۳۱ فروردین ۱۳۹۶

#ایران - هافینگتن پست: سناتور جان مک‌کین بزرگترین گروه مخالف ایرانی را ستود

هافینگتن پست: سناتور جان مک‌کین بزرگترین گروه مخالف ایرانی را ستود


در یک اقدام مهم، سناتور جان مک‌کین (جمهوریخواه از آریزونا) رئیس کمیته قوای مسلح سنای آمریکا، اخیراً با خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در تیرانا، آلبانی ملاقات کرد. آنها درباره مسائل سیاسی ایران و نقش رژیم ایران در منطقه و چشم‌انداز آینده ایران گفتگو کردند.
این ملاقات بیانگر پیشرفت چشمگیر در تنظیم رابطه با اپوزیسیون ایران است.
به همین خاطر منابع خبری رژیم ایران بلافاصله و با شدت ایالات متحده آمریکا را به‌خاطر آن محکوم کردند. سخنگوی وزیر خارجه ایران بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن آن گفت که ایالات متحده آمریکا بهای اشتباهش را خواهد پرداخت.
سناتور مک‌کین گفت، «شما برای آزادی، برای حق زندگی آزاد و حق انتخاب آینده، حقوقی که خداوند به هر انسانی اعطاء کرده است به‌پاخاستید، مبارزه و فداکاری کردید. من از شما به‌عنوان نمونه‌ای از کسانی که وقتی اراده می‌کنند و حاضر برای فداکاری برای آزادی هستند آن را به‌دست می‌آورند تشکر می‌کنم. شما نمونه‌ای برای هر کسی در سراسر جهان هستید که برای آزادی مبارزه می‌کند».
سناتور مک‌کین ضمن قدردانی از رهبری خانم مریم رجوی، گفت «من مطمئن هستم روزی ایران آزاد خواهد شد و ما در میدان آزادی گردهم خواهیم آمد.»
پیشتر، در یک اقدام بی‌سابقه، یک گروه 23نفره دو حزبی متشکل از مقامات سابق آمریکایی با امضای یک نامه انتقاد آمیز (از سیاست دولت قبلی) و ارسال آن به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ اقدام کردند. در این نامه آنها پیشنهاد تغییر در روابط سیاسی با رژیم جمهوری اسلامی ایران شدند و خواهان گشایش (افزایش) رابطه با مخالفان ایرانی و به‌طور مشخص شورای ملی مقاومت ایران شدند.
این چیزیست که در هیچ دولت قبلی آمریکا دیده نشده است. نامه توسط تعداد زیادی از مقامات عالی‌رتبه سابق آمریکا از جمله شامل رودی جولیانی، جوزف لیبرمن، پاتریک کندی، ژنرال هیو شلتون (رئیس کل ستاد نیرو های مسلح آمریکا در زمان دولت رئیس‌جمهور بیل کلینتون) و... امضا شده بود و تصریح کرده بود، نیاز به باز نگری روابط با ایران ضروری است زیرا که رژیم ایران از بدو شروع از هر فرصتی استفاده کرده تا با کمک گرفتن از نیروهای نیابتی خودش در منطقه، مانع اجرای اهداف سیاست خارجی آمریکا شده و به شهروندان آمریکایی، منافع ژئوپلیتیکی و اقتصادی آن ضربه بزند.
از همه مهمتر مقامات سابق از ترامپ خواستند که به مخالفان ایرانی کمک کند. همان‌طور که دیگر کشورها این کار را می‌کنند.' در دوران بوش به‌طور علنی شورای ملی مقاومت مورد تکریم قرار گرفت.' زمان پایان دادن به ضربه زدن به روابط آمریکا است و زمان بازگشایی کانال جدیدی از گفتگو با شورای ملی مقاومت رسیده است، همان‌طور که دیگر دولتها این کار را کرده‌اند. آنهم بر اساس سنت دیرینه مذاکره با نیروهای (گروههای) مخالف در سراسر جهان.' برای رهبران ایران، شورای ملی مقاومت موجودیت آنها را به‌طور جدی تهدید می‌کند. آنها می‌ترسند که کمک دولتهای دیگر به شورای ملی مقاومت فشار بسیار عظیمی بر آنها وارد کرده و پایه‌های حکومتشان را به لرزه در آورده و تعادل‌قوا را بر علیه آنها شکل بدهد. رهبران رژیم ایران می‌ترسند که مخالفان الهام‌بخش جوانان ناراضی ایرانی شوند و آنها را بر علیه‌شان بشورانند. خامنه‌ای به دفعات از این نفوذ وحشت خود را ابراز داشته است.
بطور بنیادین یک ایران بدون ملاهای فعلی یک متحد آمریکا خواهد بود تا این‌که دشمن آمریکا و دشمن قسم خورده‌ایکه به‌طور مستمر گوش بزنگ است که در هر فرصتی امنیت و منافع ملی را به خطر بیاندازد. یک ایران بدون ملاهای حاکم (فعلی) حتماً بنیادین تعادل‌قوا را در منطقه و جهان را به نفع آمریکا تغییر خواهد داد.
 تصاویرى از دیدار مریم رجوى و سناتور جان مك كین
سناتور جان مکین معتقد است که رژیم ایران بشار اسد و داعش با هم مرتبط اند. او بر مقابله با ایران و اسد بیشتر تأکید داشت. خانم رجوی از سناتور جان مکین به‌خاطر حمایتش از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اشرف و انتقال آنها به خارج از عراق تشکر کرد. او اضافه کرد «امروز در مورد نقش مخرب رژیم آخوندی در منطقه اجماع وجود دارد و تردیدی نیست که فاشیسم دینی حاکم بر ایران منشأ اصلی جنگ و ترور و بحران در منطقه است».
قبل از آن سناتور مک‌کین بهمراه خانم رجوی در یکی از مراکز سازمان مجاهدین خلق ایران در تیرانا در جمع مجاهدین که به آلبانی منتقل شده‌اند، حاضر و مورد استقبال آنها قرار گرفت. معاون سفیر آمریکا در آلبانی و شماری از کارکنان سفارت این کشور در تیرانا، سناتور مک‌کین و هیأت مشاوران او را در این دیدار همراهی می‌کردند.
در این گردهمایی خانم رجوی طی سخنانی ضمن تشکر از سناتور مک‌کین به‌خاطر تلاشهایش در حمایت از مجاهدین اشرفی گفت «انتقال اعضای مجاهدین یک دستاورد بزرگ بود. پایداری و فداکاری آنها، همراه با حمایت بین‌المللی این انتقال را امکانپذیر ساخت. شما یک نقش کلیدی در انتقال امن ساکنان از کمپ لیبرتی داشتید و مردم ایران قدردان این هستند».
خانم رجوی در قسمت دیگری از سخنانش به ادامه مبارزه تا سرنگونی رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت «در جریان قیام های سال ۲۰۰۹، در حالیکه آمال مردم ایران برای آزادی و دموکراسی وحشیانه سرکوب می‌شد، متأسفانه دولت آمریکا سکوت اختیار کرد. اما مردم ایران آمالشان برای تغییر رژیم را کنار نگذاشته‌اند و هیچ وقت کنار نخواهند گذاشت. ما مصمم‌تر از هر زمان برای استقرار آزادی و دموکراسی در ایران هستیم. در حالیکه رژیم غرق در بحرانهای عمیق است ما بیش از هر زمان به رسیدن به هدف آزادی نزدیکتر هستیم.»
در مورد وقایع اخیر در منطقه خانم رجوی گفت: «این رژیم مسئول جنایت جنگی در سوریه است و باید از سوریه اخراج شود».
سناتور مک‌کین در این دیدار خطاب به مجاهدین، انتقال موفقیت‌آمیز آنها را از عراق تبریک گفت و از ایستادگی و پایداری اعضای مقاومت و قربانیان زیادی که داده‌اند ستایش کرد و گفت «هیچ شکی وجود ندارد که شما نه فقط خود متحمل درد و رنج بسیاری شده‌اید بلکه بسیاری از اقوام خود را بواسطه استبداد رژیم ایران از دست داده اید». او ضمن ابراز تسلیت به قربانیان سرکوب رژیم ملایان، قدردانی خود از دولت آلبانی برای پذیرفتن اعضای سازمان مجاهدین را ابراز داشت. سناتور مک‌کین با تعدادی از اعضای مجاهدین و همین‌طور تعدادی از زندانیان سیاسی دیدار کرد.
نهایتاَ از دید من، این یک نکته مهم ایست که رهبران ایران از قدرت و نفوذ نرم مخالفان خیلی بیشتر از قدرت نظامی و اعمال قدرت دولتهای خارجی میترسند. و به همین دلیل است که رهبران ایران و رسانه‌های دولتی سراسیمه و به‌شدت به این دیدار عکس‌العمل نشان دادند. نیروهای مخالف رژیم در ایران مکانیزم قدرتمندی در بهم زدن تعادل نظام جمهوری اسلامی هستند.



آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر