فیسبوک چگونه پیامهایی با محتوای خشن و تنفرآمیز را مدیریت میکند؟ پاسخ را در گزارشی میبینیم:
روزنامه گاردین انگلستان 1خرداد 96اعلام کرد: ضوابط تعیین شده برای کنترل محتوای فیسبوک ناهماهنگ و حتی گیجکننده است. اوایل تصور میشد که فیسبوک سیاستگذاری و ضوابط نسبتاً روشنی در قبال ممنوعیتهای انتشار پیامهای خشن دارد. برخی از ناظران فیسبوک تلاش میکنند محتواهای سازگار با این ضوابط را از موارد مغایر با آن تشخیص دهند. اما به گزارش گاردین در این میان کم نیستند ناظرانی که دچار سردرگمی میشوند.
این روزنامه انگلیسی در گزارشی از سیاست و خط مشی فیسبوک در زمینه مدیریت محتوای منتشره در این شبکه مجازی پرده برداشت.
گاردین در این گزارش تحقیقی بیش از یکصد سند داخلی فیسبوک از جمله آییننامهها و دستورالعملها را مورد بررسی قرار داده تا طرح کلی این شبکه مجازی را در زمینه نحوه نظارت بر محتوای پیامهایی با ویژگی «خشن، تنفرآمیز، تروریسم، نژادپرستی و آسیب رساندن به خود» روشن کند.
نتیجه بررسی اخیر گاردین تنها چند روز پس از آن منتشر میشود که فیسبوک از به کار گیری ۳۰۰۰ناظر جدید برای کنترل بهتر ویدئوها و چتهای تصویری خبر داد. گفته میشود فیسبوک هر هفته بیش از ۶.۵میلیون گزارش مرتبط با حسابهای جعلی و ساختگی را بازبینی میکند.
این شبکه با دو میلیارد کاربر بهمنظور مدیریت بهتر محتواهای خشن دستورالعملی را تنظیم کرده که بهدلیل جامع نبودنش نگرانیها و انتقادهایی را برانگیخته است.
آری،
میهنی می سازیم
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
با ما در کانال تلگرام میهنی میسازیم همراه شوید
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر