۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

#ایران - صحنه مضحک جنگ مناظره‌ها

صحنه مضحک جنگ مناظره‌ها


روز گذشته کمیسیون تبلیغات انتخابات که وابسته به وزارت کشور رژیم است، طی جلسه‌یی با حضور نمایندگان قضاییه خامنه‌ای تصمیم به ممنوعیت مناظره زنده کاندیداها گرفت. این تصمیم با واکنش و مخالفت مهره‌های باند خامنه‌ای مواجه شد. از جمله عسکری گرداننده تلویزیون رژیم، دیروز 31فروردین پس از اعلام تصمیم کمیسیون تبلیغات انتخابات گفت: «با وجود اصرار رسانه ملی برای پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی متأسفانه کمیسیون تبلیغات انتخابات در جلسه دیروز خود به ریاست وزیر کشور با این پیشنهاد مخالفت و پخش غیرزنده مناظره‌ها را تصویب کرد».
آخوند سالک عضو مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای هم امروز اول اردیبهشت با حمله به باند روحانی گفت: «آن کسانی که از این مناظره‌های زنده وحشت دارند مطمئناً اشکالاتی در کار خود می‌بینند و پاسخ لازم را به مطالبات مردمی ندارند که بدهند. نباید از مناظره‌های شفاهی و زنده وحشت کنند».
میرکاظمی عضو سابق مجلس آخوندی از باند خامنه‌ای هم حذف مناظره زنده انتخاباتی اعمال دیکتاتوری نرم از سوی دولت دانست و زاکانی کاندیدای رد صلاحیت شده باند خامنه‌ای امروز در مورد ممنوعیت مناظره زنده گفت: «متأسفانه با توجه به‌عملکرد دولتِ محرمانه در 4سال گذشته در پنهان کاری و عدم شفافیت، این اقدام تبعیض دیگری به نفع نامزدهای اصلی و فرعی مورد نظر دولت رقم می‌زند».
رسانه‌های باند خامنه‌ای هم شبیه همین واکنشها را به نمایش گذاشتند. مثلاً سایت حکومتی عصر امروز تحت عنوان «برگزار نشدن مناظرات، یعنی حقوق شهروندی کشک!» نوشت: «بالاخره وحشت از دانستن حقایق توسط مردم باعث شد تا مناظراتی که می‌توانست 4ساله سیاه اقتصادی و سیاسی گذشته را برملا کند، توسط کمیسیون دولتی انتخابات به هوا برود!».
و سایت حکومتی مازند مجلس نوشت: شما نظر بدهید، جذابیت مناظره زنده نسبت به مناظره ضبط شده در چیست؟ چرا برخی مخالف پخش زنده هستند؟ شبیه این واکنشها در بسیاری از رسانه‌های باند خامنه‌ای دیده می‌شود مثلاً خبرگزاری سپاه پاسداران (موسوم به فارس) امروز اول اردیبهشت نوشت: «می‌خواهند روحانی در وضعیت پاسخگویی قرار نگیرد/ عدم‌ پخش مستقیم مناظرات نقض حقوق شهروندی است».
یا سایت حکومتی تدبیر تحت عنوان لغو مناظره‌های زنده چه معنایی می‌دهد؟ نوشت: «آقایان دقیقاً از چه چیزی نگران هستند؟! شورای نگهبان 'صلاحیت آنها را احراز کرده است'. اگر این افراد آن‌قدر قابل اعتماد هستند که می‌شود قدرت اجرایی کشور را به آنها سپرد، چرا باید از حرف زدن آنها ترسید؛ اگر هم صلاحیت حرف زدن مستقیم با مردم را ندارند، چگونه برای اداره کشور صلاحیت دارند؟!».
جالب این است که این تصمیم که از ترس باز شدن شکاف در بالای نظام و بیرون زدن قیام، ظاهراً با نظر هر دو باند و حضور نمایندگان قضاییه گرفته شده، حالا نه فقط مورد اعتراض باند خامنه‌ای که حتی مورد اعتراض آخوند روحانی است، کسی که نهاد تحت‌امر خودش یعنی کمیسیون تبلیغات انتخابات این تصمیم را گرفته است. او روز گذشته طی اظهاراتی در شیراز گفت: «حامی آزادترین شیوه در مناظرات هستم که مردم بهتر بتوانند به حقایق پی ببرند همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند و نکات مد نظر خود را اعلام کنند».
مهره‌های باند رقیب هم بلافاصله این تناقض‌گویی را وسیله‌یی برای زدن زیرآب روحانی قرار دادند. مهدی محمدی از مهره‌های باند خامنه‌ای بلافاصله در تلگرام خودش نوشت: «آقای روحانی ظاهراً هنوز درنیافته آنچه 29اردیبهشت رخ خواهد داد یک انتخابات است و او هم کاندیداست. این‌که به نمایندگانش بگوید در جلسه ستاد انتخابات رأی به مرده بودن مناظرات بدهند و بعد در شیراز منبر برود که 'من طرفدار مناظرات زنده ام'، جسارتا توهین به شعور ملت است».
در این میان پاسدار رضایی هم در سایت خودش که اسم آن را تابناک گذاشته، گوشه پرده را کنار زده و با اشاره به این‌که در جلسه تصمیم‌گیری نمایندگان هر دو باند حضور داشته‌اند، اعتراف کرده که ممنوعیت مناظره زنده، یک تصمیم مشترک هر دو باند از ترس قیام بوده که حالا هر دو باند هم برای حفظ آبرو تلاش در انداختن تقصیر به گردن دیگری می‌کنند. این نوشته سایت پاسدار رضایی است: «از عصر روز گذشته که جلسه‌یی به ریاست وزیر کشور دولت برگزار و در آن تصمیماتی برای پخش مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت غیرزنده اتخاذ شد... با راه‌اندازی بازی ' کی بود کی بود من نبودم 'همه رقیب خود را به این تصمیم سازی متهم کرده و جملگی به این تصمیم معترض شده‌اند... از یک سو دولتیها مدعی‌اند افراد شرکت‌کننده در این جلسه، بیشتر از طرفداران جناح مقابل بوده‌اند و از سوی دیگر اصول‌گراها هم مدعی هستند که مخالفت با پخش زنده مناظره هابه نفع دولت مستقر است».
آری، وحشت از قیام هر دو باند را ترسانده و مناظره زنده را ممنوع کرده‌اند، اما هر دو باند هم نیاز دارند که در جنگ قدرت زیرآب هم را بزنند. در نتیجه این آشفته بازار مضحک به وجود آمده است.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر