌های کشور درود می‌فرستم و پیشاپیش روز ۱۳مهر روز جهانی معلم را تبریک می‌گویم.
باشد که امسال بیش از هر سال دیگر به‌دانش آموزان، درس مقاومت و آزادی بدهید؛ درس جستجو و نوخواهی، درس ماهی سیاه کوچولو و حرکت برخلاف جریان آب و تن ندادن به زور و دروغ و تبعیض حاکم. و به فرزندان ایران بیاموزید که برای آزادی باید خطرکرد و قیمت داد و خرافه بسوز و بساز و بی‌هزینگی را نباید باور کرد. و باشد که این فصل را که بهار دانایی توصیف کرده‌اید، به‌بهار آزادی برسانید.
در سال گذشته دانشجویان در دانشگاه‌های بسیاری شهرها، بارها و بارها به‌اعتراض دست زدند. تهران و شهرهای ایران در سراسر سال گذشته، شاهد اجتماعات و تظاهرات تحسین‌برانگیز معلمان، مربیان پیش‌دبستانی و بازنشستگانی بود که اگرچه رژیم آخوندی آن‌ها را با وجود همه لیاقت‌های آموزشی و علمی کنار گذاشته، اما ذخیره‌های ارزشمند جامعه ایران و مشعلداران مقاومت و آزادی‌خواهی هستند.
خوشا نسل جوان و نوجوی ایران و خوشا آموزگاران شریف این میهن که کم‌ترین سازش و همراهی با استبداد مذهبی ندارند و ادامه رژیمی را که دشمن دانش و آزادی است، نمی‌خواهند. به‌این دلیل است که رژیم ولایت فقیه دانشگاه‌ها و مدارس را به‌بند کشیده و این همه مانع و محدویت برای آن‌ها برقرار کرده‌ است. اما زیر این اختناق شدید آنچه آزاد است ویرانگری آخوندها در نظام آموزشی کشور و غارت بودجه و سرمایه و منابع مالی آن است. بخش اعظم دانشگاه‌های کشور از نظر علمی و آموزشی به سطح رقت‌انگیزی سقوط کرده‌اند و فضای آموزشی و پژوهشی آن‌ها و شرایط زندگی و تحصیل و تدریس برای دانشجویان و استادان از حداقل‌های ضروری فاصله بسیار دارد.
از سوی دیگر، به‌موازات تشدید فقر و گرسنگی در کشور، وضعیت مدارس، بیش از سال‌های گذشته تنزل کرده است. دو‌شیفته‌شدن بخشی از مدارس، تراکم غیرقابل تحمل کلاس‌ها، نبود حداقل فضای ورزشی، آمار بالای اعتیاد در مدارس و ادامه کار مدارس کپری, مدارس صحرایی و فضاهای آموزشی کلنگی و نیمه‌مخروبه از نمونه‌های این وضعیت است.
در دی ماه گذشته دانش آموزان مدارس شوش که در کلاس‌هایشان وسائل گرمایشی نداشتند یک اجتماع اعتراضی تشکیل دادند و شعار می‌دادند:‌ «با دست‌های یخ‌زده چگونه بنویسیم؟».
درحال حاضر از هر چهار دانش آموز در ایران یک نفر ترک تحصیل می‌کند و به‌گفته مقام‌های رژیم علت ۵۳درصد موارد ترک تحصیل مشکلات اقتصادی و مالی و کمبود امکانات آموزشی است. در استان‌های مرزی نیمی از دختران پس از مقطع ابتدایی، تحصیل را رها می‌کنند.
دردناک‌تر از همه، وضعیت میلیون‌ها دختر و پسر معصومی است که به‌جای درس خواندن به‌کار گمارده شده‌اند. از یاد نمی‌بریم که سال گذشته چگونه دو تن از همین کودکان کار به‌نام‌های احد و صمد در حادثه آتش‌سوزی یک انبار بازیافت سوختند و پرپر شدند.
در مقابل این فجایع، آخوندهای حاکم، سیاست‌هایی را در پیش گرفته‌اند که یکی از دیگری ننگین‌تر است؛
بخشنامه وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان که نداشتن لهجه، نداشتن ده‌ها نوع بیماری، تعداد دندان‌ها، و وضعیت جسمی زنان را به‌عنوان ضابطه‌های گزینش اعلام کرده، نمونه غیرانسانی و شنیعی از این سیاست‌هاست.
کار دیگر این رژیم در قبال نظام آموزشی کشور چپاول است. در شرایطی که دانش‌آموزان خردسال در برخی مناطق محروم از فرط فقر، «حتی برای ادای نام خودشان تامل می‌کنند و دچار کندذهنی و سیاهی مداوم ناخن‌ها هستند»، آخوند‌ها و وابستگان‌شان هشت هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان را به‌یغما برده و بانک سرمایه وابسته به‌آموزش و پرورش را به‌ورشکستگی کشانده‌اند. در نمونه دیگری که در مناظره‌‌‌‌ خیمه‌شب بازی انتخابات فاش شد، وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی با دستیاری دخترش به‌کار واردات کالای قاچاق از ایتالیا مشغول‌ بوده‌اند.
اما مهم‌ترین سیاست رژیم در دانشگاه‌ها و مدارس کشور، سرکوب نهادینه شده و بی‌وقفه است که نظام آموزشی را به‌عقب‌ماندگی و بن‌بست کشانده و هر اعتراضی را با زندان و شکنجه پاسخ می‌دهد.
یکی از وزیران پیشین آموزش و پرورش به‌نام فانی اخیراً به‌وجود چماق‌های آماده در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش برای برخورد با معلمان اعتراف کرده و گفته است: زمانی که معلمان، مقابل ساختمان وزارت تجمع می‌کردند همین چماق‌ها علیه آن‌ها به کار گرفته می‌شد و در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش معلمان را چماق می‌زدند.
اعتراض‌ها و مخالفت‌های معلمان شجاع و سخنگویان کانون‌های صنفی فرهنگیان را نیز با زندان‌های طولانی مدت پاسخ می‌دهند. اما برخلاف خواست‌ رژیم، این محکومیت‌ها باعث برانگیختگی معلمان ایران و فشردگی صفوف‌شان برای اعتراض‌ هرچه بیشتر شده است.
امروز خواست‌های معلمان پیشرو برای آزادی ایجاد تشکل، پایان یافتن حبس و تبعید همکاران‌شان، پایان خصوصی‌سازی غارت‌گرانه آموزش و رفع فقر و تبعیض علیه فرهنگیان به‌خواست‌های همه‌گیر در جامعه آموزشی ایران تبدیل شده است.
دانشجویان، دانش‌آموزان و دانشگاهیان نیز با آگاهی از بحران‌های درونی و بیرونی بزرگی که رژیم را محاصره کرده، دوران تازه‌یی از جنبش و کوشش مبارزاتی علیه این رژیم را آغاز می‌کنند.
آموزش و پرورش ایران، آموزش عالی ایران و ورزش ایران مثل سایر شئون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور کم‌ترین اصلاح و بهبودی پیدا نمی‌کند مگر این که در گام اول رژیم ولایت فقیه سرنگون شود.
در آغاز سال تحصیلی، نسل جوان و نوجوان و معلمان و استادان شریف ایران را به‌‌دادخواهی قهرمانان سال شصت و هفت و به‌مقاومت و اعتراض هرچه گسترده‌تر علیه استبداد مذهبی فرا می‌خوانم.
شما نسل جوان ایران از پشتوانه مبارزاتی پر افتخاری برخوردارید. از نخستین روزهایی که خمینی آزادی‌کشی و دین‌‌فروشی خود را آغاز کرد، این دانشجویان و به‌خصوص دانش‌آموزان ایران بودند که در برابر او ایستادند. مقاومت این نسل آگاه و آرمان‌خواه به‌راستی سراپای رژیم را در وحشت فرو برد. به‌همین دلیل در اولین ساعت‌های پس از قیام سی خرداد سال ۶۰ خمینی قبل از هرکس، به‌تیرباران دانش‌آموزان رو آورد.
در پنج مهر سال ۶۰، نسل جوان ایران و به‌ويژه دانش‌آموزان با قیام و نبرد شجاعانه خود در قلب تهران، شعار «مرگ بر خمینی» ‌را اجتماعی کردند. شمار کثیر دانش‌آموزان و دانشجویان در میان سی هزار زندانی سیاسی قتل عام شده در سال ۶۷ که در اوج آگاهی بر سرموضع خود برای آزادی ملت ایران ایستادند، گواه دیگری از نقش تعیین‌کننده نسل شماست. جوانان قهرمانی که در صفوف ارتش آزادی‌بخش جنگیدند و پایداری کردند با شهیدانی هم‌چون صبا و آسیه و نسترن و فائزه و مهدیه یا رحمان و امیر و حنیف و سیاوش و بسیاری دیگر همین حقیقت را گواهی می‌کنند.
همه به‌یاد دارند که این موج میلیونی دانش‌آموزان و دانشجویان بود که رژیم قبلی را به‌زیر کشید. حالا هم باوجود این همه اختناق و زنجیر، باز آینده ایران روزهایی را پدیدار می‌کند که از مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها امواج خروشان جوانان و نوجوانان به‌خیابان‌ها سرازیر می‌شوند و تاریخ ایران را ورق می‌زنند.
بر شماست که با تشدید اعتراض و مقاومت خود رژیم پوسیده را به‌محاصره درآورید. رمز مقاومت چنان‌که مسعود گفته است، در مرزبندی قاطع و بدون سازش با ولايت فقيه است. با هرکس که با این رژیم درسازش است، قاطعانه مرزبندی کنید.
بر شماست که با استفاده خلاقانه از محیط زندگی و تحصیل خود در راستای برپایی هزار اشرف، به‌تشکیل کانون‌های شورش و مقاومت دست بزنید.
در محیط درس و زندگی مقاومت علیه فرهنگ و مناسبات ارتجاعی حاکم را برانگیزید.
نابرابری و ستم به‌ويژه علیه زنان را تحمل نکنید.
هرگونه تحقیر زنان و جوانان و هرگونه نگاه کالایی به زنان را طرد کنید. و بر همه مناسبات و رسومی که مردان را مهاجم، سرکوبگر و خودپرست به‌بار می‌آورد خط بطلان بکشید.
دنیای نو که بنیاد رژیم ولایت فقیه را درهم می‌شکند، آزادی و برابری و ارزش‌های برخاسته از آن است. این مقصد، اگر چه بزرگ و پرشکوه است، اما دست یافتنی است. همه شما را به‌قیام برای رسیدن به‌آن فرا می‌خوانم.
سلام بر دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان ایران،
سلام بر آزادی.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۳۰ شهریور ۱۳۹۶

#ایران - سخنرانی ترامپ و باز هم نظام در «هچل»

 سخنرانی ترامپ و باز هم نظام در «هچل»


به گواه سایتها و رسانه‌های رژیم از چند روز قبل سردمداران رژیم منتظر مواضع و سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد بودند و امید داشتند با توجه به سفره‌یی که روز قبل روحانی پهن کرد، ترامپ هم بیاید سر سفره و کمی طناب تحریمها را شل کند اما سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی، حسابی خواب را از ایادی و مهره‌های رژیم پراند و سیل واکنشهای زبونانه که بعضاً در پوشش دود و دمهای معمول هم بود رسانه‌های حکومتی را پر کرد:
خبرگزاری حکومتی آریا 29شهریور نوشت: «در پاسخ این سؤال خبرنگار شبکه ان.بی.سی آمریکا که ' همه دنیا با هیجان زیاد به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل نگاه می‌کند؛ آیا شما شخصاً در محل سخنرانی حضور خواهید داشت؟ و چه انتظاری دارید؟ ' حسن روحانی با بیان این‌که «لحن و رفتار رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، همه زمینه‌های مثبت را از بین می‌برد گفت: حضور نخواهم داشت، ولی احتمالاً گوش خواهم کرد. آنچه اهمیت دارد این است که موضوع برجام به‌عنوان یک توافقی است که بعد از سال‌ها تلاش و کوشش 7کشور و پشتیبانی دهها کشور از جمله اتحادیه اروپا، حاصل شده است. بنابراین هرگونه کلامی برخلاف این واقعیت نمی‌تواند نه به منطقه و نه به روابط جهانی کمکی کند».
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی روحانی در کانال تلگرامی خود نوشت: «به نظر می‌رسد نزدیکان اسراییل و مجاهدین بیشترین نقش را در تدوین متن ترامپ داشتند. در این ادبیات، کمترین اثری از روحیه دیپلوماتیک، وزارت‌خارجه آمریکا یا عقل متعارف دیپلوماسی آمریکا وجود نداشت» (آخرین خبر- 28شهریور).
در حالی که هنوز همگی مقامات نظام در شوک اظهارات ترامپ هستند و سعی می‌کنند با طرح نکاتی مثل «نوبت جواب روحانیه» روحانی را تشویق به پاسخگویی کنند، ظریف وارد شد و با یک راهنمای چپ به منتها الیه راست پیچید و در توئیتر خود نوشت: «سخنرانی سخیف و نفرت آلود ترامپ متعلق به قرون وسطی است، نه سازمان ملل‌متحد قرن بیست و یکم که ارزش پاسخ دادن ندارد. کسی فریب همدلی دروغین با ایرانیان را نمی‌خورد» (ایلنا-28شهریور).
شمخانی وزیر دفاع روحانی هم در باب وفاداری نظام به برجام گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 7نوبت پس از برجام پایبندی کامل ایران به تعهداتش و ماهیت و روند صلح‌آمیز فعالیتهای هسته‌یی کشور ما را تأیید کرده است و هرگونه فضاسازی رسانه‌یی طرف مقابل و اتهام زنی واهی که با هدف عملیات روانی صورت می‌گیرد فاقد ارزش و اعتبار است» (تبیان- 29شهریور).
بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع نیز گفت: «ترامپ با اظهارات امروزش در مجمع عمومی سازمان ملل عمق دشمنی‌اش را با نظام مستقل جمهوری اسلامی نشان داد... ترامپ رئیس‌جمهور کشوری است که همه تعهدات مهم بین‌المللی از جمله توافق برجام را نقض کرده است» (خبر 24-28شهریور).
علی خرم سفیر اسبق رژیم در مقر اروپایی ملل متحد: اظهارات دونالد ترامپ، سخنانی خارج از عرف دیپلوماتیک بود (خبر داغ – 29شهریور). پاسدار رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این میان نگران انزوای آمریکا شد و نوشت «این، دولت آمریکا را از آنچه هست، بدنام‌تر و منزوی‌تر می‌کند» (برترین ها- 29شهریور).
واقعیت این است که به قول آن دیپلومات سابق رژیم که روز 26شهریور در تلویزیون رژیم گفت در «هچل» و «مخمصه» گیر کرده‌اند. آن‌قدر که حتی نمی‌توانند برای کتمان ضعف و جلوگیری از ریزش نیروها جواب حرفهای ترامپ را بدهند و به این ترفند متوسل می‌شوند که چیزی نمی‌گوئیم چون «ارزش پاسخ دادن ندارد».
این ضعف قبل از هر چیز نشانه سستی در پایه و عمود نظام یعنی ولایت فقیه است و مواضع رئیس‌جمهور آمریکا وقتی می‌تواند محقق بشود که شورای ملی مقاومت ایران به‌رسمیت شناخته بشود، این راه‌کار عملی برای جبران اشتباهات گذشته آمریکا در قبال مردم و مقاومت ایران است. همان‌طور که در اطلاعیه روز 28شهریور 96 شورای ملی مقاومت نوشته است «خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با استقبال از نخستین گواهی یک رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره ضرورت تغییر در ایران به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان تنها جایگزین دموکراتیک برای دیکتاتوری مذهبی و تروریستی را لازمه پایان و جبران سیاست فاجعه‌بار پیشین آمریکا برای مردم ایران خواند...».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - اسکای نیوز: مریم رجوی خواستار برداشتن گامهای عملی توسط دولت ترامپ شد

 اسکای نیوز: مریم رجوی خواستار برداشتن گامهای عملی توسط دولت ترامپ شد


اسکای نیوز در گزارشی از تظاهرات بزرگ ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانها علیه حضور آخوند روحانی در نیویورک گفت: .. تظاهرکنندگان می‌گویند امسال 11هزار تظاهرات در ایران برگزار شده است بدون این‌که جامعه جهانی به آن توجه کند.
اسکای نیوز افزود: هر ساله، اپوزیسیون ایران در نیویورک تظاهرات برگزار می‌کند اما امسال این تظاهرات با توجه به دولت جدید آمریکا و برنامه اتمی رژیم ایران بزرگتر و برجسته‌تر شده است.
خبرنگار اسکای نیوز گفت:‌ مریم رجوی از سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی استقبال کرد و تأکید کرد که این اولین گواهی یک رئیس‌جمهور آمریکا طی 36سال گذشته است. خانم رجوی خواستار عملی کردن این سخنرانی شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - نیویورک تایمز: دونالد ترامپ گفت تصمیم خود را درباره برنامه اتمی رژیم ایران گرفته است

نیویورک تایمز: دونالد ترامپ گفت تصمیم خود را درباره برنامه اتمی رژیم ایران گرفته است


نیویورك تایمز روز چهارشنبه 29شهریور با درج عکسی از تظاهرات مقاومت ایران در نیویورک علیه سفر آخوند روحانی نوشت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ نخستین سخنرانی خود را در مجمع عمومی ایراد کرد. وی رژیم ایران را به‌عنوان 'رژیمی سرکش' مورد خطاب قرار داد و معاهده هسته‌یی با تهران را محکوم کرد.
دونالد ترامپ گفت تصمیم خود را که آیا از توافق هسته‌یی رژیم ایران بیرون بکشد یا خیر گرفته است.
نیویورك تایمز افزود:‌دونالد ترامپ گفت: «من تصمیم گرفته‌ام» این جمله را سه بار تکرار کرد. وی زمانی که با محمود عباس رئیس دولت فلسطین دیدار می‌کرد گفت: «من به شما خواهم گفت که چه تصمیمی گرفته‌ام.».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - افتضاح تحریف ترجمه سخنان رئیس‌جمهور آمریکا توسط شبکه خبر رژیم

 افتضاح تحریف ترجمه سخنان رئیس‌جمهور آمریکا توسط شبکه خبر رژیم


خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۹شهریور ۹۶ به افتضاح تحریف ترجمه سخنرانی دونالد ترامپ توسط شبکه خبر رژیم اذعان کرد.
این رسانه حکومتی نوشت:‌ «شبکه خبر در جریان پخش زنده سخنرانی ترامپ، حدود یک‌سوم ادعاهای او در مورد ایران را ترجمه‌نشده باقی گذاشت و در بخش دیگری از ادعاها که ترجمه آنها پخش شد، مرتکب تحریف‌هایی اساسی شد.
از آن جمله، وقتی که ترامپ مدعی شد «وقتش رسیده که ملت‌های دنیا با یک حکومت بی‌پروای دیگر مقابله کنند» مترجم شبکه خبر گفت: «ما با کشورهای دیگر هم مشکل داریم».
وقتی ترامپ ادعا کرد «این دولت یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگی غنی به یک کشور منزوی و به‌لحاظ اقتصادی تهی‌شده از سرمایه بدل کرده است» شبکه خبر گفت: «به تعبیر ما زندگی ایرانی‌ها می‌تواند بهتر باشد.»
وقتی ترامپ ادعایش را اینگونه ادامه داد: «این حکومت بعد از نیروی عظیم ارتش آمریکا از مردم خودش می‌ترسد»، مترجم شبکه خبر گفت: «ارتش آمریکا قوی است. مردم ایران هم قوی هستند.»
ترامپ هم‌چنین در سخنرانی‌ جنجالی‌اش مدعی شد: «[حکومت ایران] دسترسی به اینترنت را محدود کرده، ماهواره‌ها را ساقط می‌کند، به سوی دانشجویان معترض آتش می‌گشاید و اصلاح‌طلبان را به زندان می‌اندازد»، مترجم شبکه خبر به گفتن این‌که «بسیاری اتفاقات در ایران می‌افتد که از نظر ما غیرقابل قبول است»، بسنده کرد.»
بیشتر بخوانید:‌
دونالد ترامپ در مجمع عمومی ملل متحد: مردم ایران خواهان تغییر هستند
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل‌متحد رژیم آخوندی را یک رژیم قاتل، جنایتکار و دیکتاتوری فاسد نامید که بزرگترین حامی ترویسم است. وی تأکید کرد که مردم ایران خواهان تغییر هستند.
رئیس‌جمهور آمریکا از جمله گفت: «حکومت ایران نقابی از یک دموکراسی بر یک دیکتاتوری فاسد است که یک کشور ثروتمند با تاریخچه‌یی غنی را به یک کشور یاغی فقیر تبدیل ساخته است که صادرات اصلی آن خشونت، خونریزی و هرج و مرج شده است. قربانیانی که بیش از همه درد و رنج ناشی از این حکومت را تحمل کرده‌اند مردم خود ایران بوده‌اند.
رژیم ایران به‌جای استفاده از امکاناتش برای بهبود زندگی مردم ایران، سودهای نفتی را خرج کمک به حزب‌الله و سایر تروریستها می‌کند که مسلمانهای بیگناه را می‌کشند و همسایگان را مورد حملات قرار می‌دهند.
این ثروت که به‌حق متعلق به مردم ایران است هم‌چنین هزینه دیکتاتوری بشار اسد می‌شود و به جنگ داخلی یمن سوخت می‌رساند و صلح را در سراسر خاورمیانه تضعیف می‌کند.
ما نمی‌توانیم بگذاریم یک رژیم جنایتکار این فعالیتهای بی‌ثبات کننده را ادامه بدهد و در عین‌حال موشکهای خطرناک بسازد. ما نمی‌توانیم از توافقی حمایت کنیم که در نهایت به ایجاد یک برنامه اتمی منجر می‌شود.
توافق با رژیم ایران یکی از بدترین و یکسویه‌ترین توافقهایی بوده که آمریکا تاکنون وارد آن شده است. روشن بگویم این معامله یک توافق شرم‌آور برای آمریکا بوده است و من فکر نمی‌کنم شما آخر آن را شنیده باشید.
زمان آن رسیده است که تمامی جهان به ما بپیوندند در این‌که از حکومت ایران بخواهیم تا به برنامه کشتار و تخریب خود خاتمه بدهد. زمان آن است که این رژیم همه آمریکاییها و شهروندان سایر کشورها که ناعادلانه بازداشتشان کرده را آزاد کند.
علاوه بر اینها حکومت ایران بایستی حمایت از تروریستها را متوقف کند و خدمت به مردم خودش را شروع کند و حقوق و حاکمیت همسایگانش را محترم بشمارد.
تمامی جهان درک می‌کند که مردم نیک ایران خواهان تغییر هستند.
رژیم ایران بیش از همه از مردم خودش می‌ترسد.


آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - سخنرانی آخوند حسن روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

 سخنرانی آخوند حسن روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد


در حالی که هموطنانمان در تظاهرات بزرگ وپرشور خود در مقابل مقر ملل‌متحد در نیویورک، خواهان اخراج رئیس‌جمهور فاشیسم دینی و رژیم رکورد دار اعدام از مجمع عمومی بودند، آخوند شیاد شیخ حسن روحانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی، در منتهای فضیحت و ذلت و زیر دعاوی رسوای اعتدال و تعامل، به تکرار بفرما زدن به بازار ایران و مشارکت درتاراج منابع و داراییهای مردم ایران پرداخت.
آخوند روحانی که خود در جنگ گرگها در نمایش انتخابات به ۳۸سال اعدام و زندان در کارنامه رژیم ولایت فقیه اذعان کرد و شخص خودش نیز در تمامی این مدت درمناصب امنیتی شریک این جرایم و مشغول سرکوب قیامهای مردمی بوده است، مدعی شد که نظام ولایت فقیه طی چهار دهه پرچمدار اعتدال و صلح و تعامل بوده است. این آخوند شیاد، شعارهای فتح قدس ازطریق کربلا و جنگ جنگ و فرستادن صدها هزار نوجوان دانش‌آموز ایرانی بر روی میدانهای مین راهم به کلی فاکتور گرفت.
آخوند روحانی بیش از سه هزار اعدام در چهار سال اول ریاست جمهوریش و استمرار فزاینده اعدامها در ماههای اخیر را هم فراموش کرد و در کمال وقاحت مدعی شد که حکومت او حکومت حقوق‌بشر و حقوق شهروندیست. ادعایی که حتی عناصر باند خودش هم آن را به سخره می‌گیرند و تکرار مضحک آن توسط روحانی فقط نفرت و استهزای مطلعین و به‌ویژه اهل قلم و رسانه‌ها را در ایران و جهان برمی انگیزد و در مجمع عمومی نیز تنها لبخندهای تمسخر را درپی داشت.
رئیس‌جمهور ولایت فقیه که پیوسته و به‌ویژه هنگام سفرش به نیویورک، سرسپردگی خود را به خلیفه ارتجاع را بالاترین هنرش اعلام کرده، با گزافه‌گویی از تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران هم دم زد، آنهم در حالیکه کارنامه حکومت ۳۸ساله این رژیم در ایران سوزی و هلاک حرث و نسل و قتل‌عام طبیعت و محیط‌زیست ایران خلاصه می‌شود.
آخوند جنایتکار حسن روحانی که درکتابش افتخار خود را فریب جامعه جهانی برای استمرار برنامه بمب‌سازی اتمی دانسته و فقط با افشای این پروژه شوم ضدایرانی و ضدانسانی توسط مقاومت ایران، ناگزیر از سرکشیدن جرعه زهر اتمی شده، رژیم ولایت فقیه و پدرخوانده داعش را جلودار مبارزه با تروریسم قلمداد کرد.
ناظران سیاسی دروغگویی و شیادی بی‌دنده و ترمز آخوند شیاد حسن روحانی را حاکی ازشدت پریشانی حال نظام ولایت فقیه در تنگنای انزوای جهانی و منفوریت داخلی، ارزیابی می‌کنند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - گزارش تلویزیون العربیه از تظاهرات مقاومت ایران علیه آخوند روحانی در نیویورک

گزارش تلویزیون العربیه از تظاهرات مقاومت ایران علیه آخوند روحانی در نیویورک


تلویزیون العربیه 29شهریور 96:
در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد سخنرانی رهبران کشورها که در این اجلاس شرکت دارند صورت می‌گیرد. در حاشیه آن نیز همیشه برخی فعالیتها صورت می‌گیرد و ما هر ساله شاهد برگزاری تظاهراتی علیه رژیم ایران هستیم که در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی برگزار می‌شود. خبرنگار العربیه از نیویورک با ماست که در مورد آنچه که بر روی زمین صورت می‌گیرد توضیح می‌دهد و این‌که تظاهرات امسال چه تفاوتی با تظاهراتهای سالهای گذشته در همین مکان دارد؟
گزارشگر العربیه:
در حقیقت ما در فاصله چند متری مقابل ساختمان سازمان ملل‌متحد قرار داریم اینجا یک اجتماع بزرگ ایرانیها و ایرانی آمریکاییها که در ایالات متحده ساکن هستند، داریم آنها علیه دیدار حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران تظاهرات می‌کنند. تاکنون هزاران تن به تظاهرات آمده‌اند و هنوز تصویر کاملی از تظاهرات نیست ما منتظر هستیم هم‌چنانکه برگزارکنندگان می‌گویند که هزاران تن دیگر به تظاهرات بپیوندند. زیرا لحظاتی بعد تظاهرات با سخنرانیهای اپوزیسیون و مخالفان رژیم ایران که در آمریکا حضور دارند، شروع خواهد شد.
مجاهدین خلق این تظاهرات را سازمان داده‌اند کسانی که از اپوزیسیون رژیم ایران هستند. مشارکت گسترده‌یی نه تنها از طرف ایرانیها بلکه از سوی آمریکاییها نیز در این تظاهرات دیده می‌شود. یکی از سازمان دهندگان تظاهرات با ماست و این امکان را داریم که علت برگزاری این تظاهرات را بفهمیم.
یکی از دست‌اندرکاران تظاهرات:‌
«ما علیه حضور روحانی هستیم زیرا که پدرخوانده تروریسم است و به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران با وی موافق نیستند».
فراخوانهایی برای تغییر در ایران وجود دارد ما نظر ایشان را در مورد سخنرانی ترامپ و تهدید رژیم ایران از سوی وی جویا می‌شویم.
ما از سخنان ترامپ استقبال می‌کنیم و یک نوع هوشیاری در سیاست آمریکا نسبت به خطر احتمالی از رژیم ایران با حمایت از تروریسم و گسترش طرحهای اتمی ایجاد شده است.
گزارشگر العربیه
فراخوانی هم به نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد وجود دارد مبنی بر احاله پرونده قتل‌عام 1367 به شورای امنیت. سالی که رژیم آخوندی بنا‌ به گفته اپوزیسیون بیش از 30هزار تن از زندانیان را طی 5ماه به‌قتل رسانده است. ما نمی‌دانیم آیا سازمان ملل این موضوع را به شورای امنیت ارجاع می‌دهد یا نه؟ اما فعالیت و تحرک مهمی است که نشان از خشم تظاهرکنندگان دارد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فاکس نیوز:‌ تظاهرات اپوزیسیون ایران علیه حضور روحانی در نیویورک

 فاکس نیوز:‌ تظاهرات اپوزیسیون ایران علیه حضور روحانی در نیویورک


تلویزیون فاکس‌ نیوز 29شهریور 96
دونالد ترامپ می‌گوید تصمیم خود را که با توافق اتمی ایران چه خواهد کرد گرفته است خواه آمریکا از آن بیرون بکشد یاخیر او قدرت این را دارد که تأیید توافق را در 15اکتبر ملغی کند.
او اظهارات خود را در خلال ملاقات با رهبر فلسطین محمود عباس ایراد کرد
روحانی در حالی درمجمع عمومی سخنرانی کرد. این سخنرانی یک روز بعد از سخنرانی دونالد ترامپ بود که رژیم ایران را زیر ضرب برد. وی رژیم ایران را یک رژیم قاتل خواند که به‌دنبال مرگ ونابودی است. ترامپ هم‌چنین توافق اتمی با رژیم ایران را مایه شرمساری خواند...



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۲۹ شهریور ۱۳۹۶

#ایران - فاکس نیوز: ایرانیان تبعیدی همزمان با غرولند روحانی در مجمع عمومی تظاهرات کردند

 فاکس نیوز: ایرانیان تبعیدی همزمان با غرولند روحانی در مجمع عمومی تظاهرات کردند


سایت فاکس‌ نیوز 29شهریور 96:
در حالیکه حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، هزاران ایرانی تبعیدی در بیرون تظاهرات کرده و خواهان خاتمه رژیم بی‌رحم و قساوت‌بار جمهوری اسلامی شدند.
سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا گفت: ”ما می‌خواهیم مردم آمریکا بدانند که مردم ایران خواهان یک رژیم آخوندی نیستند، ”او اضافه کرد ”تنها جواب به بحران ایران تغییر رژیم توسط مردم می‌باشد“.
او به فاکس‌نیوز گفت شورای ملی مقاومت ائتلافی از بیش از 500فرد و گروه اپوزیسیون است که خواهان یک ”ایران دموکراتیک، سکولار، غیراتمی و جمهوری، ”هستند.
تظاهرات در منهتن نیویورک همزمان با سخنرانی روحانی انجام شد. روحانی در سخنرانی خود قول داد در صورتی‌که ایالات متحده توافق اتمی بحث‌برانگیز که در دوران دولت اوباما انجام شده است را لغو نماید رژیم ایران بشکل ”قاطع و مصممی ”واکنش نشان خواهد داد. این کار یک روز بعد از این‌که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ اشاره کرد که ممکن است توافق را لغو کند انجام شد. پرزیدنت ترامپ با جملات بی‌پرده یی که اغلب در سازمان ملل شنیده نشده است رژیم ایران را زیر ضرب برد... .
شورای ملی مقاومت ایران خواستار حمایت از اپوزیسیون در برابر حکومت مذهبی حاکم بر ایران است.
این گروه هم‌چنین از سازمان ملل می‌خواهد در مورد قتل‌عام عظیمی که فراموش شده تحقیقات کند. این قتل‌عام در تابستان 1988 صورت گرفت و طی آن 30هزار زندانی سیاسی و مخالفان در ایران به‌طور سیستماتیک اعدام شده‌اند.
سال گذشته نوار صوتی یک آیت‌الله ارشد حسین علی منتظری که در سال 2009 فوت کرد بیرون آمد که 4مقامی را که در این کشتارها شرکت داشتند محکوم کرده بود و او آن را «بزرگترین جنایات مرتکب شده در خلال جمهوری اسلامی خوانده بود» که «تاریخ، آنها و رژیم را در تمامیت آن محکوم خواهد کرد».
سونا صمصامی گفت: «برای دهه‌ها رژیم مذهبی به عمد سیاست سکوت را دنبال کرده و صحبت کردن در مورد این قتل‌عام مرز سرخ بوده است».
مقامات رژیم که عاملان قتل‌عام سال 1988 بوده‌اند باید که مورد حسابرسی قرار گرفته و تحت قانون بین‌المللی محاکمه شوند».
اعضای شورای ملی مقاومت ایران متذکر می‌شوند که روحانی صدور تروریسم خود را از طریق شبه‌نظامیان شیعی در عراق و سوریه افزایش داده در عین این‌که از جنایات جنگی بشار اسد رئیس‌جمهور رژیم سوریه در جنگ داخلی درازمدت سوریه حمایت می‌کند.
در نظر آنها روحانی که اخیراً برای دور دوم انتخاب شده است ۷میلیون وب سایت را در سراسر کشور بسته، 100هزار ماهواره را بسته و بنا‌ به گفته دبیرکل سازمان ملل حدود 1000نفر را فقط در سال گذشته اعدام کرده است.
مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس طرحی را ارائه کرده است.
رجوی گفت: «در ایران فردا ما به تمامی آزادیهای فردی احترام می‌گذاریم. ما به آزادی کامل بیان و رسانه‌ها و دسترسی بدون قیدوشرط همه به اینترنت تأکید داریم».


آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - سخنرانی دونالد ترامپ در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

 سخنرانی دونالد ترامپ در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد


ما در دورانی از فرصتهای خارق‌العاده زندگی می‌کنیم. راهگشایی در پهنه علم، تکنولوژی و دارو، بیماریهایی را درمان می‌کنند و مشکلاتی را از پیش پا برمی‌دارند که نسلهای قبلی فکر می‌کردند غیرممکن است.
اما هر روز که می‌گذرد، هم‌چنین خبرهایی از خطرات فزاینده می‌رسد که همه ارزشهایی که عزیزشان می‌داریم را مورد تهدید قرار می‌دهند.
تروریستها و افراط‌گرایان قدرت یافته و در تمامی مناطق دنیا گسترش یافته‌اند. رژیمهای یاغی که در این نهاد بین‌المللی نمایندگی می‌شوند، نه تنها از تروریستها حمایت می‌کنند، بلکه کشورهای دیگر و مردم خودشان را با مخرب‌ترین سلاحهایی که تاکنون بشر شناخته، مورد تهدید قرار می‌دهند.
سلطه جویی و قدرتهای سلطه طلب در پی اضمحلال ارزشها، نظامها و اتحادهایی هستند که از زمان جنگ جهانی دوم، مانع از جنگ و درگیری شده و جهان را بسوی آزادی سوق دادند.
در جهان ما امروز، گروه کوچکی از رژیمهای یاغی هستند که هر اصلی که سازمان ملل بر آنها بنا شده را نقض می‌کنند. آنها نه شهروندان خود را محترم می‌شمارند و نه حریم استقلال خودشان را محترم می‌دانند.
اگر کشورهای خوب که اکثریت هستند با اندک کشورهای شرور، مقابله نکنند آنگاه شیطان پیروز می‌شود.
وقتی مردم شریف یک کشور در تاریخ به کناری بایستند، نیروهای تخریب و نابودی فقط قویتر می‌شوند.
ما با این تصمیم نه تنها در کره شمالی مواجهیم، بلکه زمان زیادی گذشته تا کشورهای جهان با یک رژیم بی‌رحم دیگر مقابله کند، رژیمی که آشکارا صحبت از قتل‌عام می‌کند و مرگ بر آمریکا و نابودی اسراییل را آرمان خود کرده است و [تهدیدی] برای خیلی از رهبران و کشورهای جهان در این سالن بوده است.
رژیم ایران دیکتاتوری فاسدی که با نقابی از دموکراسی حکومت می‌کند. این رژیم یک کشور ثروتمند با تاریخی غنی را به یک کشور یاغی فقیر تبدیل ساخته است که اصلی‌ترین حکومت صادر‌کننده خشونت، خونریزی و هرج و مرج در جهان است.
قربانیانی که بیش از همه درد و رنج ناشی از عملکرد سران این رژیم را تحمل کرده‌اند مردم ایران هستند.
رژیم ایران به‌جای استفاده از امکاناتش برای بهبود زندگی مردم ایران، سودهای ناشی از فروش نفت را خرج کمکها به حزب‌الله و سایر تروریستها کرده که مسلمانهای بیگناه را می‌کشند و همسایگان صلح‌دوست عرب و اسراییلی را مورد حملات خود قرار می‌دهند.
این ثروت که باید به مردم ایران تعلق داشته باشد، هم‌چنین هزینه (حفظ) دیکتاتوری بشار اسد می‌شود و به جنگ داخلی یمن سوخت می‌رساند و صلح را در سراسر خاورمیانه تضعیف می‌کند.
ما نمی‌توانیم اجازه دهیم یک رژیم جنایتکار این اقدامات بی‌ثبات کننده را ادامه بدهد و در عین‌حال موشکهای خطرناک بسازد و ما نمی‌توانیم از توافقی حمایت کنیم که در نهایت به ایجاد یک برنامه اتمی منجر شود. (تحسین حضار)
توافق اتمی با رژیم ایران یکی از بدترین و یکسویه‌ترین توافقاتی بوده که آمریکا تاکنون وارد آن شده است. روشن بگویم این معامله یک توافق شرم‌آور برای آمریکا است و من فکر نمی‌کنم شما همه چیز را در رابطه با آن شنیده باشید.
زمان آن فرا رسیده که تمامی جهان به ما بپیوندند و خواهان آن شوند که حکومت ایران به برنامه کشتار و تخریب خود خاتمه بدهد. زمان آن است که این رژیم همه آمریکاییها و شهروندان سایر کشورها که ناعادلانه دستگیر کرده را آزاد کند.
فراتر از اینها رژیم ایران باید حمایت از تروریستها را متوقف کند و حق حاکمیت و استقلال همسایگانش را محترم بشمارد.
همه جهان می‌دانند که مردم خوب ایران خواهان تغییر هستند و فارغ از قدرت گسترده نظامی ایالات متحده، آنچه سران این رژیم بیش از هر چیز از آن وحشت دارند، مردم ایران هستند.
به این خاطر است که این رژیم دسترسی به اینترنت را محدود کرده است و بشقابهای ماهواره‌یی را جمع و نابود می‌کند، اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویی را به رگبار می‌بندد و اصلاح‌طلبان سیاسی را به زندان می‌اندازد.
اما رژیمهای سرکوبگر تا ابد دوام نمی‌آورند. روزی می‌رسد که مردم با این انتخاب مواجه می‌شوند که آیا با همین وضعیت فقر و خونریزی و ترور ادامه خواهند داد، یا این‌که مردم ایران به مسیر پرافتخار تمدن و فرهنگ خود باز خواهند گشت. جایی که مردم ایران بار دیگر می‌توانند شکوفایی داشته باشند و با خوشبختی زندگی کنند.
حمایت رژیم ایران از تروریسم، با تعهدات اخیر بسیاری از همسایگانش در جنگ با تروریسم و متوقف‌ساختن جریان کمک مالی به آن در مغایرت کامل است.
در عربستان سعودی که من افتخار داشتم رهبران بیش از ۵۰کشور عرب و اسلامی را خطاب قرار بدهم. ما توافق کردیم که تمامی کشورهای مسئول باید با هم کار کنند تا با تروریسم و افراط‌گرایی اسلامی که از آن الهام می‌گیرد مقابله کنند.
ما تروریسم و افراط‌گرایی اسلامی را متوقف می‌کنیم زیرا نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشورها و همه جهان را به خطر بیندازد
ما تروریستها را باید از خانه امن، ترددات مرزی، تأمین مالی و هرگونه حمایت از ایدئولوژی پلید و شوم آنها محروم سازیم.
ما باید آنها را از کشورهایمان اخراج کنیم. زمان آن است که حکومتهایی که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند مثل القاعده، حزب‌الله، طالبان و سایر گروهها که مردم بیگناه را کشتار می‌کنند، مورد حسابرسی قرار گیرند.
آمریکا و متحدانشان در سراسر خاورمیانه با هم کار می‌کنند تا این تروریستهای شکست خورده را از بین ببرند و تا نتوانند از اماکن امن برای حمله به همه مردم استفاده کنند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۲۴ شهریور ۱۳۹۶

#ایران - نامه جمعی از زندانیان سیاسی اعتصابی زندان گوهردشت کرج به شورای حقوق‌بشر ملل متحد

نامه جمعی از زندانیان سیاسی اعتصابی زندان گوهردشت کرج به شورای حقوق‌بشر ملل متحد


زندانیان سیاسی اعتصابی زندان گوهردشت کرج طی نامه‌یی به شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد از فشارهای دژخیمان زندان به زندانیان سیاسی در این زندان خبر دادند. در این نامه آمده است:‌
مطابق برنامه سالیانه، می‌دانیم که در حال حاضر اجلاس سالیانه شورای حقوق‌بشر در حال برگزاری است لذا بسیار مناسب دانستیم که در همین زمان از شما به‌عنوان بالاترین ارگان حقوق‌بشری استمداد طلبیده و در گزارشی کوتاه وضعیت زندانیانی که اخیراً به مدت ۴۰روز در اعتصاب‌غذا بودند را به اطلاعتان برسانیم.
پس از ۴۰روز اعتصاب در شرایطی که وضعیت جسمی همه ما بسیار وخیم است و با انبوه مشکلات گوارشی و تغذیه‌یی مواجه هستیم، مدیرکل زندانها (مطلبی) طی بخشنامه‌یی، مدیر زندان گوهردشت کرج را موظف به فشار به زندانیان (معترض) کرده و این بخشنامه عملاً در تاریخ 18شهریوز به اجرا درآمد که محورهایی از آن را نگهبانان به ما اطلاع دادند از جمله:
۱-هر ارتباطی با زندانیان سیاسی ممنوع (حتی حرف زدن)
۲-هیچ نگهبان و مراقبی حق رسیدگی به مسائل آنها را ندارد مگر افسر شیفت
۳-برای زندانیان سیاسی خرید از فروشگاه ممنوع است.
۴-هیچ رسیدگی پزشکی انجام نمی‌شود مگر با اجازه رئیس زندان. دادن دارو هم ممنوع است.
۵-ملاقاتهای حضوری اعتصابیون و معترضان قطع می‌شود (الان دو ماه است که ملاقات ۲۰نفر قطع است)
۶-بند سیاسی حق داشتن روزنامه، تلویزیون، و رادیو و هر منبع خبری را ندارد.
۸-هواخوری حداکثر ۳ساعت و در ایزوله کامل
در ادامه این نامه آمده است:‌ ما ضمن استمداد و هشدار نسبت به عواقب جانبی برای زندانیان از همه نهادها و دولتها می‌خواهیم مراودات خود را با دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران؛ مشروط به رعایت حقوق‌بشر و اصرار به بازدید گزارشگر ویژه ملل‌متحد از زندانها و ملاقات با زندانیان سیاسی کنند.
رو نوشت این نامه به:
- دبیرکل ملل متحد
- خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه‌ایران در زمینه حقوق‌بشر
- کنگره آمریکا و
- پارلمان انگلستان.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید