۲۹ فروردین ۱۳۹۶

#ایران - جان بولتون: زمان آن رسیده است که تروریستهای رژیم ایران را لیست‌گذاری و مورد تحریم قرار دهیم

 جان بولتون: زمان آن رسیده است که تروریستهای رژیم ایران را لیست‌گذاری و مورد تحریم قرار دهیم


جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل‌متحد طی مقاله‌یی که روز دوشنبه 28فروردین96 در نیویورک پست درج شده خواهان لیست‌گذاری سپاه پاسداران و تحریم آن شد.
در قسمتی از این مقاله آمده است:
«وقتی موشکهای تام هاگ ایالات متحده در تلافی حمله شیمیایی به منطقه تحت کنترل رزمندگان سوری، پایگاه هوایی سوریه را هدف قرار داد مقامهای پنتاگون تلاش کردند که نیروهای نظامی روسیه که در نزدیکی این پایگاه مستقر بودند، هدف قرار نگیرند.
ولی موضوعی که در بریفها وجود نداشت این بود که واحدهای سپاه پاسداران نیز در این پایگاه حضور داشتند، آنها بسیار قبلتر از دخالت روسیه در حال تقویت بشار اسد بوده‌اند.
با در نظر گرفتن اقدامات تروریستی طولانی‌مدت سپاه پاسداران علیه آمریکا و متحدانش [حضور سپاه پاسداران در این پایگاه] امر قابل توجهی است. واشینگتن در حال حاضر مشغول بررسی این است که آیا سپاه پاسداران را در لیست ”سازمانهای تروریستی خارجی “ قرار دهد یا نه.
پرزیدنت ریگان در سال 1984 رژیم ایران را کشور حامی تروریسم لیست‌گذاری کرد.
جرج بوش نیز در سال 2007 نیروی قدس که نوک پیکان خارجی سپاه پاسداران است را نیروی تروریستی اعلام کرد.
بی‌تردید سپاه پاسداران تمامی ویژگیهای لیست‌گذاری را داراست. اسد بدون شک بدون اقدامات فعال نظامی و کمکهای مالی تهران سالها قبل سرنگون شده بود... مشورتها یا فرماندهی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله توسط سپاه پاسداران باعث سرپا نگه‌داشتن بشار اسد شده است.
حزب‌الله لبنان نیاز به معرفی به‌عنوان یک نیروی تروریستی درجه یک ندارد، بنیانگذاری حزب‌الله و سپس تسلیح و هدایت آنها اساساً توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است. افسران سپاه پاسداران تروریستهایی که در اکتبر 1983 در حمله انتحاری 241 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا را به قتل رساندند را آماده و هدایت کردند.
در عراق قبل از این‌که پرزیدنت اوباما نیروهای نظامی آمریکایی را از این کشور بیرون بکشد، مشاوران سپاه پاسداران در حال آموزش شبه‌نظامیان شیعی برای کشتن نیروهای آمریکایی بوده‌اند...
امروزه مهمترین مأموریت سپاه پاسداران نقش مسلط آن در برنامه تسلیحات اتمی و موشک بالستیک رژیم ایران است...
تهدید اتمی از جانب دولتهای یاغی مانند رژیم ایران یک تهدید تروریستی و نه یک تهدید نظامی تلقی می‌شوند که دارای هدف ارعاب یا نهایتاً کشتن شهروندان غیرنظامی در اطراف جهان می‌باشد...
کمکهای تهران به سازمانهای تروریستی به‌صورت متساوی و همزمان به این مفهوم است که برنامه اتمی رژیم ایران قدرت بالقوه دسترسی جهانی حتی قبل از این‌که تهران به قابلیتهای موشکهای بالستیکی دست پیدا کند، را داراست.
با چنین سابقه‌ای، سپاه پاسداران کاملاً در چهارچوب سازمانهای تروریستی خارجی قرار می‌گیرد 1- یک نهاد خارجی 2- در فعالیتهای تروریستی و خشونتهایی با انگیزه سیاسی علیه شهروندان غیرنظامی فعال است. 3- امنیت ایالات متحده و اتباع آن را مورد تهدید قرار می‌دهد...
منافع ملی مردم آمریکا و متحدان نزدیک به ما دیکته می‌کند که سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری کنیم و این کار هر چه زودتر انجام گردد بهتر است».



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر