۱۰ دی ۱۳۹۶

#ایران - پیام زندانی سیاسی ارژنگ داودی به هموطنان قیام‌کننده در شهرهای ایران

 پیام زندانی سیاسی ارژنگ داودی به هموطنان قیام‌کننده در شهرهای ایران


زندانی سیاسی ارژنگ داودی در زندان زابل امروز یکشنبه دهم دی طی پیامی به‌مناسبت قیام مردم ایران گفت:
هم‌میهنان
آوای گرم و خوش تمنای عدالت را تکرار کن فریاد کن که سپیدای بی‌پایان بهار سرخ تبار آزادی بر گستره سبزفام سرزمین اهورایی واقعی‌تر از همیشه نمایان است.
هم‌میهنان
از درون سیاهچاله‌های قرون‌وسطایی زندان زابل فرارسیدن سال ۲۰۱۸میلادی را به دوست داران جشن و سرور و مهربانی شادباش می‌گویم. همراه با سر تعظیم فرودآوردن در برابر تمامی جان‌نثاران راه آزادی بشر در این برهه حساس از تاریخ میهن، صمیمانه درود می‌فرستم به پیشگاه بلند تمامی مردمان به‌پاخاسته بر علیه سرگردنه داری فقیه فاسد به سرکردگی خامنه‌ای و شرکای شارلاتان ترش
هم میهنان
توجه داشته باشید که بدون انجام تغییرات بنیادین در ساختارهای سیاسی حقوقی کشور حل بحرانهای فراگیر اجتماعی به‌ویژه فلاکت مزمن اقتصادی محال اندر محال است. بنابراین در مراحل پایانی از چهاردهه مبارزه خونین با استبداد سیاه حاکم از همگان بالاخص از همه جوانان برومند میهن خالصانه می‌خواهم که چاووشان و جان برکفان این هماورد سیاسی را تنها نگذارند و برای رهایی ایران و ایرانی از شر تمامیت ظلم و ستم جاری با صلابت تمامتر به میدان این نبرد ملی وارد شوند.
هم میهنان
همه‌تان را دوست دارم. همه‌تان را می‌بوسم و برای ساختن یک ایران آزاد یک ایران آباد یک ایران دموکرات یک ایران سرشار از عشق و داد و یک ایران مملو از زندگی روی همه‌تان حساب می‌کنم.
زنده باد ایرانی پاینده باد ایران
پیش به سوی سومین انقلاب رهایی‌بخش یعنی انقلاب دموکراتیک ایرانیان
ارژنگ داوودی زندان زابل
یکشنبه ۱۰دی ۱۳۹۶خورشیدی
۳۱دسامبر ۲۰۱۷میلادی



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - مریم رجوی: میهن اشغال شده را می‌توان آزاد کرد

 مریم رجوی: میهن اشغال شده را می‌توان آزاد کرد


قیام‌کنندگان دلیر در سراسر ایران،
زنان و مردان شجاعی که در روزهای هفتم و هشتم دی با خیزش خود، عطر آزادی را در شهرهای ایران پراکندید، سلام بر شما و سلام بر شهرهای عزیز ما که تحت اشغال آخوندها برای آزادی به‌جنب و جوش درآمده‌اند و علیه فقر و گرسنگی و بیکاری برخاسته‌اند. سلام بر کرمانشاه، همدان، خرم‌آباد، قم، اصفهان، رشت، ساری، قزوین، شیراز، اهواز، سبزوار، قوچان، بجنورد، قائم‌شهر و زاهدان و سلام بر مشهد، نیشابور، کاشمر، قوچان، بیرجند، شاهرود، و یزد. شما نشان دادید که با‌ وجود همه سرکوب‌ها و کشتارها و بگیر و ببندها، قیام و جنبش مردم ایران، آتش زیر خاکستر است و در کمین آخوندها ایستاده است. شما فریاد زدید: مرگ بر خامنه‌ای، سید علی حیا کن مملکتو رها کن، ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، می‌می‌ریم، می‌می‌ریم ایران را پس می‌گیریم و سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن. شما نقطه عطفی در جنبش اعتراضی مردم ایران خلق کردید که دوران پایانی این رژیم را اثبات می‌کند. شما نشان دادید که قیام و اعتراض مردم ایران علیه تمامیت رژیم است و هر جناح جنایت‌کار و دزد و فاسد حاکم را نفی می‌کند. شما نشان دادید که مردم ایران از جنگ‌افروزی و دخالت جنایت‌کارانه آخوندها در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین بیزارند و نشان دادید پایان دادن به گرانی و چپاول و آزادی‌کشی و انواع تبهکاریهای رژیم ولایت فقیه ، تنها یک راه دارد و آن به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی است. تظاهرات شما، رژیم را مات و مبهوت کرده است. روحیه بی‌باک و نترس شما تحسین همه را برانگیخته است. زنان قیام‌کننده که در بسیاری صحنه‌ها پیشتاز بودند، مایه افتخار ایران و ایرانی شده‌اند. حالا زمان گسترش و جهش کانونهای شورشی و برپایی هزار اشرف برای آزادی است. همه هموطنان در سراسر ایران را به‌برخاستن و پیوستن به‌ این خیزش فرا می‌خوانم هم‌چنان که مسعود گفته است: «حق و آزادی را به رایگان به هیچ ملتی هدیه نمی‌کنند. باید برای آن قیمت داد. این تمام مسأله است». آری، دیو ولایت فقیه را می‌توان در هم شکست. دیوار اختناق را می‌توان ویران کرد و میهن اشغال شده را می‌توان آزاد کرد. آخوندها باید بروند. حاکمیت از آن مردم ایران است.
سلام بر قیام‌کنندگان در سراسر میهن، سلام بر آزادی.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - سی.ان.ان: تظاهرکنندگان ایرانی خواهان سرنگونی علی خامنه‌ای هستند

 سی.ان.ان: تظاهرکنندگان ایرانی خواهان سرنگونی علی خامنه‌ای هستند


سی.ان.ان که تاکنون گزارشهای متعددی از قیام مردم ایران پخش کرده است شب گذشته اعلام کرد خواست این بار تظاهرکنندگان در ایران سرنگونی علی خامنه‌ای است.
تلویزیون سی.ان.ان:‌ روز شنبه چندین تظاهرات کننده در جریان تظاهرات ضدحکومتی در غرب ایران مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. دولت به مردم علیه آنچه تجمعات غیرقانونی می‌نامد هشدار می‌داده است.
تظاهرات در سراسر کشور از زمانیکه پنجشنبه شروع شد گسترش یافته است و خبرنگار سی.ان.ان نیک رابرتسون سردبیر سیاسی روابط بین‌المللی در این رابطه گزارش می‌دهد:‌
آنچه که این تظاهراتها را با تظاهراتهای عظیم سال 2009 در ایران متمایز می‌کند این است که این بار مردم خواهان سرنگونی علی خامنه‌ای هستند.
این چیزی است که رژیم بسیار به آن توجه خواهد داشت. بیان آشکار سرنگون کردن خامنه‌ای برای رژیم تحمل پذیر نیست.
آنچه ما دیده‌ایم این است که مردم پوسترهای خامنه‌ای را بزیر کشیده‌اند مردم شعار سرنگونی او را می‌دهند. هم‌چنین ما فیلمهایی را دیده‌ایم از مجروحان تظاهرات را دیده‌ایم. فیلمهایی را می‌بینیم که مجروحان را از تظاهرات بیرون می‌برند. هم‌چنین افرادی که دارای زخمهای گلوله هستند در درمانگاهها تحت درمان قرار گرفته‌اند. مردی در بیمارستان به نظر می‌رسد زخم گلوله‌ای دارد که به شکم او اصابت کرده است.
آنچه ما در سال 2009 دیدیم این بود که فیلمهای شبکه‌های اجتماعی که از تظاهراتها می‌آمد نهایتاً بسیار موثق بود و سرکوب خشنی را نشان می‌داد که دولت علیه تظاهرکنندگان از خود نشان داد. یکی از تظاهرکنندگان در خیابان به ضرب گلوله کشته شد که فیلم آن گرفته شد.
آنچه این بار نیز از ایران می‌شنویم این است که نیروهای نظامی واکنش نشان داده‌اند.
فرماندار تهران هم گفته است مردمی که برای تظاهرات به خیابانها می‌روند دستهای پشت پرده را تشخیص نمی‌دهند.
ما هم‌چنین شنیدیم وزارت‌خارجه رژیم ایران نسبت به توئیت پرزیدنت ترامپ که گفته بود جهان نظاره‌گر است و مردم ایران باید بتوانند به شکل دموکراتیک اراده خود را در خیابانها نشان دهند واکنش نشان داده است.
ما هم‌چنین از معاون اول حسن روحانی شنیدیم که پذیرفت این تظاهراتها به‌خاطر خشم مردم از اقتصاد و بیکاری و تورمی است که در جریان است.
او گفت دولت باید به موضوع اقتصاد می‌پرداخت. او هم‌چنین گفت هیچکسی نباید دست به این تظاهراتها بزند تا به دولت آسیب رساند. او به‌روشنی هشدار داد هر کسی که اینکار را انجام می‌دهد و در پشت تظاهرات باشد باید به فوریت شناسایی شود که حرفهای بسیار ترسناکی بود.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - حمایت مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا از قیام مردم ایران

 حمایت مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا از قیام مردم ایران


مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام حمایت از قیام‌کنندگان ایرانی گفت:‌ «رئیس‌جمهور آمریکا و من در کنار تظاهرکنندگان صلح‌آمیز در ایران که صدای خود را برای آزادی بلند کرده‌اند، می‌ایستیم. ما بازداشت بی‌گناهان را محکوم می‌کنیم. زمان آن رسیده است که رژیم ایران به فعالیت‌های تروریستی خود، فساد و بی‌اعتنایی به حقوق‌بشر پایان دهد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - حمایت دولت کانادا از تظاهرات مردم ایران و حقوق اساسی آنها

 حمایت دولت کانادا از تظاهرات مردم ایران و حقوق اساسی آنها


دولت کانادا اعلام کرد از حق مردم ایران برای تظاهرات و کسب حقوق اساسی خود حمایت می‌کند. وزارت‌خارجه کانادا شب گذشته طی بیانیه‌یی اعلام کرد:
کانادا تظاهرات جاری در ایران را زیر نظر دارد و از حق اساسی آنها برای تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. ما از مقامهای رژیم ایران خواهان احترام به حقوق دموکراتیک و حقوق‌بشر هستیم.
'کانادا هم‌چنان به حمایت از حقوق اساسی ایرانیان از جمله حق آزادی بیان ادامه خواهد داد.'.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - هدر نائورت: رکس تیلرسون احترام عمیق آمریکا را نسبت به مردم ایران مورد تأکید قرار می‌دهد

 هدر نائورت: رکس تیلرسون احترام عمیق آمریکا را نسبت به مردم ایران مورد تأکید قرار می‌دهد


هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا امروز بار دیگر حمایت خود و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا را از قیام مردم ایران اعلام کرد
وی در توئیتر خود نوشت:‌ وزیر خارجه تیلرسون احترام عمیق ایالات متحده نسبت به مردم ایران را مورد تأکید قرار می‌دهد. ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا در کنار ما قرار گرفته و خواهان احترام رژیم ایران نسبت به حقوق‌بشر پایه‌یی مردم ایران باشند“.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... 10 دی ۱۳۵۸ - 31دسامبر1979 جواد بدیع زاده، خواننده موسیقی سنّتی ایران دیده از جهان فروبست

 در گذر تاریخ ...
10 دی ۱۳۵۸ - 31دسامبر1979 
جواد بدیع زاده، خواننده موسیقی سنّتی ایران دیده از جهان فروبست


جواد بدیع زاده خواننده ی پرکار موسیقی ایرانی در سن 77 سالگی، دیده از جهان فروبست.
جواد بدیع زاده توسط پدرش سید رضا ملقّب به بدیع المتکلمین و میرزا یحیی سیّدالواعظین آموزش موسیقی را فرا گرفت وگوشه ها وردیفهای آوازی را آموخت.
بدیع زاده از دبیرستان دارالفنون موفّق به اخذ دیپلم متوسطه شد وبه کار مترجمی زبان فرانسه پرداخت.
درسال 1304شمسی، بنابه دعوت نماینده ی کمپانی صفحه پرکنی انگلستان، دست به تهیّه ی اولین ترانه های خود زد که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
ترانه ی جلوه گل و مرغ بی آشیان و سه آواز دیگر با اشعاری ازشاعران دوره ی مشروطیّت، یادگار فعالیّت هنری اوست.
استاد جواد بدیع زاده طی 60سال فعالیّت هنری، بیش از ششصد آهنگ از خود به یادگار باقی گذاشت که آهنگ وشعر ترانه ی اغلب آنها را خودش سروده است .



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... 10دی ۱۲۹۰ - 31دسامبر1911 ثقةالاسلام تبریزی، به‌دست مزدوران استعمار و استبداد به شهادت رسید

در گذر تاریخ ...
10دی ۱۲۹۰ - 31دسامبر1911
ثقةالاسلام تبریزی، به‌دست مزدوران استعمار و استبداد به شهادت رسید


روز دهم دیماه 1290 شمسی مصادف با عاشورای حسینی، روسهای تزاری به منظور زهرچشم گرفتن از مردم مقاوم تبریز، گروهی از آزادیخواهان، ازجمله میرزا علی آقا ملقب به ثقةالاسلام ، و7 تن دیگر، از جمله حسن و قدیر، فرزندان 16 و 18 ساله علی مسیو را به دار آویختند.
عمال استعمار و استبداد، از ثقةالاسلام خواستند که برای رهایی از اعدام، آزادیخواهان مجاهد و اقدامهای آنها را محکوم کند. اما ثقةالاسلام زیر بار نرفت و با استواری، مرگ را به خیانت و پشت کردن به مردم ترجیح داد.
ثقةالاسلام، فکری باز و اندیشه یی مترقی داشت.
از او مقالاتی در جراید حبل المتین و الهلال مصر و همچنین کتابها و تألیفاتی به جا مانده که گویای نو اندیشی وسرشت مردمی اوست.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۹ دی ۱۳۹۶

#ایران - حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از قیام مردم ایران

 حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از قیام مردم ایران


دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد امروز شنبه 9دی 96 از قیام مردم ایران حمایت کرد.
وی در حساب توئیتری خود نوشت: گزارشهایی منتشر شده از تظاهرات مسالمت‌آمیز شهروندان ایرانی، که از فساد رژیم و تلف کردن ثروت ملی برای تأمین مالی تروریسم در خارج به ستوه آمده‌اند. رژیم ایران باید حقوق مردم را محترم بشمارد، از جمله حق آنها برای بیان نظراتشان. دنیا به نظاره نشسته است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - سناتور اورین هتچ: من در کنار مردم ایران و درخواستشان برای شکوفایی و آزادی ایستاده‌ام

 سناتور اورین هتچ: من در کنار مردم ایران و درخواستشان برای شکوفایی و آزادی ایستاده‌ام


سناتور اورین هتچ از سناتورهای ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا از قیام مردم ایران حمایت کرد.
 وی در توئیتر خود نوشت:‌ تظاهرات در سراسر ایران نشان‌دهنده غفلت عمیق آخوندها از نیازهای پایه‌یی مردم ایران است. آنها انتخاب کرده‌اند که از هر دستاورد اقتصادی که از طریق توافق اتمی به‌دست آورده‌اند برای تأمین مالی تروریسم و خشونتهای فرقه‌گرایانه در سوریه، یمن، لبنان و جاهای دیگر استفاده کنند. من در کنار مردم ایران و درخواستشان برای شکوفایی و آزادی ایستاده‌ام و از همکارانم در کنگره می‌خواهم تا به من بپیوندند.
سناتور اورین هتچ از سناتورهای ارشد حزب جمهوریخواه است. وی از سال 1977 سناتور سنای ایالات متحده بوده و طولانی‌ترین دوره سناتوری را در تاریخ سنای آمریکا داشته است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - حمایت ایلیانا رزلهتینن و ران دی سانتیس نمایندگان کنگره آمریکا از قیام مردم ایران

 حمایت ایلیانا رزلهتینن و ران دی سانتیس نمایندگان کنگره آمریکا از قیام مردم ایران


ایلیانا رزلهتینن نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا از قیام مردم ایران حمایت کرد. وی جمعه شب در توئیتر خود نوشت: مردم ایران به اعتراض به خامنه‌ای و رژیم فاسد و رادیکال او ادامه می‌دهند. آمریکا نباید همان اشتباهی را بکند که در سال ۲۰۰۹مرتکب شد. ما باید از مردم ایران حمایت کنیم و برای تهران روشن کنیم که ما همه ناقضان حقوق‌بشر را تنبیه خواهیم کرد. هم‌چنین «ران دی سانتیس» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا نیز جمعه شب در توئیتر خود نوشت آمریکا نیاز دارد که پشت معترضان در ایران بایستد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - فاکس نیوز: ایران از اعتراضات ضددولتی تکان خورده است و این هم دلیل این‌که چرا تظاهرکنندگان شایسته حمایت دونالد ترامپ هستند

 فاکس نیوز: ایران از اعتراضات ضددولتی تکان خورده است و این هم دلیل این‌که چرا تظاهرکنندگان شایسته حمایت دونالد ترامپ هستند


فاکس نیوز گزارش داد - اعتراض کنندگان در بیش از 6شهر ایران برای دومین روز در روز جمعه به خیابانها ریختند و جان خود را به خطر انداختند تا استبداد مذهبی را به چالش بگیرند.
این اعتراضات در ابتدا تظاهرات علیه شرایط دشوار اقتصادی بوده اما حالا به ابراز مخالفت عمومی علیه رژیم ایران تبدیل شده است. ما شاهد اعتراض کنندگان خودجوش هستیم که فریاد «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر روحانی» سر دادند.
این اعتراضات حتی به قم هم کشیده شده که زمانی هم پایگاه خمینی بوده است...
اعتراضات گسترده در گذشته بعد از انتخابات تقلبی در 2009 رخ داد که در آن زمان باراک اوباما و هیلاری کلینتون وزیرخارجه به‌طور شرم‌آوری دست روی دست گذاشتند و هیچ کاری برای اعتراض کنندگان نکردند.
آنها بعداً سکوتشان را توجیه کردند و گفتند اعتراض کنندگان خواهان حمایت آمریکا نبودند که باعث می‌شود رژیم ایران اعتراضات را یک توطئه خارجی بنامند. واقعیت این است که رژیمهای مستبد همواره این‌که آمریکا پشت اعتراضات است را مدعی می‌شوند.
علاوه بر این، اعتراض کنندگان همیشه به‌طور خصوصی خواهان حمایت جهان آزاد و حمایت رئیس‌جمهور آمریکا می‌باشند.
این چنین حمایتی، مخالفان را تشویق می‌کند تا باعث شوند رژیم دیکتاتور به‌خاطر سرکوب بیرحمانه تظاهرات، قیمت بیشتری بدهد.
روشن است که حمایت اخلاقی رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند تفاوتی بزرگ در تاثیرگذاری بر نتایج سیاسی در خارج داشته باشد.
تشویق کسانی که رژیم ایران را به چالش گرفته‌اند تنها به‌خاطر روحیه دادن نیست و می‌تواند یک سیاست پراگماتیک باشد که بخش مهمی از رئالیزم پراگماتیک است که دونالد ترامپ درصدد بوده در سیاست خارجی آمریکا احیا نماید.
اگر اعتراض کنندگان ساختار سیاسی فعلی ایران تغییر دهند یا حتی فقط آن را تضعیف کنند، باعث می‌شود تهران کمتر به صدور تروریسم ادامه بدهد و کمتر به تضعیف کشورهای سکولار سراسر خاورمیانه بپردازد و یک برنامه تسلیحات اتمی را دنبال کند.
دونالد ترامپ اکنون این فرصت را دارد که اشتباه تراژیک آمریکا در دوره اوباما را جبران کند اشتباهی که بموجب آن تظاهرکنندگان ضد رژیم در ایران را نادیده گرفت.
ما مطمئناً هرگز نخواهیم دانست که ایران کشوری آزادتر با دولتی کمتر خطرناک می‌بود اگر که باراک اوباما و هیلاری کلینتون از اعتراض کنندگان که آخرین بار در 2009به خیابانها ریختند حمایت می‌کرد.
اما دونالد ترامپ امروز می‌تواند در کنار کسانی که جانشان را به خطر انداخته‌اند تا با این رژیم مخالفت کنند بایستد رژیمی که از روزی که به‌سر کار آمده، خودش را در جنگ با آمریکا می‌بیند.
اگر پرزیدنت ترامپ حالا عمل کند او نه تنها در یک اقدام ایدآلیستی بلکه در کاری به شیوه پراگماتیک علیه دشمنان ایرانی ما وارد خواهد شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - رویتر: راهپیمایی‌های اعتراضی در غرب ایران

 رویتر: راهپیمایی‌های اعتراضی در غرب ایران


خبرگزاری رویتر از قیام مردم گزارش داد یکروز بعد از تظاهراتهایی در شمال شرقی، تظاهراتها به تهران و ظاهراً به چندین شهر دیگر گسترش پیدا کرده بودند.
وقوع این شورش منطقه‌یی افزایش نارضایتی بر سر افزایش قیمتهای و اتهام فساد و نگرانیها بر سر شرکت پرهزینه جمهوری اسلامی در جنگهای منطقه‌یی مانند سوریه و عراق را نیز بازتاب می‌داد.
فیلمهای ارسالی بر روی شبکه‌های اجتماعی تظاهراتهایی را در تعدادی از شهرهای مهم این کشور نشان می‌داد که اگر تأیید شود بزرگترین موج اعتراضات در ایران از سال 2009 می باشد.
تظاهرات کنندگان در کرمانشاه شعار می‌دادند «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «یا مرگ یا آزادی» همراه با آن برخی از املاک عمومی را از بین می‌بردند.
فیلمهای ویدئویی ارسال شده روی شبکه اجتماعی تظاهرات کنندگانی را نشان می‌داد که فریاد می‌زدند «مردم گدایی می‌کند آخوند خدایی می‌کند».
در شهر مرکزی اصفهان یکی از ساکنان گفت تظاهرکنندگان به یک تظاهرات کارگران کارخانه که خواستار حقوق معوقه خود بودند پیوستند.
یکی از ساکنان در تماس تلفنی گفت: شعارها به‌سرعت از اقتصاد به شعارهای علیه روحانی و خامنه‌ای تغییر کرد.
در فیلم رسانه‌های اجتماعی پلیس ضدشورش از ماشین آتش‌نشانی و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.
کلاً تظاهراتهای سیاسی در ایران نادر است جایی که سرویسهای امنیتی در همه جا حضور دارند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۸ دی ۱۳۹۶

#ایران - سخنگوی مجاهدین در اسلو: فوران فحاشی و حقد و کین کرم عمامه‌دار ولایت در مشهد علیه مجاهدین + فیلم

#ایران - سخنگوی مجاهدین در اسلو: فوران فحاشی و حقد و کین کرم عمامه‌دار ولایت در مشهد علیه مجاهدین + فیلم




آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید




#ایران - تظاهرات مردم اصفهان در اعتراض به گرانی + فیلم

 تظاهرات مردم اصفهان در اعتراض به گرانی + فیلم


در اصفهان چند هزار نفر از مردم تظاهرات خود را از سی و سه پل شروع کردند.
در تظاهرات مردم اصفهان، نیروی سرکوبگر انتظامی با مردم درگیر شد.




آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر #کرج

#ایران - قیام نه به گرانی - شماره ۷ : مریم رجوی: قیام کرمانشاه و مشهد و دیگر شهرها، ناقوس زوال دیکتاتوری سراپا فساد آخوندی و طلوع دموکراسی، عدالت و حاکمیت مردمی

 قیام نه به گرانی - شماره ۷ : مریم رجوی: قیام کرمانشاه و مشهد و دیگر شهرها، ناقوس زوال دیکتاتوری سراپا فساد آخوندی و طلوع دموکراسی، عدالت و حاکمیت مردمی


خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، به مردم قهرمان کرمانشاه و دیگر شهرهایی که امروز با شعارهای یا مرگ یا آزادی، مرگ بر روحانی، مرگ بر دیکتاتور، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، به قیام برخاسته و به گرانی و فقر و فساد اعتراض می‌کنند درود فرستاد.
وی گفت: دیروز مشهد، امروز کرمانشاه و فردا سراسر ایران، این قیام ناقوس سرنگونی دیکتاتوری سراپا فساد آخوندی و طلوع دموکراسی، عدالت و حاکمیت مردمی را به صدا در آورده است.
خانم رجوی عموم مردم به‌ویژه جوانان و زنان در سراسر کشور را به پیوستن به قیام «نه به گرانی» فراخواند و گفت: دیکتاتوری فاسد و رو به زوال آخوندها در مقابل اتحاد و همبستگی ملی و مقاومت و پایداری و استمرار قیامهای حق‌طلبانه شما، بدون تردید شکست خواهد خورد.
وی افزود: پرونده چهار دهه حکومت ملایان چیزی جز گرانی و فقر و فساد، شکنجه و اعدام و کشتار و جنگ‌افروزی نیست. بخش عمده سرمایه‌های مردم، از جمله پولهای آزاد شده در توافق اتمی صرف ماشین سرکوب و اختناق و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی می‌شود یا توسط سرکردگان رژیم چپاول می‌شود. سرنگونی فاشیسم دینی اولین قدم برای برون‌رفت از بحرانی است که هر روز تشدید می‌شود.
وی گفت: رژیم آخوندی هیچ آینده‌یی ندارد، سرمایه‌گذاری روی آن محکوم به شکست است و زمان آنست که جامعه جهانی سرنوشت خود را به این رژیم گره نزند و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی آن به‌رسمیت بشناسند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸دی ۱۳۹۶ (۲۹دسامبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر #کرج

#ایران - قیام نه به گرانی-شماره ۶: کرمانشاه:‌ تظاهرات با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و «نان؛ کار؛ آزادی»

قیام نه به گرانی-شماره ۶: کرمانشاه:‌ تظاهرات با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و «نان؛ کار؛ آزادی»


مردم کرمانشاه در همبستگی با قیام مردم مشهد و تظاهرات «نه به گرانی» از صبح جمعه ۸دی به خیابانها ریخته و شعارهای مرگ بر دیکتاتور؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ مرگ بر روحانی؛ زندانی سیاسی آزاد باید گردد؛ سر می‌دهند. جمعیت روبه افزایش است. این در حالی است که انواع نیروهای سرکوبگر و یگان ضدشورش نیروی انتظامی به‌طور فشرده در سطح شهر مستقر هستند. یگان ویژه با ماشین آبپاش درصدد پراکنده ساختن مردم است. اما مردم صحنه را ترک نکرده و با شعار «بیشرف؛ بیشرف» با آنها مقابله می‌کنند. آنها در مسیر راهپیمایی هم‌چنین شعارهای «ملت گدایی می‌کند؛ آقا خدایی می‌کند». «نه غزه؛ نه لبنان؛ جانم فدای ایران» ؛ «نان؛ کار؛ آزادی» ؛ «نه به گرانی» سر دادند.
در مشهد؛ رژیم در هراس از تظاهرات مجدد؛ نیروهای ضدشورش و سپاه را با تجهیزات کامل در خیابانها و میدانهای شهر به‌طور فشرده چیده است. آنها سوار بر موتور و خودرو هستند و ماشینهای آبپاش در نقاط مختلف شهر مستقر شده است.
در تهران و کرمان و تبریز نیروهای سرکوبگر ضدشورش و موتورسواران برای جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه حرکت اعتراضی در میدانها و چهار راههای اصلی شهر مستقر شده‌اند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸دی ۱۳۹۶ (۲۹دسامبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر #کرج

#ایران - حمایت سناتور تام کاتن از قیام مردم مشهد

حمایت سناتور تام کاتن از قیام مردم مشهد


سناتور تام کاتن روز پنجشنبه 7 دی 96 طی اطلاعیه از قیام مردم مشهد حمایت کرد و نوشت:‌ اعتراضات مشهد نشان داده که رژیمی که با انگیزه یک ایدئولوژی کینه و نفرت حرکت کند نمی‌تواند برای همیشه از یک پایگاه مردمی برخوردار باشد و ما بایستی از مردم ایران که خواهان ریسک کردن جانشان برای ابراز مخالفتشان اقدام کرده‌اند حمایت کنیم.
وی افزود: «حتی بعد از این‌که آنها میلیاردها دلار از بابت لغو تحریمها با برجام به‌دست آوردند آیت‌الله‌ها هنوز نتوانسته‌اند نیازهای ابتدایی مردم را تأمین کنند شاید به این خاطر است که میزان زیادی از آن را هزینه کارزار تجاوزات منطقه‌یی در سوریه، لبنان، عراق و یمن کرده‌اند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر

#ایران - انعکاس رسانه های بین‌المللی از تظاهرات بزرگ شهرهای ایران

 انعکاس رسانه های بین‌المللی از تظاهرات بزرگ شهرهای ایران


یونایتد پرس اینترنشنال: هزاران نفر علیه قیمتهای بالا در مشهد اعتراض کردند
خبرگزاری یونایتدپرس بین‌المللی در گزارشی از تظاهرات هزاران نفر در مشهد به تاریخ 7دی 96 نوشت ”هزاران نفر از مردم مشهد علیه گران شدن قیمتها دست به اعتراض زدند و با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر روحانی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «اگر یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه“ اعتراض خود را به شرایط موجود ابراز کردند“.
یونایتد پرس بین‌المللی” افزود: مردم هم‌چنین بنرهایی در دست داشتند که در آن مخالفت با دخالتهای رژیم در کشورهای عربی از جمله اعزام نیرو و پول برای کمک به رژیم سوریه را بیان می‌کرد. آنها شعار دادند «سوریه را رها کن فکری بحال ما کن».
به گزارش یونایتدپرس بین‌المللی ”در حالی که تظاهرات دیگری هم در شهرهایی هم‌چون نیشابور، کاشمر، بیرجند، شاهرود و نو شهر برگزار شد نیروهای امنیتی آتش باز کردند و گاز اشک‌آور پرتاب کردند. همزمان اعتراض کنندگان مقاومت نشان دادند و نارنجک‌های گاز اشک‌آور را برداشته و به خود نیروهای رژیم پرتاب کردند“.
خبرگزاری یونایتدپرس بین‌المللی” افزود:‌ مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران از همه مردم به‌خصوص جوانان خواست قیام مشهد را پشتیبانی کنند. وی طی اطلاعیه‌یی گفت قیام قهرمانانه امروز در بخشهای وسیعی از ایران یکبار دیگر نشان داد سرنگونی رژیم ملاها و ایجاد دموکراسی یک تقاضای ملی و مردمی می‌باشد.
به گفته خانم رجوی ”در حالیکه اکثریت چشمگیر مردم ایران از فقر، تورم و بیکاری در رنج هستند عمده ثروت کشور و درآمدها صرف امور نظامی و ماشین امنیتی و دخالتهای نظامی در منطقه می‌شود و یا این‌که وارد حسابهای بانکی رهبران این رژیم می‌شود. بنابراین مادامی که این رژیم در قدرت است شرایط اقتصادی مردم بدتر می‌شود و تنها راه حلِ خلاص شدن از مسائل اقتصادی و اجتماعی، سرنگونی رژیم آخوندیست“.
انعکاس اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه از قیام مشهد
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز جمعه ۸دی ۹۶ قیام مشهد را منعکس کرده و گفت:
تظاهرات گسترده‌یی در شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران انجام گرفت که به دو شهر نیشابور و کاشمر نیز کشیده شد. در این سلسله تظاهرات هزاران ایرانی خشمگین شرکت کرده و شعارهایی علیه علی خامنه‌ای و حسن روحانی سر دادند.
در ویدئوهایی که فعالان در کانالهای اجتماعی منتشر کرده‌اند تظاهرات‌کنندگان در مشهد علیه رژیم ایران شعار می‌دادند و می‌گفتند: مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور که منظورشان خامنه‌ای بود. آنان با شعار سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن خواهان خروج نیروهای رژیم از سوریه بودند.
در ویدئوهای منتشر شده نیروهای امنیتی به مردم حمله می‌کنند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر

#ایران - وحشت آخوند علم‌الهدی از قیام مردم: گروهی معدود که شمارشان از ۵۰نفر نمی‌گذشت شعارهای هنجارشکنانه سر دادند

 وحشت آخوند علم‌الهدی از قیام مردم: گروهی معدود که شمارشان از ۵۰نفر نمی‌گذشت شعارهای هنجارشکنانه سر دادند


آخوند علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در مشهد وحشت خود را از قیام مردم مشهد نشان داد و وقیحانه گفت:‌ برخی از مردم برای بیان مطالبات خود در آن جمع حضور یافتند اما به ناگاه در اجتماع چند صد نفری آنان، گروهی معدود که شمارشان از 50نفر نمی‌گذشت شعارهای انحرافی و هنجارشکنانه 'فلسطین را رها کن و نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران' سر دادند.
عضو خبرگان ارتجاع خواستار سرکوب قیام‌کنندگان توسط نیروهای سرکوبگر شد و افزود: در چنین شرایطی اگر دستگاههای امنیتی و انتظامی آشوبگران را به‌حال خود رها کنند دشمنان با انتشار فیلم و عکس در رسانه‌های خود بیان خواهند کرد که نظام جمهوری اسلامی در مشهد پایگاه انقلابی خود را از دست داده است.
وی افزود: در اتفاقات پنجشنبه مشهد، اشکال بر مردمی وارد است که برای بیان مطالبات به حق خود، دعوت مرجعی ناشناس را پذیرفته و به خیابان آمدند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر

#ایران - هاشم خواستار خطاب به قیام‌کنندگان مشهد و سایر شهرها:‌ به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی عقب‌نشینی نکنید

 هاشم خواستار خطاب به قیام‌کنندگان مشهد و سایر شهرها:‌ به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی عقب‌نشینی نکنید


هاشم خواستار نماینده کانون صنفی معلمان ایران در رابطه با قیام مردم مشهد و دیگر شهرهای ایران در روز پنجشنبه هفتم دی طی مصاحبه‌یی گفت:‌ کارد به استخوان ملت قهرمان ایران رسیده است و از این فقر و فلاکت، و ظلم و ستم حاکمانی «که آنها را به خاک سیاه نشانده‌اند» بیزار شده‌اند و قیام کرده‌اند. من مطمئن هستم که این اعتراضات به یک دموکراسی و همان آزادی واقعی که مردم ایران از انقلاب مشروطه به‌دنبال آن هستند، ختم خواهد شد.
هاشم خواستار در بخشی از این مصاحبه گفت: ما در سال ۱۳۵۷ برای به‌دست آوردن آزادی و دموکراسی انقلاب کردیم، ولی چیزی با عنوان آزادی و دموکراسی عاید ما نشد، این حاکمان انقلاب مردم ایران را دزدیدند وگرنه انقلاب مردم حرکتی درست بود، و اعتراضات امروز مردم ایران در راستا و تداوم همان انقلاب مشروطه و انقلاب سال ۱۳۵۷ است و من از مردم ایران می‌خواهم که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی عقب‌نشینی نکنند.
نماینده کانون صنفی معلمان ایران در ادامه خطاب به مردم ایران گفت؛ مردم قهرمان ایران این حق مسلم شماست که افرادی شایسته و لایق در رأس حکومت قرار گیرند، این حاکمان کنونی کفایت و توان اداره کشور را ندارند و منشأ تمامی بحرانهای به‌وجود آمده برای کشور هستند.
هاشمی خواستار در هشداری به نیروهای نظامی گفت، از تمامی نیروهای نظامی درخواست می‌کنم به جای ایستادن در برابر مردم کارد به استخوان رسیده، به صفوف اعتراضات آنها بپیوندند، این مسئولان حقوق ملت ایران را غارت کرده و به تاراج داده‌اند، حق مسلم مردم است که به این فساد گسترده معترض باشند، مسئولان فاسد سرانجام از ایران خواهند گریخت و این شما نیروهای نظامی هستید که با این مردم در فردای ایران، تنها خواهید ماند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر

#ایران - تظاهرات مردم کرمانشاه؛ فرار کردن نیروهای سرکوبگر از ترس مردم + فیلم

تظاهرات مردم کرمانشاه؛ فرار کردن نیروهای سرکوبگر از ترس مردم + فیلم


امروز جمعه 8 آذر 96 مردم کرمانشاه در حمایت از قیام مردم مشهد تظاهرات کردند.
شعار مرگ بر دیکتاتور توسط مردم کرمانشاه
فرار کردن نیروهای سرکوبگر از ترس مردم
تظاهرات مردم کرمانشاه در اعتراض به گرانی در میدان آزادی این شهر جریان دارد.
تظاهرکنندگان شعار مرگ بر دیکتاتور، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران می‌دهند
مأموران انتظامی محل را محاصره کردند اما نتوانستند جلو تظاهرات مردم را بگیرند.
تظاهرکنندگان خشمگین کرمانشاه هم‌چنین به عدم رسیدگیهای رژیم نسبت به زلزله‌زدگان اعتراض می‌کنند.
این تظاهرات بر اساس فراخوان قبلی که از روز گذشته اعلام شده برگزار می‌شود.
مردم شعار می‌دادند: نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
نترسید نترسید ما همه با هم هستیم
مرگ بر روحانی
آقا خدایی میکنه ملت گدایی میکنه
سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن






آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر

#ایران - حضور مردم خرم‌آباد در «میدان کیو» در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی

 حضور مردم خرم‌آباد در «میدان کیو» در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی


حضور مردم خرم‌آباد در «میدان کیو» جمعه 8 آذر 96 در اعتراض به ظلم و بی‌عدالتی حاکم و حمایت از تظاهرات مردم مشهد.
مردم شعار میدهند:
ایرانی با غیرت حمایت حمایت
تو ایران چی آزاده دزدی ستم آزاده



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#تهران #مشهد #تبریز #رشت #کرمانشاه #قم #ملایر #ساری #ارومیه #خرم‌آباد #ترکمن #شیراز #قوچان #همدان #میاندوآب #مهاباد #اصفهان #اهواز #جوانرود #بوشهر 

۷ دی ۱۳۹۶

#ایران - قیام نه به گرانی شماره ۳: تظاهرات در شهرهای نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند و نو شهر و یزد

 قیام نه به گرانی شماره ۳: تظاهرات در شهرهای نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند و نو شهر و یزد


همزمان با قیام مشهد، مردم شهرهای نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند و نوشهر و یزد نیز در اعتراض به گرانی و شرایط طاقت‌فرسای معیشتی دست به تظاهرات زدند.
مردم مشهد در مسیر تظاهرات هنگام عبور از باغ نادری در مقابل یورش پاسداران و نیروهای گارد ضدشورش و تیراندازی آنها شعار می‌دادند:‌ «توپ، تانک فشفشه دیگر اثر نداره».
فرماندار مزدور مشهد اعتراض مردم به ستوه آمده مشهد را «تجمع غیرقانونی که مجوزی از قبل برای آن صادر نشده بود» خواند و گفت: تعدادی از افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آنها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند.
بیش از هزار تن از مردم نیشابور با شعارهای «ما اعتراض داریم به قیمتهای بالا»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و «سوریه رو رها کن فکری به‌حال ما کن» و «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» دست به اعتراض زدند. آنها با شعار «ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو» جوانان را به قیام و پیوستن به اعتراضات دعوت می‌کردند.
در کاشمر مردم شعار می‌دادند: «غیرت هر ایرانی مرگ بر گرانی».
در بیرجند صدها تن از مردم در تظاهرات اعتراضی خود خواهان استعفای دولت روحانی شده و شعارهای مرگ بر روحانی. مرگ بر گرانی، مرگ بر تورم، مرگ بر دروغگو سر دادند.
در یزد نیز مردم معترض علیه گرانی در خیابان مجاهدین این شهر دست به تظاهرات‌زده و علیه کارگزاران حکومتی و گرانی شعار دادند.
خانم مریم رجوی با درود به قیام‌کنندگان از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست به قیام «نه به گرانی» بپیوندند. وی قیام امروز را مبین خواست عموم مردم برای سرنگونی رژیم آخوندی توصیف کرد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت
۷دی ۱۳۹۶ (۲۸دسامبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - قیام خراسان - شماره ۲: تظاهرات ۱۰هزار تن از مردم مشهد با شعار «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر گرانی»

 قیام خراسان - شماره ۲: تظاهرات ۱۰هزار تن از مردم مشهد با شعار «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر گرانی»


تظاهرات مردم مشهد که در اعتراض به گرانی صبح روز پنجشنبه از میدان شهدا؛ مقابل ساختمان شهرداری این شهر آغاز شد به سرعت منطقه وسیعی از شهر را فرا گرفت و جمعیت آن به ۱۰هزار تن بالغ شد. تظاهرکنندگان که تمامی اقشار از زن و مرد؛ افراد سالخورده و کودکان؛ را شامل می‌شد شعار می‌دادند «مرگ بر گرانی»، «دولت اعتدالی؛ با وعده‌های خالی»، «یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل میشه». «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران». حضور زنان در این تجمع؛ چشمگیر بود.
قبل از شروع تجمع؛ تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی و گارد ضدشورش در محل حاضر بودند. ولی به‌دلیل کثرت جمعیت نتوانستند کاری از پیش ببرند. مردم؛ صفوف نیروی انتظامی را کنار زده و به تظاهرات ادامه دادند. نیم ساعت بعد از تجمع؛ جمعیت به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت کرد. غارت‌شدگان مؤسسات مالی مختلف هم به این تجمع پیوستند. مأموران نیروی انتظامی به‌منظور ارعاب و پراکنده ساختن مردم اقدام به تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور کردند. اما‌ جوانان آنها را هو کرده و گاز اشک‌آور را به سمت نیروهای رژیم برگرداندند. مردم شعار می‌دادند: «پلیس برو دزد را بگیر»، «مرگ بر روحانی» و «مرگ بر دیکتاتور».
هنگام تجمع مردم در مقابل حرم امام رضا نیروی انتظامی به مردم حمله کرد و شماری از آنها را به‌شدت مضروب کردند. مضروب کردن و اسپری پاشیدن به‌صورت یکی از خانمها خشم مردم را برانگیخت. مردم در اعتراض به این یورش وحشیانه تعدادی از بلوکهای وسط خیابان و تابلوها و نرده‌ها را شکستند و مأمورانی را که متعرض خانمها شده بودند را گوشمالی دادند. ورود ماشینهای آبپاش نیروی انتظامی بر خشم مردم دامن زد و مردم در مقابل تیراندازی عوامل نیروهای سرکوبگر با سنگ؛ چوب و شیشه به سمت ماشین آبپاش حمله کردند و با نیروهای سرکوبگر که به سوی آنها تیراندازی می‌کردند درگیر شدند. این جنگ و گریز شماری مصدوم و مجروح بر جای نهاد. تعدادی از نیروهای سرکوبگر وحشت‌زده از مقاومت مردم سوار بر موتورسیکلتهای خود شده و از محل فرار می‌کردند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷دی ۱۳۹۶ (۲۸دسامبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - قیام خراسان - شماره ۱: قیام هزاران تن از مردم مشهد در اعتراض به گرانی با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر روحانی»

 قیام خراسان - شماره ۱: قیام هزاران تن از مردم مشهد در اعتراض به گرانی با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر روحانی»


مریم رجوی : قیام قهرمانانه امروز خواست عموم مردم برای سرنگونی آخوندها را بازتاب می‌کند
از صبح امروز پنجشنبه 7دی، هزاران تن از مردم مشهد در اعتراض به افزایش روزانه و افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در میدان شهدا؛ مقابل ساختمان شهرداری مشهد دست به تجمع زدند و به سمت حرم امام رضا راهپیمایی کردند. جمعیت در طول راهپیمایی هر لحظه بیشتر می‌شد.
قبل از شروع تجمع، شمار زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی در محل حاضر بودند. ولی مردم آنها را کنار زده و به تظاهرات ادامه دادند. با ادامه تظاهرات نیروهای سرکوبگر به تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت جمعیت مبادرت کردند، اما مردم و جوانان به مقابله پرداختند و گازهای اشک‌آور را به سمت نیروهای رژیم برگرداندند.
تظاهرکنندگان شعار می‌دادند «مرگ بر روحانی» ؛ «مرگ بر دیکتاتور»، «یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل میشه»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «اسلامو پله کردین؛ مردمو ذله کردین».
تظاهرات اعتراضی مشابهی در نیشابور، کاشمر، بیرجند، شاهرود، نوشهر و بسیاری دیگر از شهرهای ایران برگزار شد.
خانم مریم رجوی به مردم قهرمان مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند و شاهرود که با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر روحانی»، علیه گرانی و بیکاری و فساد قیام کرده و با نیروهای سرکوبگر به مقابله پرداخته‌اند، درود فرستاد و نقش برجسته و شجاعانه زنان در این خیزش بزرگ را ستود. وی از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست در حمایت از خیزش بزرگ مشهد به‌پاخیزند. وی افزود: قیام قهرمانانه امروز در بخشهای وسیعی از ایران، بار دیگر نشان داد سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی یک خواست ملی و سراسری است.
خانم مریم رجوی گفت در حالی‌که اکثریت قاطع مردم ایران از فقر و تورم و بیکاری رنج می‌برند، بخش عمده ثروت و درآمدهای کشور هزینه دستگاههای نظامی و امنیتی و جنگ‌افروزی و دخالتهای منطقه‌یی می‌شود یا توسط سردمداران رژیم چپاول و به حسابهای بانکی آقازاده‌ها سرازیر می‌گردد، لذا تا این رژیم بر سرکار است وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم وخیم‌تر می‌شود و تنها راه خلاصی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی سرنگونی رژیم آخوندی است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷دی ۱۳۹۶ (۲۸دسامبر ۲۰۱۷)



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - همراهی نیروی انتظامی با مردم معترض در نیشابور + فیلم

همراهی نیروی انتظامی با مردم معترض در نیشابور + فیلم


روز پنجشنبه هفتم دی صدها تن از مردم نیشابور در اعتراض به  گرانی قیمتها تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تظاهرکنندگان در نیشابور شعار می‌دادند: نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.
 نیروی انتظامی در این تظاهرات با مردم معترض همراهی می‌کردند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - انعکاس خبرگزاری‌های بین‌المللی از تظاهرات مردم مشهد در اعتراض به گرانی

انعکاس خبرگزاری‌های بین‌المللی از تظاهرات مردم مشهد در اعتراض به گرانی


خبرگزاری رویتر از تظاهرات مردم مشهد گزارش داد:‌ مردم روز پنجشنبه به خیابانهای دومین شهر بزرگ ایران- شهر مشهد ریختند و با دادن شعارهایی علیه دولت تظاهراتی در اعتراض به قیمتهای بالای کالاها برگزار کردند.
فیلمهای ارسال شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان در مشهد، شعار 'مرگ بر رئیس‌جمهور حسن روحانی ' و 'مرگ به دیکتاتور' سر می‌دادند.
بسیاری از مردم ایران بر این باورند که وضعیت اقتصادی آنها به‌دلیل فساد و سوء مدیریت بهبود نمی‌یابد...
محمد رحیم نوروزیان، فرماندار رژیم در مشهد، گفت شماری از معترضان ' دستگیر شدند.
تظاهرکنندگان هم‌چنین شعار می‌دادند 'سوریه را رها کن فکری بحال ما کن'، آنها به این ترتیب به استقرار نیروهای نظامی در سوریه برای حمایت از رئیس‌جمهور بشار اسد اعتراض می‌کردند. رژیم ایران هم‌چنین کمکهای مالی را برای بحران اقتصادی سوریه اختصاص داده است.
آسوشیتدپرس: تظاهرات در ایران علیه گرانی
آسوشیتدپرس به‌نقل از ایسنا درباره تظاهرات مردم مشهد گزارش داد مردم به‌دنبال تظاهرات در یک شهر مهم به‌خاطر گرانی دستگیر شده‌اند.
آسوشیتدپرس افزود:‌ گزارش رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن بود که چندین هزار نفر در دست‌کم سه شهر دیگر تظاهراتهای مشابهی برگزار کردند.
قیمتهای بسیاری از کالاهای پایه از جمله تخم مرغ در روزهای اخیر 30-40درصد افزایش داشته است.
یورونیوز: تظاهرات در چند شهر استان خراسان رضوی
یورونیوز گزارش داد صدها نفر روز پنجشنبه در اعتراض به گرانی در استان خراسان رضوی تظاهرات کردند. در ویدئوهایی که از این تجمع‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تظاهرکنندگان شعار «مرگ بر روحانی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دانند.
این تجمع در شهرهای مشهد، نیشابور و کاشمر برگزار شد و در برخی موارد به خشونت کشیده شد. تصاویر ارسالی از سوی کاربران نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کردند.
دیلی استار لبنان گزارش داد:‌
در دومین شهر ایران تظاهراتی علیه گرانی و بیکاری برگزار شد
روز پنجشنبه مردم به خیابانهای مشهد و سایر شهرها آمدند.
معترضان علیه حسن روحانی رئیس‌جمهور هم شعار دادند
محمد رحیم نوروزیان فرماندار مشهد گفت: «تظاهرات غیرقانونی بوده است»
ویدئوهایی که بر روی کانال تلگرام بود مردم مشهد را نشان می‌داد که شعار می‌دادند «مرگ بر روحانی».
-العربیه از تظاهرت مردم مشهد گزارش داد هزاران نفر از مردم مشهد روز پنجشنبه 28دسامبر 2017با ریختن در خیابانهای شهر در اعتراض به فقر و بیکاری علیه روحانی و خامنه‌ای شعار دادند.
تظاهر کنندهگان شعارهای «مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور» را با صدای رسا سر دادند.
تظاهرکنندگان هم‌چنین با بلندکردن پلاکاردهایی نسبت به دخالت‌های رژیم ایران در منطقه اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان در اعتراض به بیکاری، گرانی و فقر در میدان «شهدا» شهر مشهد که دومین شهر بزرگ ایران به‌شمار می‌رود تجمع کرده و به تظاهرات پرداختند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید