۱۱ دی ۱۳۹۵

#ایران - فراخوان مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا به آزادی زندانی سیاسی آرش صادقی

 فراخوان مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا به آزادی زندانی سیاسی آرش صادقی


یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه 10دی95 خواستار آزادی زندانی سیاسی آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی شده است.
تام مالیناوسکی، دستیار وزیرخارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق‌بشر با ارسال یک توییت خواستار آزادی آرش صادقی و همسرش گلرخ شده است.
دستیار وزیرخارجه آمریکا نوشته است: «هیچ کس نباید به‌خاطر فعالیت مدنی مسالمت‌آمیز زندانی شود»
تام مالیناوسکی اضافه کرده است: «رژیم ایران باید به اجرای قوانین خودش پایبند باشد و آرش صادقی و گلرخ ایرایی را آزاد کند»
آرش صادقی زندانی سیاسی بیش از 69روز است که در اعتصاب‌غذا به‌ سر می‌برد و به‌دلیل وخامت حالش در آستانه مرگ قرار دارد و حاضر نیست تا رسیدن به خواسته‌هایش اعتصاب خود را بشکند.
آرش صادقی با اتهامهایی مانند «اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به خمینی، تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیرقانونی» توسط قاضی دژخیم صلواتی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.
گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، نیز به علت نوشتن داستان منتشرنشده‌ای درباره سنگسار در ایران، به «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به شش سال زندان محکوم شده است.
گزارشها حاکی است که مادر آرش صادقی هم در جریان یورش مأموران امنیتی به خانه آنها برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹ دچار حمله قلبی شد و پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بی خبری خانواده زندانی سیاسی آرش صادقی از وضعیت فرزندشان

 بی خبری خانواده زندانی سیاسی آرش صادقی از وضعیت فرزندشان


بنا‌ به گزارشهای دریافتی خانواده زندانی سیاسی آرش صادقی گفته‌اند بیش از سه روز است که از وضعیت وی بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند که در چه شرایطی به‌سر می‌برد.
بنا‌ به این گزارش، پدر آرش صادقی نیز گفته است من نیز مجبور به اعتصاب‌غذا هستم و نمی‌توانم با شرایطی که فرزندم قریب به 70روز است در اعتصاب غذاست، هیچ واکنشی نداشته باشم.
پدر این زندانی سیاسی نیز از جمعه هفته گذشته دست به اعتصاب‌غذا زده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است

۱۰ دی ۱۳۹۵

#ایران - وخامت حال زندانی سیاسی آرش صادقی در شصت ونهمین روز اعتصاب غذا

 وخامت حال زندانی سیاسی آرش صادقی در شصت ونهمین روز اعتصاب غذا


زندانی سیاسی آرش صادقی که روز جمعه 10دی95 شصت و نهمین روز از اعتصاب‌غذای خود را سپری می‌کند در وضعیت جسمی «بسیار وخیمی» در زندان اوین نگهداری می‌شود.
این زندانی سیاسی روز پنجشنبه به‌دلیل افت شدید فشار خون «۶ روی ۵»، درد شدید معده و بالا رفتن تپش قلب و تنگی نفس حدود دو دقیقه از هوش رفته و سپس به بهداری زندان منتقل شده است.
پزشک بهداری از وضعیت آرش صادقی ابراز نگرانی کرده است و از وی خواسته سرم بزند اما آرش صادقی با وصل سرم مخالفت کرده و بعد از چند ساعت به بند بازگردانده شده است.
همچنین جواب دقیق آزمایشات انجام شده بر روی کلیه‌ها و روده آرش صادقی نشان می‌دهد که کلیه‌های وی به‌دلیل کمبود آب، جمع شده و کلیه راست ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد دچار آسیب دیدگی شده‌اند. به گفته پزشک، کلیه سمت راست در آینده مثل سابق کارایی نخواهد داشت.
پدر این زندانی سیاسی نیز از جمعه هفته گذشته در حمایت از اعتصاب‌غذای فرزندش و خواسته‌های دست به اعتصاب‌غذا زده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - اعتصاب غذای حسین صادقی در حمایت از فرزند زندانیش

 اعتصاب غذای حسین صادقی در حمایت از فرزند زندانیش


حسین صادقی پدر زندانی سیاسی آرش صادقی در حمایت از فرزندش دست به اعتصاب‌غذا زد.
وی گفت ”فرزندم آرش در شصت و هفتمین روز از اعتصاب‌غذای اعتراضی خود پیکار لحظه به لحظه با مرگ را تجربه می‌کند. روز دوشنبه ۶ دی ماه آرش به‌دلیل وخامت جسمی‌اش به‌صورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی منتقل شد و تحت معاینه و آزمایش قرار گرفت. پزشکان بیمارستان وضعیت جسمی فرزندم را شدیداً وخیم گزارش کردند و در نتیجه‌ای کتبی، نسبت به «وضعیت قلبی خطرناک»، «خطر ایست قلبی»، «خطر به کما رفتن و حتی فوت فرزندم» هشدار داده‌اند“.
این پدر دردمند در ادامه صحبتهایش افزود: ”اکنون از روز جمعه هفته گذشته (۳دی ماه) در اعتراض به عدم توجه مسئولان جهت رسیدگی به مطالبات فرزندم، ممنوع‌الملاقات بودن با همسرش و همچنین در حمایت از اعتصاب‌غذا و خواسته‌هایش دست به اعتصاب‌غذا زده‌ام و خواستار رسیدگی به مطالبات و وضعیت وخیم فرزندم هستم و از همگان می‌خواهم صدای فرزندم، همسرش و دیگران عزیزان در بند باشند“.
خاطر نشان می‌شود که زندانی سیاسی آرش صادقی از تاریخ سوم آبان ماه در اعتراض به دستگیری بی‌دلیل همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی و روند غیرقانونی دستگیری و محاکمه خود و همسرش دست به اعتصاب‌غذا زده و در شرایط وخیم جسمی به‌سر می‌برد اما هم‌چنان بر ادامه اعتصاب‌غذا خود تا رسیدن به خواست هایش تأکید دارد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - بیست و چهارمین روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی سعید شیرزاد

 بیست و چهارمین روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی سعید شیرزاد


زندانی سیاسی سعید شیرزاد روز جمعه 10دی بیست و چهارمین روز اعتصاب‌غذای خود را در زندان گوهردشت کرج پشت سر گذاشت.
وی در اعتراض به فشارهای ضدانسانی بر زندانیان از روز 17آذر دست به اعتصاب‌غذا زده و لبان خود را دوخته است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - مراسم دادخواهی قتل‌عام شدگان ۶۷ در زندان گوهردشت کرج با شعار مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی

مراسم دادخواهی قتل‌عام شدگان ۶۷ در زندان گوهردشت کرج با شعار مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی


بنا‌ به گزارشهای دریافتی روز پنجشنبه ۹ دی ماه 95ساعت ۲ بعدازظهر در محوطه هواخوری زندان گوهردشت کرج مراسمی با شرکت حدود بیست تن از زندانیان سیاسی در حمایت از جنبش دادخواهی قتل‌عام زندانیان سیاسی تابستان ۶۷ برگزار گردید.
پس از اعلام سکوت به احترام شهدای تابستان ۶۷ ٫مراسم با سخنان یکی از شرکت کنندگان در مورد دخالتهای منطقه‌یی رژیم در عراق و سوریه و یمن آغاز شد. وی سپس به شرح اعدامها و کشتارهای از اول انقلاب تاکنون و سرکوب ملیتها و اقلیتهای قومی پرداخت و گفت با چشم خود دیدم که در همین زندان چگونه زندانیان اهل سنت را دست بسته و چشم بسته از سالن 10برای اعدام بردند.
پس از آن یکی دیگر از شرکت کنندگان ادامه داد که:
بخون شهیدان و پاکان قسم
به رزم آوران و دلیران قسم
که تا صبح آزادی توده ها
بجنگیم با خون و ایمان قسم
آنگاه گفت ما از جنبش دادخواهی تابستان ۶۷ که به همت و ابتکار خانم رجوی اوج گرفته حمایت می‌کنیم و خواستار آن هستیم که یک دادگاه بین‌المللی جهت محاکمه و مجازات سران رژیم آخوندی و آمران و عاملان این جنایت تشکیل شود. این سخنران از مجاهد شهید علی صارمی یاد کرد که در همین بند در سال ۸۹ به‌خاطر برگزاری مراسم برای شهدای قتل‌عام در خاوران اعدام گردید
آنگاه یکی دیگر از زندانیان به اعدام زندانیان اهل سنت اشاره کرد و دیگری از نسل‌کشی بهترین و پاکترین جوانان بر حق که عمدتاً از وابستگان به سازمان مجاهدین خلق بودند صحبت کرد.
آنگاه از چهار مجاهد شهید از خانواده اکبری منفرد که دوتن آنها از قتل‌عام شدگان ۶۷ بودند و نیز یک تن از خانواده علی معزی از شهدای دهه ۶۰ نام برده شد.

آنگاه یکی دیگر از زندانیان گفت تابستان ۶۷ را هیچ ایرانی از یاد نخواهد برد سرکوب سال ۷۸ و شهدای قیام ۸۸ و ۲۸ فرودین پنجشنبه سیاه بند ۳۵۰ که همه لکه‌های ننگین در کارنامه نظام ولایت‌فقیه است. این نظام را در اذهان همگان منفور ساخته است.
در پایان مجری برنامه قطعنامه را با فریاد بلند در حالی که دستهای زندانیان در دست یکدیگر بود قرائت کرد.
در این قطعنامه آمده است: ما فراموش نکرده‌ایم و تا جانیان باشند ٫جانهای به مسلخ رفته را دادخواهیم. ما به پاس مجاهدتهای فرزندان آزادیخواه خلق ایران در همین روز که ماشین نخ نمای تبلیغات رژیم می‌کوشد افکار عمومی را بفریبد٫بنا را بر آن گذاشته‌ایم تا پیغام واضح قبض روح رژیم دجال را فریاد کنیم. ما شهادت می‌دهیم که ارثیه خمینی دجال که ۳۸سال قبل ٫ انقلاب حقیقت طلب را به سرقت برد٫ کشتار هزاران هزار از مجاهدین و مبارزین راه آزادی و قتل‌عام ۶۷ بود. قدرت طلبی حرام خوار و قاتل فجایع خونین به بار آورد.
مراسم با شعارهای مرگ بر رژیم آخوندی ٫مرگ بر خامنه‌ای و لعنت بر خمینی پایان یافت.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... 10 دی ۱۳۵۸ - 31دسامبر1979 جواد بدیع زاده، خواننده موسیقی سنّتی ایران دیده از جهان فروبست

 در گذر تاریخ ...
10 دی ۱۳۵۸  - 31دسامبر1979
جواد بدیع زاده، خواننده موسیقی سنّتی ایران دیده از جهان فروبست


جواد بدیع زاده خواننده ی پرکار موسیقی ایرانی در سن 77 سالگی، دیده از جهان فروبست.
جواد بدیع زاده توسط پدرش سید رضا ملقّب به بدیع المتکلمین و میرزا یحیی سیّدالواعظین آموزش موسیقی را فرا گرفت وگوشه ها وردیفهای آوازی را آموخت.
بدیع زاده از دبیرستان دارالفنون موفّق به اخذ دیپلم متوسطه شد وبه کار مترجمی زبان فرانسه پرداخت.
درسال 1304شمسی، بنابه دعوت نماینده ی کمپانی صفحه پرکنی انگلستان، دست به تهیّه ی اولین ترانه های خود زد که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
ترانه ی جلوه گل و مرغ بی آشیان و سه آواز دیگر با اشعاری ازشاعران دوره ی مشروطیّت، یادگار فعالیّت هنری اوست.
استاد جواد بدیع زاده طی 60سال فعالیّت هنری، بیش از ششصد آهنگ از خود به یادگار باقی گذاشت که آهنگ وشعر ترانه ی اغلب آنها را خودش سروده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... 10دی ۱۲۹۰ - 31دسامبر1911 ثقةالاسلام تبریزی، به‌دست مزدوران استعمار و استبداد به شهادت رسید

 در گذر تاریخ ...
10دی ۱۲۹۰ - 31دسامبر1911
ثقةالاسلام تبریزی، به‌دست مزدوران استعمار و استبداد به شهادت رسید


روز دهم دیماه 1290 شمسی مصادف با عاشورای حسینی، روسهای تزاری به منظور زهرچشم گرفتن از مردم مقاوم تبریز، گروهی از آزادیخواهان، ازجمله میرزا علی آقا ملقب به ثقةالاسلام و7 تن دیگر، از جمله حسن و قدیر، فرزندان 16 و 18 ساله علی مسیو را به دار آویختند.
عمال استعمار و استبداد، از ثقةالاسلام خواستند که برای رهایی از اعدام، آزادیخواهان مجاهد و اقدامهای آنها را محکوم کند. اما ثقةالاسلام زیر بار نرفت و با استواری، مرگ را به خیانت و پشت کردن به مردم ترجیح داد.
ثقةالاسلام، فکری باز و اندیشه یی مترقی داشت.
از او مقالاتی در جراید حبل المتین و الهلال مصر و همچنین کتابها و تألیفاتی به جا مانده که گویای نواندیشی وسرشت مردمی اوست.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۹ دی ۱۳۹۵

#ایران - پیام تبریک جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت کرج به‌مناسبت سال نو میلادی

پیام تبریک جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت کرج به‌مناسبت سال نو میلادی


جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج روز چهارشنبه هشتم دی95 طی پیامی سال نو میلادی را تبریک گفتند.
در این پیام آمده است: «با گذشت یک‌سال از تاریخ معاصر بشر در مناطق بحران‌زده‌ای هم‌چون خاورمیانه و جغرافیای به جنگ نشسته آسیا، امروز در آغازین روزهای سال نو میلادی 2017 ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت با یادمان مبارزات آزادیخواهانه اقشار مختلف مردمی در ایران و مردم مظلوم سوریه مخصوصاً کودکان و زنان حلب و نیز مطالبات و حق کارگران و مزدبگیران زحمتکش که در راه کسب نان و حقوق خود تلخ ترین روزها را سپری کردند و به نام معلمان دربند و پرستاران صدا در گلو خفته، در سالی که گذشت، این سال را با همت و وحدتی تاریخی و تازه بنیان و جوان نیرو آغاز خواهیم کرد و شمایل ظالمانه دستهای پشت پرده در چپاول و سرکوب مردم از سوی نهادهای امنیتی و پلیسی وابسته به رژیم ایران را تصویری برای انگیزه فریادی بلندتر از سال قبل در مقابل بیداد رژیم ستمگر قرار خواهیم داد تا به یاد داشته باشیم سفره‌های بی‌نان و خالی کودکان سرزمینمان که تنها به‌دلیل هزاران رانت کثیف حکومتی و فیشهای نجومی و گسترش غارت، به فقر و گرسنگی و بیکاری مبتلا شدند. در این سال جدید از پرده پنهان خفقان بیرون بیایید. ما باور داریم امسال برای ما سالی مملو از افشاگری علیه رژیم ضدمردمی استبدادی خواهد بود چنان‌چه پیشتر خواهران و برادران ما به جهت دادخواهی از کشتارهای زندانیان سیاسی این سرزمین در زندانهای سال 67 کمر همت بسته‌اند تا عاملان را رسوا و مجازات کنند. چنان‌چه اینک یاران زندانیان در بند، طومارها جمع اوری نموده و داوطلبانه ثبت نام می‌کنند که ایشان نیز به زندان آورده و هم‌چون برادرانشان به اسارت بگیرند که این خود نشانه‌ای از شعور آزادی‌خواهانه است که با گذر سالها مغلوب ظلم نگشته و نخواهند گشت هر چند بنا بر ذات ظلم ما می‌دانیم در این سال نیز هم‌چون سال گذشته دستگیریهای پرشمار امنیتی و پرونده سازیهای کلان ادامه خواهد داشت و پاسخهای بی‌عار و لاقید عمال رژیم دیکتاتوری بر اعتراضات و اعتصابات زندانیان سیاسی نیز ادامه خواهد داشت اما اصل بر این است که طبیعت رو به تکامل بشر، رو به پیشرفت و آزادی است و هیچ ظالمی تاب به بند کشیدن ستاره‌های درخشان آزادی را تا به ابد نداشته و نخواهد داشت و به یاری خداوند و همت زنان و مردان آزادیخواه در سال جدید شاهد برداشتن گامهای عظیم رهایی و آزادی مقدس انسانی برداشته خواهد شد.
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج – ۸دی ماه ۱۳۹۵
فرید آزموده
رضا اکبری منفرد
بهزاد ترحمی
خالد حردانی
رسول حردانی
شاهین ذوقی تبار
اسو رستمی
مهدی شاندیز
حسن صادقی
جابر عابدینی
ابوالقاسم فولادوند
ابراهیم فیروزی
پیروز منصوری
علی معزی


آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - وزارت امور خارجه آلمان نسبت به وخامت حال زندانیان اعتصابی در ایران هشدار داد

 وزارت امور خارجه آلمان نسبت به وخامت حال زندانیان اعتصابی در ایران هشدار داد


بربل کوفلر، مسئول امور حقوق‌بشر و کمکهای انسانی وزارت امور خارجه‌ی آلمان در سخنانی از اخبار جدید رسیده از ایران پیرامون وضعیت جسمانی زندانیان اعتصابی در ایران ابراز نگرانی کرد.
وی در سخنان خود نسبت به وضعیت این زندانیان هشدار داد و خواهان رعایت موازین حقوق‌بشر و محاکمه عادلانه آنان شد.
بربل کوفلر در ادامه سخنان خود اضافه کرد ”تا زمانی که قانون و موازین حقوق‌بشر در مورد زندانیان سیاسی در حال اعتصاب‌غذا رعایت نمی‌شود، باید آنها را آزاد کرد“.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - هشدارهای ترس‌آلود باند خامنه‌ای علیه تکرار قیام ۸۸

 هشدارهای ترس‌آلود باند خامنه‌ای علیه تکرار قیام ۸۸


در سالگرد بسیج سرکوبگرانه حکومتی به‌دنبال قیام مردم ایران در عاشورای 88 و لرزه‌یی که بر سراپای رژیم انداخت، سران و مهره‌های رژیم از باند خامنه‌ای، ضمن حمله به باند مقابل نسبت به تکرار قیام و چشم‌انداز سرنگونی نظام آخوندی هشدار می‌دهند.
آخوند جنتی، رئیس خبرگان ارتجاع، طی بیانیه‌یی نوشت: فتنه‌گران در سال 88 مدتها کشور را به آشوب و هرج و مرج کشیدند به‌گونه‌یی که سالها نیاز است تا زیانهایی که به این نظام وارد ساختند، جبران گردد.
وی همچنین به تلویزیون رژیم گفت: اینها به فکر براندازی جمهوری اسلامی بودند این معنی‌اش این بود که مسأله اصلاً انتخابات و امثال اینها نیست مسأله نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و براندازی یعنی حرکتی که یک حکومت اسلامی سرکوب بشه نابود بشه یک حکومت سکولار بیاد بجایش زیرنظر آمریکا اینه مسأله اینه باید باور بکنند اشخاص مخصوصاً نسل جوان‌مون باید اینقدر توجه داشته باشه که چیکار می‌خواستند بکنند اینها؛ رو این مبنا ما باید اینجور فکر بکنیم که اگر این فتنه به ثمر رسیده بود چه می‌شد و این 9 دی چه کرد.
اگر این فتنه به ثمر رسیده بود این نظام به‌کلی سرکوب می‌شد نظام اسلامی برچیده می‌شد حکومت اسلامی برچیده می‌شد
صدا و سیما اصلاً معرفی کنند فتنه را چه کار می‌خواستند بکنند؟ دوباره همون شعارها را مطرح کنند اونهایی که می‌گفتند مرگ بر اصل ولایت‌فقیه اونهایی که می‌گفتند تقلب بهانه است اصل نظام نشانه است اینها نشان دادند که فتنه می‌خواد چه کار بکنه، پس اصل نظام نشانه بود.
آخوند علم الهدی، نماینده خامنه‌ای در مشهد با حمله به رفسنجانی گفت: کسانی که سنگ زیرین آسیاب به حساب می‌آمدند، متحول شده و الآن از عناصر ریزشی هستند. اکنون که بالا آمدند فکر می‌کنند خودشان چیزی هستند و مقابل ولایت می‌ایستند. ملاک ریزش، زاویه با ستون خیمه این نظام، یعنی خامنه‌ای است.
آخوند صدیقی، امام جمعه خامنه‌ای در تهران، گفت: افرادی که اعتراض داشتند هیچ فردی را قبول نداشتند، در فتنه مرزشکنیها و سنت شکنی‌هایی که انجام شد بی‌سابقه بوده است. اگر همراهی با (خامنه‌ای) صورت نگیرد باید از فتنه‌یی برحذر باشید که اگر آتش فتنه روشن شود همه در آن می‌سوزند.
پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، گفت: تکرار فتنه جدید در قالب و فرمول88 بعید به نظر می‌رسد ولی بروز فتنه‌های دیگر دور از انتظار نیست و هم‌اکنون شواهدی از احتمال شکل‌گیری آن را می‌توان دید. اصلی‌ترین خط استراتژیک در نقشه راه دشمن، براندازی نظام است که بارها به صراحت بر آن تأکید ورزیده است.
پاسدار حسن عباسی طی سخنانی در مشهد رفسنجانی را عامل فتنه معرفی کرد و گفت: متهم اصلی فتنه 88 آقای هاشمی است. لذا حضرت آقای هاشمی باید بداند که ما تعارف را باید دیگر ما بگذاریم کنار. جناب آقای هاشمی اگر در سال 1388 فتنه‌یی در این نظام رخ داد تبیین و نقش مسئولیت جنابعالی به‌عنوان تأیید کننده این حرکت باید روشن و شفاف شود. مسئولیت اول متعلق به شخص جنابعالی است.
از سوی دیگر، یک رسانه باند رفسنجانی و روحانی با اعتراف به پیامدهای قیام مردم در سال 88 در رژیم آخوندی نوشت: بیش از هفت سال از حوادث سال ٨٨ می‌گذرد. حوادثی که خسارات فراوانی را به کشور وارد کرد... می‌توان گفت میان دو جناح اصلی کشور فاصله افتاده است. گفتگو میان آنان در نمی‌گیرد. خشونت آن سالها دست اندازهایی در حوزه عمومی ایجاد کرده و در کار مفاهمه اخلال ایجاد کرده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۸ دی ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... ۸ دی ۱۲۸۵ قانون اساسی پس از مشروطیت، به امضا مظفرالدین شاه رسید

در گذر تاریخ ...
۸ دی ۱۲۸۵
قانون اساسی پس از مشروطیت، به امضا مظفرالدین شاه رسید


روز هشتم دی‌ماه سال ۱۲۸۵ به‌دنبال ماهها درگیری بین دربار و مجلس اول، سرانجام مظفرالدین‌شاه قاجار مصوبه‌ی قانون‌اساسی را که با اجرای آن نظام حکومتی ایران به مشروطه سلطنتی تبدیل می‌شد امضاء کرد و ده روز بعد هم درگذشت.
این قانون دارای 51 اصل بود که بعداً اصلاحیه‌هایی به‌نام متمم برآن اضافه شد.
عنوان قانون‌اساسی را در آن‌زمان، نظامنامه گذارده بودند.
یکی از مهمترین دستاوردهای جنبش مشروطیت، تغییر نظام سلطنتی مطلقه به نظام مشروطه بود که شاه را فاقد قدرت اجرایی می‌کرد. اما ابتدا محمدعلی‌شاه علیه این قانون‌اساسی که به‌آن سوگند یاد کرده بود به‌مخالفت برخاست و بعد آخوندهایی نظیر شیخ‌فضل‌الله نوری با آن قانون‌اساسی مخالفت کردند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - روضه‌خوانی خامنه‌ای برای کشتی درهم شکسته ولایت

 روضه‌خوانی خامنه‌ای برای کشتی درهم شکسته ولایت


خامنه‌ای به‌مناسبت سالگرد بسیج حکومتی ۹دی ۸۸ که واکنش سرکوبگرانه رژیم پس از قیام توفنده عاشورای سال ۸۸ و قرار گرفتن نظام ولایت فقیه در پرتگاه سرنگونی بود، به صحنه آمد و به روضه‌خوانی برای کشتی درهم شکسته ولایتش در توفان بحرانهای درونی و بیرونی پرداخت.
ولی‌فقیه ارتجاع که از زمان انتخابات آمریکا و در روزهای پایانی اوباما، به علت ترس و نگرانی، دست به عصا راه می‌رود و از ورود به مسایلی مانند شکست برجام و سگ دعواهای مجلس رژیم بر سر اعترافهای ظریف خودداری می‌کند، در مورد نگرانیش از اوضاع، با کلی بافی گفت: امروز هندسه تقابل قدرتهای استکباری با جمهوری اسلامی در جهت سلب قدرت مادی و معنوی نظام است و در مقابل، باید این قدرت را حفظ و تقویت کرد.
خامنه‌ای ضمن آه و ناله از سیمانی شدن قلب راکتور بمب‌سازی و حسرت‌زده از جرعه زهر خلع‌سلاح اتمی، افزود: دشمن هم‌چون دزدی است که قصد تصرف خانه را دارد. اما این‌طور وانمود می‌کند که دلیل دشمنی، سلاحی است که صاحبخانه برای دفاع در دست دارد و اگر آن سلاح را زمین بگذارد، نزاع تمام می‌شود، بنابراین تلاش می‌کند با حیله‌گری و استفاده از انواع روشها از جمله حرف زدن، شوخی کردن، لبخند زدن، و تشر زدن، صاحبخانه را خلع‌سلاح کند و به خانه وارد شود.
خامنه‌ای که نمی‌توانست حسرت خود برای از سرگیری برنامه تسلیحات اتمی به‌منظور تضمین بقای رژیم را پنهان کند، در هراس از پیامدهای این امر، حربه مضحک حرمت فقهی سلاح هسته‌یی، را که پیوسته سرپوش برنامه بمب‌سازی او بوده است، تکرار کرد و گفت: منع سلاح هسته‌یی مبانی بسیار مهم فقهی و عقلانی دارد اما امکان تلاش برای کسب انواع دیگر قدرت در اختیار دولت و ملت قرار دارد.
ناظران سیاسی، این نحوه سخنرانی و کلی بافیهای ترس‌آلود و متناقض خامنه‌ای را بازتابی از درماندگی و محاسبه‌گری او در مقطع انتقال قدرت در آمریکا تفسیر می‌کنند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - استراون استیونسون: سرنگونی رژیم ایران با حمایت از مقاومت ایران محقق خواهد شد

 استراون استیونسون: سرنگونی رژیم ایران با حمایت از مقاومت ایران محقق خواهد شد


استراون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق بر سرنگونی رژیم ایران با حمایت مقاومت ایران تأکید کرد.
وی که با روزنامه الزمان بین‌المللی مصاحبه می‌کرد گفت: «بایستی طرحهای سرنگونی رژیم ایران روشن شود و این امر محقق نخواهد شد مگر با حمایت از شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق چرا که اپوزیسیون سازمان‌یافته اصلی را نمایندگی می‌کنند که رژیم ایران از آن هراس دارد. به نظر من نادیده گرفتن اپوزیسیون دموکراتیک ایران دخالتهای رژیم ایران در منطقه را افزایش خواهد داد».
استراوان استیونسون افزود: «ارتباط من با این اپوزیسیون دموکراتیک از 17سال پیش و از روزهای اول در پارلمان اروپا شروع شد. در آنموقع فهمیدم که سازمان مجاهدین خلق ایران و ائتلاف سیاسی شورای ملی مقاومت تحت رهبری خانم مریم رجوی یک نیروی دموکراتیک واقعی است. آنها به‌دنبال منافع خاص خودشان نیستند بلکه خواستار آزادی و عدالت مردم ایران می‌باشند که تحت سرکوبی وحشیانه از جانب رژیم ایران قرار دارد. همچنین متوجه شدم که رژیم ایران نه فقط دشمن مردم ایران بلکه یک اخلالگر بزرگ در منطقه می‌باشد و از زمان به‌دست گرفتن قدرت توسط آیت‌الله خمینی در سال 1979 این رژیم بسیاری از افراطی گرایان اسلامی را مورد پشتیبانی قرار داد که تبدیل به منبع اصلی تروریسم و بی‌ثباتی در خاورمیانه شدند. بنابراین ما از مجاهدین خلق که اسلام بردبار و دموکراتیک را در مقابله با خطر رژیم ایران نمایندگی می‌کنند حمایت کردیم و این جنبشی است که اکنون از صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و همه جهان دفاع می‌کند بنابر‌این دولتهای دموکراتیک در جهان بایستی از مقاومت ایران حمایت کنند چرا که این اقدام، وحشیگری رژیم ایران که تهدید اصلی صلح جهانی است را روشن می‌سازد».
استراون استیونسون در پاسخ به این سؤال که امکان به محاکمه کشاندن مقامهای رژیم ایران به اتهام جنایت علیه مردم ایران در مقابل دادگاههای بین‌المللی چقدر است؟ گفت: «واقعیت این است که رژیم ایران در طول تقریباً چهار دهه حکومت خود بدترین و وحشتناک‌ترین انواع سرکوب و دیکتاتوری را در حق مردم ایران انجام داده و می‌دهد. خوشبختانه به یمن وجود مقاومت سازمانیافته مردم ایران و در رأس آن خانم مریم رجوی و انبوه حامیان بین‌المللی آن خیلی از موارد قتل و کشتار و سرکوب و شکنجه این رژیم به‌صورت مستند گردآوری شده و قابل ارائه به هر دادگاه بین‌المللی می‌باشد. به‌عنوان نمونه در سال 1988 رژیم ایران و با دستور مستقیم شخص خمینی بیش از 30هزار تن از زندانیان سیاسی ایران وعمدتا مجاهدین خلق را در طی حدود دو ماه اعدام کرد. اکنون به یمن تلاشهای خانم رجوی این موضوع یک کمپین گسترده بین‌المللی حقوق‌بشری برای کشاندن مسئولان این جنایات به دادگاه بین‌المللی است و من خیلی خوشبین هستم که این کار انجام خواهد شد و سران این رژیم به‌خاطر جنایاتشان حتماً به دادگاه‌های بین‌المللی کشانده خواهند شد...»



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۵ دی ۱۳۹۵

#ایران - پیام مریم رجوی به‌مناسبت عید میلاد مسیح و سال نو میلادی

 پیام مریم رجوی به‌مناسبت عید میلاد مسیح و سال نو میلادی


میلاد مسیح، روزی که چشم این جهان به‌دیدار پیامبر بزرگ خدا مسیح (ع) روشنی یافت، بر همه شما مبارک.
مسیحیان ارجمند ایران،
هموطنان عزیز،
پیروان عیسی بن مریم (ع) در سراسر جهان!
میلاد مسیح، روزی که چشم این جهان به‌دیدار پیامبر بزرگ خدا مسیح (ع) روشنی یافت، بر همه شما مبارک.
راستی که این‌روز، عید شادی جهان است، عید امید و عید رستگاری بشر. در این روز تاریخ انسان با خضوع تمام به‌ مریم عذرا سلام می‌کند، همان که از رنج و فداکاری او مسیح زاده شد. و الهام‌بخش رهایی بشر به‌ویژه رهایی زنان ستمزده شد.
سلام بر مریم عذرا
و سلام بر عیسی‌بن‌مریم!
پیامبری که برای زنده‌کردن انسانهای مرده و اسیر شده در بهره‌کشی و اجبار دینی آمده‌ بود.
پیامبری که برای بینا‌کردن انسانهای نابینا‌شده در پس حائل‌های از خودبیگانگی و دیوارهای تبعیض و جدایی آمده‌بود.
پیامبری که علیه دین‌فروشان شورش کرد و هیچ سازشی را با آنها روا نمی‌دانست. اما همزمان یاران خود و پیشتازان و به‌پاخاستگان را فرامی‌خواند که با یکدیگر و با مردم خود گذشت در پیش بگیرند.
پیامبری که می‌گفت: «دیگری را مانند خود دوست داشته باش».
شما مسیحیان گرانقدری که در سراسر جهان به‌یاری ستمدیدگان و همچنین مقاومت ایران بر می‌خیزید، پیام عیسی را به‌گوش جان شنیده‌اید که «هر بار که به کوچکترین برادرم کمک کردید به من کمک کرده‌اید».
با الهام از او ما برای از میان برداشتن منشأ ستم و سرکوب و فریب و دین‌فروشی در ایران، یعنی حکومت ولایت فقیه به‌پا خاسته‌ایم و برای برپایی جامعه‌یی بر اساس آزادی، برابری و جدایی دین و دولت که در آن پیروان همه مذاهب آزاد و برابر باشند، مبارزه می‌کنیم.
باشد که پیام رهایی‌ بخشی که مسیح الهام‌بخش آن بود میهن و مردم اسیر ما را فرا بگیرد و ایران در زنجیر را به‌آزادی برساند.
با همین امید، فرا رسیدن سال ۲۰۱۷ را به مردم همه کشورها به‌ویژه ملت‌های خاورمیانه تهنیت می‌گویم.
سال ۲۰۱۶ سال بن‌بست‌های ولایت فقیه، سال رویش اعتراضهای مردم به‌جان آمده و سال گسترش دادخواهی قتل‌عام شدگان ایران بود؛ و در عین‌حال سالی که‌ کشورهای منطقه به‌ویژه سوریه‌ مجروح بیش از پیش از جنگ و خونریزی ولایت فقیه رنج کشیدند.
باشد که سال تازه، سال شکوفایی آزادیخواهی و آزادی در ایران، سال شکست ولایت فقیه و استبداد و تروریسم آن و سال صلح و آزادی برای مردم منطقه باشد.
همه را به‌همبستگی با مقاومت مردم ایران فرا می‌خوانم؛ برای آزادی، برای دموکراسی و آغاز نویی برای همه ملت‌های منطقه.
سال نو بر همه شما مبارک



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۲۹ آذر ۱۳۹۵

#ایران - در گذر تاریخ ... 30آذر 1332 - 21دسامبر1953 دکتر مصدق در بیدادگاه شاه محکوم به زندان شد

 در گذر تاریخ ...
30آذر 1332 - 21دسامبر1953
دکتر مصدق در بیدادگاه شاه محکوم به زندان شد


دادگاه نظامی فرمایشی , دکتر محمد مصدق، نخست وزیر قانونی مردم ایران را به سه سال زندان مجرد محکوم کرد و رأی دادگاه را انتشار داد.
اتهام دکتر مصدق، ضدیت با نظام سلطنتی, سرپیچی از قبول فرمان شاه و دستور سرکوبی کودتاگران در روزهای 25 تا 28 مرداد 1332 بود.
اما شاه خائن به این هم اکتفا نکرد و در پایان زندان دکتر مصدق، وی را تا پایان عمر به روستای احمدآباد تبعید کرد.
هرچند که حکومت کودتایی محمدرضا شاه خائن مورد تأیید آخوندهایی نظیر کاشانی قرار گرفته بود , اما تاریخ ایران بارها و بارها بر حقانیت و مظلومیت دکتر مصدق گواهی داد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... 30آذر1230 - 21دسامبر1851 مدرسه عالی دارالفنون افتتاح شد

در گذر تاریخ ...
30آذر1230 - 21دسامبر1851
مدرسه عالی دارالفنون افتتاح شد


دراین روز دارالفنون اولین مدرسه عالی ایران، به سبک جدید و به همت میرزا تقی‌خان امیرکبیر در تهران افتتاح گردید.
این مدرسه در بدو تأسیس، کار خود را با هفت معلم اتریشی و عده‌یی مترجم که از میان محصلین اعزامی به فرانسه انتخاب شده بودند،آغاز کرد.
علومی که در بدو تأسیس در دارالفنون تدریس می‌شد، عبارت بود از:
پیاده‌نظام، سواره‌نظام، توپخانه، مهندسی، طب ، جراحی، داروسازی و معدن‌شناسی.
در تمام رشته‌ها، زبان فرانسه ، علوم طبیعی ، ریاضی ، تاریخ و جغرافیا تدریس می‌شد و بعدها زبانهای انگلیسی و روسی و نقاشی و موسیقی نیز وارد برنامه شد.
تأسیس دارالفنون، مبدأ دوره جدید در فرهنگ و آموزش در ایران به حساب می آید.
اما افسوس که هنگام افتتاح دارالفنون، امیرکبیر در باغ شاهی فین کاشان، ایام تبعید را می‌گذراند و 13 روز بعد از افتتاح دارالفنون، در همان باغ به دستور ناصرالدین‌شاه به قتل رسید.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... 28آذر‌ ۱۳۶0 -19دسامبر1981 شکرالله پاک‌نژاد؛ از رشیدترین فرزندان مبارز ایران به شهادت رسید

در گذر تاریخ ...
28آذر‌ ۱۳۶0 -19دسامبر1981
شکرالله پاک‌نژاد؛ از رشیدترین فرزندان مبارز ایران به شهادت رسید


شکری هرگز نمی‌میرد
به‌مناسبت سالروز شهادت انقلابی همیشه‌در‌یاد، شکرالله پاک‌نژاد.
هنوز صدایش به گوشها می‌رسد، هنوز پیامش در رگهای جنبش جاری است، می‌جوشد و می‌خروشد.وصف شکری را (شکرالله پاک‌نژاد، مبارز بزرگی که خمینی در یکی از هولناکترین جنایاتش درهمان سال 60، خون پاکش را بر زمین ریخت) همان به که از زبان رهبر مقاومت آقای مسعود رجوی بشنویم:
«با شهادت پاک‌نژاد، خلق ما یکی از رشیدترین فرزندان مبارزش، انقلاب ما یکی از ارزنده‌ترین رهبرانش، سازمان مجاهدین، یکی از صمیمی‌ترین و غمخوارترین هم‌زنجیران، همرزمان، و همسنگران و مشوقان انقلابی خود رااز دست داد. اگر‌چه یقین دارم که راهش، همچون نامش هر روز درخشنده‌تر و تابنده‌تر تا قله پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت».
شکری و گروه ”فلسطین“
انقلابی نامدار، شهید، شکرالله پاک‌نژاد که توسط دوستانش با نام ”شکری“ خوانده می‌شد، از فرزندان رشید مردم خوزستان بود که در شهر دزفول متولد شد و دوران نوجوانی خود را در میان مردم این شهر گذراند. مشاهده نابرابریهای اجتماعی و فقر و فلاکت مردم از اولین سالهای نوجوانی، شکری را تحت تأثیر قرار داد و قلبش را لبریز از عشق به محرومان کرد و همین عشق بود که او را به مبارزه علیه نظام ستمگر سلطنتی کشاند.
مبارز برجسته، شکرالله پاکنژاد، با اعتقاد به مبارزه مسلحانه، دست به ایجاد تشکل و هسته‌یی برای آغاز مبارزه قهرآمیز با رژیم شاه زد.
در واقع، این هسته که به گروه فلسطین معروف شد اولین تلاش برای سازماندهی مقاومت مسلحانه علیه رژیم شاه بود. اما در سال 1348 شکری به‌هنگام خروج از ایران به‌منظور پیوستن به جنبش فلسطین توسط ساواک شاه دستگیر شد و تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت.
دفاعیات پرشور و قاطع او از آرمان رهایی خلق و از مبارزه مسلحانه در بیدادگاههای شاه، نام شکرالله پاک‌نژاد را در سراسر ایران بر سر زبان مردم انداخت.
درهمان زمان، ژان پل سارتر نویسنده ترقیخواه فرانسوی نیز متن کامل دفاعیات شکری را به‌طور کامل در مجله خود به نام عصر جدید چاپ کرد.
پاک‌نژاد را به‌خاطر همین دفاعیات، ابتدا به اعدام محکوم کردند. اما رژیم شاه، تحت فشارهای بین‌المللی مجبور شد حکم اعدام او را به حبس ابد تبدیل کند. به این ترتیب دوران اسارت 9ساله شکری در زندان آغاز شد.
حمایت قاطع شکری از مجاهدین
از سال50 به بعد، انقلابیون مجاهد و سایر مبارزین جنبش مسلحانه، فضای به‌کلی جدیدی از مقاومت و مبارزه را با خود به زندانها آوردند و در همین دوران بود که شکری در سیمای مجاهدین و بخصوص در سیمای مسعود رجوی، آینده تابناک انقلاب ایران را دید و با شم خارق‌العاده خود این حقیقت را به درستی تشخیص داد و سخت به آن دل بست. آنچه که پاک‌نژاد را در صحنه مبارزات سیاسی میهن‌مان برجسته و متمایز می‌کند، درک و بینش ژرف او از مسائل مبارزاتی و سیاسی و موضع‌گیریهای قاطع و اصولی او در این زمینه‌ها بود که در صدر آنها بایستی از موضع‌گیری عمیقاً انقلابی و تحسین‌انگیز او در جریان ضربه اپورتونیستهای چپ‌نما بر پیکر مجاهدین یاد نمود. چرا که پاک‌نژاد قاطعانه آن ”خیانت“ را محکوم نمود و در زندان اوین با تحمل انواع تهمتها از جانب اپورتونیستها و دیگر جریانهای فرصت‌طلب، به حمایت قاطع و آشکار از مجاهدین قد برافراشت.
تأکید بر تشکیل جبهه مردمی
پس از پیروزی قیام ضدسلطنتی نیز، شهید پاک‌نژاد که از مؤسسین جبهه دموکراتیک ملی ایران بود، مواضع انقلابی خود را در زمینه حمایت از مجاهدین و همچنین افشای خطوط خیانت‌بار اپورتونیستی راست و چپ‌نما دنبال می‌نمود. در همین رابطه او به نقش تعیین‌کننده برادر مجاهد مسعود رجوی در صحنه مبارزات سیاسی کشور علیه ارتجاع خمینی تأکید بسیار می‌ورزید.
به‌دنبال انتشار مصاحبه‌های برادر مجاهد مسعود رجوی در سال59 درباره مسائل سیاسی روز و مواضع نیروهای مختلف سیاسی، شکری طی نامه‌یی به تأثیرات عمیق این مصاحبه‌ها در میان نیروهای مبارز و انقلابی پرداخت و بر نقش راه‌گشایانه آن در مسیر ایجاد جبهه مردمی که از همان زمان نام ”شورا“ بر آن نهاده شده بود تأکید نمود و خود نیز همین مسیر را تعقیب می‌نمود.
در سی خرداد سال 60 ، خمینی، دستور آتش گشودن به تظاهرات مسالمت‌آمیز 500هزارنفره مردم تهران را که به‌دعوت مجاهدین و برای آخرین اتمام‌ حجت به رژیم خمینی برگزار شد، صادرکرد و آخرین قطرات آزادی را همراه با آخرین ذرات مشروعیت سیاسی‌اش نابود کرد و مقاومت مسلحانه مجاهدین آغاز گردید. پس از آن، پاک‌نژاد درارتباط با مجاهدین، به تلاشهای خود در جهت پیشبرد امور مربوط به شکل‌گیری شورای ملی مقاومت ادامه می‌داد.
دستگیری و شهادت دردناک شکری
سرانجام در یکی از روزهای مردادماه سال 60، در جریان تماسهای سازمان با انقلابی بزرگ، شکرالله پاکنژاد، جهت پیشبرد امور ”شورای ملی مقاومت“ ، وی پس از خاتمه ملاقات با یکی از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق، در یکی از پایگاههای حفاظت‌ شده سازمانی، در طول مسیر بازگشت، مورد شناسایی گشتیهای مزدور خمینی قرار گرفت به همراه مجاهد شهید احمد اکملی، دستگیر گردید.
پس از اسارت شکری، اقدامات گسترده‌یی از جانب شورای ملی مقاومت در سطح بین‌المللی برای نجات جان او صورت گرفت، اما سرانجام روز 28 آذر 1360 پیرکفتار خون‌آشام جماران، حکم اعدام پاک‌نژاد را صادر نمود و او را به شهادت رساند.
مجاهد خلق احمد اکملی نیز پیش از او به‌دست جلادان خمینی تیرباران گردیده بود.
نظام برخاسته از عمق دل و اندیشه مردم
در اولین شماره شورا، ارگان شورای ملی مقاومت که در 10اردیبهشت سال 1360 منتشر شد، شکرالله پاک‌نژاد، طی مقاله‌یی نوشته بود: «اگر در دوره شاه، جریان وابستگی، از نظر سیاسی، خود را در حاکمیت دیکتاتوری نشان می‌داد، جریان استقلال در دوره انقلاب از نظر سیاسی می‌بایستی خود را در حاکمیت دموکراسی نشان دهد، و نشان نداد. اینک زحمتکشان میهن ما دوسال پس از قیامی درخشان و یکپارچه، دست خود را خالی می‌یابند. بدون آن که در جبین حکومت، نور رستگاری ببینند. آنان از قبل حاکمیت انحصارطلبان نه نان در سفره دارند، و نه امید دردل. به زبانی دیگر نه استقلال و نه آزادی. شورا در این مرحله می‌خواهد زبان انقلاب باشد. بعد، محوری برای تجمع نیروهای انقلاب. و آن‌گاه است که می‌تواند در تناسب با ماهیت خویش، نظامی حاکم، برخاسته از عمق دل و اندیشه مردم و انقلاب آنان باشد».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

۲۷ آذر ۱۳۹۵

#ایران - تظاهرات در حمایت از حلب و علیه رژیم ایران سوریه و روسیه در اتریش، تونس و ترکیه

تظاهرات در حمایت از حلب و علیه رژیم ایران سوریه و روسیه در اتریش، تونس و ترکیه


صدها نفر از سوریه‌ایها و اتریشیها در یک تظاهرات بزرگ در مقابل سفارت خانه‌های روسیه و رژیم ایران در وین شرکت کردند. آنها خواستار متوقف شدن کشتاری شدند که شبه‌نظامیان رژیم ایران علیه مردم محاصره شده حلب مرتکب می‌شوند.
همچنین در تونس مردم این کشور در مقابل سفارت خانه‌های روسیه و رژیم ایران تجمع کرده و جنایتهایی که شبه‌نظامیان این کشورها علیه مردم سوریه به‌خصوص در حلب مرتکب شده‌اند را محکوم کردند. تظاهر کنندگان خواستار اخراج سفیر این دو رژیم از تونس شدند.
و در ترکیه مردم شهر قیصری تظاهرات کرده و از دولت ترکیه خواستند که برای حفاظت از مردم حلب دخالت کند و جلو سیاست کوچ اجباری که توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران و روسیه در حلب انجام می‌شود را بگیرد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - حضور تروریست اصلی در حلب

حضور تروریست اصلی در حلب


سایت شام روز جمعه 26آذر گزارش داد: سایتهای رژیم ایران که تروریسم در سوریه را پوشش می‌دهند، عکسهای جدیدی از پاسدار قاسم سلیمانی را نشان می‌دهد که در یکی از محله‌های حلب که توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران اشغال شده، تردد می‌کند.
منابع مختلفی تأکید کردند که مسؤل کارشکنی در توافقنامه روسیه با رزمندگان که با وساطت ترکیه حاصل شد، سرکرده تروریستهای رژیم ایران و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در سوریه «جواد غفاری» است در حالی‌که حضور قاسم سلیمانی نشان می‌دهد که عامل اصلی کارشکنیها، تروریست بزرگ قاسم سلیمانی است که به‌علت کارهای تروریستی وی در خارج از مرزهای ایران، تحت تعقیب جامعه جهانی قرار دارد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - برگزاری هفتمین سالگرد شهادت، مصطفی کریم بیگی از شهدای قیام ۸۸

 برگزاری هفتمین سالگرد شهادت، مصطفی کریم بیگی از شهدای قیام ۸۸


روز جمعه 26آذر هفتمین سالگرد شهادت مصطفی کریم بیگی یکی از شهدای قیام سراسری بر سر مزارش برگزار شد.
در این مراسم که به‌دلیل جلوگیری از کارشکنی دژخیمان زودتر از روز شهادتش برگزار گردید جمعی از خانواده‌ها و مدافعان حقوق‌بشر شرکت داشتند و با نثار گل یادش را گرامی داشتند.
خاطر نشان می‌شود مصطفی کریم بیگی در تاریخ ۶ دی مصادف با روز عاشورای سال ۸۸ در حوالی خیابان نوفل لوشاتوی تهران از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله مأموران جنایتکار رژیم قرار گرفت و به‌شهادت رسید. خانواده این شهید راه آزادی تا روز ۲۱ دی ماه که عکس او را در پزشکی قانونی کهریزک پیدا کردند، هیچ اطلاعی از وی نداشتند و فکر می‌کردند که فرزندشان دستگیر و زندانی شده است. در این مدت مأموران جنایتکار رژیم با تماسهای مشکوک و تهدیدآمیز از طریق تلفن دستی او اقدام به اذیت و آزار خانواده‌اش می‌کردند.
آنها همچنین بدون اطلاع و حضور اعضای خانواده، پیکر مصطفی کریم بیگی را در خارج از تهران دفن کردند.







آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - شعارهای حمایت از مردم حلب در استادیوم شهر اهواز

 شعارهای حمایت از مردم حلب در استادیوم شهر اهواز


تماشاگران اهوازی هنگام بازی تیم فولاد این شهر در روز جمعه 26آذر در استادیوم الغدیر این شهر شعارهایی علیه بشار اسد دیکتاتور خونریز سوریه و در حمایت از مردم مظلوم حلب سر دادند.
آنها با بلند کردن پلاکاردهایی در حمایت از مردم حلب که بر روی آنها نوشته شده بود ”حلب در حال ویرانی است“، ”ای حلب ما همه با تو هستیم“به سر دادن شعار ”ارحل ارحل یا بشار“سوریه را رها کن ای بشار پرداختند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - پیامهای اختصاصی رزمندگان و مردم حلب

 پیامهای اختصاصی رزمندگان و مردم حلب


رزمندگان و مردم حلب طی پیام‌هایی، بر استمرار انقلاب علیه رژیم اسد تأکید کردند:
این پیام را به تمام جهان می‌فرستیم، ما به حلب بازخواهیم گشت و به یاری خدا پیروزمند باز خواهیم گشت و همان‌طور که اولین بار آن را فتح کردیم دوباره باز می‌گردیم و آن‌را فتح خواهیم کرد و نمی‌گذاریم که این پرچم حزب‌الله این حزب دروغ و این خوکان که کودکانمان را کشتند پرچم‌های خود را در مناطق بر افرازند و به امید خدا پیروزمند بازخواهیم گشت و با تعدادی چند برابر بازخواهیم گشت و خدا را به‌خاطر همه‌چیز شکر و سپاس می‌گوییم.
عبدالکافی الحمدو - معلم در شرق حلب
متشکرم دوستان، تشکر از کمکهایتان، شما کارهای زیادی کردید و جانهای زیادی را نجات دادید، مردم حلب کمک شما را فراموش نخواهند کرد، و کسانی را که در مقاومت ایران هستند فراموش نخواهند کرد، کسانی که برادران و خواهرانشان را در داخل حلب کمک کردند؛ چون آنها حامل پیام، انسانیت و عقاید آزادیخواهانه مشترکند. ما انسانهایی هستیم که خواهان زندگی به‌عنوان انسانهای آزاد بودیم، نه به‌عنوان برده. رژیم‌های ایران و اسد مثل هم هستند و با مردمشان هم‌چون برده رفتار می‌کنند. باید کسانی باشند که برای آزادی، مقاومت و مبارزه کنند و امیدوارم تا آخرین نفس همین مسیر را ادامه بدهیم.
پیامی از یکی از خبرنگاران در حومه حلب در تقدیر از همبستگی مردم و مقاومت ایران با انقلاب سوریه و شهر حلب:
شاعر الریفی
این‌جا حلبِ کوبیده شده است، حلبی که به اجزاء تقسیم‌شده در آمده، به اجزاء اشغال و محاصره و نابود شده تبدیل شده است. حلب که از فجایع رنج می‌برد، به‌دلیل آخوندهای (حاکم بر) ایران که سوریه را مورد تعرض قرار داده‌اند و می‌خواهند آزادی‌ها را سرکوب و آنها را قلع و قمع کنند، همان‌طور که در ایران آن‌را سرکوب و قلع و قمع کرده‌اند. از سازمان مجاهدین خلق که از دهه هشتاد رنج‌ها را تحمل کرده و تا به امروز آن‌را تحمل می‌کند تشکر می‌کنیم که به‌رغم تمام مشکلاتی که تحمل می‌کند در کنار حلب ایستاده است.
به‌یاری خدا مشکلاتتان و مشکلاتمان یکی است، آخوندهای جنایتکار در ایران جنایت می‌کنند همانند جنایتهایی که در سوریه مرتکب می‌شوند. همان‌طور که شما در کنار ما ایستادید، ما هم در کنار شما خواهیم بود و مردم سوریه با سازمان مجاهدین خلق است که در برابر آخوندهای جنایتکار (حاکم بر) ایران ایستاده است، آخوندهایی که در ایران و سوریه جنایت می‌کنند و آزادی‌ها را سرکوب می‌کنند و هر چیزی را که در مقابل آنها می‌ایستد سرکوب می‌کنند. زنده باد آزادی و زنده باد حلب و با تشکر از مجاهدین خلق.




آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

#ایران - در گذر تاریخ ... 26آذر 652 - 17دسامبر1273 مولوی؛ عارفی بزرگ، شاعری نامدار، فیلسوفی تیزبین و انسانی کامل، به دیدار حضرت دوست شتافت

 در گذر تاریخ ...
26آذر 652 - 17دسامبر1273
مولوی؛ عارفی بزرگ، شاعری نامدار، فیلسوفی تیزبین و انسانی کامل، به دیدار حضرت دوست شتافت


مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی معروف به مولوی، در قونیه، شهری در ترکیه بدرود حیات گفت.
مولوی از بزرگترین شعرای ایرانی است که بیش از 26هزار بیت شعر عرفانی سروده است. مولوی که سرآمد روزگار خود در فقه و فلسفه بود ، وقتی با شمس الدین محمدبن علی بن ملک‌داد معروف به شمس تبریزی برخورد کرد، مرید وی شد و از تمامی کرسیهای علمی خود دست کشید و به کسب معرفت انسانی پرداخت.
از همین جا بود که استعداد سرشار مولوی در خلق اشعار عرفانی شکل گرفت و عاشق و شیدای شمس تبریزی شد.
مولوی در مورد شمس تبریزی میگوید:
زاهد بودم ترانه گویم کردی
سر دفتر بزم و باده جویم کردی
سجاده نشین باوقاری بودم
بازیچه کودکان کویم کردی
وقتی مولوی دار فانی را وداع گفت مردم قونیه از خرد و کلان و از همه ادیان، اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در سوگ وی شیون کردند.
مولوی را در کنار پدرش دفن کردند و بر آرامگاه او بارگاهی ساختند که به قبه خضراء شهرت دارد.
و تا امروز همیشه جمعی مثنوی خوان و قرآن خوان کنار آرامگاه او مجاورند.مولانا در میان بزرگان اندیشه و شعر ایران شان خاص دارد و هرکس یا گروهی از زاویه دید مخصوصی تحسینش می کنند. وی در نظر
ایرانیان و بیشتر صاحب نظران جهان ‚ به نام عارفی بزرگ ‚ شاعری نامدار‚ فیلسوفی تیزبین ‚ و انسانی کامل شناخته شده است ‚ که هریک
از وجوه شخصیتش شایسته هزاران تمجید و اعجاب است . پایگاه او در جهان شعر و شاعری چنان والاست که گروهی او را بزرگترین شاعر
جهان ‚ و دسته ای بزرگترین شاعر ایران ‚ و جمعی ‚ یکی از چهار یا پنج تن شاعران بزرگ ایران می شمارند. و مریدان و دوستدارانش ‚
بیشتر به پاس جلوه های انسانی ‚ عرفانی ‚ شاعری ‚ فیلسوفی شخصیت او به زیارت آرامگاهش می شتابند. و شگفت اینکه بارگاه او در شهر
قونیه و دیگر شهرهای آن خطه به نام یک عابد و عالم ربانی ‚ و پیشوای روحانی مورد نذر و نیاز است و مردم آن سامان از این دیدگاه از خاک
پاکش همت و مدد می جویند و خود چه به جا فرموده است :
هرکسی از ظن خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار من .
آثار مولانا: در میان بزرگان ادب فارسی مولوی پرکارترین شاعر است و آثار او عبارتند از: مثنوی معنوی ‚ غزلیات شمس تبریزی ‚ رباعیات ‚
فیه مافیه ‚ مکاتیب ‚ مجالس سبعه .
مثنوی معنوی : معروفترین مثنوی زبان فارسی است که مطلق عنوان مثنوی را ویژه خود ساخته است . مثنوی شریف دارای شش دفتر است و
دفتر نخستین آن ‚ میانه سال 657 تا 660 آغاز شده و دفتر ششم آن در اواخر دوران زندگی مولانا پایان گرفته است . مثنوی با این بیت
آغاز می گردد:
بشنو از نی چون حکایت می کند
وز جداییها شکایت می کند.
وقتی نی حکایت خود را به زبان مثنوی می گوید مولوی از آن سرگذشت روح پرماجرا و دردمندی را که از نیستان جانها جدا افتاده و سخت
در تکاپوی وصل اصل خویش است می شنود.
غزلیات شمس تبریزی : که به دیوان شمس و دیوان کبیر نیز شهرت دارد‚ مجموعه غزلیات مولاناست .
دامنه تخیل مولانا: آفاق بینش او چندان گسترده است که ازل و ابد را به هم می پیوندد و تصویری به وسعت هستی می آفریند. تصاویر شعر
مولانا از ترکیب و پیوستگی ژرفترین و وسیعترین معانی پدید آمده است و عناصر سازنده تصاویر ممتاز شعری او مفاهیمی هستند از قبیل
مرگ و زندگی و رستاخیز و ازل و ابد و عشق و دریا و کوه .
زبان شعری غزلیات شمس : دیوان شمس به لحاظ تنوع و گستردگی واژه ها در میان مجموعه های شعر فارسی به خصوص در میان آثار
غزلسرایان مستثنی است . او خود را برخلاف دیگران در تنگنای واژگان رسمی محدود نمی کند و می کوشد تا آنان را در همان شکل جاری و
ساری آن ‚ برای بیان معانی و تعابیر بیکران و گونه گون خود به خدمت گیرد. و از استخدام کلمات و تعبیرات خاص لهجه مشرق ایران
به خصوص خراسان و زبان توده مردم و اصوات حیوانات و اتباع عامیانه و ترکیبات خاص خود و حتی عبارات ترکی ابائی ندارد:
چون کشتی بی لنگر کژ می شد و مژ می شد
وز حسرت او مرده صد عاقل و دیوانه .
رباعیات : که در میان آنها اندیشه ها و حالها و لحظه هایی درخور مقام مولانا می توان سراغ گرفت .
فیه مافیه : این کتاب ‚ تقریرات مولانا به نثر است و آن را سلطان ولد به مدد یکی از مریدان پدر تحریر کرده است .
مکاتیب : که شامل نامه های مولاناست .
مجالس سبعه : سخنانی است که مولانا بر منبر گفته است .
نمونه اشعار:
بشنو از نی چون حکایت می کند
از جداییها شکایت می کند
کز نیستان تا مرا ببریده اند
از نفیرم مرد و زن نالیده اند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش
من به هر جمعیتی نالان شدم
جفت بدحالان و خوش حالان شدم
هرکسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
سر من از ناله من دور نیست
لیک چشم و گوش را آن نور نیست
آتش است این بانگ نای و نیست باد
هرکه این آتش ندارد نیست باد
آتش عشق است کاندر نی فتاد
جوشش عشق است کاندر می فتاد
همچو نی زهری و تریاقی که دید
همچو نی دمساز و مشتاقی که دید
نی حدیث راه پرخون می کند
قصه های عشق مجنون می کند
شاد باش ای عشق خوش سودای ما
ای طبیب جمله علتهای ما
ای دوای نخوت و ناموس ما
ای تو افلاطون و جالینوس ما
جسم خاک از عشق بر افلاک شد
کوه در رقص آمد و چالاک شد.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید